Τεχνική της Στρογγυλής Τραπέζης

Η διάχυση των γνώσεων αποτέλεσε και αποτελεί επιδίωξη στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές απαιτείται να «μάθουν να μαθαίνουν» και να εκφράζονται στην ενήλικη ζωή τους με σαφήνεια και ακρίβεια. Έτσι, στο πλαίσιο του μαθήματος της διδασκαλίας της Έκφρασης ΈκθεσΓενικό πλάνο φωτο 1 1 1ης της Α Λυκείου τα παιδιά κλήθηκαν να εφαρμόσουν την «Τεχνική της Στρογγυλής Τραπέζης», δηλαδή να αναλάβουν να διαπραγματευτούν ένα θέμα, στη συγκεκριμένη περίπτωση το «Διάλογο», και να το προσεγγίσουν από διάφορες οπτικές.

Οι κανόνες της συζήτησης έπρεπε να έχουν ρυθμιστεί από την αρχή και να έχουν γίνει αποδεκτοί από όλους τους ομιλητές:

  1. Υπήρχε συντονιστής
  2. Κάθε μαθητής όφειλε να έχει προετοιμάσει το θέμα του και να έχει εντοπίσει τα επιχειρήματά που θα χρησιμοποιούσε για να υποστηρίξει την άποψή του (Ο Διάλογος ανήκει στην εξεταζόμενη ύλη της Α Λυκείου)
  3. Ο χρόνος που θα είχε κάθε ομιλητής στη διάθεσή του ήταν 5 λεπτά.
  4. Το όλο εγχείρημα θα καταγραφόταν και υπήρχαν ακροατές.

Οι μαθητές, μετά το τέλος της διαδικασίας, συσχέτισαν την τεχνική αυτή με τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικοί αρχηγοί των κομμάτων εκφράζουν τις απόψεις τους στο εκλογικό σώμα και παρουσιάζουν το πολιτικό τους πρόγραμμα. Κατέληξαν δε στο συμπέρασμα ότι την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να εφαρμόσουν τη μέθοδο αυτή θα είναι καλύτερα προετοιμασμένοι.

 

Συντονιστής:

Κα. και κ. σήμερα το τμήμα μας θα εφαρμόσει ως τρόπο διδασκαλίας τη μέθοδο της στρογγυλής τραπέζης προκειμένου να διδαχθούν οι μαθητές του την χρησιμότητα του διαλόγου σε διάφορες πτυχές της καθημερινότητάς της ανθρώπινης ζωής. Το θέμα αυτό αποτελεί ένα από τα θέματα που θα εξεταστούμε στο τέλος της χρονιάς. Σας ενημερώνουμε ότι διαδικασία θα καταγραφεί.

Οι συμμετέχοντες, οι οποίοι έχουν προετοιμάσει εγκαίρως τα επιχειρήματά τους, θα έχουν στη διάθεσή τους από 5 λεπτά ο καθένας προκειμένου να αναπτύξουν το θέμα τους και να πείσουν έτσι τους ακροατές για την αναγκαιότητα του διαλόγου.

Είναι κατανοητό ότι η τήρηση των κανόνων συζήτησης απαιτεί οι ομιλητές να τηρήσουν το χρόνο που τους αναλογεί και να ακούσουν με προσοχή αλλά και με σεβασμό τους υπόλοιπους.

Πρώτη ομιλήτρια η κα Κατερίνα Αβράμη που θα παρουσιάσει τη σχέση Διαλόγου και Τέχνης. ….Κατερίνα σε ακούμε

……….(μιλάει για 5 λεπτά)

Ευχαριστούμε πολύ για τον οργανωμένο λόγο σου.

Θα ακολουθήσει η πτυχή Διάλογος και Εκπαίδευση με υποστηρικτή την κα. Μπαλαντίνα Ευανθία.

……………….……….(μιλάει για 5 λεπτά)

Ο χρόνος σου τελείωσε Εύα. Ευχαριστούμε για την παρουσίασή σου

Επόμενη ομιλήτρια η κα Μαρία Ειρήνη-Μακρή με θέμα τη σχέση Διαλόγου και Επιστήμης.

……….(μιλάει για 5 λεπτά)

Μαρία-Ειρήνη, σε ευχαριστούμε για την προσπάθειά σου.

Συνεχίζουμε με μια παράμετρο που αγγίζει καθημερινά όλους μας, το Διάλογο στις Διαπροσωπικές σχέσεις . Την οπτική αυτή θα αναπτύξει η κα Χαλατσάκου Ευαγγελία.

……….(μιλάει για 5 λεπτά)

Πολύ ενδιαφέρουσα τα όσα είπες Ευαγγελία.

Τέλος κλείνουμε με τη σχέση Διαλόγου και Δημοκρατίας το οποίο θα αναπτύξει η κα Βέρα Ντράχα.

……….(μιλάει για 5 λεπτά)

Βέρα με την εισήγησή σου ολοκληρώθηκε η συζήτηση της Στρογγυλής Τραπέζης.

Ευχαριστούμε όλους σας για την υπομονή και το χρόνο που διαθέσατε για να μας ακούσετε. Καλή συνέχεια.

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.