Κανονισμός Λειτουργίας 2024-2025

ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ME ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ  ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – 2025

 

Αγαπητοί/ες μαθητές/τριες,

 

Σκοπός της σχολικής μας μονάδας δεν είναι μόνο η απονομή απολυτήριων τίτλων σπουδών, αλλά η ουσιαστική εκπαίδευση των ατόμων που φοιτούν σε αυτήν.  Μέσω της ολόπλευρης διδασκαλίας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συμβάλλουν τόσο στην διά βίου μάθηση των μαθητών, όσο και στην καλλιέργεια των κλίσεων τους, ώστε αυτοί να βγουν στην αγορά εργασίας εφοδιασμένοι με όσο το δυνατόν περισσότερα εργαλεία.

Για να επιτευχθεί ο αυτοσκοπός της σχολικής μας μονάδας, η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να διέπεται από κανόνες. Οι κανόνες αυτοί βασίζονται σε όσα η πολιτεία προβλέπει για την εκπαίδευση σχετικά με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Οι κανόνες αυτοί βασίζονται ακόμα στις παιδαγωγικές αρχές. Η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία συνεπάγεται την αυτόματη αποδοχή των κανόνων αυτών, τόσο από τους εκπαιδευτικούς, όσο και από τους μαθητές. Ο κανονισμός του σχολείου συμφωνήθηκε και συντάχθηκε από τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, κατόπιν σχετικής εισήγησης του διευθυντή.

 

Στοιχεία σχολείου

 

Έδρα του Σχολείου : Χώρα Αστυπάλαιας, Νομός Δωδεκανήσου, Τ.Κ. 85900

Κωδικός Σχολείου (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α) : 1002000

Τηλέφωνο & Fax : 2243061284

e-mail: mail@gym-esp-astyp.dod.sch.gr

Ιστοσελίδα : https://blogs.sch.gr/glespastyp/

Διευθυντής : Εμμανουήλ Γκίκας , ΠΕ 04.01

 

Διδακτικό Ωράριο

 

Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και ολοκληρώνεται την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους.

Στο Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Αστυπάλαιας η λειτουργία του σχολείου τις καθημερινές ξεκινά στις 18:30. Το ωράριο των μαθημάτων παρατίθεται στον παρακάτω πίνακα:

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΟΣ
              1η           18:30 – 19:10                        5’
              2η           19:15 – 19:55                        5’
              3η           20:00 – 20:40                        5’
              4η           20:45 – 21:25                        5’
              5η           21:30 – 22:00            Λήξη μαθημάτων

 

Προσέλευση, παραμονή και αναχώρηση

 

Οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί της πρώτης ώρας, είναι υποχρεωμένοι να παρευρίσκονται στον προαύλιο χώρο στις 18:25, όπου λαμβάνει χώρα η προσευχή, αλλά και η ενημέρωση του μαθητικού δυναμικού για τα τρέχοντα ζητήματα από τον διευθυντή του σχολείου.

Οι μαθητές που δεν βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας μέχρι τις 18:40, δεν γίνονται δεκτοί στο μάθημα της πρώτης ώρας κι ως εκ τούτου τους χρεώνεται μία απουσία. Αν ο μαθητής καθυστερήσει για λόγους που δεν ευθύνεται, τότε δύναται να απευθυνθεί στο διευθυντή, από τον οποίο αποφασίζεται για το αν μπορεί ο μαθητής να μπει στην αίθουσα. Οι μαθητές που έχουν πάρει απουσία την πρώτη ώρα, παραμένουν σε κατάλληλο χώρο εντός σχολείου, υπό την εποπτεία των καθηγητών που δεν διδάσκουν εκείνη την ώρα.

Οι μαθητές υποχρεώνονται να προσέλθουν στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Εφόσον ο καθηγητής μπει στην τάξη, δεν επιτρέπεται η είσοδος αργοπορημένων μαθητών, με αποτέλεσμα οι αργοπορημένοι μαθητές να χρεώνονται με απουσία.

Οι θέσεις των μαθητών εντός τάξης καθορίζονται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος, σε συνεργασία με τους μαθητές. Αλλαγές θέσεων δεν επιτρέπονται, παρά μόνο σε συνεννόηση με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, όλοι οι μαθητές βγαίνουν στον προαύλιο χώρο. Η παραμονή εντός της τάξης δικαιολογείται μόνο σε αποδεδειγμένη ασθένεια ή με άδεια του εφημερεύοντα εκπαιδευτικού. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν σε χώρους εντός του κτιρίου, οι οποίοι επιλέχθηκαν από το Σύλλογο Διδασκόντων. Το διάλειμμα είναι χρόνος ξεκούρασης από το μάθημα, αποφόρτισης, συζήτησης μεταξύ των μαθητών.

Η κατανάλωση φαγητού και ποτού εντός τάξης κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Ακόμα, δεν επιτρέπεται η χρήση κινητού τηλεφώνου, όπως και η βιντεοσκόπηση ή η ηχογράφηση κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας με οποιοδήποτε τεχνολογικό μέσο.

Άτομα που δεν συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία είτε ως εκπαιδευτικοί, είτε ως μαθητές, απαγορεύεται να εισέρχονται στο σχολικό χώρο. Οι επισκέπτες της σχολικής μονάδας απευθύνονται κατά αποκλειστικότητα στον διευθυντή ή στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να αποχωρούν από το κτίριο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς σχετική άδεια από τον διευθυντή.

 

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

 

Η φοίτηση των μαθητών/τριών, όπως ορίζεται από την νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία οφείλει να είναι ενεργή, συστηματική και τακτική. Η ελλιπής φοίτηση δυσχεραίνει το σχολικό έργο και οδηγεί στην επανάληψη της τάξης από τον μαθητή.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές οφείλουν να σέβονται το σχολικό χώρο. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη ώστε το κτίριο να παραμένει σε καλή κατάσταση. Η αποκατάσταση πιθανών ζημιών επιβαρύνει αυτούς που τις προκάλεσαν, ανεξαρτήτως ρόλου στην εκπαιδευτική διαδικασία. Καθένας είναι υπεύθυνος για την καθαριότητα του χώρου, με προτεραιότητα την απόθεση των απορριμμάτων στους αντίστοιχους καλάθους. Ο σεβασμός της κινητής και της ακίνητης περιουσίας του κτιρίου είναι ζωτικής σημασίας.

Τέλος, η εμφάνιση μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών οφείλει να είναι ευπρεπής.

 

Ο Διευθυντής

 

  1. Διοικητική Λειτουργία: Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας είναι υπεύθυνος για την εύρυθμη και αποτελεσματική διοικητική λειτουργία της μονάδας. Αυτό περιλαμβάνει την τήρηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, την εποπτεία του προσωπικού και την εξασφάλιση της συμμόρφωσης με τις κείμενες νομοθεσίες και εκπαιδευτικές οδηγίες.

 

  1. Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού: Ο Διευθυντής οφείλει να διαχειρίζεται το προσωπικό της σχολικής μονάδας με τρόπο που προάγει τη συνεργασία και την επαγγελματική ανάπτυξη. Είναι υπεύθυνος για την ενημέρωση του εκπαιδευτικού δυναμικού σε θέματα που αφορούν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, την τρέχουσα νομοθεσία και των εκπαιδευτικών θεμάτων που προκύπτουν.

 

  1. Διασφάλιση Εκπαιδευτικής Ποιότητας: Ο Διευθυντής είναι υπεύθυνος για την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές. Οφείλει να προάγει τη συνεχή βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, να παρακολουθεί την πρόοδο των μαθητών και να λαμβάνει μέτρα για την υποστήριξή τους όπου κρίνεται αναγκαίο.

 

  1. Διαχείριση Πόρων: Ο Διευθυντής είναι υπεύθυνος για τη σωστή διαχείριση των οικονομικών και υλικών πόρων της σχολικής μονάδας. Οφείλει να μεριμνά για την επάρκεια των πόρων και την αποδοτική τους χρήση, με στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

 

  1. Σχέσεις με την Κοινότητα: Ο Διευθυντής πρέπει να διατηρεί ανοικτή επικοινωνία με τους μαθητές, το εκπαιδευτικό προσωπικό και την ευρύτερη κοινότητα. Οφείλει να προωθεί τη συνεργασία με φορείς και οργανισμούς που μπορούν να συνεισφέρουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

  1. Διαχείριση Συμπεριφοράς και Πειθαρχίας: Ο Διευθυντής είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση της συμπεριφοράς των μαθητών και τη διασφάλιση της τήρησης των κανόνων της σχολικής μονάδας. Πρέπει να εφαρμόζει πειθαρχικά μέτρα δίκαια και αντικειμενικά, σύμφωνα με τον κανονισμό της μονάδας.

 

Οι εκπαιδευτικοί

 

  1. Προετοιμασία και Παράδοση Μαθημάτων: Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να προετοιμάζουν και να παραδίδουν τα μαθήματα με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ενήλικων μαθητών. Αυτό περιλαμβάνει την κατάρτιση και παρουσίαση κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και την υιοθέτηση μεθόδων διδασκαλίας που ενθαρρύνουν τη συμμετοχή και τη μάθηση.

 

  1. Αξιολόγηση και Υποστήριξη Μαθητών: Οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την αξιολόγηση της προόδου των μαθητών μέσω διαφόρων μεθόδων αξιολόγησης, όπως γραπτές εξετάσεις, εργασίες και προφορικές παρουσιάσεις. Παράλληλα, οφείλουν να παρέχουν την απαραίτητη υποστήριξη και καθοδήγηση για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων.

 

  1. Προσαρμογή στις Ανάγκες των Ενήλικων Μαθητών: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προσαρμόζουν το εκπαιδευτικό τους έργο στις ιδιαίτερες ανάγκες των ενήλικων μαθητών, λαμβάνοντας υπόψη τις επαγγελματικές, οικογενειακές και προσωπικές τους υποχρεώσεις. Αυτό περιλαμβάνει την ευελιξία στις ώρες διδασκαλίας και την κατανόηση των προκλήσεων που μπορεί να αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

 

 

  1. Διατήρηση της Τάξης και Συνεργασία: Οι εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη να διατηρούν την πειθαρχία στην τάξη και να προάγουν ένα κλίμα σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των μαθητών. Οφείλουν να εφαρμόζουν τις σχολικές πολιτικές σχετικά με τη συμπεριφορά και την πειθαρχία, ενώ πρέπει να επιδεικνύουν διακριτικότητα και αντικειμενικότητα.

 

  1. Συνεχής Επαγγελματική Ανάπτυξη: Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να επιδιώκουν τη συνεχή επαγγελματική τους ανάπτυξη μέσω της συμμετοχής σε επιμορφωτικά σεμινάρια, εργαστήρια και άλλες μορφές επαγγελματικής μάθησης. Η ενημέρωση για τις εξελίξεις στον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση της ποιότητας της διδασκαλίας.

 

  1. Συνεργασία με τη Διεύθυνση και τους Συναδέλφους: Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συνεργάζονται στενά με τη Διεύθυνση και τους συναδέλφους τους για την επίτευξη των στόχων της σχολικής μονάδας. Αυτή η συνεργασία περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε συναντήσεις, την ανταλλαγή απόψεων και τη συνεισφορά στη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη σχολική ζωή. Ακόμα, η έγκαιρη προσέλευση τους στην υπηρεσία αλλά και η εκτέλεση των καθηκόντων τους (συμμετοχή στους συλλόγους, εφημερίες κ.α.) προάγουν τη συνεργασία με τους συναδέλφους.