Διδακτική επίσκεψη στο Γεωλογικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών
Την Τρίτη 28-03-2023 τα τμήματα Β1 και Β2 πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Γεωλογικό τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών στα πλαίσια του προγράμματος «Τα σχολεία πηγαίνουν Πανεπιστήμιο».
Οι μαθητές των δύο τμημάτων παρακολούθησαν δυο θεματικές ενότητες:
- Τα ορυκτά και τα πετρώματα «έχτισαν» τον πολιτισμό μας (Π. Λαμπροπούλου, Επικ. Καθηγήτρια).
Τα παιδιά παρακολούθησαν σε μια διαδραστική παρουσίαση τις διαδικασίες σχηματισμού πετρωμάτων της γης. Παρατήρησαν την εντυπωσιακή μορφή των ορυκτών με τη βοήθεια μικροσκοπίων και είδαν από κοντά τα δείγματα χειρός του εργαστηρίου ορυκτών πρώτων υλών.
- Εξερευνώντας τις Ελληνικές Θάλασσες (Μ. Γεραγά, Καθηγήτρια και Γ. Παπαθεοδώρου, Καθηγητής).
Τα παιδιά με μεγάλο ενθουσιασμό παρακολούθησαν υποβρύχια βίντεο με αρχαία και ιστορικά ναυάγια των ελληνικών θαλασσών. Μέσω παρουσίασης κατανόησαν πώς οι επιστήμονες εξερευνούν τους πυθμένες των θαλασσών (όργανα, μέθοδοι) με σκοπό την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής μόλυνσης καθώς και την αποτύπωση ενός κόσμου που κρύβεται κάτω από το νερό.
Συνοδοί καθηγητές: Βαρναβίδη Ελένη, Κατσιγιάννης Κώστας.
Εορτασμός 25ης Μαρτίου 2023
Την Παρασκευή 24/03/2023 παρουσιάστηκαν – στο πλαίσιο του εορτασμού της επετείου της 25ης Μαρτίου – αποσπάσματα από το θεατρικό έργο του Δ. Μαριόλη «Ξύπνα Ραγιά» (πρόκειται για διασκευή, βασισμένη στο θεατρικό έργο του Ι. Καμπανέλλη «Το μεγάλο μας τσίρκο»). Συμμετείχαν κατά σειρά εμφάνισης οι μαθητές και οι μαθήτριες:
Ανδρέας Χριστοδουλόπουλος: Ρωμιός
Αγγελική Καούρη: Ρωμιάκι
Ειρήνη Νικολαΐδη: Μεσολογγίτισσα
Μάρθα- Ευθυμία Ντάρλα: Μεσολογγίτισσα
Μελίτα Ρεμπούτσικα: Μεσολογγίτισσα
Βασίλης Νιφόρας: Ραγιάς
Βαλάντης Κατσουλιέρης: Φουστανελάς
Μαρία Χρυσανθακοπούλου: γυναίκα του Ραγιά
Κωνσταντίνος Δημητρόπουλος: Κοτζαμπάσης
Γιώργος Χριστοδουλόπουλος: Κοτζαμπάσης
Κωνσταντίνα Γεωργακοπούλου: Ρωσία
Παναγιώτης Φλέσσιας: Αγγλία
Μαρία Φουντά: Γαλλία
Στάθης Χριστόπουλος: Αυστρία
Χρήστος Χρυσανθακόπουλος: Κολοκοτρώνης
Ευχαριστούμε θερμά τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν, καθώς και όλους/ες, όσοι/ες βοήθησαν με τον τρόπο τους στην πραγματοποίηση της παράστασης.
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες:
Σιδερέα Μαρία
Μυλωνά Κατερίνα
Εκδήλωση: “Δυτική Αχαΐα – διακοπές με τα μάτια ενός παιδιού”
Την Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2023, οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α3, Β3 και Γ3 του Γυμνασίου μας, παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας ημερίδα με τίτλο : “Δυτική Αχαΐα – διακοπές με τα μάτια ενός παιδιού”, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας στα πλαίσια του έργου Wonder του Προγράμματος Interreg ADRION.
Στην ημερίδα παρίσταντο ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας, κος Σπ. Μυλωνάς και ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας, κος Φωκίων Ζαΐμης.
Οι μαθητές /τριες παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την εκδήλωση και συμμετείχαν με προθυμία στη συζήτηση που ακολούθησε στο τέλος της ημερίδας υποβάλλοντας έξυπνες και επίκαιρες ερωτήσεις εκδηλώνοντας το ενδιαφέρον για τον τόπο τους.
Ημερίδα από την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας επιμόρφωση -ημερίδα με τη μορφή τηλεδιάσκεψης από το τμήμα της Διεύθυνσης Δίωξης του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας. Οι εκπρόσωποι του τμήματος ενημέρωσαν τους μαθητές της Β ́ Γυμνασίου και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας για τα εξής θέματα:
1 Προσωπικά Δεδομένα
2 Chat Rooms
3 Cyberbullying
4 Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
5 Διαδικτυακά Παιχνίδια
6 Εθισμός
7 Διαφημιστικές Παγίδες
8 Διαδικτυακές Αγορές
9 Απάτες Μέσω Διαδικτύου
Την ημερίδα παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον όλοι οι παρευρισκόμενοι και στο τέλος της επιμορφωτικής συνάντησης έθεσαν ερωτήσεις στους υπευθύνους και έλαβαν χρήσιμες απαντήσεις.
Σεμινάριο ενημέρωσης και ψυχοεκπαίδευσης
Την Πέμπτη στις 12/01/2023 υλοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας τρίωρο σεμινάριο ενημέρωσης και ψυχοεκπαίδευσης των μαθητών /τριών της Α ́ Γυμνασίου από την κα Χαρά Καλτσούνη και την κα Γεωργία Παπαδοπούλου, ψυχολόγοι του Συλλόγου για την Ψυχική Υγεία- ΣΟΨΥ Πάτρας, στο πλαίσιο του προγράμματος παροχής υπηρεσιών υποστήριξης της ψυχικής υγείας.
Τα θέματα της επιμορφωτικής δράσης ήταν: “Ο παράγοντας της επιθετικότητας και οι διαφορετικές μορφές βίας σε μαθητές και εφήβους” και “ Τα είδη σχολικού εκφοβισμού (bullying) και οι τρόποι αντιμετώπισής τους”.
Στην εν λόγω ενημερωτική συνάντηση οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν και εξέφρασαν τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους γύρω από τα θέματα της οριοθέτησης και της διαχείρισης κρίσεων και της αντιμετώπισης συμβάντων επιθετικής ή/και παραβατικής συμπεριφοράς στο χώρο του σχολείου. Στο τέλος της ημερίδας τα παιδιά ανέφεραν διάφορες προσωπικές εμπειρίες ενδοσχολικού εκφοβισμού που έχουν βιώσει στα μαθητικά τους χρόνια και εξήγησαν το πώς αντιμετώπισαν το καθένα περιστατικό. Οι ψυχολόγοι τους έδωσαν συμβουλές για διαχείριση ανάλογων συμβάντων στο μέλλον και ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας
Την Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2023, πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών , από τους οι μαθητές των τμημάτων Γ1 και Γ2 του Γυμνασίου μας. Παρακολούθησαν με ιδιαίτερη χαρά και ενδιαφέρον την εκπαιδευτική δράση «Κολλημένος στο Διαδίκτυο; Ποτέ!». Συνοδοί εκπαιδευτικοί των μαθητών ήταν οι εκπαιδευτικοί: κα Χρυσανθακοπούλου Αλεξάνδρα και κος Παπαχρονόπουλος Ιωάννης.
Εκπαιδευτική εκδρομή για παρακολούθηση θεατρικής παράστασης
Την Δευτέρα 12/12/2022 πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών/τριών της Β ́ τάξης στην Πάτρα για την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης «Μια γιορτή στου Νουριάν» στο Θέατρο Επίκεντρο Πάτρας.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί ήταν η κα Μούρτζη Βασιλική, ο κος Χριστόπουλος Γεώργιος, η κα Βαρθολομάτου Σοφία και ο κος Αντύπας Γεράσιμος. Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παράσταση και είχαν μια αξέχαστη, όπως τα ίδια είπαν, εμπειρία
Παρουσίαση εργασιών με θέμα τα ηφαίστεια 31/01/2023
Στα πλαίσια του μαθήματος Γεωλογία – Γεωγραφία της Β’ Γυμνασίου εκπονήθηκαν εργασίες από τους μαθητές των τμημάτων Β3 και Β4 με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Μιχελή Μάριο, με θέμα τα ηφαίστεια. Παρουσία όλων των τμημάτων της Β΄τάξης και με τη συμμετοχή της καθηγήτριας Βαρναβίδη Ελένη, ορισμένοι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους και εντυπωσιακές κατασκευές – προσομοιώσεις ηφαιστείων που δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά.
Αναφέρθηκαν πληροφορίες για τα ηφαίστεια και τον τρόπο δημιουργίας τους. Επίσης έγιναν ιστορικές αναφορές στα ηφαίστεια της Σαντορίνης, της Αίτνας και του Βεζούβιου. Στο τέλος, με τη βοήθεια της Χημείας, πραγματοποιήθηκε προσομοίωση της έκλυσης μάγματος και της έκρηξης, σε κάποια από τα ηφαίστεια – μοντέλα με σκοπό να εξοικειωθούν τα παιδιά με αυτό το γεωλογικό φαινόμενο.
Ημερίδα με θέμα “Άγχος και εφηβεία”
Την Πέμπτη 15/12/2022 υλοποιήθηκε επιμορφωτική ημερίδα στο σχολείο μας για μαθητές της Γ Γυμνασίου και για εκπαιδευτικούς από ειδικευμένους επιστήμονες (ψυχίατρο και κοινωνικό λειτουργό) του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Πάτρας του Νοσοκομείου Πατρών «Ο Άγιος Ανδρέας» με θέμα “Άγχος και εφηβεία-τεχνικές διαχείρισης του άγχους”. Οι μαθητές παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον την ενημέρωση από τους ειδικευμένους επιστήμονες και μετά το πέρας του βιωματικού σεμιναρίου ακολούθησε εποικοδομητική συζήτηση και ενδιαφέρων διάλογος για θέματα που απασχολούν τους μαθητές/μαθήτριες.



















