7η Μαρτίου 2025 – Δοξολογία, Παρέλαση και Κατάθεση Στεφάνων
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου Λ.Τ. Λειψών παρευρέθηκαν στη Δοξολογία που τελέστηκε, την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2025, για την επέτειο της Ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου. Ακολούθησε Παρέλαση και Κατάθεση Στεφάνων, με τους μαθητές του Σχολείου μας να συνοδεύονται από τον εκπαιδευτικό κ. Ιωάννη Φασούλα, γεμίζοντας μας με εθνική υπερηφάνεια.
Στεφάνια κατατέθηκαν επίσης από τον Δήμαρχο του Νησιού, από εκπροσώπους του Στρατού, της Αστυνομίας, του Λιμενικού, του Μορφωτικού Εκπολιτιστικού Συλλόγου Λειψών «Νόστος» και μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου και του Νικηφόρειου Νηπιαγωγείου Λειψών.
Λόγους έβγαλαν ο Δήμαρχος Λειψών, κ. Φώτιος Μάγγος και ο νηπιαγωγός, κ. Αντώνης Στράγγας.
Συγχαρητήρια σε όλους ! Χρόνια πολλά και του χρόνου !
7η Μαρτίου – Γιορτή Ενσωμάτωσης
Οι μαθητές και ο σύλλογος διδασκόντων του Γυμνασίου με Λ.Τ. Λειψών γιόρτασαν την επέτειο της ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου (7 Μαρτίου 1948) στην υπόλοιπη Ελλάδα. Με συντονιστές τους εκπαιδευτικούς Αλέξανδρο Τσιάκαλο ΠΕ02 και Γιάννη Φασούλα ΠΕ02 τα παιδιά ζωντάνεψαν αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του κυρίου Νίκου Κοντομανώλη, δασκάλου από τη Ρόδο: ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ: Η ΜΑΚΡΑΙΩΝΗ ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ, μια περιήγηση στις κυριότερες στιγμές της ιστορίας των Δωδεκανήσων. Ακόμα, οι μαθητές έδωσαν παράσταση με παραδοσιακούς χορούς του τόπου τους και γιόρτασαν με χαρά και περηφάνεια την ιστορική αυτή στιγμή.
Πενταήμερη στη Θεσσαλονίκη
Από 22/2 έως 28/2 2025 πραγματοποιήθηκε η πενταήμερη εκδρομή της Γ’ Λυκείου Λειψών στη Θεσσαλονίκη. Τους μαθητές συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί Δρομάκα Σωτηρία ΠΕ02 και διευθύντρια του σχολείου και Δημητρίου Αλέξανδρος ΠΕ80.
Πρώτη στάση η Καλαμπάκα, όπου επισκέφτηκαν τη Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά, τη Μονή Αγίου Στεφάνου, το Μεγάλο Μετέωρο ( Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος) και τη Μονή Βαρλαάμ στα Μετέωρα. Ακολούθησαν επισκέψεις στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Μετεώρων και στο Μουσείο Μανιταριών μέσα στην πόλη της Καλαμπάκας.
Επόμενος προορισμός η Θεσσαλονίκη, όπου πραγματοποιήθηκε το κύριο μέρος της εκδρομής. Μαθητές και εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν τον Άγιο Δημήτριο με τις περίφημες κατακόμβες, το Επταπύργιο-Γεντί Κουλέ, τον Λευκό Πύργο και τη Ροτόντα. Άλλο ένα σημείο ενδιαφέροντος που απόλαυσε η Γ’ τάξη στην πόλη της Θεσσαλονίκης ήταν το ΝΟΗΣΙΣ Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας.
Έπειτα ταξίδεψαν μέχρι τη Σουρωτή στη Μονή Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, όπου βρίσκεται ο τάφος του Αγίου Παϊσίου και μέχρι τους βασιλικούς τάφους της Βεργίνας. Δεν παρέλειψαν να κάνουν μια επίσκεψη στην Έδεσσα με τους διάσημους καταρράκτες και να δουν το Ενυδρείο-Ερπετάριο μέσα σε έναν από τους διατηρημένους νερόμυλους της πόλης. Από τους τελευταίους προορισμούς ήταν το χιονοδρομκό κέντρο του Καϊμακτσαλάν και τα Λουτρά Πόζαρ.
Μια εκδρομή που, χάρη στην άψογη οργάνωση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών, τη συνεργασία των μαθητών και την καλή διάθεση του συνόλου των συμμετεχόντων, είναι σίγουρο ότι θα μείνει αξέχαστη σε όλους.
Μνήμες από το 1956 – Ενέργειες προστασίας από τσουνάμι
Στις 9 Ιουλίου του 1956 σημειώθηκε ο μεγαλύτερος σεισμός του 20ου αιώνα στην Ευρώπη. Το επίκεντρο του σεισμού ήταν στο ρήγμα της θαλάσσιας λεκάνης της νότιας Αμοργού. 7,5 ρίχτερ συγκλόνισαν το Νότιο Αιγαίο, ισοπεδώνοντας σχεδόν την Σαντορίνη. Το ρολόι έδειχνε 5:12 π.μ. Την καταστροφή ολοκλήρωσε ο μετασεισμός των 6,9 ρίχτερ που ακολούθησε 12 λεπτά αργότερα, αλλά και το τσουνάμι. Το τσουνάμι επηρέασε πολλά νησιά, όπως και τους Λειψούς, έκανε μεγάλες καταστροφές και πολλοί άνθρωποι βρέθηκαν σε μεγάλο κίνδυνο. Ευτυχώς ο σεισμός έγινε ξημερώματα και δεν υπήρχαν πολλά κτίσματα κοντά στις παραλίες και μεγάλη τουριστική ανάπτυξη. Αξίζει να δείτε το παρακάτω βίντεο από μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν το σεισμό και το τσουνάμι του 1956:
https://youtu.be/hce8U7o1JHk?si=3M-0dNqppQP2JMc0
Ο Όμιλος «Παρατηρώ και Προστατεύω τον Τόπο μου» βρήκε ανθρώπους που ζουν στο Νησί των Λειψών και είχαν ζήσει τους σεισμούς και κυρίως το τσουνάμι του 1956 και δέχτηκαν να μας μιλήσουν. Άνθρωποι μεγάλης ηλικίας σήμερα, αλλά που έχουν ανεξίτηλα στη μνήμη τους τα γεγονότα εκείνα. Σε επόμενο άρθρο θα δημοσιεύσουμε τι θυμούνται και κυρίως μέχρι που έφτασε το τσουνάμι, τι ζημιές προκάλεσε και τι έκαναν να προστατευτούν η κα Άννα Κρυστάλλη και ο κ. Βενέδικτος Παραδείσης.
Καλό είναι να έχουμε όλοι μας υπόψη τις ενέργειες προστασίας από τσουνάμι, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που συνοψίζονται παρακάτω, με φωτογραφίες από την Αστυπάλαια και την Κάλυμνο (τσουνάμι 1956) και την Σάμο (τσουνάμι 2020):
Εικονικές επισκέψεις στο πείραμα ATLAS στον επιταχυντή LHC του CERN
Τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου 2025 επισκεφτήκαμε εικονικά τις υπόγειες εγκαταστάσεις του πειράματος ΑΤΛΑΣ στον επιταχυντή LHC του CERN, μέσω σύνδεσης με την πλατφόρμα ΖΟΟΜ. Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους επιστήμονες που μας μίλησαν για το πείραμα ΑΤΛΑΣ και μας ξενάγησαν, νιώθοντας σαν να ήμασταν εκεί. Επίσης, δέχτηκαν και απάντησαν ερωτήσεις από τα Σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου που συμμετείχαν ζωντανά στην ξενάγηση μαζί μας.
Τέλος, μας πρότειναν και είδαμε επιπλέον με τους μαθητές το παρακάτω βίντεο, το οποίο προτείνεται να δείτε και εσείς:
https://videos.cern.ch/record/1483758
Συμμετοχή του Σχολείου στο πρόγραμμα RADIIO (Radio Astronomy for Development, Intercultural Innovation, and Outreach)
Με χαρά σας ενημερώνουμε ότι το Σχολείο μας συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα RADIIO (Radio Astronomy for Development, Intercultural Innovation, and Outreach).
Η Επιστημονική Υπεύθυνος του προγράμματος είναι η Δρ Ελένη Βαρδουλάκη από το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (ΙΑΑΔΕΤ) και το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ). Διεθνείς Συνεργάτες στην ομάδα διαχείρισης είναι οι Dr Hongming Tang (China), Dr Faisal Rahman & Hira Fatima (Pakistan) και συνεργάτες από την Ελλάδα στην πραγματοποίηση των δράσεων είναι οι Δρ Αλέξανδρος Χιωτέλλης (ΕΑΑ) και Δρ Γιάννης Δακανάλης (ΕΑΑ). Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί για το πρόγραμμα RADIIO στο Σχολείο μας είναι η Διευθύντρια Σωτηρία Δρομάκα και ο Δρ Δημήτριος Αθανασόπουλος. Συμμετέχουν 7 μαθητές από το Σχολείο μας.
Το πρόγραμμα RADIIO περιλαμβάνει 3 διαδικτυακές συναντήσεις (υποχρεωτικές), οι οποίες θα γίνονται μέσω τηλεδιασκέψεων από την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Σχολείου, μετά το πέρας της 7ης ώρας, στις 14:05, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
1. Τρίτη, 4 Μαρτίου 2025: Εισαγωγή στην Αστρονομία και την Αστροφυσική
-
- Γενική εισαγωγή εννοιών και εργαλείων παρατήρησης του σύμπαντος
2. Τρίτη, 11 Μαρτίου 2025: Εισαγωγή στη ραδιοαστρονομία
-
- Γενική εισαγωγή εννοιών ραδιοαστρονομίας, τύποι ραδιοτηλεσκοπίων και παραδείγματα από πραγματικές μελέτες
3. Τρίτη, 18 Μαρτίου 2025: Επιστήμη των πολιτών: Radio Galaxy Zoo EMU
-
- Εισαγωγή στην επιστήμη πολιτών και παρουσίαση του προγράμματος Radio Galaxy Zoo EMU. Πρακτική άσκηση με παραδείγματα από το πρόγραμμα με τη χρήση Jupyter Notebook
Στη συνέχεια προγραμματίζονται να γίνουν εργασίες (προαιρετικές) από τους μαθητές που συμμετέχουν και τον Οκτώβρη ή το Νοέμβρη του 2025 μια διεθνής διαδικτυακή ημερίδα (προαιρετική). Έτσι, η μάθηση γίνεται μέσα από πρακτική εμπειρία, έχοντας ως προτεινόμενα θέματα ερευνητικών εργασιών την ανάλυση δεδομένων, την κατασκευή απλής ραδιοκεραίας, εργασίες ραδιοαστρονομίας κ.α. Η διεξαγωγή της διεθνούς ημερίδας έχει χαρακτήρα διαπολιτισμικής ανταλλαγής και θα γίνει σε αυτή παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος και των εργασιών από μαθητές, σε συνεργασία με τους εταίρους του προγράμματος στο Πακιστάν και την Κίνα. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στα Αγγλικά και θα προβληθεί ζωντανά μέσω YouTube.
Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος θα υπάρχει καθοδήγηση τόσο από τους συντελεστές του προγράμματος όσο και από του υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του Σχολείου. Ταυτόχρονα, οι διαδικτυακές συναντήσεις και όλες οι εργασίες που θα γίνονται για το πρόγραμμα, θα είναι ανοικτές για τους πολίτες των Λειψών και με χαρά σας περιμένουμε στο χώρο του Σχολείου τις ώρες που θα λειτουργεί το πρόγραμμα.
Παρουσίαση του προγράμματος ‘Ψηφιακή οπτικοποίηση του νησιού μου’

Μαθητές της Β’ τάξης του Γυμνασίου Λ.Τ. Λειψών με την καθοδήγηση του καθηγητή Μακρίδη Ραφαήλ-Γεώργιου, στα πλαίσια του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων ‘Ψηφιακή οπτικοποίηση του νησιού μου’ δημιούργησαν τρισδιάστατες απεικονίσεις με σημεία ενδιαφέροντος των Λειψών. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του προγράμματος στο κανάλι στο Youtube ‘Lipsi Team’ ή στον σύνδεσμο https://youtu.be/iutwA2Lr7W8 Η ομάδα δημιούργησε Android εφαρμογή για την τουριστική προβολή του νησιού, η οποία είναι διαθέσιμη σε τέσσερις γλώσσες, Ελληνικά, Ιταλικά, Αγγλικά και Γαλλικά. Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή σκανάρωντας το QR code ή μέσα από το link https://drive.google.com/file/d/1ZtBTs5gNMlGc1CLddTwwTD7ph5naAMVH/view?usp=sharing
Σύνταξη: Μακρίδης Ραφαήλ-Γεώργιος
Επιμέλεια: Σταματούκου Δέσποινα
ΔΕΝ ΕΧΩ ΟΞΥΓΟΝΟ!
Η μαθητική κοινότητα και η ευρύτερη κοινωνία των Λειψών ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών και συμμετείχαν στην κινητοποίηση της 28ης Φεβρουαρίου 2025. Πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας στο λιμάνι του νησιού με κύριο αίτημά τους την απονομή δικαιοσύνης για τον άδικο χαμό των 57 συνανθρώπων μας. Η συγκινητική συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και απλών κατοίκων σηματοδότησε την αλλαγή στη νοοτροπία των Ελλήνων πολιτών, οι οποίοι δεν στέκουν αδιάφοροι απέναντι στους συμπολίτες τους, αλλά πάσχουν μαζί τους και αγωνίζονται πλάι τους για ένα πιο φωτεινό και υπεύθυνο αύριο.
Απάντηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Βραζιλίας
Η πρωτοβουλία των μαθητών της Β’ τάξης του Γυμνασίου να αποστείλουν επιστολή, στην οποία εξέφραζαν την ανησυχία και το ενδιαφέρον τους για το τροπικό δάσος του Αμαζονίου, είχε ανταπόκριση. Η Υπουργός Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της Βραζιλίας απάντησε στην επιστολή των παιδιών, εκφράζοντας τις ευχαριστίες της για την ευαισθητοποίησή τους, παρόλο που προέρχονται από ένα τόσο μακρινό μέρος του κόσμου. Με μεγάλη μας χαρά λάβαμε την απάντηση αυτή και τους επαίνους της υπουργού για το εκπαιδευτικό μας έργο, που δεν περιορίζεται στα στενά γεωγραφικά πλαίσια της Ελλάδας, αλλά αγγίζει και προωθεί και θέματα παγκόσμιας σημασίας.


















































