Έρευνα Φιλαναγνωσίας για τους μαθητές του Γυμνάσιο Πόρου
Αποτελέσματα έρευνας για την φιλαναγνωσία
στα πλαίσια της Αξιοποίησης-Εκσυγχρονισμού της Σχολικής Βιβλιοθήκης
Οι προσπάθειες αξιοποίησης και εκσυγχρονισμού της Σχολικής Βιβλιοθήκης συνεχίστηκαν και φέτος με συντονισμένες προσπάθειες μαθητών και εκπαιδευτικών. Η Σχολική μας Βιβλιοθήκη εμπλουτίστηκε με δωρεές 3 βιβλίων από τον εκδοτικό οίκο “ Ἄθως”, ενώ δημιουργήθηκε ξεχωριστό τμήμα ανταλλακτική- δανειστικής βιβλιοθήκης (second hand) από βιβλία που έφεραν οι ίδιοι οι μαθητές/ μαθήτριες στο σχολείο. Με τον τρόπο αυτό συλλέχθηκαν 22 βιβλία σε άριστη κατάσταση από μαθητές και 9 βιβλία από εκπαιδευτικούς. Η Σχολική μας Βιβλιοθήκη αριθμεί πλέον 110 βιβλία ( από 76).
Επίσης, πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στην Χατζοπούλειο Βιβλιοθήκη του Πόρου (βλ. Αναρτ. 25/02/24) όπου παρουσιάστηκε μια ενδιαφέρουσα ιστορική αναδρομή της ύπαρξης των βιβλιοθηκών από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα καθώς επίσης και τους κανόνες λειτουργίας τους.
Τέλος, διεξήχθη μια ανώνυμη προαιρετική έρευνα σε μορφή ερωτηματολογίου στους μαθητές και μαθήτριες όλου του σχολείου. Σκοπός της ήταν η αναζήτηση των προσδοκιών και των προτιμήσεων τους από μια Σχολική Βιβλιοθήκη προκειμένου να στραφούμε ως προς αυτές.
Τα αποτελέσματα της έρευνας ενδεικτικά είναι τα εξής:
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ
- 1. Έχεις βιβλιοθήκη στο σπίτι σου με εξωσχολικά βιβλία; ΝΑΙ- 67,07% ΟΧΙ- 32,93%
- 2. Οι γονείς σου διαβάζουν βιβλία; ΝΑΙ- 47,91% ΟΧΙ- 52%
- Στον ελεύθερό σου χρόνο θα επέλεγες να διαβάσεις ένα λογοτεχνικό βιβλίο; ΝΑΙ- 16,97% ΟΧΙ- 83%
- Πιστεύεις πως διαβάζοντας εξωσχολικά βιβλία μπορείς να εμπλουτίσεις τις γνώσεις σου και το λεξιλόγιο σου; ΝΑΙ -81, 32% ΟΧΙ- 18,68%
- Τί σου αρέσει περισσότερο να κάνεις τον ελεύθερό σου χρόνο; …………….
Βόλτες με φίλους 38,97%
Αθλήματα 21,14%
Κινητό, Video games 12,15%
Μουσική 11,55%
- Τί βιβλία θα ήθελες να έχει η σχολική βιβλιοθήκη; ……………
Διάφορα είδη 32,64%
Περιπέτειες – Δράσης- Μυστηρίου 28,47%
Δεν με νοιάζει-δεν ξέρω 25%
- Τί θα ήθελες να έχει οπωσδήποτε μια σχολική βιβλιοθήκη; …………..
Ποικιλία βιβλίων 38%
Αναγνωστήριο 28,06%
Υπολογιστή-wifi 9,17%
Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές/τριες που συμμετείχαν με ενθουσιασμό στην έρευνα του σχολείου μας.
Τα συμπεράσματα που βγήκαν ήταν πολύτιμα και σημαντικά για τις επόμενες ενέργειες μας, η διαμόρφωση ενός Αναγνωστηρίου εντός της βιβλιοθήκης θα είναι στις προτεραιότητες μας για την επόμενη σχολική χρονιά.
Εκ μέρους της ομάδας δράσης
Μακαρώνα Μαρίνα, Βιολόγος
Σαμαρτζή Γεωργία, Φιλόλογος
Ροποτού Ελένη, Θεολόγος
12ος Πανελλήνιος Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Πρωτόλειου Διηγήματος- ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
Το σχολείο μας συμμετέχει στον 12ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Πρωτόλειου Διηγήματος στη μνήμη της Καίτης Λασκαρίδη για την ακαδημαϊκή χρονιά 2023-2024 με τρία διηγήματα από δύο μαθητές και μία μαθήτρια της Α΄ Γυμνασίου, βασιζόμενοι στο ποίημα του Άγγελου Σικελιανού «Ιερά Οδός». Στόχος του διαγωνισμού είναι να ενισχυθεί η αυτοέκφραση των εφήβων και να ενισχυθεί το μάθημα της Λογοτεχνίας και της Έκθεσης στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ευχόμαστε καλή επιτυχία στα παιδιά, να έχουν πάντα στόχους και όνειρα, να επιζητούν τη γνώση και να επιδιώκουν την αυτογνωσία.
Υπεύθυνη καθηγήτρια Τασιοπούλου Κατερίνα.
1o Εργαστήρι Σχολικής Διαμεσολάβησης Ομηλίκων
Στα πλαίσια των δράσεων για την αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας ολοκληρώθηκε την Τετάρτη 22/5/2024 η 1η συνάντηση για το Εργαστήρι Διαμεσολάβησης Σχολείου-Οικογένειας-Κοινότητας. Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για την έννοια της Διαμεσολάβησης γενικότερα καθώς και για τις υπόλοιπες μορφές επίλυσης συγκρούσεων, και συγκεκριμένα για τη Σχολική Διαμεσολάβηση, πώς μπορεί αυτή να εφαρμοστεί στα σχολεία,
ποιες συγκρούσεις είναι κατάλληλες για τη Διαμεσολάβηση και ποιες όχι, τα οφέλη για τη σχολική κοινότητα αλλά και για τη μετέπειτα ζωή των εμπλεκομένων, για το ρόλο του διαμεσολαβητή και τα στάδια της διαμεσολάβησης και τέλος είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν προσομοιώσεις σχολικών διαμεσολαβήσεων από σχολεία που εφαρμόζουν ήδη το πρόγραμμα αυτό. Το ενδιαφέρον των παρευρισκόμενων ήταν μεγάλο ενώ στο τέλος ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση.
Τον ρόλο της συντονίστριας / παρουσιάστριας της δράσης είχε η φιλόλογος Τασιοπούλου Κατερίνα.
Εκπαιδευτικός περίπατος Γυμνασίου Πόρου (24/5)
Στις 24 Μαΐου λίγο πριν το τέλος των μαθημάτων και την έναρξη των εξετάσεων οι μαθητές του σχολείου μας «πήραν μια ανάσα» πραγματοποιώντας εκπαιδευτική επίσκεψη ανά τάξη. Ειδικότερα οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου επισκέφτηκαν το χώρο της παραλίας Μικρό Νεώριο και το παρακείμενο δασάκι εξοπλισμένοι με γάντια και σακούλες απορριμμάτων αποφασισμένοι να καθαρίσουν τα πάντα βάζοντας το δικό τους λιθαράκι στο πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Δέχτηκαν μάλιστα τα εύσημα από τουρίστες που έτυχε να βρίσκονται εκεί. Συνοδοί καθηγητές Βασιλακόπουλος Γιάννης, Τασιοπούλου Κατερίνα, Ευαγγελινός Νίκος.
Οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου παρακολούθησαν ντοκιμαντέρ για τις ιχθυοκαλλιέργειες βιομηχανικής κλίμακας στο πολιτιστικό κι εκπαιδευτικό κέντρο «Καθετή» κι ενημερώθηκαν για ένα θέμα που αφορά άμεσα τον Πόρο και το μέλλον των κατοίκων του. Συνοδοί καθηγητές Μουτζουβής Μανώλης, Αναγνωστοπούλου Σοφία.
Τέλος, οι μαθητές /τριες της Γ΄ Γυμνασίου επισκέφτηκαν την παραλία Κανάλι συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες Μηλιδώνη Ζωή και Αργυροπούλου Έφη στα πλαίσια του μαθήματος Δεξιοτήτων και καθαρίζοντας τον χώρο εφάρμοσαν στην πράξη τις αρχές του Εθελοντισμού και της Κοινωνικής Ευθύνης που διδάσκονται όλη τη χρονιά.
Ολοκλήρωση του προγράμματος “Μονοπάτια σταδιοδρομίας στον κλάδο της Φαρμακοβιομηχανίας”- ΤΗΕ TIPPING POINT
Τέλη Απριλίου ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα «Μονοπάτια σταδιοδρομίας στον κλάδο της Φαρμακοβιομηχανίας» υπό την αιγίδα της εκπαιδευτικής πλατφόρμας THE TIPPING POINT. Οι μαθητές/ τριες της Γ’ Γυμνασίου ενημερώθηκαν σχετικά με τις ακαδημαϊκές και επαγγελματικές επιλογές τους, προκειμένου να εμπνευστούν και να κάνουν πράξη τους στόχους και τα όνειρα τους. Μέσω της δράσης, είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν μέσω live ομαδικών συνεδριών με επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων προκειμένου να ανακαλύψουν επαγγελματικά μονοπάτια του ενδιαφέροντός τους, μεταξύ αυτών και με 60 επιστήμονες και στελέχη της Pharmathen σχετικά με το δυναμικό κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας. Συγκεκριμένα παρακολούθησαν 9 συνεδρίες σχετικά με επαγγέλματα που επέλεξαν οι ίδιοι όπως παρακάτω:
- Κριτήρια επιλογής σπουδών κι επαγγέλματος (15/12/2024)
- Το επάγγελμα του Γιατρού (31/1/2024)
- Το επάγγελμα του Καπετάνιου (16/2/2024)
- Το επάγγελμα του Χημικού (2/4/2024)
- Δεξιότητες στη σύγχρονη αγορά εργασίας – hard & soft skills (2/4 & 5/4/2024)
- To επάγγελμα του Δικηγόρου (12/4&18/5/2024)
- Το επάγγελμα του σεφ (18/5/2024)
Τη δράση διοργάνωσε και υλοποίησε η φιλόλογος Τασιοπούλου Κατερίνα.
Επίσκεψη στο ΕΠΑΛ ΓΑΛΑΤΑ
Την Πέμπτη 25 Απριλίου οι μαθητές/ τριες της Γ’ τάξης του Γυμνασίου Πόρου συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες Μέτσκα Ζωή και Τασιοπούλου Κατερίνα επισκέφτηκαν το ΕΠΑΛ Γαλατά στα πλαίσια του μαθήματος Επαγγελματικός Προσανατολισμός του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων.
Ξεναγήθηκαν στους χώρους του ΕΠΑΛ, και ιδιαίτερα στα εργαστήρια όπου ενημερώθηκαν για τα προγράμματα σπουδών, τις προοπτικές, τους τομείς και τις ειδικότητες που λειτουργούν προς το παρόν από τους αντίστοιχους καθηγητές αλλά και μαθητές του κάθε Τομέα και Ειδικότητας ξεχωριστά, με σκοπό να εξετάσουν τις πιθανές εκπαιδευτικές επιλογές ως προς την επαγγελματική εκπαίδευση.