Δημοσιεύθηκε στην Γενικά

Ολοκλήρωση και αποτίμηση της δράσης: “Ανακαίνιση του Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών” -Πειραματική διδασκαλία.



Λήψη αρχείου

Η εμπλοκή  μαθητών στα πειράματα και η αποτελεσματικότητα  ως εργαλείο μάθησης αποτιμήθηκε μέσω ερωτηματολογίου: Οι μαθητές ικανοποιήθηκαν μέτρια από τα πειράματα Φ.Ε. και θεωρούν ότι τα κατάφεραν πολύ καλά. Οι εργαστηριακές ασκήσεις επηρέασαν μέτρια προς πολύ τις επιδόσεις τους,  αύξησαν κατά πολύ το ενδιαφέρον τους  για Φ.Ε. Μέτρια τους ικανοποίησε η συχνότητα των πειραμάτων ασκήσεων στα σχολικά βιβλία, τους βοήθησαν αρκετά προς πολύ στην κατανόηση ύλης. Η συμμετοχή στις πειραματικές ασκήσεις τους ικανοποίησε πολύ και βοήθησε να αποδώσουν καλύτερα γραπτώς. Η ανακαίνιση του ΣΕΦΕ τους δημιούργησε θετικά συναισθήματα. Οι μαθητές πιστεύουν ότι μελλοντικά η επαφή τους με εργαστηριακά πειράματα θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη σχέση τους με Φ.Ε., την επιλογή κατεύθυνσης στο λύκειο ενώ λιγότερο μπορεί μελλοντικά να ασχοληθούν με έρευνα και ίσως επηρεαστούν λίγο στην επιλογή τμήματος σπουδών. Η αποτελεσματικότητα της δράσης από πλευράς εκπαιδευτικών κλ.ΠΕ04 αποτυπώθηκε με ερωτηματολόγιο: Έγινε  μερικώς επαναπρογραμματισμός ύλης σε σχέση με τη χρήση ΣΕΦΕ. Το ΣΕΦΕ διαμορφώθηκε πολύ κατάλληλα για πειραματική διδασκαλία, υπήρχε μερική επάρκεια αναλώσιμου υλικού. Αυξήθηκε λίγο ο φόρτος εργασίας για προετοιμασία πειραμάτων και χρειάστηκαν μερικώς νέες στρατηγικές αξιολόγησης. Διαπίστωσαν  μικρή πρόοδο στις μαθησιακές ικανότητες μαθητών και αυξήθηκε κατά πολύ το  ενδιαφέρον  τους για μάθημα. Οι πειρ.ασκήσεις βοήθησαν πολύ στην κατανόηση ύλης και αποτυπώθηκε λίγο – πολύ στην  επίδοσή των μαθητών. Οι μαθητές επιθυμούσαν να γίνεται το μάθημα στο ΣΕΦΕ. Στις εργαστηριακές ασκήσεις διαπίστωσαν ότι η αποδοτική αναλογία μαθητών/εξοπλισμού ήταν μέτρια και ο εξοπλισμός ανταποκρίνεται λίγο στις εκπαιδευτικές ανάγκες. Συμφώνησαν ότι τα βιβλία κάλυψαν σε μικρό βαθμό τα εργαστηριακά πειράματα. Ο κλ.ΠΕ04 διασπάστηκε σε πολλά σχολεία, και δυσχέραινε την εκπαιδευτική διαδικασία, προγραμματισμό δράσεων αξιολόγησης.

Αφήστε μια απάντηση