Αρχική » Erasmus+ “Climate Crisis”

Πρόσφατα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

    Ιστορικό

    Kατηγορίες

    Μεταστοιχεία

    Σαν σήμερα

    25/12/0: Γέννηση: Ιησούς Χριστός, σύμφωνα με τον Διονύσιο τον Μικρό. Κατά πολλούς σύγχρονους ερευνητές, γεννήθηκε το 4 π.Χ.

    Translate

    Erasmus+ “Climate Crisis”

     

    Λογοτυπος Ερασμους ΙΚΥ 1

    Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

    Η  ιστοσελίδα αυτή περιέχει υλικό από τις δράσεις του προγράμματος Erasmus+ “Climate Crisis”, που υλοποιήθηκε με συντονιστή το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης και απευθύνεται σε όλα τα μέλη της σχολικής αλλά και της τοπικής κοινότητας της περιοχής μας, καθώς και στην αντίστοιχη σχολική κοινότητα του Γυμνασίου Fevzi Cakmac Ortaokulu της Μερσίνης στην Τουρκία. Έχει στόχο την ενημέρωση πάνω στο επίκαιρο θέμα της Κλιματικής Κρίσης, ενώ αποτελεί έναν ανοιχτό κόμβο ενημέρωσης και παροχής εκπαιδευτικού υλικού και ιδεών!

    👉Ιστοσελίδα “Climate Crisis”👈

     

    Στιγμιότυπο οθόνης 2024 10 30 211557

    ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

    Οι μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης μαζί με τους συμμαθητές τους από το Fevzi Cakmac Ortaokulu της Μερσίνης, εργάστηκαν και παρήγαγαν υλικό που συγκεντρώθηκε και εκδόθηκε με τη μορφή ενός βιβλίου σε ψηφιακή και έντυπη μορφή. Το βιβλίο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για εκπαιδευτικούς σκοπούς όσο και για την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινότητας πάνω στα φαινόμενα της Κλιματικής Κρίσης!

    Το βιβλίο μας θα το βρείτε σε ψηφιακή μορφή και σε τρεις γλώσσες ( ελληνικά, τουρκικά, αγγλικά) στον παρακάτω σύνδεσμο

    👇

    Αντιμέτωποι με την Κλιματική Κρίση- IKLIM Krizine Karci- Against Climate Crisis

    εξωφυλλο βιβλίου

    Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

    Η Κλιματική Αλλαγή είναι ένα θέμα που συζητιέται όλο και περισσότερο, τόσο στα μέσα μαζικής ενημέρωσης όσο και στις καθημερινές μας συζητήσεις. Πολλά ακραία φαινόμενα συμβαίνουν όλο και συχνότερα και προβληματίζουν τους ειδικούς, οι οποίοι έχουν ανακοινώσει πως ζούμε πλέον σε μια περίοδο Κλιματικής Κρίσης. Τι είναι όμως όλα αυτά τα φαινόμενα; Είναι αλήθεια όλα αυτά ή υπερβολές; Τι χρειάζεται να γνωρίζουμε; Μπορούμε εμείς να κάνουμε κάτι για αυτές τις αλλαγές; Μερικές απαντήσεις πάνω σε αυτά τα ζητήματα καθώς και υλικό ευαισθητοποίησης βρίσκεται συγκεντρωμένο στην ιστοσελίδα μας για την Κλιματική Κρίση 👇

    Αντιμέτωποι με την Κλιματική Κρίση

    Climate Crisis Erasmus +

     

     

     

    Κινητικότητα μαθητών του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης στην περιοχή Μερσίνη της Τουρκίας, στο πλαίσιο προγράμματος Εράσμους +  με θέμα την Κλιματική Κρίση 22-4 ως 27-4-2024
    Την εβδομάδα που μας πέρασε, ολοκληρώθηκε με επιτυχία η επίσκεψη ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών στην περιοχή της Μερσίνης και Αδάνων της ΝΑ Τουρκίας. Η κινητικότητα αυτή είναι η τρίτη που υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + “ Climate Crisis” ( 2022-1-EL01-KA210-SCH-000081911), το οποίο εκπονείται από το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης Εύβοιας και το Fevzi Cakmak Ortaokulu Mersin Akdeniz από κοινού σε Σύμπραξη Μικρής Κλίμακας ΚΑ210. Στο πλαίσιο της επίσκεψης αυτής που υλοποιήθηκε από 22-27 Απριλίου 2024, είχαν την ευκαιρία να μετακινηθούν τρεις συνοδοί εκπαιδευτικοί και τέσσερις μαθητές του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης. Το σχολείο εκπροσώπησαν η διευθύντρια κ. Βασιλική Αθανασιάδη και οι εκπαιδευτικοί κ. Θεοδώρα Κόρου υπεύθυνη του προγράμματος και η κ. Σταυρινή Μπόσκοβιτς. Οι μαθητές που μετακινήθηκαν ήταν δύο μαθήτριες της Β τάξης (Αριστέα- Ελπίδα Βάγια και Μαρίλια Βαγιάννη) και δύο μαθητές της Γ’ τάξης (Χρήστος Παντιέρας και Οδυσσέας Μπαϊρακτάρης). Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν εορταστικές εκδηλώσεις στο χώρο του Τουρκικού σχολείου, καθώς στις 23 Απριλίου γιορτάζεται εθνικά η «Γιορτή των Παιδιών», όπως επίσης και παρουσιάσεις, άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες και απονομή αναμνηστικών διπλωμάτων. Συζητήσαμε για τις κλιματικές συνθήκες και τις φυσικές καταστροφές, είδαμε τον μετεωρολογικό σταθμό του σχολείου (το «αδελφάκι» του δικού μας).
    1714487149409 1714487149434 1714487149462 1714487149512
    Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για τους σεισμούς που έπληξαν την περιοχή και για το σχέδιο έκτακτης ανάγκης που θα έπρεπε να ακολουθηθεί στο σχολείο. Οι μαθητές των δύο σχολείων συναναστράφηκαν μεταξύ τους, αντάλλαξαν απόψεις και γνωρίζοντας περισσότερα για τη σχολική ζωή έκαναν συγκρίσεις σχετικές με την καθημερινότητα στις δύο χώρες. Οι εκπαιδευτικοί ενημερωθήκαμε για το τουρκικό εκπαιδευτικό σύστημα και τη λειτουργία του σχολείου και ξεναγηθήκαμε στους χώρους του σχολικού συγκροτήματος. Σημαντικό ήταν το εκπαιδευτικό κομμάτι που περιλάμβανε επισκέψεις όπως στο Κέντρο Επιστημών για το Κλίμα και το Περιβάλλον (MERCAN Mersin Büyükşehir Belediyesi İklim ve Çevre Bilim Merkezi) αλλά και το Επιστημονικό Χωριό (Mersin Bilim Köyü) όπου ενημερωθήκαμε από τους υπευθύνους σε θέματα σχετικά με τις επιδιώξεις του προγράμματός μας.
    IMG 20240428 WA0025IMG 20240428 WA0018IMG 20240428 WA0014
    Ακόμη, προσεγγίσαμε την περιοχή όπου έχει εγκατασταθεί ο Πυρηνικός Σταθμός Παραγωγής Ρεύματος της χώρας στο Akkuyu, η οποία είναι μια περιοχή τουριστική με ιδιαίτερη πολιτιστική αξία και προβληματιστήκαμε για την επίδραση της λειτουργίας του εργοστασίου και των γραμμών μεταφοράς ρεύματος υπερυψηλής τάσης. Κατά την περιήγηση παρατηρήσαμε περιοχές που έχουν καταστραφεί από πυρκαγιές, καθώς επίσης και το υδρογραφικό δίκτυο.
    IMG 20240428 WA0024IMG 20240425 141716  IMG 20240425 143830
    Επισκεφτήκαμε μερικά από τα πιο σημαντικά σπήλαια όπου παρατηρήσαμε τη δράση του νερού και εντυπωσιαστήκαμε από το διάκοσμό τους. Δε μπορούμε όμως να παραλείψουμε τα πολιτισμικά και τα πολιτιστικά στοιχεία με τα οποία ήρθαμε σε επαφή.
    IMG 20240428 WA0058 IMG 20240428 WA00571714487149488IMG 20240428 WA0045 1
    Επισκεφτήκαμε ελληνιστικούς αρχαιολογικούς χώρους όπως την αρχαία Διοκαισάρεια Κιλικίας όπου σώζονται λείψανα Ρωμαϊκού Υδραγωγείου, περάσαμε από την Σελεύκεια και περιηγηθήκαμε στην Ταρσό. Εκεί επισκεφτήκαμε τον Ναό του Αποστόλου Παύλου που σώζεται ως μουσείο, καθώς η σημαντική αυτή μορφή της Χριστιανικής Εκκλησίας κατάγεται και ξεκίνησε τη δράση του από εκεί.
    Επισκεφτήκαμε επίσης μουσουλμανικούς χώρους λατρείας και άλλα αξιόλογα μνημεία. Τέλος, ανακαλύψαμε τη σύγχρονη πλευρά της Μερσίνης, η οποία είναι ένα μεγάλο λιμάνι με τόσο σύγχρονες αγορές και καταστήματα, όσο κλειστές και παραδοσιακές αγορές με είδη λαϊκής τέχνης. Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στην τοπική κουζίνα με τις ντόπιες γεύσεις και νοστιμιές ξεχωρίζοντας το ταντούνι, τα σις κεμπάπ και το ντονέρ, καθώς και τα μοναδικά μικρασιάτικα γλυκά. Ήταν σίγουρα ένα ξεχωριστό ταξίδι, μια αποστολή στο χώρο και το χρόνο, μια ανάγνωση της ιστορίας και της γεωγραφίας βιωματική, η οποία θα αποτελεί ένα ξεχωριστό διδακτικό ορόσημο για όλους μας!
    Κινητικότητα εκπαιδευτικών στα πλαίσια του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ 2022-1-EL01-KA210-SCH-000081911, με τίτλο Climate Crisis, στο συνεργαζόμενο σχολείο -εταίρο Fevzi Cacmak Ortaokulu 26-10 ως 30-10-2023
    Τρεις εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Νέας Αρτάκης μετακινήθηκαν στην πόλη της Μερσίνης στην ΝΑ Τουρκία με κύριο σκοπό τη ρύθμιση του μετεωρολογικού σταθμού που εγκαταστάθηκε μέσω του προγράμματος στο σχολείο, τη διαμόρφωση του προγράμματος εργασιών των ομάδων μας και τη διερεύνηση και προετοιμασία της σχολικής κινητικότητας που θα ακολουθήσει.
     400124323 10231466629869221 6989005443687161840 n 399936275 10231466516266381 7451558216758648562 n 399913610 10231466634109327 7260452856488439848 n 399884433 10231466517826420 2514171005334005220 n 399895062 10231466782633040 3768047366903298506 n
    Ωστόσο, τα οφέλη της επίσκεψης ήταν πολύ περισσότερα: η επίσκεψη στο σχολικό χώρο και η συναναστροφή με τους συναδέλφους, μας έδωσε πολύτιμες πληροφορίες για το εκπαιδευτικό σύστημα της Τουρκίας, τα επαγγελματικά ζητήματα των εκπαιδευτικών και την καθημερινότητα των μαθητών.
    400128112 10231466780792994 3435704792518378010 n 399951633 10231466519146453 8665463525669381083 n 399911200 10231466625229105 4952203831295325647 n 400094838 10231466519506462 5934425218238457825 n 399884487 10231466623429060 6130659975066167705 n399977458 10231466769552713 196029368896090762 n
    Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας ήταν γεμάτο και περιείχε εργασίες στο σχολικό χώρο, συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και συνεχίστηκε με επίσκεψη στην Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία της Μερσίνης όπου ο υπεύθυνος μετεωρολόγος μας ξενάγησε στο χώρο με τα όργανα μέτρησης των κλιματικών παραμέτρων και μας ενημέρωσε για τα κλιματικά δεδομένα της Μερσίνης.
    Τις επόμενες μέρες, εκτός από επίσκεψη σε πεδία ενδιαφέροντος ξεναγηθήκαμε σε περιοχές μοναδικής ιστορικής σημασίας και κοινής πολιτισμικής παράδοσης. Ανάμεσα σε αυτές ξεχώρησαν οι υπόσκαφες πόλεις στην Καππαδοκία, το Προκόπι, η παλιά πόλη της Ταρσού και η σύγχρονη παραλιακή μεγαλούπολη της Μερσίνης!
    Κινητικότητα του σχολείου Fevzi Ortaokulu στην Ελλάδα, στo πλαίσιo του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ210 “Climate Crisis” που συντονίζει το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης 26-4 έως 1-5- 2022

    Ολοκληρώθηκε με επιτυχία, η επίσκεψη αντιπροσωπείας μαθητών και καθηγητών από το συνεργαζόμενο σχολείο Fevzi Cakmak Ortaokulu της Μερσίνης, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ ΚΑ210 μικρής σύμπραξης με τίτλο “Climate Crisis”, το οποίο συντονίζει το Γυμνάσιο Νέας Αρτάκης.

    1

    Ήταν μεγάλη μας χαρά να μοιραστούμε από κοντά κοινές δράσεις ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειές της, να παρουσιάσουμε στην ολομέλεια τις εργασίες μας για τα συμπτώματα της κλιματικής κρίσης στις περιοχές μας και να συνειδητοποιήσουμε ότι οι περιοχές μας πλήττονται από τις ίδιες φυσικές καταστροφές: πυρκαγιές και πλημμύρες.

    3

    Στο πρόγραμμα της επίσκεψης έγινε προσπάθεια να χωρέσουν βιωματικές δράσεις σχετικές με το φυσικό περιβάλλον της περιοχής μας και επισκέψεις σε περιοχές σημαντικής πολιτιστικής αξίας, ώστε οι φιλοξενούμενοί μας να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα της περιοχής και των ανθρώπων της.

    5

    Το πρόγραμμά μας περιελάμβανε δράσεις στον χώρο του σχολείου και επίσκεψη στον εκπρόσωπο της Νέας Αρτάκης Αντιδήμαρχο κ. Χαράλαμπο Κώσταρο, στον οποίο παραδόθηκε ένα μήνυμα σε μπουκάλι με περιβαλλοντικά μηνύματα και την ένδειξη “Επείγον”. Η πομπή προς το Δημοτικό Κτίριο της Νέας Αρτάκης έγινε με συμβολικό και βιώσιμο τρόπο: μια ομάδα κατευθύνθηκε πεζή και μια άλλη με ποδήλατα.

    4

    Ο κ. Κώσταρος μας ενημέρωσε για τον σχεδιαζόμενο ποδηλατόδρομο καθώς και για τις ενέργειες που σχετίζονται με την Πολιτική Προστασία.

     

    Οι φιλοξενούμενοί μας ξεναγήθηκαν στην Χαλκίδα, όπου ενημερώθηκαν για το παλιρροϊκό φαινόμενο και  τα ιστορικά κτίριά της, αλλά και στην Νέα Αρτάκη με το γραφικό της λιμάνι.

    9

    Μέρος των δραστηριοτήτων μας υποστηρίχθηκαν από τα στελέχη του ΚΕΠΕΑ Λούτσας, όπου περιηγηθήκαμε στην περιοχή καθώς και σε άλλα μέρη της Κεντρικής Εύβοιας που σχετίζονται με το αντικείμενο των εργασιών μας.

    10

    Είδαμε δάση και λεκάνη απορροής των περιοχών και θυμηθήκαμε τις φωτιές και τις πλημμύρες των τελευταίων χρόνων.

    11 

    Εκτός από την παρατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος, γόνιμη υπήρξε και η συζήτηση για την παραγωγή ενέργειας και τη χρήση ανανεώσιμων ή μη πηγών και των επιπτώσεων της εγκατάστασής τους στη βιοποικιλότητα και την ακεραιότητα των οικοτόπων.

    8

    Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον των μαθητών μας για τη χρήση της πυρηνικής ενέργειας και τη λειτουργία του πυρηνικού εργοστασίου στην περιοχή Ακούγιου.

    7

    Η περιοχή των Δελφών εκτός από τις εγκαταστάσεις ΑΠΕ μας έδωσε τη δυνατότητα να επισκεφτούμε το Μουσείο και τον Αρχαιολογικό χώρο, ενώ οι εργασίες του Οικονομικού Φόρουμ του 2023 μας έδωσαν την αφορμή να ανταλλάξουμε πληροφορίες για τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    12

    Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσκεψη στην Αθήνα, στον Αρχαιολογικό Χώρο της Ακρόπολης και στο Μουσείο της Ακρόπολης και έκλεισε με επίσκεψη στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εκεί ασχοληθήκαμε με τον βιοκλιματικό σχεδιασμό αλλά και τις πρακτικές βιωσιμότητας, Η επίσκεψη στην Αθήνα έκλεισε με την απρόσμενη συνάντησή μας με την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας!

    IMG 20240514 WA0004343344521 766164921630350 8129534140385745660 n

     13

    Η επίσκεψη του σχολείου εταίρου στη χώρα μας, έδωσε την αφορμή να ενταχθεί στις κοινές δραστηριότητες και μετακινήσεις, ολόκληρο σχεδόν το δυναμικό μαθητών και εκπαιδευτικών του σχολείου μας, με την αμέριστη υποστήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων που μας υποστήριξε ηθικά και υλικά.

    2

    Μας δόθηκε η ευκαιρία να δημιουργηθούν νέες φιλίες, να διαδοθούν ιδέες, να δημιουργηθούν δεσμοί και να ισχυροποιηθεί μεταξύ μας γόνιμη συνεργασία.

    6

    Ευχαριστούμε όλους όσοι συνέβαλλαν με κάθε τρόπο στην επιτυχή ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων μας!

    Με εκτίμηση,

    εκ μέρους της παιδαγωγικής ομάδας

    Κόρου Θεοδώρα

    Υπεύθυνη επικοινωνίας του προγράμματος

    Translate