Εργασία Δημιουργικής Γραφής στα Κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Κείμενο: «Ερωτόκριτος», Βιτσέντσου Κορνάρου
Θέμα εργασίας: «Συνθέτουμε τις δικές μας Μαντινάδες, εμπνεόμενοι από την ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας»
Ο Ερωτόκριτος και η Αρετούσα σε πίνακα του Θεόφιλου
(Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%81%CF%89%CF%84%CF%8C%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%82)
· Διδάσκουσα: Γκενεράλη Αγγελική, ΠΕ02
· Μαθητές/ τριες Γ΄1 – Μαθητές/ τριες Γ΄2
· Στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και με αφορμή το έργο του Βιτσ. Κορνάρου «Ερωτόκριτος», απόσπασμα του οποίου επεξεργαστήκαμε στην τάξη, δόθηκε ως εργασία δημιουργικής γραφής στους μαθητές/ τριες, το θέμα: «Συνθέτουμε τις δικές μας Μαντινάδες, εμπνεόμενοι από την ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας», αφού πρώτα τα παιδιά διδάχτηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του τύπου τραγουδιών με χαρακτηριστικά παραδείγματα. Η εργασία έγινε ανά δύο μαθητές / τριες, ώστε να παραχθούν ζεύγη ποιητικού λόγου που διαλέγονται μεταξύ τους. Στιχουργικά και υφολογικά δεν θυμίζουν όλα τα στιχουργήματα μαντινάδες, αλλά αποτελούν, όπως και να έχει, μια διάθεση ποιητικής έκφρασης και μετουσιώσης του «Ερωτόκριτου» από τους μαθητές / τριες.
- Στόχοι της εργασίας:
1. Να γνωρίσουν οι μαθητές/ τριες, επ’ αφορμή ενός εμβληματικού κειμένου της Κρητικής Λογοτεχνίας, του «Ερωτόκριτου», ένα άλλο είδος ποιητικής έκφρασης, το χαρακτηριστικό στιχούργημα της κρητικής (και όχι μόνο) λαϊκής παράδοσης, τις μαντινάδες, που άπτονται μιας πλούσιας θεματικής.
2. Να μετουσιώσουν το έμμετρο αφηγηματικό ποίημα του «Ερωτόκριτου» σε ένα άλλο είδος λαϊκής ποιητικής έκφρασης, με κοινό θέμα και κοινά βασικά χαρακτηριστικά.
3. Να εμπνευστούν από την ιστορία του Ερωτόκριτου και της Αρετούσας και να την αποδώσουν με τον δικό τους ποιητικό τρόπο.
4. Να αποδώσουν και σε μορφή ζωγραφικής απεικόνισης, τους πρωταγωνιστές του έμμετρου μυθιστορήματος μαθητές/ τριες που επιθυμούν εναλλακτικό τρόπο έκφρασης.
https://blogs.sch.gr/gymsarav/files/2024/11/ΜΑΝΤΙΝΑΔΕΣ-Γ΄ΤΑΞΗ-2024-2025.pdf