ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ: διαδικτυακή επιμόρφωση εκπαιδευτικών Δ/νσεων Π.Ε. Γ΄ Αθήνας & Πειραιά δια των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας
Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών με τίτλο:
«Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης. Παρουσίαση του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος ‘Τα κόκκινα παπούτσια’»
Οι Διευθύνσεις Π.Ε. Γ’ Αθήνας και Πειραιά, δια των Υπευθύνων Αγωγής Υγείας, κ.κ. Νίκης Σκουτέρη και Μαρίας Καμπέρη αντίστοιχα, , στο πλαίσιο ενημέρωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών των σχολείων ευθύνης της, διοργανώνουν Διαδικτυακό Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πρόληψη της σεξουαλικής κακοποίησης. Παρουσίαση του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος ‘Τα κόκκινα παπούτσια’».
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά την Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022 κατά τις ώρες 18:00-20:00, μέσω της πλατφόρμας Webex Meetings.
Εισηγήτρια του σεμιναρίου είναι η Ιωάννα Μενδρινού, Δρ. Θεατρολογίας-Θέατρο για Ανήλικους Θεατές, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας στη Δ΄Δ.Π.Ε. Αθήνας, Δημιουργός του προγράμματος ‘Τα κόκκινα παπούτσια’.
Το πρόγραμμα εκπονήθηκε το καλοκαίρι του 2021 στο πλαίσιο πρόσκλησης του ΙΕΠ για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και είναι προσβάσιμο στην πλατφόρμα της σχετικής επιμόρφωσης, στη θεματική ενότητα ΕΥ ΖΗΝ. Ειδικότερα, αφορά στις υποενότητες ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ, αλλά μπορεί να αξιοποιηθεί και στους άξονες ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ και ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ, καθώς επικεντρώνεται στην πρόληψη, στην αυτοφροντίδα και στην κοινωνικο-συναισθηματική ενδυνάμωση του εαυτού μέσα από την αυτοεπίγνωση, το σεβασμό και την ενσυναίσθηση προς τους άλλους, την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής, κριτικής και παραγωγικής σκέψης, επικοινωνίας, συνεργασίας, δημιουργίας.
Συγκεκριμένα, μέσα από την παρουσίασή του επιδιώκεται η βιωματική εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τη θεματολογία, τα περιεχόμενα, τη μεθοδολογία και τις θεατροπαιδαγωγικές διερευνητικές και κριτικοστοχαστικές τεχνικές που αξιοποιούνται με στόχο τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση και πρόληψη της παιδικής σεξουαλικής κακοποίησης/ παρενόχλησης. Προτείνεται προς εφαρμογή στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και ως πρόγραμμα Αγωγής Υγείας δεδομένου ότι διαθέτει πλούσιο υλικό και προτάσεις δραστηριοτήτων προς περαιτέρω διερεύνηση, εμβάθυνση και προεκτάσεις, σε μαθητές/ήτριες Νηπιαγωγείου και Δημοτικού (Α΄- Δ΄ Δημοτικού, και στις Ε΄- ΣΤ΄ Δημοτικού με κατάλληλες προσαρμογές/αναγωγές στην πραγματικότητα).