Scratch1
Το σεμινάριο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τους Πέτρο Κουτρούλη (ΜΔΕ ΕΑΠ), Δρ. Φώτη Λαζαρίνη (ΣΕΠ. ΔΕ ΕΑΠ), Βασίλειο Βερύκιο (Αν. Καθηγητή ΕΑΠ) και Χρήστο Παναγιωτακόπουλο (Αν. Καθηγητή Παν. Πατρών), με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα CS4HS της Google. Οι εκφωνήσεις των βίντεο έγιναν από την Ροζαλία Καλαντζή.
Το Scratch 4 Teachers είναι σεμινάριο για την εκμάθηση προγραμματισμού στο περιβάλλον Scratch.
Εισαγωγή στο Scratch
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα πρέπει:
|
☛ Στη συνέχεια δείτε εδώ: http://goo.gl/ATgSr7 έναν πολύ σύντομο οδηγό του Scratch φτιαγμένο σε Scratch!
Επίσης επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε έργα που έχουν δημιουργηθεί στο Scratch:
- Ο περιοδικός πίνακας
- Πιάνο
- Seasons Tree
- Επίλυση εξισώσεων 2ου βαθμού
- Ήλιος, Γη, Σελήνη και μία συλλογή με προσομειώσεις φυσικής
- Κουίζ Ιστορίας, Γεωγραφίας και Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής
Δραστηριότητα
Για κάθε χρήστη που έχει λογαριασμό στο http://scratch.mit.edu υπάρχει μία σελίδα με το προφίλ του, ακριβώς όπως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το προφίλ αυτό βρίσκεται στη διεύθυνση http://scratch.mit.edu/users/το_όνομα_χρήστη. Για παράδειγμα το προφίλ του χρήστη scratch4teachers βρίσκεται στη διεύθυνση: http://scratch.mit.edu/users/scratch4teachers
Εφόσον έχετε γραφτεί στο http://scratch.mit.edu βρείτε την δική σας σελίδα προφίλ, συμπληρώστε μερικές πληροφορίες σχετικές με εσάς και βάλτε μια όμορφη εικόνα για το προφίλ.
Σημ . Ίσως να χρειαστεί να συνδεθείτε στον λογαριασμό (αν δεν το έχετε κάνει ήδη): πατήστε πάνω δεξιά το κουμπάκι “Σύνδεση” και δώστε τα στοιχεία (όνομα χρήστη και κωδικό) που επιλέξατε κατά την εγγραφή σας.
Ξενάγηση στο Περιβάλλον Εργασίας
Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:
|
|
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:
|
Βίντεο μαθήματος
Πρώτη επαφή: Γεια σου
Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:
|
|
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:
|
Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης
- Δημιουργήστε ένα νέο έργο. Χρησιμοποιώντας περισσότερα τουβλάκια από την κατηγορία “Όψεις” φτιάξτε το παρακάτω σενάριο στο γατάκι σας. Εκτελέστε το έργο και αποθηκεύστε το με όνομα “Βράδιασε”.
Προτεινόμενη λύση:
Τα πράγματά μου
Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει να:
|
|
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:
|
Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης
Δημιουργήστε ένα νέο έργο με όνομα “Λίγα λόγια για μένα”. Βάλτε το γατάκι να λέει κάποια πράγματα για σας: το όνομά σας (όχι το επώνυμο, δεν είναι ανάγκη), την περιοχή που ζείτε, το σχολείο σας. Να θυμάστε ότι για να αποθηκευτεί πρέπει πρώτα να έχετε συνδεθεί με τα στοιχεία του λογαριασμού σας. Δημοσιεύσετε και προσθέστε το έργο στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/561706
Προτεινόμενη λύση:
Σκηνικό & Αντικείμενα
Βασικές επεξεργασίες
Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει:
|
|
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα μπορείτε να:
|
Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης
Άσκηση 1
Στη σελίδα του scratch, σε ένα νέο έργο διαγράψτε το πορτοκαλί γατάκι, εισάγετε από τη βιβλιοθήκη κατάλληλο υπόβαθρο και κατάλληλα αντικείμενα, τροποποιήστε το μέγεθος τους ώστε να δημιουργήσετε μία σκηνή όπως η παρακάτω.
Δώστε στο έργο σας το όνομα “Μάγος”. Αφού δημιουργήσετε έναν φάκελο με όνομα scratch στον φάκελο “τα έγγραφα μου”, επιλέξτε το μενού αρχείο>κατέβασμα έργου στον υπολογιστή.
Άσκηση 2
Χρησιμοποιώντας τις φωτογραφίες που θα βρείτε εδώ: http://goo.gl/vnpoqY ή εδώ: http://goo.gl/OOr76X ορίστε τον χάρτη της Ελλάδας ως σκηνικό και τοποθετήστε τις υπόλοιπες φωτογραφίες ως αντικείμενα μέσα στο Scratch στην κατάλληλη θέση. Στην συνέχεια δημιουργήστε σενάριο για ένα από τα αντικείμενα ώστε “Όταν στο γίνει κλικ” να εμφανίσει περιγραφικό μήνυμα, όπως κάναμε σε προηγούμενο μάθημα.
Δώστε στο έργο σας το όνομα “Ελλάδα”. Να θυμάστε ότι για να αποθηκευτεί πρέπει πρώτα να έχετε συνδεθεί με τα στοιχεία του λογαριασμού σας. Δημοσιεύσετε το έργο και προσθέστε το στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/780044/
Προτεινόμενη λύση:
Ενδυμασίες και υπόβαθρα
Πριν ξεκινήσετε το μάθημα θα πρέπει:
|
|
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα μπορείτε:
|
Βίντεο μαθήματος
Ζωγραφική
Ολοκληρώνοντας το μάθημα αυτό θα:
|
Δραστηριότητα αυτοαξιολόγησης
Άσκηση 1
Δημιουργήστε ένα νέο έργο με την ονομασία “Ζάρια”. Διαγράψτε το πορτοκαλί γατάκι. Δημιουργήστε ένα νέο αντικείμενο (με τη ζωγραφική) με 6 ενδυμασίες. Κάθε ενδυμασία θα αντιστοιχεί σε μία έδρα του ζαριού. Αποθηκεύστε, δημοσιεύσετε το έργο και προσθέστε το στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/780050/
Άσκηση 2
Δημιουργήστε ένα νέο έργο με όνομα “Ζωγραφιές”. Επεξεργαστείτε το πορτοκαλί γατάκι: αλλάξτε του χρώμα, κάντε αναστροφή και όποια άλλη αλλαγή θέλετε. Προσθέστε ένα επιπλέον αντικείμενο που θα σχεδιάσετε εξαρχής με την ζωγραφική, π.χ. μία μπάλα. Αποθηκεύστε, δημοσιεύσετε το έργο και προσθέστε το στη συλλογή: http://scratch.mit.edu/studios/780058/
Προτεινόμενη λύση:
1 σχόλιο προς 'Scratch1'
Γραφτείτε συνδρομητής στα σχόλια μέσω καναλιού νέων (RSS Feed) RSS
στις 24 Μαΐου 2015 στις 2:24 πμ
Σελίδα σχετική με αυτή την ενότητα:
http://www.scratchplay.gr