Γεια σας παιδιά! Χριστός Ανέστη! Χρόνια πολλά σε όλους και όλες σας!
Εύχομαι να περάσατε καλά! Και φυσικά … να φάγατε καλά! 😀
Ας έρθουμε στα σχετικά με το μάθημά μας. Σήμερα θα μιλήσουμε για την δενδροειδή δομή (ή ιεραρχική δομή) των φακέλων και αρχείων, καθώς και για την έννοια της διαδρομής (path).
1. Δενδροειδής/ Ιεραρχική Δομή
Εάν όλα τα αρχεία ήταν απλώς αποθηκευμένα σε μια περιφερειακή μονάδα αποθήκευσης, σταδιακά θα συγκεντρώνονταν εκατοντάδες ή και χιλιάδες από αρχεία και θα γινόταν όλο και πιο δύσκολο να εντοπίσουμε κάποιο συγκεκριμένο. Όπως ο υπάλληλος σε ένα γραφείο οργανώνει τα έγγραφα σε φακέλους ανάλογα με το περιεχόμενό τους, που με τη σειρά τους αποθηκεύονται σε ράφια που βρίσκονται σε βιβλιοθήκες, έτσι και ο χρήσης του υπολογιστή οργανώνει τα αρχεία σε Φακέλους (Folders) για εύκολη αναζήτηση.
Κάθε Περιφερειακή Μονάδα Αποθήκευσης αναγνωρίζεται από ένα γράμμα του λατινικού αλφαβήτου ακολουθούμενο από «:», για παράδειγμα C: (για τον σκληρό δίσκο), D: (για το DVD), Ε: (για το φλασάκι μας ή έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο), και μπορεί να περιλαμβάνει πολλούς φακέλους.
Ο κάθε φάκελος μπορεί να περιέχει αρχεία, αλλά και φακέλους που με τη σειρά τους περιέχουν άλλα αρχεία και φακέλους κ.ο.κ. Ένας φάκελος που βρίσκεται μέσα σε έναν άλλο φάκελο ονομάζεται Υποφάκελος (Subfolder).
Μπορούμε, έτσι, να φανταστούμε μια Μονάδα Αποθήκευσης ως τη ρίζα ενός δέντρου με τους φακέλους να είναι τα κλαδιά, τους υποφακέλους τα παρακλάδια και τα αρχεία τα φύλλα.
2. Η Έννοια της Διαδρομής (Path)
Όταν χρειάζεται να αναφερθούμε σε ένα αρχείο (ή και φάκελο), η ονομασία του και μόνο δεν είναι αρκετή, διότι υπάρχει η πιθανότητα, να έχουμε και άλλα αρχεία με το ίδιο όνομα σε άλλους φακέλους. Επίσης, χρειάζεται να αναφέρουμε σε ποιο ακριβώς φάκελο βρίσκεται το αρχείο μας, ή πιο συγκεκριμένα σε ποια μονάδα αποθήκευσης, σε ποιο φάκελο, υποφάκελο, κ.λ.π. Για συντομία, καθορίζουμε τη Διαδρομή(Path), ξεκινώντας από τη μονάδα αποθήκευσης και αναγράφοντας τους φακέλους που συναντούμε μέχρι να φτάσουμε στο αρχείο μας, διαχωρίζοντας τους με το σύμβολο «\», π.χ. C:\Maria\Documents\lagos.docx Με παρόμοιο τρόπο, μπορούμε να περιγράψουμε τη διαδρομή ενός φακέλου, π.χ. C:\John\Photos.
Φαντάζομαι ότι ζαλιστήκατε λίγο από την πολύ θεωρία. Μελετήστε καλά όλα τα παραπάνω και αν έχετε απορίες να μου τις γράψετε!
(Το email μου είναι eugmichael@sch.gr)
Τα λέμε παιδιά!
Μιχαηλίδου Ευγενία
Διαχείριση Αρχείων και Φακέλων
Απρ 202027
- ΑΓΓΛΙΚΑ Α΄ Γυμν.
- ΑΓΓΛΙΚΑ Α΄ Λυκ.
- ΑΓΓΛΙΚΑ Β΄ Γυμν.
- ΑΓΓΛΙΚΑ Β΄ Λυκ.
- ΑΓΓΛΙΚΑ Γ1΄ Γυμν.
- ΑΓΓΛΙΚΑ Γ2΄ Γυμν.
- ΑΓΓΛΙΚΑ Γ΄ Λυκ.
- ΑΓΓΛΙΚΑ Δ΄ Γυμν.
- ΑΓΓΛΙΚΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ
- ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Α΄ Γυμν.
- ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Β΄ Γυμν.
- ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Γ΄ Γυμν.
- ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Δ΄ Γυμν.
- ΑΡΧΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
- ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΟΠΙΟΥ
- ΒΑΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
- ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ Γυμν.
- ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ Λυκ.
- ΒΙΟΛΟΓΙΑ Β΄ Γυμν.
- ΒΙΟΛΟΓΙΑ Δ΄ Γυμν.
- ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
- ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Α΄ Γυμν.
- ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Β΄ Γυμν.
- ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Γ΄ Γυμν.
- ΓΕΩΠΟΝΙΑ Β΄ Λυκ.
- ΓΕΩΠΟΝΙΑ Γ΄ Λυκ.
- ΓΕΩΠΟΝΙΑ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ
- ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Α΄ Γυμν.
- ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Β΄ Γυμν.
- ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ Γυμν.
- ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Δ΄ Γυμν.
- ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ Η/Υ Β΄ Λυκ.
- ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ Η/Υ Γ΄ Λυκ.
- ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
- ΖΩΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
- ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
- ΖΩΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Β΄ Λυκ.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ Γυμν.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ Λυκ.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β΄ Γυμν.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ΄ Γυμν.
- ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δ΄ Γυμν.
- ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ Γυμν.
- ΙΣΤΟΡΙΑ Α΄ Λυκ.
- ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄ Γυμν.
- ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄ Γυμν.
- ΙΣΤΟΡΙΑ Δ΄ Γυμν.
- ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ Α΄ Γυμν.
- ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ Β΄ Γυμν.
- ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ Γ΄ Γυμν.
- ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ Δ΄ Γυμν.
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Γ΄ Γυμν.
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Δ΄ Γυμν.
- ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ Γυμν.
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ Λυκ.
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ Γυμν.
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Β΄ Λυκ.
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ Γυμν.
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ Λυκ.
- ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ΄ Γυμν.
- ΜΟΥΣΙΚΗ
- ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ Λυκ.
- ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Β΄ Λυκ.
- ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ Λυκ.
- ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Α΄ Γυμν.
- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΑ
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α΄ Γυμν.
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Α΄ Λυκ.
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Β΄ Γυμν.
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Γ΄ Γυμν.
- ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Δ΄ Γυμν.
- ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α΄ Λυκ.
- Πρόγραμμα Webex Α΄ Λυκ.
- Πρόγραμμα Webex Β΄ Λυκ.
- Πρόγραμμα Webex Γ Γυμν.|
- Πρόγραμμα Webex Δ΄ Γυμν.
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
- ΣΕΠ
- ΣΕΠ Ασφάλεια και Υγεία
- Συνδε@δεμένη κοιν. υπηρεσία
- ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α΄ Γυμν.
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Β΄ Γυμν.
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Γ΄ Γυμν.
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Δ΄ Γυμν.
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
- ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
- ΦΥΣΙΚΗ Α΄ Γυμν.
- ΦΥΣΙΚΗ Α΄ Λυκ.
- ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
- ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Γ΄ Γυμν.
- ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Λύκειο
- ΦΥΣΙΚΗ Β΄ Γυμν.
- ΦΥΣΙΚΗ Β΄ Λυκ.
- ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Γυμν.
- ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Λυκ.
- ΦΥΣΙΚΗ Δ΄ Γυμν.
- ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
- ΧΗΜΕΙΑ Α΄ Λυκ.
- ΧΗΜΕΙΑ Β΄ Γυμν.
- ΧΗΜΕΙΑ Β΄ Λυκ.
- ΧΗΜΕΙΑ Γ΄ Λυκ.
- ΧΗΜΕΙΑ Δ΄ Γυμν.
- Χωρίς κατηγορία
- Χωρίς κατηγορία
Αφήστε μια απάντηση