ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, διδακτική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων, με εστίαση στις δεξιότητες, στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.
Βασική αρχή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να συνδυάζουν το γνωστικό πεδίο των Προγραμμάτων Σπουδών με την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων των μαθητριών και των μαθητών με σκοπό τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.
Σκοπός των «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και στους μαθητές.
Στους επιμέρους στόχους των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης.
Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις (4) Θεματικές Ενότητες. Οι Θεματικές Ενότητες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα)
Ξεκίνησαν τα Εργαστήρια δεξιοτήτων στο σχολείο μας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τσαβαρή Ειρήνη
Το σχέδιο που υλοποιήθηκε από την Α΄ Γυμνασίου και συγκεκριμένα στο τμήμα Α3 αφορούσε την θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη”, κυρίως επιδίωκε να πετύχει τους δύο πρώτους στόχους που θέσαμε ως σχολείο, ενθαρρύνοντας τη δημιουργικότητα των μαθητών.
Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο είναι μια πολύ σημαντική στιγμή στη ζωή των μαθητών καθώς ταυτόχρονα δηλώνει και τη μετάβαση από την παιδική στην εφηβική ηλικία. Το σχέδιο δράσης είχε ως στόχους:
- την ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων που θα υποστηρίξουν τους μαθητές, ώστε να βιώσουν ήπια τη μετάβαση στο Γυμνάσιο
- την προετοιμασία των μαθητών για να γνωρίσουν και να κατανοήσουν όσα συμβαίνουν γύρω τους και μέσα τους υιοθετώντας μια κριτική στάση, ώστε να μην προσαρμόζονται άκριτα στις διάφορες καταστάσεις που βιώνουν, αλλά να τις διερευνούν και να δρουν έτσι ώστε να τις μεταβάλλουν ανάλογα με τις ανάγκες τους στη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος καλής επικοινωνίας α) μεταξύ των μαθητών, ώστε να συμβιώσουν αρμονικά μέσα στη σχολική τάξη και β) μεταξύ μαθητών- καθηγητών, ώστε να επιτευχθούν οι μαθησιακοί στόχοι.
Tα παιδιά πιο συγκεκριμένα ασχολήθηκαν με τις μορφές Βίας. Επιδίωξαν να στηλιτεύσουν τόσο τις μορφές βίας σε παιδιά, ενήλικες αλλά και ζώα. Η κάθε ομάδα έκανε αναφορά σε μορφές βίας διαφορετικών ομάδων και τις παρουσίασε με διαφορετικό τρόπο. Μια ομάδα ασχολήθηκε με την βία στα παιδιά άλλη ομάδα με την λεκτική βία, άλλη ομάδα με τη σωματική βία και άλλη ομάδα με μορφές βίας που δέχονται τα ζώα. Η κάθε ομάδα παρουσίασε το θέμα της με διαφορετικό τρόπο φτιάχνοντας αναφορές, κόμικ κ.α.