"Αντι-λωτός"

Αφού προσεγγίσετε μεταφραστικά και ερμηνευτικά την παράγραφο 52 να απαντήσετε στις ερωτήσεις που ακολουθούν .

1. Πως ετυμολογείται η λέξη “άσυλο” και ποιά από τις ερμηνείες που δίνονται στο Βικιλεξικό περιγράφει την ενέργεια του Θηραμένη ;

2. Ποια η σημασία του όρου “πολιτικό άσυλο”;

3.Εστιάζοντας στην ερμηνεία της λέξης “άσυλο ” όπως δίνεται στο Βικιλεξικό και αφού παρατηρήσετε το υλικό στην ιστοσελίδα που ακολουθούν να περιγράψετε σύντομα τη σημασία που έχει η λέξη .
α) “άσυλο παιδιού”

4. Τα κείμενα που ακολουθούν(κείμενο 1 , κείμενο 2 ) αναφέρονται στο “πανεπιστημιακό άσυλο” αφού τα διαβάσετε να κρατήσετε σημειώσεις σχετικά με :
-τη θέση των συντακτών για την αξία του πανεπ. ασύλου γενικότερα.
-Την άποψή τους για το αν πρέπει η όχι να συνεχίσει να υφίσταται
-Τα επιχειρήματα με τα οποία στηρίζουν τις θέσεις τους

Το υλικό θα χρειαστεί προκειμένου να γίνει συζήτηση στην τάξη

Οι απαντήσεις να δοθούν στο σχολικό τετράδιο εργασιών

καλή δουλειά και Χρόνια πολλά σε όλους …………….Σ.Γ

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ηλέκτρα” του Σοφοκλή(εργασία β΄λυκείου)


Διαβάστε σχετικά με την παράσταση “Ηλέκτρα” του Σοφοκλή .
Δείτε σχετικά Βίντεο με αποσπάσματα από την παράσταση
Διαβάστε δημοσιεύματα του τύπου

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το αρχαιολογικό μουσείο του Άργους Ορεστικού.(εργασία α΄λυκείου)

Διαβάστε προσεκτικά τη συνέντευξη που παραχώρησε Ο κύριος Χαράλαμπος Τσούγγαρης, (αρχαιολόγος της ΙΖ’ Εφορείας Κλασικών και Προϊστορικών Αρχαιοτήτων που εδρεύει στην Έδεσσα) στην ομάδα cyberotsarka.gr
και απαντήστε στις ερωτήσεις που ακολουθούν…
(Επιλέξτε τη λέξη cyberotsarka.gr για προβολή της συνέντευξης)
ΠΡΟΣΟΧΗ :
—-Για την απάντηση των ερωτήσεων αρκεί η ανάγνωση της συνέντευξης μέχρι και το δεύτερο video διάρκειας 04:57″λεπτών (………θα ευχόμουν όμως να τη βρείτε ενδιαφέρουσα και να τη διαβάσετε
μέχρι το τέλος !!!)

—- Οι απαντήσεις σας να δοθούν στο τετράδιο ιστορίας και να είναι σύντομες και περιεκτικές

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. ποιά είναι η ιδιότητα του κ. Χ.Τσούγκαρη και ποιά η συμβολή του στις αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή αλλά και στην ολοκλήρωση του μουσείου στο Άργος Ορεστικό ;

2.Σε ποιά περίοδο ανήκουν τα εκθέματα του μουσείου;

3.Ποιά είναι τα κυριότερα εκθέματα; (Για την απάντησή σας προσέξτε τα όσα λέει ο κ. Τσούγγαρης στην ερώτηση:Cyberότσαρκα: Τι θα δει ο επισκέπτης του μουσείου;)

4. Τι αποδεικνύουν τα εκθέματα του μουσείου; Γιατί είναι σημαντικά ιδιαίτερα για την περιοχή μας; ( εστιάστε την προσοχή σας στο σημείο που σας υποδείχθηκε στην ερώτηση 3)

5. Πότε χρονολογείται το αρχαιότερο εύρημα και μέχρι ποιά εποχή φτάνουν τα εκθέματα;

6.Παρακολουθείστε το δεύτερο video διάρκειας 04:57″ . Ποιά εκθέματα παρουσιάζονται και γιατί είναι σημαντικά;

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Υποθετικοί λόγοι (ασκήσεις) α΄λυκείου

Να βρεθεί η υπόθεση και η απόδοση και να αναγνωρίσετε το είδος του υποθετικού λόγου.
1. Εἰ θεοὶ δρῶσί τι αἰσχρόν, οὐκ εἰσὶ θεοί.
2. Εἰ οὗτοι ἦσαν ἄνδρες ἀγαθοί, οὐκ ἄν ποτε ταῦτα ἔπασχον.
3. Εἴ σε μισῶ, ἀπολοίμην.
4. Εἰ λέοντες ἐγίγνωσκον γλύφειν, πολλοὺς ἂν ἄνδρας εἶδες ὑπὸ κάτω λέοντος.
5. Ἂν οὖν ἐμοὶ πεισθῆτε, τὰ δίκαια ψηφιεῖσθε
6. Ἐὰν ζητῇς καλῶς, εὑρήσεις.
7. Εἰ λέοντες ἐγίγνωσκον γλύφειν, πολλοὺς ἂν ἄνδρας εἶδες ὑπὸ κάτω λέοντος
8. Πολλὴ γὰρ ἄν τις εὐδαιμονία εἴη περὶ τοὺς νέους, εἰ εἷς μόνος αὐτοὺς διαφθείρει, οἱ δὲ ἄλλοι ὠφελοῦσι.
9. Ἐὰν τὰ ἀδύνατα θηρεύῃς θηρεύῃς, δυστυχίαν τῷ σῷ βίῳ παρέχεις.
10. Ἂν μὴ πιστεύητε, πέμψατε πρέσβεις Ἀθήναζε.
11. Εἰ τοῦτο πάντες ἐποιοῦμεν, ἅπαντες ἂν ἀπωλόμεθα.

1. . Να υπογραμμίσετε τις δευτερεύουσες προτάσεις στις παρακάτω περιόδους και να τις χαρακτηρίσετε συντακτικά .
ΠΡΟΣΟΧΗ : Έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε τον αριθμό των παραδειγμάτων με τα οποία θα ασχοληθείτε:
– Α΄ ομάδα:επιλέξτε από 1 εως 10 παραδείγματα
– Β΄ομάδα:επιλέξτε από 1έως 15 παραδείγματα
– Γ΄ομάδα :επιλέξτε από 1 έως 20 παραδείγματα
– Δ΄ομάδα :επιλέξτε από 1 έως 30 παραδείγματα
– Ε΄ομάδα :όλα.( και τα 37)

1. Ἔγνωσαν ὅτι κενὸς ὁ φόβος εἴη. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο εργασία στα αρχαία ελληνικά α΄λυκείου(για 15ήμερο εορτών)

Ανοίξτε το αρχείο και συμπληρώστε τις απαντήσεις στις ασκήσεις γραμματικής .
(Μπορείτε να μεταφέρετε τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών είτε να εκτυπώσετε το φυλλάδιο κάνοντας δεξί “κλίκ”< print και να απαντήσετε σ αυτό.)

ΑΣΚΗΣΗ:φυλλάδιο ασκήσεων αρχαία ελληνικά α΄λυκείου