ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Ενημέρωση

Το Διαδίκτυο είναι ένας νέος συναρπαστικός κόσμος που ασκεί ιδιαίτερη έλξη στα παιδιά. Σε αυτόν βρίσκουν παιχνίδια, εφαρμογές που επιτρέπουν την επικοινωνία με άλλους χρήστες του Διαδικτύου και κάθε πληροφορία που μπορεί να χρειάζονται. Η μεσολάβηση του υπολογιστή στην επικοινωνία με τους άλλους ανθρώπους δημιουργεί μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας η οποία μπορεί να είναι επικίνδυνη. Για το λόγο αυτό οι οικογένειες και τα σχολεία θα πρέπει να εκπαιδεύσουν τα παιδιά ώστε:

  • Να μην δίνουν προσωπικά τους στοιχεία και να μην αποκαλύπτουν λεπτομέρειες τις προσωπικής τους ζωής σε άλλους χρήστες στο Διαδίκτυο

  • Να συζητούν με τους γονείς τους και με τους δασκάλους τους για τις δραστηριότητές τους στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσουν οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο

  • Να είναι επιφυλακτικά για όσα διαβάζουν στο Διαδίκτυο ή τους λένε οι άλλοι χρήστες

  • Να μην αποκαλύπτουν κωδικούς πρόσβασης (password)

  • Να μην στέλνουν υλικό από τον δικό τους υπολογιστή (φωτογραφίες)

Δείτε στο μενού δεξιά αναλυτικά τις προτάσεις μας για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς

Ποια είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος

sel1_eik1.jpg

Ποια αναμένεται να είναι τα «νέα επαγγέλματα» που θα έχουν ζήτηση το 2014;

1. Μηχανικός τεχνητής νοημοσύνης.

2. Μηχανικός πυρηνικής σύντηξης.

3. Μηχανικός δικτύων Η/Υ.

4.       Τεχνικός βιοηλεκτρονικών συστημάτων.

5.       Γλωσσολόγος υπολογιστικής μετάφρασης.

6.       Ραδιοογκολόγος χειρουργός (χειρουργεί μέσω υπολογιστικής απεικόνισης και ρομποτικών διατάξεων).

7.       Χαρτογράφος ασθενειών (ενημερώνει διαδυκτιακούς χάρτες για την εκδήλωση ασθενειών και επιδημιών).

8.       Τεχνικός οπτικών ινών.

9.       Προγραμματιστής Ρομπότ.

10.   Ενάλιος αρχαιολόγος (με υποβρύχια ρομπότ).

11.   Λογοθεραπευτής.

12.   Μυοθεραπευτής (ανθρωπίνων μυών).

13.   Δάσκαλος.

14.   Σύμβουλος εικόνας.

15.   Σύμβουλος αναψυχής.

16.   Σύμβουλος μετεγκατάστασης.

17.   Σύμβουλος συνταξιοδότησης.

 

Προγνώσεις της Φινλανδικής επιτροπής εξελίξεων για τα επαγγέλματα του 2020 

1.       Μηχανικός Βιοπληροφορικής.

2.       Τηλε-ιατρός.

3.       Τεχνικός Γεωπληροφορικής.

4.       Σύμβουλος τεχνητής νοημοσύνης.

5.       Σχεδιαστής «έξυπνων σπιτιών».

6.       Σχεδιαστής εικονικής πραγματικότητας.

7.       Σύμβουλος νανοτεχνολογίας.

8.       «Κηπουρός ιστοσελίδων». (συντήρηση διαδικτυακών τόπων).

9.       Σύμβουλος πρόγνωσης μάρκετινγκ (για πρόβλεψη τάσεων).

10.   Αναλυτής κοινωνικών δικτύων (μέσω Διαδικτύου).

11.   Σχεδιαστής βιοηλεκτρονικών κυκλωμάτων.

12.   Σχεδιαστής τεχνητών μελών (από βλαστοκύτταρα).

13.   Ταξινομητής πληροφοριών (βιβλιοθηκονόμος του Διαδικτύου).

14.   Σύμβουλος γονιδιακής θεραπείας.

15.   Σύμβουλος απλοποίησης τεχνολογικών λύσεων για τις επιχειρήσεις.

 

 

Τα περιζήτητα επαγγέλματα στην Ελλάδα 

Την Ελλάδα θα πλήξει η κλιματική αλλαγή, άρα καλό είναι να προσθέσουμε και τα εξής επαγγέλματα:

 

1.       Μηχανικός γεωθερμικών έργων.

2.       Μηχανικός έργων αφαλάτωσης.

3.       Μηχανικός δικτύων ανανεώσιμης ενέργειας.

4.       Τεχνικός αιολικών εγκαταστάσεων.

5.       Τεχνικός φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων.

6.       Τεχνικός συσκευών παραγωγής υδρογόνου.

7.       Τεχνικός εγκαταστάσεων αφαλάτωσης.

8.       Τεχνικός επεξεργασίας απορριμμάτων.

9.       Σχεδιαστής κρεμαστών κήπων (για κήπους στις ταράτσες).

10.   Σύμβουλος επενδύσεων παραγωγής ενέργειας.

11.   Νοσηλευτής Α΄ Βοηθειών.

Δυσλεξία

sel1_eik2_drybrush_b.jpgΗ αναγνώριση της δυσλεξίας είναι σημαντική. Με την πρώτη υπόνοια προβλήματος οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε ειδικούς που γνωρίζουν πολύ καλύτερα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, και όχι να θεωρήσουν ότι το παιδί τους είναι αδιάφορος ή τεμπέλης.

 

 

Χαρακτηριστικά γνωρίσματα

·         Δυσκολίες στην γραφή και την ανάγνωση, με λανθασμένη προφορά λέξεων, αναγραμματισμούς, σύντμηση λέξεων, αλλοπρόσαλλη ορθογραφία.

·         Προβλήματα στην προφορά, με καθυστέρηση στην ομιλία, δυσκολία στην έκφραση, δυσκολία στην προφορά σύνθετων λέξεων, παράλειψη συλλαβών και λέξεων.

·         Έλλειψη αυτοσυγκέντρωσης, με υπερκινητικότητα, μικρή αυτοσυγκέντρωση, θέληση για αποφυγή συγκέντρωσης.

·         Χωροχρονική δυσκολία, με δυσκολία εκτέλεσης εργασιών που αναφέρονται σε άλλο χρόνο ή χώρο, δυσκολία ταυτοποίησης των σημείων του ορίζοντα, δυσκολία να ακολουθήσει οδηγίες που προϋποθέτουν προσανατολισμό.

·         Προβλήματα μνήμης, με δυσκολία να αποστηθίσει χρονικές ή χωρικές ακολουθίες ( μέρες της εβδομάδας, μήνες του χρόνου, αρίθμηση).

·         Προβλήματα αλληλοδιαδοχής, με αντιστροφή γραμμάτων και συλλαβών, αντιμετάθεση λέξεων σε μια πρόταση, δυσκολία στην ανάγνωση σύνθετων λέξεων.

Τι να κάνω στην περίπτωση που είμαι μάρτυρας τροχαίου ατυχήματος;

sel1_eik3.jpg

Σε κάθε ατύχημα υπάρχει κάποιο θύμα και κάποιος μάρτυρας. Γι’ αυτό είναι καλό να γνωρίζεις τι να κάνεις σε περίπτωση ατυχήματος.

  • Καλούμε απευθείας την αστυνομία και ένα ασθενοφόρο.
  • Αν υπάρχει τραυματίας του προσφέρουμε τις πρώτες βοήθειες παίρνοντας τις πρώτες βοήθειες από τους περαστικούς.
  • Για να κάνουμε όμως όλα αυτά πρέπει να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας και για να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας πρέπει νε ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε.
  • Αν είσαι μάρτυρας κάποιου ατυχήματος θα σας ζητηθεί να περιγράψετε το τι ακριβώς είδατε.
  • Δεν υπάρχει λόγος φοβίας όταν θα περιγράψετε τι συνέβη απλά θα πρέπει να πείτε αυτό ακριβώς που είδατε.
  • Σε κάθε όχημα θα πρέπει να υπάρχει πυροσβεστήρα και φαρμακείο.

Φύλλο 1


Σελίδα 1

Ποια είναι τα επαγγέλματα του μέλλοντος;
Δυσλεξία.
Τι κάνω στην περίπτωση που είμαι μάρτυρας τροχαίου ατυχήματος;


Σελίδα 2

Καφές, ένα γεύμα στην κούπα!
Δεν υπάρχει!
Πως θα ήταν η κοινωνία μας χωρίς κανόνες;
Να συζητήσετε με τους γονείς και τους παππούδες σας για το θεσμό του σχολείου στην εποχή τους.
Ανέκδοτα.


Σελίδα 3

ΟΧΙ στο αλκοόλ!
Να συζητήσετε με τους γονείς και τους παππούδες σας για το θεσμό του σχολείου στην εποχή τους. Να καταγράψετε τα χαρακτηριστικά του και τις αλλαγές σε σχέση με τη σημερινή μορφή που γνωρίζετε.
Η παχυσαρκία μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη;
Στιγμές απροσεξίας.


Σελίδα 4

Ένα internet ασφαλές για τα παιδιά
Το κινητό μπορεί και να σκοτώσει!
Να συζητήσετε με τους γονείς και τους παππούδες σας για το θεσμό του σχολείου στην εποχή τους. Να καταγράψετε τα χαρακτηριστικά του και τις αλλαγές σε σχέση με τη σημερινή μορφή που γνωρίζετε.
Οι κίνδυνοι της πλαστικής σακούλας.
Ανέκδοτα.

Να συζητήσετε με τους γονείς και τους παππούδες σας για το θεσμό του σχολείου στην εποχή τους

Την εποχή που πήγαινε η μητέρα μου στο σχολείο τα κορίτσια φορούσαν μαύρη φούστα και άσπρο γιακά, ενώ τα αγόρια φορούσαν άσπρο πουκάμισο και μαύρο παντελόνι.

Σύμφωνα με το παιδαγωγικό σύστημα της εποχής οι καθηγητές έδερναν τους μαθητές όταν δεν διάβαζαν και δεν έγραφαν, ή όταν δημιουργούσαν προβλήματα π.χ τσακώνονταν, έκαναν κοπάνα, αντιμιλούσαν στον καθηγητή τους!

Δεν ήταν εύκολο πράγμα να μορφωθείς γιατί οι οικογένειες δεν είχαν οικονομική άνεση και έπρεπε όλα τα μέλη μιας οικογένειας να δουλεύουν στα χωράφια για να συνεισφέρουν στον οικογενειακό προϋπολογισμό.

Πως θα ήταν η κοινωνία μας χωρίς κανόνες (τυπικούς και άτυπους;)

Αν υποθέσουμε ότι η κοινωνία μας σήμερα θα ήταν χωρίς κανόνες, τυπικούς και άτυπους, θα αντιμετωπίζαμε σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς. Ο καθένας θα μπορούσε να διαπράξει κάποιο έγκλημα χωρίς να τιμωρηθεί και έτσι όλοι, θα μιμούνταν το ίδιο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια βίαιη κοινωνία χωρίς κανόνες ευγένειας, ελευθερίας, ισότητας. Δε θα υπήρχε η αλληλεγγύη μεταξύ των ανθρώπων, η αγάπη για το συνάνθρωπο παρά μόνο μια κοινωνία χάους με εγκλήματα, αδιαφορία για τους γύρω μας!!!

Οι κανόνες σε μια κοινωνία βοηθούν στο να μην υπάρχουν προβλήματα και να κυλούν ομαλά τα πράματα. Χωρίς κανόνες, όλοι θα κάναμε ότι θέλαμε και θα καταπατούσαμε τα δικαιώματα και τις αξίες των άλλων. Συνεπώς μια κοινωνία χωρίς κανόνες δε θα μπορούσε να προοδεύσει!

Ανέκδοτα

  • Πως λέγεται το νεκροταφείο στα τούρκικα;

Ψοφίμ Μπακτσέ.

  • Πώς λέγονται τα βλήτα όταν τρομάζουν;

Πανικόβλητα.

  • Τι είναι μαύρο και σε ακολουθεί παντού;

Το μαύρο σου το χάλι.

  • Τι βρήκε ένας τράγος όταν έπεσε σε ένα πηγάδι;

Τραγικό θάνατο.

  • Γιατί ένας κόκορας φτάνει στην άκρη ενός γκρεμού και δεν πηδάει;

Γιατί είναι κότα.

Δεν υπάρχει!

Θυμάστε τον πατέρα στη διαφήμιση που ακούει έντρομος την κόρη του να του μιλάει σε μια γλώσσα ακατανόητη, στο τέλος να της λέει αμήχανα:

-«Στη μάνα σου το είπες;».

Το ύφος του ταλαίπωρου γονιού θα πρέπει να εμφανίζεται συχνά στις διμερείς επαφές παιδιών και γονέων! Έτσι όμως εμείς οι μικρότεροι διαμορφώνουμε τη δική μας ταυτότητα και τον δικό μας κώδικα επικοινωνίας.

                Εμείς οι νέοι όχι μόνο δεν πάσχουμε από λεξιπενία (=περιορισμένο λεξιλόγιο) αλλά έχουμε γλώσσα πλούσια και συνεχώς ανανεωνόμενη. Απλώς, είναι άλλη από αυτή που μιλάνε οι μεγάλοι. Από την εποχή της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς εφήβων (boom generation) το φαινόμενο μιας ιδιαίτερης γλώσσας για τη νεολαία έχει γιγαντωθεί. Οι τινέϊτζερ, επιχειρούμε να διαφοροποιηθούμε από τους ενηλίκους και μέσω της γλώσσας!

                Το βασικό χαρακτηριστικό της γλώσσας των νέων είναι ότι εκφράζεται μέσα στην «παρέα». Κατά συνέπεια, κάθε παρέα έχει το δικό της κώδικα επικοινωνίας, που μπορεί να τον «αρπάξει» μια άλλη παρέα και μετά μια άλλη, μέχρι που κάποιες εκφράσεις να υιοθετηθούν από μεγάλο μέρος της νεολαίας, ειδικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας της επικοινωνίας.

 

Γλωσσάρι… για κάθε περίπτωση! 

Το έχω = το μπορώ, μου φαίνεται καλή ιδέα.

Δεν της το΄χα = Δεν την είχα ικανή για κάτι τέτοιο.

Δεν υπάρχει = υπέροχο, φανταστικό, εξαίσιο.

Ότι να ΄ναι = ανοργανωσιά, αδιαφορία, κάποιος που είναι στον «κόσμο» του.

Το ‘χει κάψει = τα εγκεφαλικά του κύτταρα έχουν καεί.

Τα σπάμε = είμαστε καταπληκτικοί.

Που ‘σαι ρε μαν = χαιρετισμός.

Ένιγουέι (anyway) = τέλος πάντων.

Χελόου (hellow) = όταν ρωτάμε ρητορικά αν κάποιος είναι χαζός.

Οκέϊκ = χιουμοριστική έκδοση οκέι (οκ)

Συσιφόνι = ελληνοποίηση του youtube (εσύ + σιφόνι)

Αργάμισι = αργά και κάτι παραπάνω (χτες γύρισα αργάμισι στο σπίτι)

Έφαγα Χ, έριξα Χ = απόρριψη

 

Καφές: ένα γεύμα στην κούπα!

sel2_eik1.jpg  Πόσο παχαίνει ο καφές;

Διατροφική αμαρτία αποδεικνύεται ο καφές με τα συμπαρομαρτούντα, αφού μπορεί να περιέχει ακόμα και 400 θερμίδες!

  1. Μοκασίνο → σοκολάτα, σαντιγί, θρυμματισμένος πάγος ≈ 400 θερμίδες ≈ 1 μερίδα γουρουνόπουλο.
  2. Φρεντοτσίνο → ζάχαρη, φρέσκο γάλα, θρυμματισμένος πάγος ≈ 330 θερμίδες ≈ 1 μερίδα παστίτσιο ή μοσχάρι.
  3. Φραπουτσίνο με καραμέλα → καραμέλα, πάγος, συνταγί ≈ 320 θερμίδες ≈ 1 κομμάτι κέικ σοκολάτας.
  4. Ιρλανδικός → ζάχαρη, ιρλανδικό ουίσκι, σαντιγί ≈ 383 θερμίδες ≈ 1 μερίδα γεμιστά.

Σύμφωνα με τους διαιτολόγους, οι ανυποψίαστοι φεύγουν από την καφετέρια με τόσες θερμίδες που είναι να σα να έφυγε κανείς από το σουβλατζίδικο. Σήμερα, 1.6 εκ. καφέδες πίνουν κατά μέσο όρο ημερησίως οι Έλληνες και το ποσό που δαπανάται γι΄ αυτούς είναι 720 εκ. €. Εάν αναλογιστεί κανείς πως η μέση πρόσληψη ενέργειας έχει οριστεί στις περίπου 2000 Kcal την ημέρα, τότε με ένα ποτήρι καφέ έχει λάβει το 20%. Τέλος, ο καφές είναι «ένοχος» και για τη χοληστερίνη, γιατί ανεβάζει τη χοληστερόλη στο αίμα.

Μετά από αυτό είστε ακόμη σίγουροι ότι θέλετε να αρχίσετε ή να συνεχίσετε να πίνετε καφέ;