Η αξία και τα οφέλη του Παραδοσιακού Χορού.
Ο Χορός, είναι η τέχνη, η οποία καλλιεργεί το σώμα και το νου.
Μέσα από τον χορό εκφραζόμαστε, ψυχαγωγούμαστε, επικοινωνούμε αλλά και ασκούμαστε.
Ο παραδοσιακός χορός, ο οποίος αποτελεί γνωστικό αντικείμενο του αναλυτικού προγράμματος στο σχολείο, διαθέτει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά με την προσθήκη του στοιχείου του λαϊκού πολιτισμού, μέσα από τον οποίο εκφράζονται έντονα συναισθήματα για τον τόπο και τον λαό, την ιστορία του, τη λεβεντιά του.
Είναι ο δρόμος για την διατήρηση της παράδοσης και του λαϊκού πολιτισμού. Μέσα από τα μαθήματα χορού το παιδί μπαίνει στο πνεύμα της παράδοσης από μικρή ηλικία και έρχεται σε επαφή με τις αξίες και τις παραδόσεις του τόπου του.
Με τον παραδοσιακό χορό το παιδί μαθαίνει να λειτουργεί συλλογικά. Ο κυκλικός χορός, που κρατιόμαστε σφιχτά από τα χέρια, ενσαρκώνει το συλλογικό πνεύμα. Ο ένας στηρίζει τον άλλον και στηρίζεται απ’ αυτόν, λαμβάνει υπόψη του τα βήματα του άλλου, αλλά περιμένει να τον υπολογίζουν και οι άλλοι.
Η μουσική και ο ρυθμός καλλιεργούν στο παιδί την αντίληψη της αρμονίας και του ωραίου, αλλά και του διδάσκουν την αυτοπειθαρχία και στον αυτοέλεγχο.
Ο παραδοσιακός χορός δεν ασκεί απλώς το σώμα, αλλά παρέχει σωστή στάση σώματος και παράστημα. Η διδασκαλία τους συνεισφέρει σημαντικά στην ψυχοκινητική ανάπτυξη ενός παιδιού, την καλή του ισορροπία, τη σωματική άσκηση, την αισθητική του καλλιέργεια, την κοινωνικοποίησή του, την καλή συνεργασία και το πνεύμα ομαδικότητας που αναπτύσσεται στους κόλπους της ομάδας.
Οι παραδοσιακοί ελληνικοί χοροί είναι εξωστρεφείς και δίνουν χαρά στα παιδιά, τους δίνουν την ευκαιρία να εκδηλώσουν τη ζωντάνια τους, να νιώσουν τη χαρά της δημιουργικής έκφρασης, να τραγουδήσουν, να συγκινηθούν, να αποκτήσουν σχέση με την ελληνική μουσική και το τραγούδι.
Τέλος ένας ελληνικός παραδοσιακός χορός, διδάσκει στο παιδί την περηφάνια, ενώ με την αναβίωση των ηθών, εθίμων και συνηθειών της λαϊκής μας παράδοσης γίνεται το μέσο που συνδέει το παρελθόν και την ιστορία με τη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα.
Αγγρά Δήμητρα – Εκπαιδευτικός Ειδικής Φυσικής Αγωγής
Αφήστε μια απάντηση