Τηλεόραση και διαφήμιση

Μάι 20175

Στην εποχή μας, ο ρόλος της διαφήμισης είναι καθοριστικός για τη διαμόρφωση κοινωνικών στάσεων και καταναλωτικών προτύπων. Προκείμενου να πετύχει το στόχο της (προώθηση του προϊόντος) καταφεύγει, άλλοτε στην επίκληση των συναισθημάτων που συνδέουν τον καταναλωτή με την αγορά ή την χρήση του προϊόντος και άλλοτε στην επίκληση της λογικής , αναλύοντας τεχνικά χαρακτηριστικά και πλεονεκτήματα του προϊόντος σε σχέση με ανταγωνιστικά προϊόντα.Ο διαφημιστικός τομέας, συνδέεται παραδοσιακά με προϊόντα προς κατανάλωση, αλλά το μάρκετινγκ έχει επεκταθεί και σε άλλους τομείς, όπως είναι η πολιτική διαφήμιση (διαφημιστικά μηνύματα στη διάρκεια προεκλογικών κυρίως περιόδων) Έχει δε διεισδύσει τόσο πολύ στην πολιτική ζωή της χώρας, ώστε ειδικοί (που προέρχονται από το χώρο της διαφήμισης), επεξεργάζονται την εικόνα των πολιτικών προσώπων για να τα βοηθήσουν να εκλεγούν (επηρεάζοντας θετικά την κοινή γνώμη).Ο τομέας έχει επεκταθεί και σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που χρησιμοποιούν τη διαφήμιση για να προβάλουν το έργο τους και να βρουν περισσότερη ανταπόκριση στον κόσμο.Η επίδρασή της είναι άλλοτε θετική και άλλοτε αρνητική . Ωστόσο, με την ορθή στάση του ατόμου και με την λήψη κατάλληλων μέτρων από την πολιτεία, το άτομο μπορεί να προστατευτεί από τις αρνητικές της συνέπειες.

ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ :

  • Η διαφήμιση ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό για τα υπάρχοντα προϊόντα, τις ιδιότητές τους και τις τιμές τους.
  • Βελτιώνει το επίπεδο ζωής των ανθρώπων, αφού παρέχει στην αγορά καινούργια και πρωτοποριακά προϊόντα, που όχι μόνο καλύπτουν τις βασικές τους ανάγκες, αλλά, επιπλέον διευκολύνουν και απλοποιούν τη ζωή τους.
  • Ευνοεί τον ανταγωνισμό των επιχειρήσεων με αποτέλεσμα τη βελτίωση των προϊόντων.
  • Τονώνει την οικονομία μιας χώρας και οδηγεί στην αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων.
  • Συμβάλλει στη μείωση της ανεργίας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και νέων επαγγελμάτων.
  • Ευνοεί την πολιτική ανάπτυξη.
  • Μέσω της διαφήμισης γνωστοποιούνται παραστάσεις, εκθέσεις, συναυλίες και πολιτιστικές εκδηλώσεις .
  • Τέλος, ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται οι πολίτες για κοινωνικά θέματα

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

  • Η διαφήμιση προβάλλει αρνητικά πρότυπα ζωής και αξίες που επηρεάζουν την προσωπικότητα και τον τρόπο ζωής του ατόμου.
  • Αιχμαλωτίζει τη σκέψη και νεκρώνει την κρίση του καταναλωτή. Η ελευθερία της βούλησης του ατόμου παραγκωνίζεται και ο καταναλωτής παρασύρεται από τα διαφημιστικά μηνύματα.
  • Με τη λειτουργία της διαφήμισης πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες του ατόμου και δημιουργούνται νέες πλασματικές ανάγκες που ο άνθρωπος για να τις καλύψει οδηγείται στον υπερκαταναλωτικό.
  • Η διαφήμιση παραπληροφορεί και αποπροσανατολίζει τον καταναλωτή σχετικά με τις ιδιότητες του διαφημιζόμενου αγαθού.
  • Προωθεί την ψευδαίσθηση, πως όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούνμε την κατανάλωση συγκεκριμένων προϊόντων.
  • Ωραιοποιεί τη ζωή, μεταφέρει το άτομο σε ένα εξωπραγματικό κόσμο στον οποίο δεν υπάρχουν προβλήματα, δηλαδή σε έναν ουτοπικό κόσμο.
  • Οι άνθρωποι αλλοτριώνονται με το να αφοσιώνονται αποκλειστικά στο κυνήγι υλικών αγαθών και να απομακρύνονται συνεχώς από πνευματικές ενασχολήσεις και από την πίστη σε ανώτερα ιδανικά και αξίες
  • Προωθεί την πολιτική προπαγάνδα.
  • Αλλοιώνει και φθείρει τη γλώσσα με τη συνθηματική χρήση της και με την πληθώρα των ξενικών όρων που εισάγει.

Το άτομο, μπορεί να προστατευτεί από τις αρνητικές επιδράσεις της διαφήμισης στη ζωή του , με τη βοήθεια της αγωγής και της παιδείας, που παίρνει κυρίως από την οικογένεια και το σχολείο. Αυτή τον καθιστά ελεύθερο και ικανό να κρίνει, να επιλέγει, να συγκρίνει και να ιεραρχεί τις ανάγκες και τις προτεραιότητές του. Στην προστασία του ατόμου από την αθέμιτη διαφήμιση μπορεί να συμβάλλει και η πολιτεία με τη λήψη κατάλληλων μέτρων. Η πολιτεία οφείλει να επιβάλλει κανόνες που αφορούν τον τρόπο (διαφημιστικές τεχνικές), και τον αριθμό των διαφημίσεων και να καθορίσει έναν κώδικα δεοντολογίας ,ώστε να ελέγχονται τα διαφημιστικά μηνύματα. Ακόμη πρέπει να στηρίζει και να ενισχύει τις οργανώσεις καταναλωτών που μάχονται κατά της αθέμιτης διαφήμισης και των φαινομένων αισχροκέρδειας. Το σχολείο επίσης, οφείλει να παρέχει στους νέους, ορθή καταναλωτική αγωγή και να τους καθιστά ικανούς να επεξεργάζονται και να ελέγχουν τις πληροφορίες που δέχονται. Τέλος, κρίνεται αναγκαίο, να σταματήσουν τα άτομα να συνδέουν την ευτυχία με τη δυνατότητα αγορών και να στραφούν προς ουσιαστικότερες πηγές άντλησης ικανοποίησης και χαράς.

Πηγή: https://diafimisi.wikispaces.com

Η διαφήμιση συνήθως αποτελείται:
  • από μια εικόνα(αν είναι έντυπη η διαφήμιση)
  • από το όνομα του προϊόντος
  • από το όνομα της κατασκευαστικής εταιρείας(φίρμα ή μάρκα)
  • από ένα “σλόγκαν” δηλαδή μια λιγόλογη φράση που την καταλαβαίνουμε αμέσως, έξυπνη, διασκεδαστική ή εντυπωσιακή, εύκολη για να την απομνημονεύσουμε και να την επαναλάβουμε.
  • από ένα κείμενο που σχολιάζει ή περιγράφει το προϊόν(περιγραφικό κείμενο)
  • από ένα σύντομο σκετς παιγμένο από ηθοποιούς ή τραγουδιστές ή απλούς ανθρώπους που συνήθως είναι όμορφοι, πετυχημένοι και ευτυχισμένοι.

Καταναλωτισμός και διαφήμιση
Στη σημερινή εποχή προβάλλεται η ανάγκη για κατάκτηση και διατήρηση μιας υψηλής ποιότητας ζωής. Επειδή, σαν χώρα, μπήκαμε αργά στον κόσμο της τεχνολογικής εποχής κι αποκτήσαμε καθυστερημένα ό,τι αγαθά αυτός εξασφαλίζει, είναι δικαιολογημένο να πέφτουμε σε μια σειρά από συγχύσεις.  Η βασικότερη σύγχυση είναι ότι πιστεύουμε ότι το αυτοκίνητο, η τηλεόραση, οι χίλιες δυο ηλεκτρικές συσκευές μας εξασφαλίζουν ποιότητα ζωής. Τώρα που η δίψα γι” αυτά τα πράγματα έχει σε μεγάλο βαθμό ικανοποιηθεί κι άρχισαν να εμφανίζονται σημάδια κορεσμού, είμαστε υποχρεωμένοι ν’ αναθεωρήσουμε τις αντιλήψεις μας αυτές.  Τα αντικείμενα, οι επιτεύξεις της τεχνολογίας αποτελούν προϋποθέσεις για μια ανώτερη ποιότητα ζωής όταν και εφ” όσον χρησιμοποιούνται ορθολογικά και προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των όρων ζωής ώστε να μένει στον άνθρωπο και περισσότερος χρόνος και καλύτερη διάθεση για ν” ασχοληθεί με κάτι ουσιαστικότερο. Από τη στιγμή όμως, που χωρίς να το καταλαβαίνουμε υποδουλωνόμαστε στ” αντικείμενα κι υπάρχουμε γι” αυτά, η ζωή μας φτωχαίνει, δεν πλουτίζει. Καταντάμε να ζούμε με το άγχος της απόκτησης πραγμάτων και φυραίνουν οι ανθρώπινες σχέσεις μας, εξαφανίζονται σιγά-σιγά πολύτιμες ανθρώπινες αξίες, εκφράσεις και εκδηλώσεις, που αυτές και μόνο αυτές, δίνουν τη βάση και το θεμέλιο για την ανάπτυξη μιας ανώτερης ποιότητας ζωής.  Ακριβώς γι” αυτό συμβαίνει σήμερα, που έχουμε τόσα και τόσα πράγματα που μας έλειπαν στο παρελθόν, να πλήττουμε όσο ποτέ, να είμαστε τόσο αδιάφοροι, τόσο αλλοτριωμένοι, τόσο αποξενωμένοι ο ένας από τον άλλο. Ακριβώς γι” αυτό συμβαίνει η ευημερία μας να μην συνοδεύεται με αντίστοιχη πνευματική ανάπτυξη και ψυχική ολοκλήρωση. Ακριβώς γι” αυτό συμβαίνει να αποδυναμώνεται και φθείρεται ό,τι δεν είναι στενά ατομικό και κάθε μορφή γνήσιας και αυθόρμητης συλλογικότητας έχει σχεδόν εξαφανιστεί.  Μας δίνει αλήθεια ο κόσμος αυτός των πάμπολλων αντικειμένων, που αγοράζουμε για μας ή χαρίζουμε στους άλλους ή χαρίζουν εκείνοι σε μας μια πλουσιότερη αίσθηση ζωής: Γίνεται η ζωή μας ανθρωπινότερη και ουσιαστικότερη;
πηγή:http://katanalotismos.weebly.com
Η γραμματική του μαθήματος

Το αντικείμενο σελ. 180

Αντικείμενο είναι μια λέξη ή φράση που είναι πολύ στενά δεμένη με το ρήμα και τη βρίσκουμε όταν ρωτήσουμε «τι;» ή «ποιον;».

Το αντικείμενο μπορεί να είναι μια λέξη: Ο Μισέλ πιάνει την κιθάρα του.
ή μια ονοματική φράση: Σβήνω τα φώτα της αίθουσας.

Το αντικείμενο μπορεί να είναι ουσιαστικό: Ο Ιβ κλείνει το μαγνητόφωνο.
ή αντωνυμία: Ο Ιβ μού εξήγησε…

Το αντικείμενο μπορεί να είναι πρόταση: Οι χορδές κοντεύουν να σπάσουν.

Μεταβατικά – αμετάβατα & μονόπτωτα- δίπτωτα ρήματα σελ. 182-183

Τα ρήματα που έχουν αντικείμενο τα λέμε μεταβατικά, ενώ αυτά που δεν έχουν τα λέμε αμετάβατα. Δείτε μερικά παραδείγματα:

Αμετάβατα:

Τα ντραμς χτυπούν. Το κοινό χορεύει. Τα φώτα αναβοσβήνουν.

Μεταβατικά:

– με ένα αντικείμενο

Αναβοσβήνω τα φώτα στο ρυθμό της μουσικής.

– με δύο αντικείμενα

Ο Ιβ μού εξήγησε τι πρέπει να κάνω.

Ευθύς & πλάγιος λόγος σελ. 200

Picture

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΡΗΜΑΤΩΝ

 το «ισ» της συλλαβής πριν από την κατάληξη
Τα ρήματα της α’ συζυγίας (όσα δεν τονίζονται στο -ω) διατηρούν στον αόριστο την ίδια ορθογραφία με αυτήν του ενεστώτα
Π. χ. άρχισα > αρχίζω, έκλεισα > κλείνω, άθροισα > αθροίζω
 
Τα ρήματα της β’ συζυγίας (όσα δηλ. τονίζονται στο -ώ) γράφονται στον αόριστο με ήτα(η)
 
Π. χ. βοήθησα > βοηθώ, αγάπησα > αγαπώ
 
Εξαιρούνται τα μέθυσα και μήνυσα
 
 Η κατάληξη -είτε, -είται και -ήστε, -είστε
 

Η κατάληξη –είτε χρησιμοποιείται:

(ποιοι; εσείς)

  • στο β΄ πληθυντικό πρόσωπο του ενεστώτα της ενεργητικής φωνής στην οριστική, υποτακτική και προστακτική
  • στο β΄ πληθυντικό πρόσωπο του παθητικού αορίστου στην προστακτική και υποτακτική

π.χ.

  • εσείς κινείτε (οριστική)
  • να κινείτε (υποτακτική)
  • να κινηθείτε (υποτακτική)
  • κινηθείτε (προστακτική)

 Η κατάληξη –είται χρησιμοποιείται:

(ποιος; αυτός, -ή, -ό)

  • στο γ΄ ενικό πρόσωπο της οριστικής ενεστώτα της παθητικής φωνής

π.χ.

  • Το ποδήλατο κινείται. (οριστική)
  • Η ομάδα μας αδικείται από το αποτέλεσμα. (οριστική)
  • Ο μαθητής καλείται στο γραφείο. (οριστική)

 Η κατάληξη –ήστε  χρησιμοποιείται:

  • στο β΄ πληθυντικό πρόσωπο της προστακτικής αορίστου της ενεργητικής φωνής

π.χ. εσείς οδηγήστε

 Η κατάληξη –είστε  χρησιμοποιείται:

  • στο β΄ πληθυντικό πρόσωπο της οριστικής ενεστώτα της παθητικής φωνής

π.χ. εσείς περιποιείστε, θεωρείστε

Έτσι:

  • Εσείς ικανοποιείστε με αυτά που σας δίνουν;
  • Οι εργαζόμενοι φώναξαν: «Ικανοποιήστε τα αιτήματά μας».
από κάτω από: Γενικά| με ετικέτα  |  | Δεν υπάρχουν σχόλια »    

Αφήστε μια απάντηση

Translate

Απρίλιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Log in



 


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων