Σχέσεις μεταξύ μαθητών και μαθητριών
Περιλαμβάνει τέσσερις διαφορετικούς τομείς δραστηριοτήτων, στο σχολείο μας ασχοληθήκαμεμε δύο από αυτούς εκ των οποίων οι στόχοι ήταν:
α) Η υποστήριξη και η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ μαθητών και μαθητριών, επετεύχθη μέσω της δράσης «ΒΡΕΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΤΑ», παιχνίδι για τα δικαιώματα των παιδιών μέσω αποστολών.
β) Η πρόληψη και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, υλοποιήθηκε μέσα από το μάθημα της Φ. Αγωγής όπου τα παιδιά με ομαδικές εργασίες ήρθαν σε επαφή με το Χουλιγκανισμό ως φαινόμενο κοινωνικής παθογένειας, πρότειναν λύσεις για την πρόληψη και την αποφυγή του, και οργάνωσαν σχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Σε αυτό συμμετείχαν όλες οι τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου με μεγάλη προθυμία και διάθεση προσφοράς. Η συμμετοχή των μαθητών δεν είχε να κάνει μόνο με την παρουσία και τη συμπεριφορά τους εντός αγωνιστικού χώρου αλλά και έξω απ΄ αυτόν, τόσο στις κερκίδες του γηπέδου, όσο και στον προαύλιο και τον εσωτερικό χώρο του σχολείου γενικότερα. Συγκεκριμένα οι μαθητές απέδειξαν με την κόσμια συμπεριφορά τους ότι υιοθέτησαν απόλυτα το «ευ αγωνίζεσθαι» και ενστερνίστηκαν τις υψηλές αξίες και τα ιδανικά του αθλητικού ιδεώδους.
Για την διεκπεραίωση των δράσεων υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν: οι
Λασπάκη Μαρία (ΠΕ02), Κιλιάφη Μαρία (ΠΕ11), και οι ομάδες
συνεργασίας αποτελούνταν από τους μαθητές όλου του Γυμνασίου και της
Α΄ Λυκείου Μεθάνων.
ΒΡΕΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΤΑ
Η ανάγκη των μαθητών να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους, να μάθουν να συνεργάζονται μεταξύ τους, να ευαισθητοποιηθούν πάνω σε θέματα διαφορετικότητας και σεβασμού αλλά και η ανάδειξη των επιπτώσεων της βίας και του εκφοβισμού στα παιδιά οδήγησαν στην υλοποίηση της Δράσης-Παιχνίδι «ΒΡΕΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΤΑ» για τους μαθητές του Γυμνασίου. Οι στόχοι μας ήταν: να ενισχυθεί η συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, να διαμορφωθεί ένα κλίμα αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης στο σχολείο, να συνειδητοποιήσουν και να σεβαστούν τη διαφορετικότητα των άλλων, να αντιμετωπιστεί η σχολική βία και ο εκφοβισμός, να μάθουν τα δικαιώματά τους, να καλλιεργηθεί η συνεργασία και η επικοινωνία και τέλος, να μάθουν να επιλύουν τις μεταξύ τους συγκρούσεις ειρηνικά.
Αρχικά, οι μαθητές χωρίστηκαν στις παρακάτω ομάδες, έδωσαν ένα όνομα και ένα σύμβολο δικής τους επιλογής στην ομάδα τους. Έπειτα, μοιράστηκαν στα παιδιά “αποστολές” από το παιχνίδι “ΒΡΕΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΤΑ”:
1) “Οι τρεις Ομαδοφύλακες” Α΄ γυμνασίου, 3η αποστολή,
2) “Γαυρίνες” Α΄ γυμνασίου 5η αποστολή,
3) “Pro p” Α΄ γυμνασίου, 1η αποστολή,
4) “Szoypal” Α΄ γυμνασίου, 2η αποστολή,
5) “Αγγίζοντας την επιτυχία”, Α΄ γυμνασίου, 7η αποστολή,
6) “Οι προστάτες των memes”, Β΄ γυμνασίου, 2η αποστολή,
7) “Hasira” Β΄ γυμνασίου, 6η αποστολή,
8) “Τα δικαιώματα των παιδιών” Β΄ γυμνασίου, 1η αποστολή,
9) “Τα αστροπελέκια” Γ΄ γυμνασίου, 2η αποστολή,
10) “Acid” Γ΄ γυμνασίου, 8η αποστολή,
11) “Amea gang” Γ΄ γυμνασίου, 8η αποστολή.
Τέλος, αφού οι μαθητές ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους έγινε η παρουσίασή τους στο αμφιθέατρο του σχολείου με την παρουσία όλων των μαθητών του Γυμνασίου. Όλες οι ομάδες είχαν το δικαίωμα δύο ψήφων για να ψηφίσουν τις ομάδες με τις δημιουργίες που τους άρεσαν και τους κίνησαν το ενδιαφέρον. Ύστερα από την ψηφοφορία βγήκε η νικήτρια ομάδα και έγινε συζήτηση με τους μαθητές σχετικά με τις εργασίες τους και τον τρόπο υλοποίησής τους αλλά και για το θέμα των Δικαιωμάτων των παιδιών και της επικοινωνίας χωρίς βία. Η ομάδα που βγήκε πρώτη στην ψηφοφορία των μαθητών κέρδισε το βραβείο του παιχνιδιού “ΒΡΕΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΤΑ”.
Τα θέματα των εργασιών των μαθητών ήταν τα εξής και είχαν όλα να κάνουν με τα δικαιώματα των παιδιών στην υγεία, την οικογένεια, το σχολείο, την φροντίδα, την ασφάλεια, τον σεβασμό, την ισότητα, τη στέγη και τη τροφή, την διασκέδαση και την ξεκούραση:
- Δημιουργία σταυρόλεξου,
- συνεντεύξεις,
- δημιουργία video,
- φωτογραφίες,
- δημιουργία κολάζ,
- ζωγραφιές,
- δημιουργία τραγουδιού- ποιήματος
- συγγραφή κειμένου.
Υπεύθυνη καθηγήτρια Λασπάκη Μαρία (ΠΕ02)






























