LTSP accounts VS sch.gr accounts

από Γιάννης Κάτω από: ΠΣΔ | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Το συνδεόμενο script μετατρέπει την ιστοσελίδα των usernames / κωδικών που βγάζει το sch.gr όταν δημιουργούμε μαζικά λογαριασμούς για τους μαθητές / τις μαθήτριές μας σε csv αρχείο για την εισαγωγή του στους epoptes (sch-scripts), ώστε οι αντίστοιχοι λογαριασμοί να γίνουν και λογαριασμοί στο LTSP.

[update]

Μετά απο ελαφριές διορθώσεις στο παραπάνω script, έγινε αυτό που θέλαμε:

Δημιουργήθηκαν λογαριασμοί μαθητών / μαθητριών στον ltsp-server με το ίδιο όνομα χρήστη και κωδικό όπως στο ΠΣΔ.

Overview της διαδικασίας :

1) Εξαγωγή δεδομένων απο myschool σε csv (Σχολείο -> Κατάλογος μαθητών -> εξαγωγή σε xls)

2) iconv -f iso8859-7 -t utf8 στο προηγούμενο αρχείο.

2) Αποθήκευση του xls ως csv μεσω του libreoffice. (με κωδικοποίηση iso-8859-7 (greek) και χωρίς String Delimeter)

3) Μαζική εισαγωγή δεδομένων μαθητών από αρχείο csv

4) Τους επιλέγω, κάνω εισαγωγή

5) Πάω ενεργοποίηση

6) ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΒΗΜΑ : Στην εκτύπωση μαθητικών λογαριασμών αποθηκεύω την html ιστοσελίδα. Την μετονομάζω σε output.html για να δουλέψει το script

7) Τρέχω το script στον ίδιο φάκελο με το output.html

8) Παίρνω ως αποτέλεσμα το parser_results.csv

9) Μπαίνω στο πρόγραμμα διαχείρισης σχολικού εργαστηρίου (sch-scripts)

10) Επιλέγω δημιουργία χρηστών απο αρχείο csv.

11) Θα εμφανιστεί παράθυρο που μου επιτρέπει την αυτόματη επίλυση κάποιων μικρο προβλημάτων (πχ GUI).

[update: 20/Σεπ/2017]

Στο βήμα 9 και 10 που χρησιμοποιώ το πρόγραμμα sch-scripts για την εισαγωγή των χρηστών αντιμετώπισα πρόβλημα:

α) Δεν εισήγαγε όλους τους χρήστες. Χρειάστηκε να το τρέξω δυο τρεις φορές για να τους εισάγει όλους, αφερόντας (δεξί κλικ – διαγραφή) τους χρήστες που είχαν ήδη δημιουργηθεί

β) Στο τέλος, ακόμα και οι χρήστες που είχαν δημιουργηθεί είχαν θέματα. Αλλοι ήταν οκ, άλλοι δεν είχαν σωστό κωδικό.

Αφού δημιουργήσαμε τους χρήστες με το sch-script, κατόπιν έκανα reset όλους τους κωδικούς με την chpasswd. Το script που χρησιμοποίησα (και παίρνει την ίδια csv λίστα όπως και το sch-script) είναι αυτό εδώ.

Έλεγχος μεγέθους ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

από Γιάννης Κάτω από: ΠΣΔ | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Το παρακάτω Ruby script ελέγχει το διαθέσιμο χώρο (quota) ενός φακέλου IMAP.

require 'net/imap'
USERNAME = "haritak"
PASSWORD = "MYEXTREMELYDIFFICULTPASSWORDGOESHERE" 

imap = Net::IMAP.new("mail.sch.gr")
imap.authenticate("LOGIN", USERNAME, PASSWORD)
a = imap.getquotaroot("INBOX")
usage = a[1]["usage"]
quota = a[1]["quota"]
puts usage #χρησιμοποιούμενος χώρος (string)
puts quota #συνολικός χώρος (string)
puts ((usage.to_f / quota.to_f)*100).to_s

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ώστε περιοδικά να γίνεται έλεγχος ώστε να ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης του ταχυδρομείου αν η πληρότητα πλησιάζει το 100% οπότε και θα αρχίσει να χάνει emails.

 

 

Πως να γίνεις διαχειριστής/ίστρια μαθητικών λογαριασμών

από Γιάννης Κάτω από: ΠΣΔ | Δεν υπάρχουν σχόλια »

Μου πήρε λίγη ώρα να το βρώ, οπότε ας το περιγράψω εδώ με συντομία.

Πώς μπορώ να γίνω διαχειριστής/διαχειρίστρια μαθητικών λογαριασμών; Δηλαδή πως μπορώ να δημιουργώ λογαριασμούς στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μου;

Αρχικά θα πρέπει να είμαι στο σωστό σχολείο. Δηλαδή όταν μπαίνω στον λογαριασμό μου στο sch.gr να βλέπω στην επιλογή «το σχολείο μου», το σχολείο στο οποίο θέλω να γίνω διαχειριστής/διαχειρίστρια μαθητικών λογαριασμών.

Κατόπιν, μπαίνουμε μαζί με τον διευθυντή/διευθύντρια στην ιστοσελίδα : https://register.sch.gr/studentsadmin/ χρησιμοποιώντας για τον σκοπό αυτό τον κωδικό πρόσβασης στο webmail του σχολείου.

Εκεί, κάνοντας κλικ στις Επιλογές στο αριστερό μενού θα εμφανιστεί η επιλογή Διαχειριστές.

Νομίζω δεν χρειάζεται να πω κάτι άλλο… Από αυτή την επιλογή και εφόσων οι καθηγητές/καθηγήτριες είναι σωστά ορισμένες για το σχολείο, μπορούμε να ορίσουμε ποιοι/ποιες θα είναι διαχειριστές/ίστριες μαθητικών λογαριασμών.

 

Ας κάνουμε μία αρχή…

από Γιάννης Κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν υπάρχουν σχόλια »

…έτσι για να έχουμε ένα άρθρο να το βλέπουμε. Πρέπει να διαλέξουμε θέμα! Δεν γίνεται χωρίς ένα αρχικό άρθρο!