Ιστοσελίδα ΠΠΓΗ

ppgh_photo 004

Ημερολόγιο

Σεπτέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Σύνδεσμοι

Αναζήτηση

Εσωτερική αξιολόγηση

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021).

Για να κατεβάσετε όλο το κείμενο της αξιολόγησης του σχολείου μας κάντε κλίκ ΕΔΩ.

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου, κωδικός  1701001

 

Δ/νση : Γ. Κορνάρου 17, Εσταυρωμένος 71410 Ηράκλειο Κρήτης Τηλ. 2810260663, 252298

e-mail : mail@gym-peir-irakl.ira.sch.gr

Ιστότοπος : https://blogs.sch.gr/gympira/

 

Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου ιδρύθηκε το 1980 με την υπ’ αρ.απ.Γ/4761/30-8- 1980 με την επωνυμία «Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου». Φιλοξενείται σε κτίριο του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ) μαζί με το συνδεδεμένο Πρότυπο ΓΕΛ Ηρακλείου στο κτήριο της παλαιάς Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου, έξω από τον αστικό ιστό. Από το 2020 ( Ν. 4692/2020) μετονομάστηκε σε Πρότυπο Γυμνάσιο Ηρακλείου και η εισαγωγή σε αυτό δε γίνεται πλέον με κλήρωση, αλλά με δοκιμασία δεξιοτήτων.

Το σχολείο αποτελείται από 10 τμήματα και αριθμεί 240 μαθητές, που προέρχονται κατά βάση από την πόλη του Ηρακλείου. Ως σχολείο αριστείας  συμμετέχει σε τοπικούς, πανελλήνιους και ευρωπαϊκούς διαγωνισμούς και προγράμματα, κατακτά διακρίσεις και βραβεύσεις, πραγματοποιεί δράσεις και προγράμματα ποικίλου περιεχομένου, ενώ  προωθεί τη δημιουργικότητα και την καινοτομία και μέσα από τη λειτουργία Ομίλων (8 ομίλους την τρέχουσα χρονιά) που αναφέρονται σε πολλά διαφορετικά  γνωστικά  πεδία.

Το σχολικό έτος 2020-21 υπηρέτησαν στο σχολείο 29 εκπαιδευτικοί : 16 με θητεία (εκ των οποίων οι 15 έχουν αξιολογηθεί), 2 μόνιμοι εκπαιδευτικοί με διάθεση, 1 μόνιμος εκπαιδευτικός με απόσπαση και 10 αναπληρωτές . Είναι χαρακτηριστικόότι το 94% των μόνιμων επί θητεία εκπαιδευτικών κατέχει μεταπτυχιακό ή/και διδακτορικό τίτλο.

Στην  πανελλήνια αξιολόγηση των Πειραματικών σχολείων, που διενεργήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας στις 25-10-2011 κατετάγη 6ο μεταξύ των Γυμνασίων που συμμετείχαν στη διαδικασία αξιολόγησης. Η ρύθμιση σημαντικών ζητημάτων λειτουργίας του γίνεται από το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο του σχολείου (ΕΠ.Ε.Σ.), που τελεί υπό την  εποπτεία της Διοικούσας  Επιτροπής  Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ). Το σχολείο συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο Κρήτης και συγκεκριμένα με την Ιατρική Σχολή, τη Σχολή Θετικών Επιστημών (Τμήματα Φυσικής, Χημείας, Μαθηματικών), τη Φιλοσοφική Σχολή (Τμήματα Φιλολογίας, Ιστορίας – Αρχαιολογίας, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών), τη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών (Τμήμα Κοινωνιολογίας). Από τις τρεις τελευταίες σχολές εκπαιδεύει  φοιτητές στην πρακτική τους  άσκηση. Επίσης  συνεργάζεται  με πλήθος εκπαιδευτικών, κοινωνικών και επιστημονικών φορέων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

 

Εφαρμόζονται καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους σε όλα τα μαθήματα και δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους/τις μαθητές/τριες για καλλιέργεια ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων.

Στους/στις μαθητές/τριες παρέχεται εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί από τους/τις καθηγητές/τριες ειδικά για το σχολείο, ενώ οι μαθητές/τριες με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες αξιολογούνται και αντιμετωπίζονται εξατομικευμένα.

Υπάρχει μέριμνα για τη μετάβαση μεταξύ εκπαιδευτικών βαθμίδων και προς την αγορά εργασίας, ενώ σημειώνεται ελάχιστη σχολική διαρροή.

Πραγματοποιείται πλήθος ομίλων, προγραμμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων, ενώ οι μαθητές/τριες παροτρύνονται να συμμετάσχουν σε δράσεις και διαγωνισμούς εθνικού και διεθνούς βεληνεκούς.

Οι σχέσεις καθηγητών/τριών – μαθητών/τριών βασίζονται στον αλληλοσεβασμό και στη δημιουργική συνεργασία και παράλληλα υπάρχει άμεση και ουσιαστική επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών.

Λόγω της πρόληψης και των σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών, που διέπονται από εμπιστοσύνη και σεβασμό της διαφορετικότητας, είναι σχεδόν ανύπαρκτα τα περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Να υπάρχει μεγαλύτερη διάχυση των εργασιών των μαθητών/τριών μεταξύ τους.

Το σχολ. έτος 2020-21 το ⅓ του Συλλόγου Διδασκόντων αποτελούνταν από αναπληρωτές όχι μόνο πλήρους ωραρίου, αλλά και διάθεσης σε άλλα σχολεία, γεγονός που προκαλούσε δυσχέρειες στο πρόγραμμα

και στη σύμπλευση υλοποίησης του οράματος του σχολείου.

 

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

 

Η αναδιαμόρφωση προτεραιοποίησης των στόχων βάσει της μεταβλητότητας των συνθηκών ευνοεί την επίτευξή τους.

Η επικαιροποίηση και ο λεπτομερής τρόπος συγγραφής του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου έχουν δημιουργήσει ευνοϊκότερες προϋποθέσεις οριοθέτησης.

Η δημιουργική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού κάνει το σχολείο πιο αποτελεσματικό.

Η κατανομή και διαχείριση των πόρων γίνεται με ευθυκρισία και σύνεση.

Όλες οι αίθουσες διδασκαλίας διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες και κλιματισμό. Τα Εργαστήρια Πληροφορικής, Ρομποτικής, Φυσικών Επιστημών και Μουσικής είναι πλήρως εξοπλισμένα. Ανανεώθηκε το αθλητικό υλικό στο Γυμναστήριο, ενώ προστέθηκαν πολλά βιβλία στη Βιβλιοθήκη του σχολείου. Αναβαθμίστηκε ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σχολείου με 10 νέους Η/Υ, ηχεία, μικρόφωνα και 25 tablets, γεγονός που ενίσχυσε σημαντικά τη χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.

Η συνεργασία του σχολείου με άλλους φορείς είναι πλούσια, πολυεπίπεδη και πολυδιάστατη.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

Βελτίωση της κτιριακής υποδομής λόγω παλαιότητας του κτιρίου

Να ληφθούν περισσότερες πρωτοβουλίες για τη διαμόρφωση δικτύων σχολείων

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Ήταν υψηλή η συμμετοχή του σχολείου σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως και η συμμετοχή του συνόλου των εκπαιδευτικών, ως επιμορφούμενων, σε πληθώρα ενδοσχολικών και εθνικών επιμορφωτικών δράσεων και η συμμετοχή τους, ως επιμορφωτών, σε ενδοσχολικές και εθνικές δράσεις.

 

Σημεία προς βελτίωση

Το σχολείο να διοργανώσει περισσότερες ενδοσχολικές επιμορφώσεις και δράσεις ετεροπαρατήρησης.