Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
Η ιστοσελίδα αυτή περιέχει υλικό από τις δράσεις του προγράμματος Erasmus+ “Climate Crisis”, που υλοποιήθηκε με συντονιστή το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης και απευθύνεται σε όλα τα μέλη της σχολικής αλλά και της τοπικής κοινότητας της περιοχής μας, καθώς και στην αντίστοιχη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Fevzi Cakmac Ortaokulu της Μερσίνης στην Τουρκία. Έχει στόχο την ενημέρωση πάνω στο επίκαιρο θέμα της Κλιματικής Κρίσης, ενώ αποτελεί έναν ανοιχτό κόμβο ενημέρωσης και παροχής εκπαιδευτικού υλικού και ιδεών!
👉Ιστοσελίδα “Climate Crisis”👈

Οι μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης μαζί με τους συμμαθητές τους από το Fevzi Cakmac Ortaokulu της Μερσίνης, εργάστηκαν και παρήγαγαν υλικό που συγκεντρώθηκε και εκδόθηκε με τη μορφή ενός βιβλίου σε ψηφιακή και έντυπη μορφή. Το βιβλίο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για εκπαιδευτικούς σκοπούς όσο και για την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας πάνω στα φαινόμενα της Κλιματικής Κρίσης!
Το βιβλίο μας θα το βρείτε σε ψηφιακή μορφή και σε τρεις γλώσσες ( ελληνικά, τουρκικά, αγγλικά) στον παρακάτω σύνδεσμο
👇
Αντιμέτωποι με την Κλιματική Κρίση- IKLIM Krizine Karci- Against Climate Crisis

Η Κλιματική Αλλαγή είναι ένα θέμα που συζητιέται όλο και περισσότερο, τόσο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης όσο και στις καθημερινές μας συζητήσεις. Πολλά ακραία φαινόμενα συμβαίνουν όλο και συχνότερα και προβληματίζουν τους ειδικούς, οι οποίοι έχουν ανακοινώσει πως ζούμε πλέον σε μια περίοδο Κλιματικής Κρίσης. Τι είναι όμως όλα αυτά τα φαινόμενα; Είναι αλήθεια όλα αυτά ή υπερβολές; Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε; Μπορούμε εμείς να κάνουμε κάτι για αυτές τις αλλαγές; Μερικές απαντήσεις πάνω σε αυτά τα ζητήματα καθώς και υλικό ευαισθητοποίησης βρίσκεται συγκεντρωμένο στην ιστοσελίδα μας για την Κλιματική Κρίση 👇

Κινητικότητα μαθητών του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης στην περιοχή Μερσίνη της Τουρκίας, στο πλαίσιο προγράμματος Εράσμους + με θέμα την Κλιματική Κρίση 22-4 ως 27-4-2024
Την εβδομάδα που μας πέρασε, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η επίσκεψη ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών στην περιοχή της Μερσίνης και Αδάνων της ΝΑ Τουρκίας. Η κινητικότητα αυτή είναι η τρίτη που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + “ Climate Crisis” ( 2022-1-EL01-KA210-SCH-000081911), το οποίο εκπονείται από το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης Εύβοιας και το Fevzi Cakmak Ortaokulu Mersin Akdeniz από κοινού σε Σύμπραξη Μικρής Κλίμακας ΚΑ210. Στο πλαίσιο της επίσκεψης αυτής που υλοποιήθηκε από 22-27 Απριλίου 2024, είχαν την ευκαιρία να μετακινηθούν τρεις συνοδοί εκπαιδευτικοί και τέσσερις μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης. Το σχολείο εκπροσώπησαν η διευθύντρια κ. Βασιλική Αθανασιάδη και οι εκπαιδευτικοί κ. Θεοδώρα Κόρου υπεύθυνη του προγράμματος και η κ. Σταυρινή Μπόσκοβιτς. Οι μαθητές που μετακινήθηκαν ήταν δύο μαθήτριες της Β τάξης (Αριστέα- Ελπίδα Βάγια και Μαρίλια Βαγιάννη) και δύο μαθητές της Γ’ τάξης (Χρήστος Παντιέρας και Οδυσσέας Μπαϊρακτάρης). Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν εορταστικές εκδηλώσεις στο χώρο του Τουρκικού σχολείου, καθώς στις 23 Απριλίου γιορτάζεται εθνικά η «Γιορτή των Παιδιών», όπως επίσης και παρουσιάσεις, άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και απονομή αναμνηστικών διπλωμάτων. Συζητήσαμε για τις κλιματικές συνθήκες και τις φυσικές καταστροφές, είδαμε τον μετεωρολογικό σταθμό του σχολείου (το «αδελφάκι» του δικού μας).
Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για τους σεισμούς που έπληξαν την περιοχή και για το σχέδιο έκτακτης ανάγκης που θα έπρεπε να ακολουθηθεί στο σχολείο. Οι μαθητές των δύο σχολείων συναναστράφηκαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν απόψεις και γνωρίζοντας περισσότερα για τη σχολική ζωή έκαναν συγκρίσεις σχετικές με την καθημερινότητα στις δύο χώρες. Οι εκπαιδευτικοί ενημερωθήκαμε για το τουρκικό εκπαιδευτικό σύστημα και τη λειτουργία του σχολείου και ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολικού συγκροτήματος. Σημαντικό ήταν το εκπαιδευτικό κομμάτι που περιλάμβανε επισκέψεις όπως στο Κέντρο Επιστημών για το Κλίμα και το Περιβάλλον (MERCAN Mersin Büyükşehir Belediyesi İklim ve Çevre Bilim Merkezi) αλλά και το Επιστημονικό Χωριό (Mersin Bilim Köyü) όπου ενημερωθήκαμε από τους υπευθύνους σε θέματα σχετικά με τις επιδιώξεις του προγράμματός μας.
Ακόμη, προσεγγίσαμε την περιοχή όπου έχει εγκατασταθεί ο Πυρηνικός Σταθμός Παραγωγής Ρεύματος της χώρας στο Akkuyu, η οποία είναι μια περιοχή τουριστική με ιδιαίτερη πολιτιστική αξία και προβληματιστήκαμε για την επίδραση της λειτουργίας του εργοστασίου και των γραμμών μεταφοράς ρεύματος υπερυψηλής τάσης. Κατά την περιήγηση παρατηρήσαμε περιοχές που έχουν καταστραφεί από πυρκαγιές, καθώς επίσης και το υδρογραφικό δίκτυο.
Επισκεφτήκαμε μερικά από τα πιο σημαντικά σπήλαια όπου παρατηρήσαμε τη δράση του νερού και εντυπωσιαστήκαμε από το διάκοσμό τους. Δε μπορούμε όμως να παραλείψουμε τα πολιτισμικά και τα πολιτιστικά στοιχεία με τα οποία ήρθαμε σε επαφή.
Επισκεφτήκαμε ελληνιστικούς αρχαιολογικούς χώρους όπως την αρχαία Διοκαισάρεια Κιλικίας όπου σώζονται λείψανα Ρωμαϊκού Υδραγωγείου, περάσαμε από την Σελεύκεια και περιηγηθήκαμε στην Ταρσό. Εκεί επισκεφτήκαμε τον Ναό του Αποστόλου Παύλου που σώζεται ως μουσείο, καθώς η σημαντική αυτή μορφή της Χριστιανικής Εκκλησίας κατάγεται και ξεκίνησε τη δράση του από εκεί.
Επισκεφτήκαμε επίσης μουσουλμανικούς χώρους λατρείας και άλλα αξιόλογα μνημεία. Τέλος, ανακαλύψαμε τη σύγχρονη πλευρά της Μερσίνης, η οποία είναι ένα μεγάλο λιμάνι με τόσο σύγχρονες αγορές και καταστήματα, όσο κλειστές και παραδοσιακές αγορές με είδη λαϊκής τέχνης. Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην τοπική κουζίνα με τις ντόπιες γεύσεις και νοστιμιές ξεχωρίζοντας το ταντούνι, τα σις κεμπάπ και το ντονέρ, καθώς και τα μοναδικά μικρασιάτικα γλυκά. Ήταν σίγουρα ένα ξεχωριστό ταξίδι, μια αποστολή στο χώρο και το χρόνο, μια ανάγνωση της ιστορίας και της γεωγραφίας βιωματική, η οποία θα αποτελεί ένα ξεχωριστό διδακτικό ορόσημο για όλους μας!
Κινητικότητα εκπαιδευτικών στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ 2022-1-EL01-KA210-SCH-000081911, με τίτλο Climate Crisis, στο συνεργαζόμενο σχολείο -εταίρο Fevzi Cacmak Ortaokulu 26-10 ως 30-10-2023
Τρεις εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης μετακινήθηκαν στην πόλη της Μερσίνης στην ΝΑ Τουρκία με κύριο σκοπό τη ρύθμιση του μετεωρολογικού σταθμού που εγκαταστάθηκε μέσω του προγράμματος στο σχολείο, τη διαμόρφωση του προγράμματος εργασιών των ομάδων μας και τη διερεύνηση και προετοιμασία της σχολικής κινητικότητας που θα ακολουθήσει.
Ωστόσο, τα οφέλη της επίσκεψης ήταν πολύ περισσότερα: η επίσκεψη στο σχολικό χώρο και η συναναστροφή με τους συναδέλφους, μας έδωσε πολύτιμες πληροφορίες για το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας, τα επαγγελματικά ζητήματα των εκπαιδευτικών και την καθημερινότητα των μαθητών.
Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας ήταν γεμάτο και περιείχε εργασίες στο σχολικό χώρο, συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και συνεχίστηκε με επίσκεψη στην Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία της Μερσίνης όπου ο υπεύθυνος μετεωρολόγος μας ξενάγησε στο χώρο με τα όργανα μέτρησης των κλιματικών παραμέτρων και μας ενημέρωσε για τα κλιματικά δεδομένα της Μερσίνης.
Τις επόμενες μέρες, εκτός από επίσκεψη σε πεδία ενδιαφέροντος ξεναγηθήκαμε σε περιοχές μοναδικής ιστορικής σημασίας και κοινής πολιτισμικής παράδοσης. Ανάμεσα σε αυτές ξεχώρησαν οι υπόσκαφες πόλεις στην Καππαδοκία, το Προκόπι, η παλιά πόλη της Ταρσού και η σύγχρονη παραλιακή μεγαλούπολη της Μερσίνης!
Κινητικότητα του σχολείου Fevzi Ortaokulu στην Ελλάδα, στo πλαίσιo του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ210 “Climate Crisis” που συντονίζει το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης 26-4 έως 1-5- 2022
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία, η επίσκεψη αντιπροσωπείας μαθητών και καθηγητών από το συνεργαζόμενο σχολείο Fevzi Cakmak Ortaokulu της Μερσίνης, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ210 μικρής σύμπραξης με τίτλο “Climate Crisis”, το οποίο συντονίζει το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης.

Ήταν μεγάλη μας χαρά να μοιραστούμε από κοντά κοινές δράσεις ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της, να παρουσιάσουμε στην ολομέλεια τις εργασίες μας για τα συμπτώματα της κλιματικής κρίσης στις περιοχές μας και να συνειδητοποιήσουμε ότι οι περιοχές μας πλήττονται από τις ίδιες φυσικές καταστροφές: πυρκαγιές και πλημμύρες.

Στο πρόγραμμα της επίσκεψης έγινε προσπάθεια να χωρέσουν βιωματικές δράσεις σχετικές με το φυσικό περιβάλλον της περιοχής μας και επισκέψεις σε περιοχές σημαντικής πολιτιστικής αξίας, ώστε οι φιλοξενούμενοί μας να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα της περιοχής και των ανθρώπων της.

Το πρόγραμμά μας περιελάμβανε δράσεις στον χώρο του σχολείου και επίσκεψη στον εκπρόσωπο της Νέας Αρτάκης Αντιδήμαρχο κ. Χαράλαμπο Κώσταρο, στον οποίο παραδόθηκε ένα μήνυμα σε μπουκάλι με περιβαλλοντικά μηνύματα και την ένδειξη “Επείγον”. Η πομπή προς το Δημοτικό Κτίριο της Νέας Αρτάκης έγινε με συμβολικό και βιώσιμο τρόπο: μια ομάδα κατευθύνθηκε πεζή και μια άλλη με ποδήλατα.

Ο κ. Κώσταρος μας ενημέρωσε για τον σχεδιαζόμενο ποδηλατόδρομο καθώς και για τις ενέργειες που σχετίζονται με την Πολιτική Προστασία.
Οι φιλοξενούμενοί μας ξεναγήθηκαν στην Χαλκίδα, όπου ενημερώθηκαν για το παλιρροϊκό φαινόμενο και τα ιστορικά κτίριά της, αλλά και στην Νέα Αρτάκη με το γραφικό της λιμάνι.
Μέρος των δραστηριοτήτων μας υποστηρίχθηκαν από τα στελέχη του ΚΕΠΕΑ Λούτσας, όπου περιηγηθήκαμε στην περιοχή καθώς και σε άλλα μέρη της Κεντρικής Εύβοιας που σχετίζονται με το αντικείμενο των εργασιών μας.

Είδαμε δάση και λεκάνη απορροής των περιοχών και θυμηθήκαμε τις φωτιές και τις πλημμύρες των τελευταίων χρόνων.
Εκτός από την παρατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, γόνιμη υπήρξε και η συζήτηση για την παραγωγή ενέργειας και τη χρήση ανανεώσιμων ή μη πηγών και των επιπτώσεων της εγκατάστασής τους στη βιοποικιλότητα και την ακεραιότητα των οικοτόπων.

Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον των μαθητών μας για τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας και τη λειτουργία του πυρηνικού εργοστασίου στην περιοχή Ακούγιου.

Η περιοχή των Δελφών εκτός από τις εγκαταστάσεις ΑΠΕ μας έδωσε τη δυνατότητα να επισκεφτούμε το Μουσείο και τον Αρχαιολογικό χώρο, ενώ οι εργασίες του Οικονομικού Φόρουμ του 2023 μας έδωσαν την αφορμή να ανταλλάξουμε πληροφορίες για τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη στην Αθήνα, στον Αρχαιολογικό Χώρο της Ακρόπολης και στο Μουσείο της Ακρόπολης και έκλεισε με επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκεί ασχοληθήκαμε με τον βιοκλιματικό σχεδιασμό αλλά και τις πρακτικές βιωσιμότητας, Η επίσκεψη στην Αθήνα έκλεισε με την απρόσμενη συνάντησή μας με την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας!


Η επίσκεψη του σχολείου εταίρου στη χώρα μας, έδωσε την αφορμή να ενταχθεί στις κοινές δραστηριότητες και μετακινήσεις, ολόκληρο σχεδόν το δυναμικό μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας, με την αμέριστη υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που μας υποστήριξε ηθικά και υλικά.

Μας δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργηθούν νέες φιλίες, να διαδοθούν ιδέες, να δημιουργηθούν δεσμοί και να ισχυροποιηθεί μεταξύ μας γόνιμη συνεργασία.

Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλλαν με κάθε τρόπο στην επιτυχή ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων μας!
εκ μέρους της παιδαγωγικής ομάδας
Υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος
Πρόσφατα σχόλια