ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΠΡΟΛΗΨΗ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ: ΕΚΠ/ΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ & ΥΛΙΚΟ Α.Υ.: “Κούκλες από … σπίτι. Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το  … παράθυρο”

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ-ΠΡΟΛΗΨΗ-ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ: ΕΚΠ/ΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ & ΥΛΙΚΟ Α.Υ.: “Κούκλες από … σπίτι. Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το … παράθυρο”

31 Μαΐου 2020 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από Ιωάννα Μενδρινού

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το πρόγραμμα «Κούκλες από … σπίτι! Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το … παράθυρο» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, για μαθητές Νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού, το οποίο δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση από την πανδημία της Covid-19, προκειμένου να υποστηρίξει τους μαθητές που παρέμειναν στο σπίτι κατά την περίοδο των επιβεβλημένων προληπτικών μέτρων αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αλλά και κατά την ομαλή μετάβασή τους μετά την κρίση, στο σχολείο.

Σχεδιάστηκε και υποστηρίζεται από την Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Π.Ε. Δ΄ Αθήνας, Δρ. Μενδρινού Ιωάννα, υπό την επιστημονική εποπτεία του Κέντρου Πρόληψης Γλυφάδας (ΚΕΠΡΑΓΕΑ) και την  Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου κ. Μ. Χαρατσίδου (Κλινική Ψυχολόγο-Ψυχοθεραπεύτρια), την αρωγή και αιγίδα του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.), την υποστήριξη της Δ/νσης Π.Ε. Δ’ Αθήνας και τη συμβολή της εκπαιδευτικού του 3ου Νηπιαγωγείου Αργυρούπολης, κ. Πηνελόπης Κερασοβίτη, η οποία επιμελήθηκε και δημιούργησε τα βίντεο του προγράμματος και τα γραφικά των υποστηρικτικών εντύπων υλοποιώντας πιλοτικά το πρόγραμμα στο σχολείο της με ασύγχρονες και σύγχρονες μεθόδους της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος και τα αποτελέσματά της έχουν παρουσιαστεί ως καλές πρακτικές σε εκπαιδευτικούς ΠΕ60 & ΠΕ70 άλλων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης (σε συνεργασία με ΠΕΚΕΣ Πειραιά και Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων Δ΄ και Γ΄ Αθήνας).

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • H κοινωνικο-συναισθηματική ενδυνάμωση, υποστήριξη και φροντίδα μαθητών 4-8 ετών και η καλλιέργεια δεξιοτήτων διαχείρισης έντονων συναισθημάτων μέσα από τη δημιουργική, οργανωμένη απασχόληση, την ποιοτική διαχείριση του χρόνου και τη στοχαστική και αναστοχαστική επεξεργασία των “αλλαγών” σε περιόδους κρίσης, μέσα από την αξιοποίηση των τεχνών.

ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Η κατανόηση και διαχείριση καταστάσεων κρίσης.
  • Η αξιοποίηση γνώσεων και ικανοτήτων που θα βοηθήσουν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν έκτακτες συνθήκες κρίσης
  • Η σύνδεση (διατήρηση επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης) και επανασύνδεση των μαθητών υπό την επίδραση συνθηκών κρίσης ή μετά την κρίση, αντίστοιχα
  • Η έκφραση των μαθητών μέσω των τεχνών (κουκλοθέατρο, ζωγραφική, μουσική ακρόαση, κ.λπ.)
  • Η υιοθέτηση στάσεων και συμπεριφορών που διασφαλίζουν την καλή υγεία και ευημερία μέσα από εμβόλιμες βιωματικές προσεγγίσεις θεματικών, όπως ενδεικτικά: υγιεινή του σώματος (χεριών), φυσική άσκηση και υγεία, υγιεινή διατροφή, επαρκής ύπνος, ευεξία και περιβάλλον, ποιοτικός χρόνος/ποιότητα ζωής, δεξιότητες και αξίες ζωής, ασφάλεια στο διαδίκτυο.

Μπορείτε εδώ να βρείτε το υλικό του Α΄ Μέρους του προγράμματος:

ΚΟΥΚΛΕΣ ΑΠΟ … ΣΠΙΤΙ-

Μπορείτε εδώ να βρείτε το υλικό του Β΄ Μέρους του προγράμματος:

ΚΟΥΚΛΕΣ ΑΠΟ … ΣΠΙΤΙ-