Scratch1

Δημοσιευμένο στις 24 Μαΐου 2015 Κατηγορία: Scratch,Προγραμματισμός από gpillis

Το σεμινάριο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τους Πέτρο Κουτρούλη (ΜΔΕ ΕΑΠ), Δρ. Φώτη Λαζαρίνη (ΣΕΠ. ΔΕ ΕΑΠ), Βασίλειο Βερύκιο (Αν. Καθηγητή ΕΑΠ) και Χρήστο Παναγιωτακόπουλο (Αν. Καθηγητή Παν. Πατρών), με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα CS4HS της Google. Οι εκφωνήσεις των βίντεο έγιναν από την Ροζαλία Καλαντζή.

Το Scratch 4 Teachers είναι σεμινάριο για την εκμάθηση προγραμματισμού στο περιβάλλον Scratch.

Εισαγωγή στο Scratch

Έκδοση κειμένου

Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα πρέπει:

  • θα γνωρίσετε τι είναι προγραμματισμός και τι γλώσσα προγραμματισμού
  • θα έρθετε σε μία πρώτη επαφή με το Scratch και θα δείτε έργα που έχουν υλοποιηθεί με αυτό
  • θα δημιουργήσετε λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu

☛ Στη συνέχεια δείτε εδώ: http://goo.gl/ATgSr7 έναν πολύ σύντομο οδηγό του Scratch φτιαγμένο σε Scratch!

Επίσης επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε έργα που έχουν δημιουργηθεί στο Scratch:

Δραστηριότητα

Για κάθε χρήστη που έχει λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu υπάρχει μία σελίδα με το προφίλ του, ακριβώς όπως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το προφίλ αυτό βρίσκεται στη διεύθυνση http://scratch.mit.edu/users/το_όνομα_χρήστη. Για παράδειγμα το προφίλ του χρήστη scratch4teachers  βρίσκεται  στη διεύθυνση:  http://scratch.mit.edu/users/scratch4teachers

Εφόσον έχετε γραφτεί στο http://scratch.mit.edu βρείτε την δική σας σελίδα προφίλ, συμπληρώστε μερικές πληροφορίες σχετικές με εσάς και βάλτε μια όμορφη εικόνα για το προφίλ.

Σημ . Ίσως να χρειαστεί να συνδεθείτε στον λογαριασμό (αν δεν το έχετε κάνει ήδη): πατήστε πάνω δεξιά το κουμπάκι “Σύνδεση” και δώστε τα στοιχεία (όνομα χρήστη και κωδικό) που επιλέξατε κατά την εγγραφή σας.

Ξενάγηση στο Περιβάλλον Εργασίας

Έκδοση κειμένου

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:

  • γνωρίζετε τι είναι το Scratch
  • έχετε δημιουργήσετε λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu 
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:

  • γνωρίσετε το περιβάλλον εργασίας του Scratch

Βίντεο μαθήματος

Πρώτη επαφή: Γεια σου

Έκδοση κειμένου

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:

  • γνωρίζετε το περιβάλλον εργασίας του Scratch
  • έχετε δημιουργήσετε λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu 
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:

  • δημιουργήσετε και θα αποθηκεύσετε το πρώτο σας έργο στο Scratch

Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης

  • Δημιουργήστε ένα νέο έργο. Χρησιμοποιώντας περισσότερα τουβλάκια από την κατηγορία “Όψεις” φτιάξτε το παρακάτω σενάριο στο γατάκι σας. Εκτελέστε το έργο και αποθηκεύστε το με όνομα “Βράδιασε”.

 

a

Προτεινόμενη λύση:

Τα πράγματά μου

Έκδοση κειμένου

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:

Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:

  • δημοσιεύετε έργα που έχετε δημιουργήσει στο scratch
  • δημιουργείτε συλλογές έργων
  • προσθέτετε έργα σας σε συλλογές

Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης

Δημιουργήστε ένα νέο έργο με όνομα “Λίγα λόγια για μένα”. Βάλτε το γατάκι να λέει κάποια πράγματα για σας: το όνομά σας (όχι το επώνυμο, δεν είναι ανάγκη), την περιοχή που ζείτε, το σχολείο σας. Να θυμάστε ότι για να αποθηκευτεί πρέπει πρώτα να έχετε συνδεθεί με τα στοιχεία του λογαριασμού σας. Δημοσιεύσετε και προσθέστε το έργο στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/561706

Προτεινόμενη λύση:

Σκηνικό & Αντικείμενα

Βασικές επεξεργασίες

Έκδοση κειμένου

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει:

  • γνωρίζετε το περιβάλλον εργασίας του Scratch
  • έχετε δημιουργήσει λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu 
  • να μπορείτε να δημιουργείτε έργα, να τα αποθηκεύετε και να τα δημοσιεύετε
  • να μπορείτε να προσθέτετε έργα σας σε συλλογές
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα μπορείτε να:

  • προσθέτετε αντικείμενα στη σκηνή ενός έργου
  • διαγράφετε ένα αντικείμενο από τη σκηνή
  • αλλάζετε θέση, μέγεθος και όνομα σε ένα αντικείμενο

Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης

Άσκηση 1

Στη σελίδα του scratch, σε ένα νέο έργο διαγράψτε το πορτοκαλί γατάκι, εισάγετε από τη βιβλιοθήκη κατάλληλο υπόβαθρο και κατάλληλα αντικείμενα, τροποποιήστε το μέγεθος τους ώστε να δημιουργήσετε μία σκηνή όπως η παρακάτω.

b

Δώστε στο έργο σας το όνομα “Μάγος”. Αφού δημιουργήσετε έναν φάκελο με όνομα scratch στον φάκελο “τα έγγραφα μου”, επιλέξτε το μενού αρχείο>κατέβασμα έργου στον υπολογιστή.

Άσκηση 2

Χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες που θα βρείτε εδώ: http://goo.gl/vnpoqY ή εδώ: http://goo.gl/OOr76X ορίστε τον χάρτη της Ελλάδας ως σκηνικό και τοποθετήστε τις υπόλοιπες φωτογραφίες ως αντικείμενα μέσα στο Scratch στην κατάλληλη θέση. Στην συνέχεια δημιουργήστε σενάριο για ένα από τα αντικείμενα ώστε “Όταν στο γίνει κλικ” να εμφανίσει περιγραφικό μήνυμα, όπως κάναμε σε προηγούμενο μάθημα.
Δώστε στο έργο σας το όνομα “Ελλάδα”. Να θυμάστε ότι για να αποθηκευτεί πρέπει πρώτα να έχετε συνδεθεί με τα στοιχεία του λογαριασμού σας. Δημοσιεύσετε το έργο και προσθέστε το στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/780044/

Προτεινόμενη λύση:

Ενδυμασίες και υπόβαθρα

Έκδοση κειμένου

Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει:

  • να μπορείτε να διαχειρίζεστε τα αντικείμενα στη σκηνή
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα μπορείτε:

  • να δημιουργήσετε νέες ενδυμασίες σε ένα αντικείμενο
  • να τροποποιήσετε ή να διαγράψετε υπάρχουσες ενδυμασίες
  • να δημιουργήσετε νέο υπόβαθρο για το σκηνικό σας
  • να τροποποιήσετε ή να διαγράψετε υπάρχοντα υπόβαθρα του σκηνικού

Βίντεο μαθήματος

 

Ζωγραφική

Έκδοση κειμένου

Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:

  • γνωρίζετε τις βασικές λειτουργίες του εργαλείου ζωγραφικής στο Scratch

Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης

Άσκηση 1

Δημιουργήστε ένα νέο έργο με την ονομασία “Ζάρια”. Διαγράψτε το πορτοκαλί γατάκι. Δημιουργήστε ένα νέο αντικείμενο (με τη ζωγραφική) με 6 ενδυμασίες. Κάθε ενδυμασία θα αντιστοιχεί σε μία έδρα του ζαριού. Αποθηκεύστε, δημοσιεύσετε το έργο και προσθέστε το στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/780050/

Άσκηση 2

Δημιουργήστε ένα νέο έργο με όνομα “Ζωγραφιές”. Επεξεργαστείτε το πορτοκαλί γατάκι: αλλάξτε του χρώμα, κάντε αναστροφή και όποια άλλη αλλαγή θέλετε. Προσθέστε ένα επιπλέον αντικείμενο που θα σχεδιάσετε εξαρχής με την ζωγραφική, π.χ. μία μπάλα. Αποθηκεύστε, δημοσιεύσετε το έργο και προσθέστε το στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/780058/

Προτεινόμενη λύση:

 




1 σχόλιο προς 'Scratch1'

Γραφτείτε συνδρομητής στα σχόλια μέσω καναλιού νέων (RSS Feed) RSS

  1.   gpillis said,

    στις 24 Μαΐου 2015 στις 2:24 πμ     

    Σελίδα σχετική με αυτή την ενότητα:
    http://www.scratchplay.gr

Αφήστε μια απάντηση