ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ
«Τοπική παράδοση και πολιτισμός»
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ: Η πρόσκληση για τη σύνθεση της ομάδας μας απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας, χωρίς ωστόσο να αποκλείονται μαθητές/-τριες και από άλλες τάξεις.
Οι συναντήσεις των συμμετεχόντων/-ουσών μαθητών/-τριών θα γίνονται στο χώρο του σχολείου από το διάστημα 16-10-2023 ώς και δύο εβδομάδες πριν τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους, μια μέρα την εβδομάδα και για δυο συνεχόμενες διδακτικές ώρες μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:
- Γρινέζος Θεόδωρος (Α2)
- Κάππος Γεώργιος-Άγις (Α2)
- Λούτσα Γιουλίντα (Β2)
- Μπίλε Μαρία (Α1)
- Πέζος Γεώργιος (Β3)
- Σερένα-Σαρασλανίδου Αντζελίνα –Τερέζα (Α3)
- Φασούλης Ιωάννης (Α3)
- Χανιά Kωνσταντίνα (Β3)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ:
- ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ – ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
- ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΗΘΩΝ ΚΑΙ ΕΘΙΜΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ
- ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ – ΑΡΧΑΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-1ο 15/ΜΕΡΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ)
- ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ
- ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΗΘΩΝ ΚΑΙ ΕΘΙΜΩΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-PPT
- ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ (2ο 15/ΜΕΡΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΪΟΣ)
- ΑΡΧΑΙΑ ΜΝΗΜΕΙΑ
- ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-PPT
- ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Γνώση του λαϊκού μας πολιτισμού
- Η σπουδαιότητα του ρόλου της τοπικής παράδοσης στη ζωή μας
- Η ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιά, της λαογραφικής μας παράδοσης
- Γνώσεις: Κοινωνιολογία, Τοπική Ιστορία , Λογοτεχνία, Λαϊκός πολιτισμός
- Σημαντικότητα : Mέσω της τοπικής παράδοσης, των ηθών, των εθίμων και του πολιτισμού μας , ανακαλύπτουμε τη φυσιογνωμία μας ως λαός, πιστοποιούμε την ταυτότητά μας και θωρακίζουμε τη συνέχιση του έθνους μας.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
- Άσκηση των μαθητών στην ενεργητική αναζήτηση, επεξεργασία και αξιοποίηση της πληροφορίας μέσα από το διαδίκτυο.
- Να εξασκηθεί ο μαθητής στη χρήση των υπολογιστικών εργαλείων.
- Απόκτηση θετικής στάσης απέναντι στη χρήση των ΤΠΕ ως βασικό περιβάλλον οικοδόμησης της γνώσης στη μαθησιακή διαδικασία .
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
- Ιστορία
- Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή-Κοινωνιολογία
- Οικιακή Οικονομία
- Ν. Ε. Λογοτεχνία
ΠΟΡΟΙ-ΜΕΣΑ-ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
- Χρήση αίθουσας εκδηλώσεων για τις συναντήσεις με τους μαθητές και τις δραστηριότητες της ομάδας.
- Χρήση αίθουσας προβολών για τις διάφορες παρουσιάσεις (internet, power point).
- Χρήση ψηφιακής κάμερας και φωτογραφικής μηχανής για μαγνητοσκόπηση και φωτογράφηση, χρήση ηχοσυστημάτων για την αναπαραγωγή τραγουδιών.
- Χρήση εργαστηρίου πληροφορικής για αναζήτηση πληροφοριακού υλικού.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ, ΨΥΧΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ
- Τα παιδιά μαθαίνουν την ιστορία του τόπου τους, ανακαλύπτουν ήθη και έθιμα που βασίζονται στη λαϊκή σοφία, αξιολογούν και εκτιμούν τις ιδέες, τις αντιλήψεις, τις συνήθειες και τις ασχολίες των προγόνων τους , συνδέονται με τη ρίζα τους, την ιστορική τους ταυτότητα.
- Γνωρίζοντας το παρελθόν, οι μαθητές βαδίζουν με αίσθημα ασφάλειας στο μέλλον, με αυτοπεποίθηση και δυναμισμό , με αίσθημα σεβασμού και επιθυμίας να φανούν αντάξιοι των προγόνων.
- Δίνεται στους μαθητές η ευκαιρία σύνδεσης με τον λαϊκό πολιτισμό, που ο αστικός και σύγχρονος τρόπος ζωής σταδιακά έχει υποβαθμίσει και περιορίσει. Ως εκ τούτου επιτυγχάνεται η τήρηση, η εφαρμογή άρα και η διαιώνιση των στοιχείων του πολιτισμού.
- Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και ανάπτυξη συλλογικότητας των μαθητών, συνεργατικό κλίμα, άσκηση δημοκρατικής συνείδησης μέσω του διαλόγου ώστε να κινητοποιούνται σε διαφόρους τομείς δράσης, εξασφαλίζοντας την ενότητα, την ομοψυχία, την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό.
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και αυτενέργειας του μαθητή, ανάληψη πρωτοβουλιών και λήψη αποφάσεων.
- Συλλογή – συγκέντρωση λαογραφικού υλικού από το οικείο περιβάλλον, συγγενικό και φιλικό. Επικοινωνία, καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων, σφυρηλάτηση υγιών κοινωνικών δεσμών.
YΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ :
ΒΛΑΧΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02
ΑΪΒΑΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΕ78