ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ
«ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ»
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ: Η πρόσκληση για τη σύνθεση της ομάδας μας απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες της Α και Β τάξης του σχολείου μας.
Οι συναντήσεις των συμμετεχόντων/-ουσών μαθητών/-τριών θα γίνονται στο χώρο του σχολείου ή και εκτός αυτού, από το διάστημα 15-10-2024 εώς και δύο εβδομάδες πριν τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους, δύο μέρες την εβδομάδα και για δυο συνεχόμενες διδακτικές ώρες μετά τη λήξη του ωρολογίου προγράμματος.
ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:
- Λεκοσιώτης Δημήτριος (Α1)
- Λίτσα Δέσποινα Ζωή (Α1)
- Αθανασίου Αναστασία Μιρέλα (Β1)
- Αθανασίου Παναγιώτης (Β1)
- Γιαννάκης Βασίλειος (Β1)
- Γκέργκι Ορέστης (Β1)
- Καπετάνιος Γεώργιος (Β1)
- Σότι Μάριος (Β2)
- Φασούλης Ιωάννης (Β2)
- Κάππος Γεώργιος Άγις (Β1)
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΜΙΛΟΥ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ-1ο 15/ΜΕΡΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ)
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΚΥΒΟΥ ΡΟΥΜΠΙΚ
Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ (2ο 15/ΜΕΡΟ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΪΟΣ)
ΘΕΩΡΙΑ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
ARDUINO – ARDUBLOCK
TINKERCAD
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Η ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΟΜΙΛΟΥ
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Το Γυμνάσιο Νεμέας βρίσκεται σε μια ημιορεινή περιοχή μακριά από την πρωτεύουσα του νομού Κορινθίας. Στην πόλη της Νεμέας δεν λειτουργεί κανένα εκπαιδευτήριο ρομποτικής. Το θέμα του ομίλου επιλέχθηκε ώστε να δοθεί στους/στις μαθητές/τριες του Γυμνασίου Νεμέας η ευκαιρία να εξασκήσουν και να αναπτύξουν τις γνώσεις και δεξιότητες τους σε πληροφορική-τεχνολογία-μαθηματικά και να λειτουργήσουν συνθετικά ώστε να επιτύχουν την κατασκευή, μελέτη και λειτουργία συστημάτων ρομποτικής πάνω σε προβλήματα της καθημερινής ζωής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι επιμέρους στόχοι που τίθενται είναι οι μαθητές να:
- αναλύουν ένα πρόβλημα σε απλούστερα
- συνθέτουν αλγόριθμο επίλυσης απλών καθημερινών προβλημάτων
- αναπτύξουν και εξασκήσουν κιναισθητικές δεξιότητες επίλυσης κύβου του Ρούμπικ
- συνθέτουν κυκλώματα ρομποτικής
- γράφουν πρόγραμμα
- διερευνούν προβλήματα ρομποτικής με χρήση παραμέτρων και ρομποτικών κατασκευών
Μέσα από την λειτουργία του ομίλου θα διερευνηθεί η δυνατότητα σύνθεσης ομάδας ρομποτικής του σχολείου με προοπτική συμμετοχής σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς.
ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΔΙΔΑΣΚΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΠΟΡΟΙ-ΜΕΣΑ-ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
- Χρήση εργαστηρίου πληροφορικής για τις συναντήσεις με τους μαθητές και τις δραστηριότητες της ομάδας.
- Χρήση ψηφιακής κάμερας και φωτογραφικής μηχανής για μαγνητοσκόπηση και φωτογράφηση
- Χρήση ρομποτικού εξοπλισμού Arduino
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ, ΨΥΧΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ
Μέσα από τον όμιλο ρομποτικής οι μαθητές/τριες θα αναπτύξουν κιναισθητικές δεξιότητες επιλύοντας τον κύβο του ρούμπικ ενώ παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να συνθέσουν πρωθύστερες γνώσεις σε μαθήματα όπως πληροφορική-τεχνολογία-μαθηματικά σε ένα ενιαίο πλαίσιο ανακαλύπτοντας την διαθεματικότητά των γνωστικών αντικειμένων.
Οι μαθητές/τριες θα αναπτύξουν δεξιότητες σύνθεσης πραγματικών ρομποτικών συστημάτων και θα εξασκηθούν στην εκσφαλμάτωση των κυκλωμάτων και στην επίλυση προβλημάτων.
Καλλιεργείται το ομαδικό πνεύμα και αναπτύσσεται η συλλογικότητα των μαθητών, το συνεργατικό κλίμα, η άσκηση δημοκρατικής συνείδησης μέσω του διαλόγου κατά την αναζήτηση λύσεων προάγοντας έτσι την ενότητα, την ομοψυχία, την αλληλεγγύη και τον αλληλοσεβασμό. Παράλληλα αναπτύσσεται η κριτική σκέψη και αυτενέργεια του/της μαθητή/τριας στην ανάληψη πρωτοβουλιών και λήψη αποφάσεων.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΟΜΙΛΟΥ: ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΠΕ86-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ)