Στο πλαίσιο διδασκαλίας του μαθήματος «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων» στις τάξεις Α΄ και Β΄ Γυμνασίου καθώς και στη Β΄ Λυκείου επιλέξαμε να ασχοληθούμε με την ψηφιακή αφήγηση. Οι μαθητές επέλεξαν το μυθιστόρημα του Βίκτωρος Ουγκώ, το οποίο μελετήσαμε σε έντυπη μορφή από τις Εκδόσεις Ελαφάκι. Συζητήσαμε τη θεματική του έργου, μελετήσαμε τους ήρωες και τον χαρακτήρα τους, τα ηθικά διλλήματα που αντιμετωπίζουν και τις αποφάσεις που λαμβάνουν. Στο πλαίσιο της διαθεματικότητας και σε συνεργασία με την καθηγήτρια καλλιτεχνικών κ. Όλγα Κερκέζη, οι μαθητές δημιούργησαν έργα εμπνευσμένα από τις σελίδες του μυθιστορήματος, τα οποία εμπλούτισαν τις σελίδες της ψηφιακής αφήγησης. Αφού ολοκληρώσαμε τη μελέτη του μυθιστορήματος, αποφασίσαμε να το ξαναγράψουμε με δικές μας μικρές προσθήκες. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα δημιουργική δραστηριότητα που καλλιεργεί πλήθος δεξιοτήτων στους μαθητές. Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία της ψηφιακής αφήγησης. Από τα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να υποστηρίξουν μια ψηφιακή αφήγηση, επιλέξαμε το https://www.storyjumper.com/το οποίο επιτρέπει την προσθήκη εικόνων και την ηχογράφηση, μια πολύ ευχάριστη δραστηριότητα για τους μαθητές. Οι μαθητές ασκήθηκαν στη χρήση του ψηφιακού εργαλείου, «ανέβασαν» τις ζωγραφιές που δημιούργησανμε σειρά ώστε να υπάρχει ροή στην ιστορία και στη συνέχεια ηχογράφησαν τους διαλόγους. Ολοκληρώσαμε τη δράση μας με την παρακολούθηση της ψηφιακής αφήγησης. Η δράση αξιολογείται ως πετυχημένη αφού οι μαθητές ενεπλάκησαν με ενθουσιασμό, συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις, καλλιέργησαν γραμματισμούς και ψηφιακές δεξιότητες. Δημιουργήθηκε μια κοινότητα μάθησης και όλοι απόλαυσαν τη μαθησιακή διαδικασία.
Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Θεοδώρα Τόλη
Αφήστε μια απάντηση