Ενορχηστρωμένη αλητεία…

 

Ερχεται το ΔΝΤ; Ε, ρε γλέντια!

…. Στη βάση της άγνοιας και (ή) της ηλιθιότητας.

Και λίγο ξεστράβωμα,

αλλά με το μαλακό, γιατί ανεβάζει την πίεση!

Πηγή: Κ.ΕΠΙΚ.

Και για να δεις τι πραγματικά σε περιμένει και πόσο αναπόφευκτο είναι άκου και αυτό

Α, και πρόσεξε μην απεργήσεις, γιατί μπορεί να σου κόψουν και τη διαπίστευση! (Εκτός από τα επιδόματα) 

.

The second winner is the first loser …

Είναι, πράγματι, απίθανα πιο δύσκολο να διαβάζει κανείς από το να γράφει. Όπως είναι εξίσου πιο δύσκολο να ακούει κανείς από το να μιλάει.

Χρειάζεται, επίσης, μεγάλη προσπάθεια, όταν μιλάει κανείς ή όταν γράφει, να μπορεί να διακρίνει τα ιδεολογικά φορτία, φορείς των οποίων είναι οι λέξεις που χρησιμοποιεί. ( Τυχαίο, δήθεν, παράδειγμα η λέξη «ευ-γένεια», από το εὖἄμεινονἄριστα + γένος που παραπέμπει στη ηρωική φυλετική κοινωνία και δίνει προτεραιότητα στην καταγωγή στο θέμα της υποδειγματικής συμπεριφοράς.)

Αφορμή για τούτη τη φλυαρία στάθηκε η λίγο παλιότερη ανάρτηση της εξαιρετικής ecynical σχετικά με την ιδεολογία της αξιοκρατίας και το εξαιρετικό τζέρτζελο που ακολούθησε στα σχόλια που τη συνοδεύουν. Χάζευα παρακολουθώντας την ανθρωπογεωγραφία και δεν πρόλαβα να πω αυτά που ήθελα εκεί. Τι να πρωτοπείς, άλλωστε.

Θα ήθελα, πάντως, εξ αρχής να κάνω μία μικρή διόρθωση. Η αξιοκρατία σαφώς και δεν αποτελεί ιδεολογία αλλά ιδεολόγημα και, ως τέτοιο, είναι ασαφές, υποκρύπτον και γι αυτό είναι πολλαπλής χρήσεως, όπως όλα τα ιδεολογήματα.

Ας παίξουμε λίγο μαζί του.

Αξιοκρατία, λοιπόν, όπως λέμε ανδροκρατία, γυναικοκρατία, στρατοκρατία. (Επιλέγω αυτά, γιατί έχουν σαφώς ορισμένου εύρους πρώτο συνθετικό, οπότε αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τη βαρύτητα του δεύτερου στη σύνθεση, και γιατί ξυπνούν πιο γρήγορα τα αντανακλαστικά σου.) Δηλαδή, κράτος στρατού, κράτος γυναικών, κράτος ανδρών, κράτος άξιων. Ξανά δηλαδή, ο στρατός εξουσιάζει την πολιτική, οι γυναίκες εξουσιάζουν τους άνδρες, οι άνδρες εξουσιάζουν τις γυναίκες, οι άξιοι εξουσιάζουν τους μη άξιους (ανάξιους). Ξανά μανά δηλαδή, εξουσιαστική δομή με κριτήριο φυλετικό ή συσχετισμού δυνάμεων. Λοιπόν, πώς σου ακούγεται τώρα η αξιοκρατία;

Κάθε εξουσιαστική δομή προϋποθέτει ανισότητα των μερών της και αυτοί που ασκούν την εξουσία, οι κρατούντες, όσο κι αν το ισχυρίζονται, δεν την ασκούν ἐπί τιμῇ αλλά ἐπὠφελίᾳ. Επειδή όμως δεν είναι αυτάρκεις, την ωφέλεια την καρπώνονται από τους αρχόμενους.

Αφού πήρες μια ιδέα για το κρατία, πάμε τώρα στο πρώτο συνθετικό και θέτω ευθύς τρία ερωτήματα:

1) Ποιος είναι ο άξιος;

2) Ποιος τον επιλέγει;

3) Με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή;

Εδώ δε θα παίξουμε με το συντακτικό αλλά με τη γραμματική.

Στην αξιοκρατία το επίθετο άξιος δεν έχει παραθετικά ή είναι ισοδύναμο με τον υπερθετικό βαθμό του, δηλαδή, «άξιος = ο πιο άξιος». Σε αιφνιδίασα;

Ας το εξετάσουμε με ένα παράδειγμα.

Έστω ότι έχουμε 100 χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς. Αν, μάλιστα, τοποθετήσεις και τον εαυτό σου ανάμεσά τους, το παράδειγμά μου θα σε φωτίσει καλύτερα. Όλοι εσείς, λοιπόν, που αξίως εισαχθήκατε στο Πανεπιστήμιο, κριθήκατε ομοίως άξιοι πανεπιστημιακού τίτλου (πρώτος βαθμός αξιοσύνης). Το κράτος, όμως, επειδή θέλει τους καλύτερους εκπαιδευτικούς για τους μαθητές του (τους οποίους υπεραγαπά, όταν δεν τους ξυλοφορτώνει ή τους πνίγει στα χημικά ή τους στέλνει κατηγορούμενους για κακουργήματα με τον τρομονόμο ή τους σκοτώνει), θεσπίζει μία αξιοκρατική διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών, ολιγόωρης διάρκειας και με καθορισμένη βάση επιτυχίας. Παρ’ όλο που εκ του τίτλου σας έχετε το δικαίωμα να παρέχετε, ως ωρομίσθιοι, ισότιμο με των διορισμένων εκπαιδευτικό έργο (που αμείβεται, ωστόσο, λιγότερο ή ίσο με το έργο ανασφάλιστης ευκαιριακής οικιακής βοηθού), δεν έχετε δικαίωμα διορισμού και συμμετέχετε στο διαγ(κ)ωνισμό, επιδιώκοντας να υπερβείτε την καθορισμένη βάση επιτυχίας (δεύτερος βαθμός αξιοσύνης). Εκ των πραγμάτων, όσοι εκ των ομοτίτλων υπερβείτε τη συγκεκριμένη βάση, είστε αξιότεροι των υπολοίπων (των ανάξιων), είστε, δηλαδή, άξιοι διορισμού. Όχι όμως και διοριστέοι, αφού κατά την προκύρηξη του διαγωνισμού ορίζεται και αριθμός διοριστέων ανεξάρτητος από τη βάση επιτυχίας και διαφορετικός κάθε φορά (τρίτος βαθμός αξιοσύνης). Αν, τώρα, ο αριθμός επιτυχόντων υπερβαίνει τον αριθμό διοριστέων, πράγμα που γίνεται συνήθως, ένας αριθμός επιτυχόντων (αξιότερων) εξισώνεται αυτομάτως και για τυχαίο λόγο με τους αποτυχόντες (ανάξιους) και δοκιμάζει από την αρχή την τύχη του μαζί τους στον επόμενο διαγ(κ)ωνισμό. Από τους αξιότερους, επομένως, για διορισμό πραγματικά άξιοι είστε (είδες πού σε τοποθέτησα!) οι πιο άξιοι, ὅπερ ἔδει δεῖξαι. Σε απλά ελληνικά, the second winner is the first loser. Λοιπόν, πώς σου ακούγεται τώρα η αξιοκρατία;

Οι 100 χιλιάδες άνεργοι εκπαιδευτικοί αποτελούν σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα, το οποίο η κοινωνία με τη θεσμική της έκφραση οφείλει να αντιμετωπίσει. Οι ίδιοι, επίσης, μπορούν να αποτελέσουν μία υπολογίσιμη συλλογικότητα πίεσης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων τους. Με την αποδοχή, όμως, του ιδεολογήματος της αξιοκρατίας καθώς και του συνοδού του ιδεολογήματος της αξιολόγησης (άξιος + λέγω = επιλέγω) μετατρέπονται σε 100 χιλιάδες προσωπικά δράματα αλληλοσπαρασσόμενων αποτυχημένων lost in (social) space χωρίς ελπίδα. Γιατί με την αξιολόγηση, η εργασία από δικαίωμα όλων μετατρέπεται σε έπαθλο κρεμάμενο, που, για να το φτάσει κανείς, πρέπει να σκαρφαλώσει πάνω σε σωρούς πτωμάτων.

Φοβάμαι πως, αν σου έλεγα: «Μπορεί να διορίστηκες (χάρη σε μένα που σε κατέταξα στους διοριστέους), αλλά απεμπόλησες την αξία του πτυχίου σου», θα μου απαντούσες ανάποδα: «Μπορεί να απεμπόλησα την αξία του πτυχίου μου, αλλά διορίστηκα (χάρη στην αξία μου)» κι αυτή, βέβαια, είναι μία καλή ηθική βάση για έναν παιδαγωγό, γιατί έτσι συμβαίνει και στη ζωή. Η σειρά σου (στο ταμείο, στη στάση, στο γιατρό, οπουδήποτε) αποτελεί δικαίωμα μόνο αν κάποιος επιχειρεί να σε υπερπηδήσει, ποτέ όταν υπερπηδάς εσύ τους άλλους (εξάλλου, πάντα έχεις ένα σοβαρό λόγο).

Ιδεολόγημα, λοιπόν, η αξιοκρατία, ιδεολόγημα και η αξιολόγηση με τις κάθε είδους εξετάσεις, βαθμολογήσεις και όλες τις άλλες επινοήσεις αποκλεισμού, ιδεολόγημα μιας κοινωνίας που δε θέλει ή δεν μπορεί να παρέχει τα κοινωνικά αγαθά εξ ίσου σε όλα της τα μέλη. Και μια που είπα εξετάσεις, να προβοκάρω λίγο ακόμα. Για να αποκτήσει ένας μαθητής σου το δικαίωμα να μελετήσει την Αντιγόνη, θα πρέπει να έχει εξεταστεί επιτυχώς στο Θουκυδίδη ή στον Ξενοφώντα, ή για να έχει το δικαίωμα να μελετήσει Βιζυηνό, θα πρέπει να έχει εξεταστεί επιτυχώς στον Ερωτόκριτο. Στην πραγματική ζωή δεν το βρίσκεις λίγο παράλογο; Φαντάζεσαι να ζητούσαν τα βιβλιοπωλεία αποδεικτικό προαγωγής προκειμένου να σου πουλήσουν τα αντίστοιχα βιβλία; Δεν το φαντάζεσαι, βέβαια, και το ξέρεις πως αυτές οι εξετάσεις, το λιγότερο που ελέγχουν είναι η επάρκεια γνώσης. Εκείνο που κυρίως κάνουν είναι η εμπέδωση της κατάταξης στην πυραμίδα των άξιων και η απονομή δικαιώματος (επομένως και ο αποκλεισμός από αυτό).

Αν, τώρα, θέλεις πραγματικά να καταλάβεις το μέγεθος του μύθου της αξιοκρατίας και της αξιολόγησης, δοκίμασε και το εξής τελευταίο. Πάρε δύο παιδιά που μόλις γεννήθηκαν και δώσε τους τυχαία γενετικά χαρακτηριστικά. Κράτησέ τα στα χέρια σου και, ακολουθώντας όποιο σύστημα αξιολόγησης θέλεις, δοκίμασε να επιλέξεις αξιοκρατικά ποιο αξίζει να ζήσει έτσι ή αλλιώς, να έχει αυτή ή την άλλη μοίρα. Θέλω να πω πως η μοναδική αξία που θα πρέπει να αντιλαμβανόμαστε, να ορίζουμε και να απαιτούμε είναι η ζωή και η ισοτιμία της ζωής σε όλες της τις εκφάνσεις.

Διαφορετικά, άρχισε να σκέφτεσαι τι θα κάνουμε με τους ανάξιους και τους αποτυχημένους και, για να σε βοηθήσω, διάβασε αυτό το άρθρο του ΔΗΜΗΤΡΗ Κ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ να πάρεις μια ιδέα. Είναι λίγο παλιό αλλά δεν του φαίνεται στις παρούσες συνθήκες.

 .

Έχεις αγώνα αύριο …

How many times
can a man turn his head

And pretend that

he just doesn’t see ?

 

The answer my friend,

is blowing in the wind…

Για την επέτειο πάλι…

… αντί για ταραταζούμ …

Ήταν κάποτε καιρός, όχι πολύς, που κάποιοι, τέτοιες μέρες και με τέτοιες ευκαιρίες, πάσχιζαν, σε πείσμα των πανηγυρικών, των διθυράμβων και της προγονοπληξίας, να αποκαλύψουν σημασίες, να προσεγγίσουν πραγματικότητες μειώνοντας τις αποστάσεις, να γκρεμίσουν στημένους παραμορφωτικούς μύθους και να δώσουν την ιστορική συνέχεια και προοπτική. Πιστεύοντας πως τίποτε δεν είναι πιο απατηλό από την απλοποίηση των ανθρώπων και των καταστάσεων, προσπαθούσαν εκεί που η ιδεολογική χειραγώγηση έστηνε σκιές ανθρώπων, να τοποθετήσουν ανθρώπους και μόνο ανθρώπους, ολόκληρους, ακέραιους, με τα προτερήματα, την πίστη και την αγωνία τους, αλλά και με τα ελαττώματά τους.

Φαίνεται όμως πως, όταν τα μυστήρια τελούνται από κατηχούμενους και απευθύνονται σε αμύητους, αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της δημιουργικής αμφισβήτησης και προσφέρεται ένα τέλειο άλλοθι για μια βολική συνολική απόρριψη. Γιατί μύηση είναι η ιστορική κληρονομιά και μόνο τότε βαραίνει.

Στην εποχή, μάλιστα, της αβάσταχτης ελαφρότητας, το μόνο επιπλέον ανεκτό βάρος, η μέγιστη ανεκτή αντίσταση είναι η απάθεια και η αδιαφορία, ενώ η ιστορική κληρονομιά, στις στιγμές της σύγχυσης και των μεγάλων αδιεξόδων, γίνεται συνθηματολογία σε φτηνούς ρυθμούς αυτοεπιβεβαίωσης και οδηγεί εντελώς φυσικά και αναπόφευκτα στο φανατισμό. Τόσο ο φανατισμός, ως αλλοίωση της ταυτότητας, όσο και η απάθεια, ως απώλεια της ταυτότητας, είναι μιζέρια που την εισπράττει ο καθένας χωριστά και είναι στέρηση ζωής.

Η αποτίναξη της μιζέριας και η αναζήτηση της ζωής βγάζουν τελικά στον ίδιο δρόμο, κι αν η ζωή, ακόμα και με τη μορφή του οράματος, ορίζεται στο χώρο και το χρόνο, δεν μπορεί παρά να είναι φτιαγμένη ή να χτίζεται με γνωστά και αναγνωρίσιμα, όσο και επιλεγμένα, βασικά υλικά. Αυτό είναι που τελικά δίνει στη ζωή το χαρακτήρα της συνέχειας και τη συνδέει με τη μνήμη. Γιατί και η μνήμη είναι μια συνέχεια και η κατάργηση της μνήμης είναι κατάργηση της ζωής. Η στάση, επομένως, απέναντι στη μνήμη, ως κατασταλάγματος της ζωής που περνά και δε χάνεται, πρέπει να είναι ανάλογη προς αυτή που επιθυμούμε απέναντι στη ζωή.

Μ’ αυτήν την έννοια, κεφάλαια της μνήμης που έχουν ζωτική σημασία, όπως ο αγώνας για την ανεξαρτησία, πρέπει διαρκώς να τροφοδοτούνται και να ανανεώνονται. Γιατί κατ’ αυτόν τον τρόπο λειτουργούν ως δείκτες προσανατολισμού στην αναζήτηση της ζωής. Αποκτούν ζωή και μετατρέποντας τους τύπους σε ουσία, μας βγάζουν από τα προσωπικά μας καταφύγια και περνάμε στο «εμείς». Όχι σε «εμείς» μονολιθικό και ανέφικτο, αλλά σε «εμείς» δυναμικό, γεμάτο αντιφάσεις, αντιθέσεις και συγκρούσεις.

Αυτό είναι και το πιο ασφαλές μέτρο με το οποίο μετριέται η κοινωνική συνείδηση και η συμμετοχή, όχι με τη μορφή έτοιμης τυποποιημένης σοφίας αλλά ως δυνατότητας επεξεργασίας δεδομένων και εξαγωγής συμπερασμάτων.

Αν κάποιος συμφωνήσει μ’ αυτήν τη διαπίστωση, ας μη σπεύσει να πει πως είναι θέμα παιδείας να αποκτηθεί αυτή η δυνατότητα. Γιατί η παιδεία δεν μπορεί παρά να προσανατολίζεται στις κατευθύνσεις που δίνει η κοινωνία που την παρέχει.

.

Διόρθωση έκθεσης ιδεών … (δωρεάν μάθημα αξίας 176 €)

«Θα (την) ακούσω (απ’) όλες τις πλευρές»

του ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Ο πολιτικός κύκλος που έχουμε διανύσει ως χώρα τα τελευταία 35 χρόνια ήταν και γόνιμος και πλούσιος. Η χώρα αναβαθμίστηκε και αναπτύχθηκε σε όλους τους τομείς, οι θεσμοί εδραιώθηκαν και ενισχύθηκαν, ανοίχτηκαν νέοι ορίζοντες και προοπτικές για την κοινωνία, για τους πολίτες. (Ο πρόλογός σου κοινότυπος, αδιάφορος ως προς το θέμα, με τις ασαφείς υπερβολές του θα σε οδηγήσει αναπόφευκτα σε αντιφάσεις στη συνέχεια. Αν έλειπε, κανείς δεν θα το έπαιρνε είδηση, επομένως είναι περιττός.)

Σήμερα, όμως, καλούμαστε ως χώρα, ως κοινωνία, ως πολίτες να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις και ευκαιρίες, τις νέες ανάγκες και απαιτήσεις, τα σύγχρονα ακανθώδη ζητήματα. Θεωρείται, λοιπόν, αναγκαίος ένας γενικότερος αναπροσανατολισμός των πολιτικών, κοινωνικών, οικονομικών και θεσμικών (οι θεσμικές υπάγονται στις πολιτικές, δε διάβαζες Ιστορία δέσμης;) επιδιώξεών μας.

Αν δεν θέλουμε να σκιαμαχούμε με το παρελθόν και να αναπαράγουμε τα ίδια προβλήματα και αδιέξοδα, (Τι σου έλεγα για τις αντιφάσεις; Αποφάσισε, το παρελθόν άνοιξε νέους ορίζοντες και προοπτικές ή δημιούργησε προβλήματα και αδιέξοδα;) οφείλουμε να συγχρονίσουμε τα πολιτικά μας ρολόγια με τη νέα, γεμάτη απαιτήσεις και ανταγωνισμό εποχή.

Για να γίνει αυτό, δεν μπορούμε να στηριχθούμε στα εργαλεία του παρελθόντος, στις απαρχαιωμένες προσεγγίσεις, στις παλιές βεβαιότητες και μονοσήμαντες αλήθειες, στα ξεπερασμένα πολιτικά και ιδεολογικά υποδείγματα. (Σωστά όσα λες, αλλά θα μπορούσες να είσαι πιο ευγενικός με τον προκάτοχό σου) Χρειαζόμαστε καινούργια, που θα μας βοηθήσουν και να ανιχνεύσουμε και να κατανοήσουμε το σύγχρονο πολιτικό και κοινωνικό περιβάλλον, εντός του οποίου καλούμαστε να δράσουμε αποτελεσματικά.

Ρεαλιστική αντιμετώπιση (Δε βάζουμε τίτλους στη μέση της έκθεσης)

Στην πραγματικότητα, σήμερα, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε με υπευθυνότητα και ρεαλισμό σε όλα τα επίπεδα, σε όλα τα ζητήματα, σε όλα τα θέματα τη νέα εποχή. Τη νέα αυτή σελίδα καλούμαστε και επιβάλλεται να τη γράψουμε όλοι: Πολιτεία, πολίτες, άνθρωποι του πνεύματος και των τεχνών, της παραγωγής και της αγοράς, οι δυνάμεις της εργασίας και του πολιτισμού. (Το τελευταίο ζεύγος είναι επανάληψη των δύο προηγουμένων. Οι επαναλήψεις προδίδουν έλλειψη σκέψης και προσπάθεια εντυπωσιασμού).

Ακολουθώντας τη στρατηγική του αναπροσανατολισμού, ( Λογικό άλμα, κοινώς, ακροβασία. Στη δεύτερη παράγραφο εισάγεται η έννοια του αναπροσανατολισμού συνοδευόμενη από το αόριστο άρθρο «ένας». Η μετατροπή του άρθρου στο οριστικό «του» χωρίς την ενδιάμεση ανάπτυξη του όρου και, μάλιστα, έτσι, ώστε να δικαιολογείται ο χαρακτηρισμός του ως στρατηγικής, είναι εξόφθαλμα αυθαίρετη. Μήπως εκχωρήθηκε η πυξίδα του αναπροσανατολισμού στο Μαρκογιαννάκη και το Σανιδά και δηλώνεις αναρμόδιος;) η Παιδεία δεν μπορεί παρά να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μας. Είναι ο κόμβος συνάντησης και συνύπαρξης όλων των μεγάλων ζητημάτων, τα οποία συνδέονται με την ανάπτυξη και την ευημερία της χώρας, με τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή της, με την παραγωγή και τη γνώση, με τον πολιτισμό και την εκπαίδευση, με το μέλλον όλων μας. (Κοινότυπες κενολογίες. Κάνεις ακριβώς τα ίδια λάθη του προκατόχου σου, που τόσο εύκολα απαρνήθηκες στην αρχή του κειμένου σου).

Όλες οι χώρες, οι οποίες θέλουν να κινούνται σε μια σύγχρονη τροχιά, έχουν βάλει ως στοίχημα την κοινωνία της γνώσης. Το στοίχημα αυτό πρέπει και εμείς να το κερδίσουμε. Και θα το κερδίσουμε μόνο αν αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα με ρεαλισμό, στις πραγματικές της διαστάσεις, χωρίς ωραιοποιήσεις, χωρίς συγκαλύψεις, χωρίς να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί, χωρίς εμμονές και ιδιοτέλειες, χωρίς προκαταλήψεις, αγκυλώσεις και ταμπού. Και κυρίως χωρίς προειλημμένες αποφάσεις. (Να δω με τι μούτρα θα συναντήσεις τον προκάτοχο στο υπουργικό συμβούλιο)

Προσωπική επιδίωξή μου είναι, σε συνεργασία με όλους τους συντελεστές της εκπαιδευτικής κοινότητας, να αναζητήσουμε λύσεις σε εκείνα τα προβλήματα που μας εμπόδιζαν, χρόνια τώρα, να ακολουθήσουμε μια εμπροσθοβαρή στρατηγική (Το σκεφτόσουνα πολλή ώρα αυτό; Λιγάκι σεξιστικό ακούγεται. Άκου εκεί! «μπροστόβαρη στρατηγική αναπροσανατολισμού») για τις μεγάλες ανάγκες και απαιτήσεις του εκπαιδευτικού συστήματος.

Έχω επίγνωση των μεγάλων ευθυνών και των δυσκολιών που υπάρχουν στο χώρο της Παιδείας. Γνωρίζω όμως και τις αυξημένες προσδοκίες της κοινωνίας και της νέας γενιάς για μια σύγχρονη και αναβαθμισμένη εκπαίδευση, για μια Παιδεία υψηλής ποιότητας.

Πρόθεσή μου δεν είναι μόνο να διαχειριστώ υπαρκτά προβλήματα. Ούτε πιστεύω πως μπορώ να λύσω μόνος και ως διά μαγείας εκκρεμότητες του παρελθόντος. (Άλλα λόγια ν΄ αγαπιόμαστε, δηλαδή). Πρόθεσή μου είναι να ακούσω όλες τις πλευρές. Να ενεργοποιήσω όλες τις δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας, της εκπαιδευτικής κοινότητας, της νέας γενιάς, μαθητών και φοιτητών. Και για να πετύχει αυτή η προσπάθεια, προέχει η καλή πίστη.

Τα προβλήματα της νέας γενιάς δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με πατερναλιστικές αντιλήψεις και άνωθεν επιβολές. (Εσύ πού ακριβώς τοποθετείς τον εαυτό σου; Σταμάτησε, επιτέλους, να αυτοαναιρείσαι συνεχώς!) Χρειάζονται οι ιδέες και οι απόψεις όλων. Απαιτείται, επίσης, η διασύνδεση των επιμέρους θέσεων και προτάσεων με το γενικότερο σχέδιο της διαρκούς μεταρρύθμισης της εκπαίδευσης. (Είναι φανερό ότι έχεις πρόβλημα με τη χρήση των άρθρων. Πουθενά στο κείμενό σου δεν ορίζεται αυτό το σχέδιο. Θα ταίριαζε καλύτερα ένα αόριστο άρθρο. Με τέτοια κόλπα δεν καλύπτεται η απουσία περιεχομένου).

Αυτό όμως που κυρίως απαιτείται είναι να δρομολογήσουμε αλλαγές που θα αναβαθμίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα. (Λάθος διαρθρωτική λέξη. Αυτό που λες δε συνιστά αντίθεση, μια απλή επανάληψη του προηγουμένου είναι).

Για τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας έχουμε ανάγκη από μια νέα κουλτούρα διαλόγου που δεν θα περιορίζεται από προαπαιτούμενα, αστερίσκους, υποσημειώσεις και υστερόγραφα. Που δεν θα παγιδεύει τις απόψεις. (Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι έχεις πρόβλημα με τον προκάτοχο. Μη μεταφέρεις τα προσωπικά σου στις εκθέσεις σου. Στο κάτω – κάτω δε φταίει αυτός που σου φορτώσανε το ΥΠουργείο Έντρομων Περαστικών Θαυματοποιών). Που θα βασίζεται στο διάλογο και στη σύνθεση.

Έχουν -πιστεύω- ωριμάσει όλες οι προϋποθέσεις, αντικειμενικές και υποκειμενικές, για να προχωρήσουμε συλλογικά στο δρόμο μιας ποιοτικότερης Παιδείας.

* O κ. Α. Σπηλιωτόπουλος είναι υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Η έκθεσή σου παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα από κάθε άποψη. Το βασικότερο είναι η αδυναμία σου ή η αδιαφορία σου να ορίσεις το θέμα. Η παράθεση σκόρπιων γενικόλογων ιδεών δε συνιστά ανάπτυξη και αυτό σε εμποδίζει ακόμα και μια ολοκληρωμένη παράγραφο να στήσεις. (Θεματική πρόταση, σχόλια, κατακλείδα). Ως εκ τούτου δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε και για στοιχειώδη δομή. Η απουσία συγκεκριμένης νοηματικής γραμμής επηρεάζει και την έκφραση, αφού το κενό στις ιδέες και τα επιχειρήματα προσπαθείς να το καλύψεις με βερμπαλισμούς, επαναλήψεις και με εκείνο το αφόρητα πληκτικό σχήμα της συσσώρευσης ασαφών υπαινιγμών. Μου δίνεις την εντύπωση ότι, μάλλον, δεν ήθελες να γράψεις. Σαν να έκανες τουρισμό και σ? έκοψαν στη μέση στων διακοπών σου.

Προσπάθησε περισσότερο την επόμενη φορά!

Copyright © Γκρίνιαα!!          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση