Το Άρωμα – Αστυπάλαια 2025

Βίντεο του Γυμνασίου – Λ.Τ. Αστυπάλαιας Εκδήλωση “Η Γλώσσα ως Φως της Ιστορίας” – 5 Απριλίου 2025 Το Γυμνάσιο – Λ.Τ. Αστυπάλαιας συμμετείχε στην τέταρτη ετήσια εκδήλωση της διηπειρωτικής ομάδας «Πατρίδα μας η Γλώσσα», που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2025, με σκοπό τη διάδοση και τον εορτασμό της ελληνικής γλώσσας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν φορείς από όλο τον κόσμο: Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη, Σικάγο, Μπουένος Άιρες, Λονδίνο, Νάπολη, Ιωάννινα, Βόλος, Αθήνα, Ηράκλειο Κρήτης, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Λευκωσία, Σαγκάη, Πεκίνο.

Το σχολείο μας παρουσίασε το παραδοσιακό τραγούδι «Το Άρωμα» από τη νήσο Λέρο της Δωδεκανήσου, ερμηνευμένο από παιδιά και εκπαιδευτικούς της Αστυπάλαιας. Η μουσική πλαισιώνεται από γυρίσματα στη Χώρα και στο Κάστρο του νησιού.

Το τραγούδι αφηγείται έναν όρκο αγάπης: ο αγαπημένος εκφράζει την επιθυμία του να γίνει το άρωμα που βάζει η αγαπημένη στα μαλλιά της, για να φτάνει με κάθε της ανάσα στην καρδιά της. Είναι ένα τραγούδι της Άνοιξης, τότε που το άρωμα της φύσης γίνεται ανάσα ζωής και υπόσχεση αιωνιότητας.

Η μελωδία του βασίζεται στον Τρίτο Ήχο της βυζαντινής μουσικής – έναν ήχο με εσωτερική ανύψωση, που παραπέμπει σε προσευχή και θυμίαμα. Μέσα από αυτόν τον συνδυασμό, το τραγούδι συνδέει αρμονικά τη δημοτική και τη βυζαντινή μουσική παράδοση.

Ταυτόχρονα, το άρωμα, πέρα από την αισθητική του διάσταση, φέρει συμβολισμούς που χάνονται στα βάθη του χρόνου: από την αρχαιότητα, οι άνθρωποι αρωμάτιζαν τα αγάλματα των θεών, μετατρέποντάς το σε γέφυρα ανάμεσα στη γη και τον ουρανό. Τα μύρα και τα θυμιάματα εντάχθηκαν στις τελετές της ιερής λατρείας και παραμένουν ζωντανά στις εκκλησίες μέχρι σήμερα.

Όπως το άρωμα, έτσι και η γλώσσα: μια δύναμη αόρατη, αλλά γεμάτη φως και μνήμη, ικανή να μεταφέρει τον άνθρωπο μέσα από το παρόν στην καρδιά της παράδοσης και της Ιστορίας.

🎤 Ερμηνεύουν: Χρυσοστόμη Αχλαδιώτη, Νικήτας Κουσουλίνης, Παναγιώτα Κονταράτου, Κωνσταντίνα Πασλόγλου, Ευαγγελία Πετρίδενα, Αναστασία Σισώη

🎬 Συμμετοχή στα γυρίσματα: Άννα Σισώη

🎼 Μουσική διδασκαλία, διασκευή και πιάνο: Άννα Λασπά

🎻 Βιολί: Θεοδώρα Κουκουρίκου

🎸 Κιθάρα: Ντίνος Κυπραίος

🎶 Πεντίρ: Αντώνης Αυγερινός

🎧 Ηχοληψία & Επιμέλεια ήχου: Νικήτας Κονταράτος

📹 Βιντεοσκόπηση & Επιμέλεια βίντεο: Αντώνης Αυγερινός

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Θοδωρή Γιαννικάκη για τη σημαντική βοήθειά του κατά την ηχοληψία-βιντεοσκόπηση.

🙏 Θερμές ευχαριστίες στη Διευθύντρια κα. Ιωάννα Μιντιλογλίτη και στον Σύλλογο Διδασκόντων του Γυμνασίου ΛΤ Αστυπάλαιας, στον Πολιτιστικό Μορφωτικό Σύλλογο Αστυπάλαιας για την ευγενική διάθεση των παραδοσιακών φορεσιών, στον Διευθυντή κ. Νίκο Περδίκη του Δημοτικού Σχολείου Αστυπάλαιας, καθώς και στον Δήμο Αστυπάλαιας για τη στήριξή τους.

ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΕ ΤΗΝ ΧΡΥΣΙΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ (02-04-2025)

IMG 3959 IMG 3960
Η θάλασσα φτιάχτηκε από τα δάκρυα του Θεού και των ανθρώπων.
Ποιος ξέρει άραγε γιατί; Σε αυτό το νησί και σε κάθε γοητευτικό νησί συνωμοτούν άνθρωποι, φύση και Θεός, αγκαλιάζονται, προστατεύουν και προστατεύονται.
Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια “Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής” ” Καταφύγιο της ψυχής και του μυαλού οι λέξεις, οι λίμνες, η ιστορία, οι άνθρωποί μου” στο νησί που μοιάζει πεταλούδα του Αιγαίου. Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο Αστυπάλαιας.
Το φυσικό τοπίο ανοίγει μια αγκαλιά για να χωθείς και να προστατευτείς.
Οι άνθρωποι είναι η ζεστή αγκαλιά.
Μαζί με τα παιδιά του Γυμνασίου και Λυκείου Αστυπάλαιας και τους εκπαιδευτικούς βιώσαμε μοναδικές στιγμές. Επικοινωνήσαμε το πρόβλημα εισβολής και κατοχής στο νησί μας, τον ξεσηκωμό των Ελλήνων της Κυπρου εναντίον των Άγγλων το 1955/59, την ιστορία και τους αγώνες παράλληλα της Αστυπάλαιας και γενικά ό.τι αγγίζει τον ψυχισμό και τη σκέψη μας.
Ένα πανηγύρι χαράς και δημιουργίας. Όλα τόσο απλά, αυθόρμητα, αφτιασίδωτα, συντροφικά.
Πολλές και θερμές ευχαριστίες στη Διεύθυνση του @highlight Γυμνασίου με ΛΤ Αστυπάλαιας, στη Διευθύντρια @highlight Ioanna Mintilogliti , στους συναδέλφους @highlight Chrissa Tzagaroulaki , @highlight Tasos Kontaratos , @highlight Andreas Alatzakis , @highlight Αυγερινό Αντώνιο , Στέλλα Παπαδοπουλου, Marina Marthari και φυσικά αυτά τα παιδιά των άγονων γραμμών που προβάλλουν πολλές αξίες συνιστώντας αισιόδοξο παράδειγμα για όλους εμάς. Θερμές ευχαριστίες στη Διεύθυνση Μεσης Εκπαίδευσης Κύπρου για τη στήριξη και εμπιστοσύνη.
Το συλλογικό μας ποίημα εδώ:
“Κύπρος και Αστροπαλιά
Σε ένα βράχο απόμακρο
κοντά στο κύμα το σκληρό
σμίξανε οι σκέψεις και οι ψυχές
χιλιάδες χρόνια πριν
Κύπρος και Αστροπαλιά
σαν φλόγα ιερή η μια
σαν πεταλούδα η άλλη
γράψανε δυνατή μια ιστορία
Βροντές και τέρατα και πειρατές
κούρσεψαν τις ζωές μας
Οργή και μίσος και θυμός
χτυπούν το πρόσωπό μας
Άφησε ο Ποσειδώνας
τα δάκρυά του να κυλούν
Ήρθε η βροχή μαλάκωσε η γης
Άστραψε η ανατολή
βγήκε το φως
Δώσαν τα χέρια τα νησιά
και πιάσανε τρελό χορό”
IMG 3961 IMG 3962 IMG 3963 IMG 3964 IMG 3965 IMG 3966 IMG 3967 IMG 3968 IMG 3969 IMG 3970 IMG 3971 IMG 3972 IMG 3973 IMG 3974 IMG 3975 IMG 3976 IMG 3977 IMG 3978 IMG 3979 IMG 3980 IMG 3981 IMG 3982 IMG 3983 IMG 3984 IMG 3985 IMG 3986 IMG 3987 IMG 3988 IMG 3989 IMG 3990 IMG 3991

ΒΡΑΒΕΙΟ Απονέμεται στους μαθητές και στις μαθήτριες των Α΄& Β΄ τάξεων του Ημερήσιου Γυμνασίου Αστυπάλαιας για την επιτυχημένη συμμετοχή τους στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό με θέμα:«Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα»



Λήψη αρχείου

Την περσινή σχολική χρονιά 2023-2024, οι μαθητές των τάξεων Α’ και Β’ του Ημερήσιου Γυμνασίου Αστυπάλαιας μαζί με τις φιλολόγους Κατσιώπη Ελευθερία και Σταυλά Μαρία δημιούργησαν ένα ψηφιακό παιχνίδι με θέμα την τοπική ιστορία του νησιού. Συμμετείχαν στον 11ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό  «Δημιουργώντας τα δικά μας παιχνίδια: Από το χθες στο σήμερα», που συνδιοργάνωσαν το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) και  το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κερδίζοντας το πρώτο βραβείο στην κατηγορία των ψηφιακών παιχνιδιών.

https://ekedisy.gr/category/drasis/mathitikoidiagonismoi/11os-mathitikos-diagonismos/

 

✨ Η Α’ Λυκείου του Ημερήσιου Γυμνασίου Λ-Τ Αστυπάλαιας στην Πάτρα! ✨

2

Οι μαθητές μας πραγματοποίησαν την πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή τους, στην Πάτρα, συμμετέχοντας σε τρεις σημαντικές δράσεις:

📍 28/03/2025 – Συμμετοχή στην ημερίδα “Σχολεία σε δράση: Από την εκπαίδευση στην ενεργό πολιτειότητα”, προωθώντας τη βιωματική μάθηση και την κοινωνική ευθύνη.

📍 29/03/2025 – Παρουσίαση στο 3ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο “Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου”, αναδεικνύοντας την Αστυπάλαια, τον πολιτισμό και την ιστορία της.

📍 31/03/2025 – Συμμετοχή στην 4η Δικτύωση Σχολείων του Διεθνούς Δικτύου Εκπαίδευσης για την Αειφορία “Myth2space”, όπου οι μαθητές εξερεύνησαν τη σύνδεση της μυθολογίας με το διάστημα! 🚀✨

👏 Συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τους συνοδούς εκπαιδευτικούς για την αξιόλογη παρουσία τους! Ευχόμαστε να συνεχίσουν με τον ίδιο ενθουσιασμό και δημιουργικότητα στο ταξίδι της γνώσης! 🎓🌟 #Αστυπάλαια #Εκπαίδευση #Βιωσιμότητα #Μάθηση Στην Πράξη

41

31 11

Προκήρυξη εισαγωγής σπουδαστών/σπουδαστριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού Ακαδημαϊκού Έτους 2025-20



Λήψη αρχείου

Π Ρ Ο Κ Η Ρ Υ Ξ Η Για την εισαγωγή σπουδαστών/-στριών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (Α.Ε.Ν.) ακαδημαϊκού έτους 2025-2026 Η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών υποψηφίων ορίζεται από Τετάρτη 26-03-2025 έως και την Πέμπτη 17 Απριλίου 2025.



Λήψη αρχείου

Υπενθύμιση προθεσμίας προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών/ριών στη Σχολή Αξιωματικών και σπουδαστών/ριών στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

—–

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
—–

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη: 15180 – Μαρούσι

   Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr

               Email: press@minedu.gov.gr

Δελτίο Τύπου                                       13/03/2025

Υπενθύμιση προθεσμίας προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών/ριών στη Σχολή Αξιωματικών και σπουδαστών/ριών στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, με το σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων, το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος, η ηλεκτρονική υποβολή της Αίτησης-Υπεύθυνης Δήλωσης συμμετοχής στο διαγωνισμό εισαγωγής στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, η οποία πραγματοποιείται στην ηλεκτρονική εφαρμογή που λειτουργεί ειδικά για το διαγωνισμό στην ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος, www.fireservice.gr, λήγει την Παρασκευή 14-03-2025.

      Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι μετά την ηλεκτρονική υποβολή της Αίτησης-Υπεύθυνης Δήλωσης, η υποβολή όλων των  δικαιολογητικών,  υποχρεωτικών (της παρ. 2 του ΚΕΦ.Γ΄ της προκήρυξης) και των κατά περίπτωση ειδικών κατηγοριών (της παρ. 3 του ΚΕΦ.Γ΄ της προκήρυξης), διεκπεραιώνεται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά, με σάρωση (σε μορφή PDF) και αποστολή στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου dikaiol@psnet.gr έως και τη Δευτέρα 17-03-2025.

Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 είναι αναρτημένηστο διαδίκτυο στην ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος: www.fireservice.gr.

ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ

 

       ΑΝ ΕΦΤΑΣΕΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ…

Πάρε με όταν, ή καλύτερα, Αν φτάσεις. Δυστυχώς, δεν σταμάτησες στις ράγες… Η καρδιά μου ράγισε στα δυο… Αν έφτασες Παράδεισο…πες μου πώς περνάς…

                                                            (Γιώργος Βάρδας, Α’ Λυκείου Αστυπάλαιας)

 

                                           ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΖΗΣΩ ΧΩΡΙΣ ΕΣΕΝΑ

Περίμενα να αγκαλιαστούμε όταν θα έφτανες … ‘’Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς εσένα. Θα μου λείψεις… Καλό Παράδεισο.’’

                               (Γιώργος Ρωσσιάδης, Α’ Λυκείου Αστυπάλαιας)

 

                                           ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΠΟ ΤΑ 58 ΘΥΜΑΤΑ

 Εκεί που είσαι, πιθανώς περνάς καλύτερα από εδώ πέρα. Έτσι όπως έχει καταντήσει η κοινωνία μας, που έχουν ομαλοποιηθεί η κακία, ο εγωισμός και η αδιαφορία. Έχουμε αχρηστέψει τόσο πολύ, που δεν μπορούμε να κάνουμε ένα μικρό ταξιδάκι χωρίς να φοβόμαστε. Πολλοί κατηγορούν έναν συγκεκριμένα, στην πραγματικότητα όλοι μας φταίμε, που από ανθρώπινες ψυχές οι οποίες νοιαζόντουσαν για το καλό του κόσμου, μετατραπήκαμε σε ρομπότ που μόνο κοιτάνε το συμφέρον τους. Αντί να αγνοούμε και να αντιμετωπίζουμε αδιάφορα τις κακίες που σαν καρκίνοι ξεχωρίζουν στην κοινωνία , τώρα πλέον φαντάζει το φυσιολογικό σαν σπάνιο και παράξενο. Τουλάχιστον, είναι πιο εύκολο να δούμε την Αλήθεια τώρα. Εσείς εκεί πάνω Την ξεχωρίζετε πιο καθαρά από όλους μας. Φροντίστε να το χρησιμοποιήσετε αυτό για το Καλύτερο…

                                                          ( Γιώργος Σταύρου, Α’  Λυκείου Αστυπάλαιας )

 

                                                      ΤΑ ΤΕΜΠΗ

Δεν ήταν ατύχημα

ήταν έγκλημα

60 ζωές χάθηκαν

και γονείς πικράθηκαν

 

Σταμάτησε το μέλλον

ξαφνικά χωρίς ελπίδα

και βγήκαν από το τρένο…

Βγήκαν από το τρένο

πολλά παιδιά χτυπημένα

κάποια ζωντανά,

κάποια πεθαμένα

 

Έφευγαν απ’ τους γονείς τους

χαρούμενα και υγιή

και κατέληξαν σε μιαν ώρα

χτυπημένα και δίχως αναπνοή

 

‘’Δεν έχω οξυγόνο’’…

‘’Πάρε με όταν φτάσεις’’

ήταν οι φράσεις με την τελευταία τους πνοή.

                           (Άννα- Πορτα’ί’τισσα Δημητράντζου, Α’ Λυκείου Αστυπάλαιας)

                                             

ΤΕΜΠΗ

Στη γυμνή πατούσα

μετρώ

στα μαυρισμένα πόδια μου.

Τα σημάδια

 

Εδώ βλέμματα

μάτια ανθρώπων

στο τρένο.

Επιμονή μου.

 

Ένα θέλω: να ζήσω.

Και να νιώθω αληθινά

Ναι

Να ζω.

                                                          ( Χρήστος Μάμμος, Α’ Λυκείου Αστυπάλαιας)

 

ΤΟΝ ΒΛΕΠΩ ΝΑ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΕΚΕΙ ΜΑΚΡΙΑ

 

Τον βλέπω να στέκεται εκεί μακριά…

Έναν άνθρωπο ψηλό και υπερήφανο,

ένα παιδί γεμάτο ζωντάνια και ελπίδα,

με υπομονή να περιμένει…

 

Άραγε, να έχει προλάβει να ζήσει;

Να νιώσει, να ταξιδέψει και να ονειρευτεί;

Να δει και να αντιληφθεί πραγματικά τον κόσμο;

Να μιλήσει για τελευταία φορά στους γονείς του;

 

Το τελευταίο ακούγεται ξαφνικό και απρόσμενο,

μας δημιουργεί απορία και άγχος,

αλλά είναι το σημαντικότερο.

Γιατί θα αποτελέσει την Στερνή του σκέψη.

 

Θα είναι η τελευταία του αυθόρμητη πράξη,

να πιάσει το τηλέφωνο και να καλέσει στο σπίτι.

Θα περιμένει, όπως περίμενε σ’ εκείνον τον σταθμό

και όταν οι γονείς του απαντήσουν, θα φωνάξει.

 

Θα κλάψει και θα παρακαλέσει,

θα προσπαθήσει να αναπνεύσει,

να αισθανθεί και να ακούσει για τελευταία φορά.

Αλλά, θα προλάβει;

 

Φαίνεται πως πολλά παιδιά σαν αυτόν, δεν πρόλαβαν.

Έμειναν με την Απορία και την Αδικία στα χείλη

να τους τρώει και να τους πονάει,

έτσι όπως πονάει τους γονείς τους , η Απώλειά τους…

                            (Ιάκωβος Λαπατάς, Α’ Λυκείου Αστυπάλαιας)

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ & ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ/ΡΙΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ ΤΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026



Λήψη αρχείου

Ενημέρωση για την έκδοση προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή υποψηφίων στις σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας ακαδημαϊκού έτους 2025-2026.



Λήψη αρχείου