Η παγκόσμια ημέρα του π γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14-3 γιατί σύμφωνα με τον αμερικάνικο τρόπο γραφής της ημερομηνίας (μήνας/μέρα)3-14 η μέρα αυτή συμπίπτει με την αριθμητική τιμή της σταθεράς (π = 3,14 ).
Οι μαθητές/τριες του Γ/σίου Λ.Τ. Ιτέας γιόρτασαν με διάφορες δράσεις την ημέρα της σταθεράς π.
Α) Αρχικά έγινε μια παρουσίαση των ιστορικών στοιχείων της σταθεράς και του εορτασμού της.
Β) Τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση «υπολογισμός του π»
Σαν μικροί ερευνητές μέτρησαν την περιφέρεια του κύκλου του γηπέδου ποδοσφαίρου καθώς και την διάμετρό του, συμπλήρωσαν τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας, και υπολόγισαν την τιμή της σταθεράς π.
Χρησιμοποιώντας οι μαθητές απλά μέσα και υλικά από το σπίτι τους ή το εργαστήριο του σχολείου τους, όπως ένα σχοινί, μια μετροταινία, μία ρόδα ποδηλάτου και ακολουθώντας την ανακαλυπτική και ομαδοσυνεργατική μέθοδο κατάφεραν να κατανοήσουν ότι οι Φυσικομαθηματικές Επιστήμες είναι για όλους, αποτελούν διανοητική πρόκληση, συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη του ατόμου και είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και του πολιτισμού της κοινωνίας μας.
Δείτε εδώ το υλικό που χρησιμοποιήθηκε
Παρουσίαση για μαθηματική σταθερά
ΦΎΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΚΕΙΟ και ΦΎΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Οι καθηγήτριες που συντόνισαν τις δράσεις και συνεργάστηκαν με τους μαθητές είναι οι:
Βυτινιώτου Έλλη-Φυσικός
Τσίπρα Βαΐα –Μαθηματικός
Τσατσαρέλη Ευαγγελία -Πληροφορικός
Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.