Ζωγραφιές

Ήρθαν με mail, νομίζω όμως ότι κάποιοι τεμπελιάζουν ή είναι πολύ ξεχασιάρηδες…..

Ζωγραφιές με αγαπημένα παραμύθια και με τον κύκλο του νερού από την Παναγιώτα και τη Μαρία.

Μπράβο κορίτσια!

 

ο κύκλος του νερού

Η μάγισσα Φουφήχτρα

Το Α , με αφορμή το ‘ένα γράμμα μια ιστορία’

Η Φουφήχτρα της Παναγιώτας

Δημιουργίες της Παναγιώτας

Αγαπημένο παραμύθι της Μαρίας

Ο κύκλος του νερού

Το νερό και το ταξίδι του στη γη μας απασχολεί αυτές τις μέρες.Δυνατότητα για πολλούς πειραματισμούς δεν έχουμε οπότε περιοριζόμαστε σε παραμύθια, βίντεο,τραγούδια και παιχνίδια.

Ακολουθήστε τη Νούλα τη σταγονούλα στο ταξίδι της πατώντας στην εικόνα κάτω

Δείτε αν θυμόσαστε τον κύκλο του νερού αλλά και πως κάνουμε χαρούμενο τον σταγονούλη παίζοντας τα παιχνίδια.

Παρακολουθήστε “το νερό της ζωής”

και ένα Νιγηριανό παραμύθι”ο ήλιος και το νερό”

“Από που’ σαι ποταμάκι;”Το αγαπημένο ποίημα και τραγουδάκι

“Η ντροπαλή ντομάτα” μας μαθαίνει το Ν του νερού

και “ο βιολιστής βάτραχος” το Β της βροχής

Και τα εκτυπώσιμα φύλλα εργασίας εδώ. Και ένα σε ψηφιακή μορφή εδώ.

Τα φ.ε.  εκτός από τα τρία word είναι από

http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/, και

https://www.kindergartenstories.com/.

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Ο αυτισμός είναι μία νευροαναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει τον τρόπο που ένα άτομο αντιλαμβάνεται τον κόσμο και τον τρόπο που επικοινωνεί και αλληλεπιδρά με τους άλλους ανθρώπους.

Τα άτομα με αυτισμό βλέπουν, ακούν και αισθάνονται τον κόσμο διαφορετικά από ότι οι άλλοι άνθρωποι. Ο αυτισμός δεν είναι ασθένεια ή πάθηση γι’ αυτό και δεν «θεραπεύεται».

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας 1 άτομο στα 150 έχει διαταραχή αυτιστικού φάσματος. Ωστόσο κάποιες πρόσφατες μελέτες εμφανίζουν πολύ πιο υψηλά ποσοστά, 1 άτομο στα 100. Ο αυτισμός μπορεί να επηρεάσει κάθε παιδί και κάθε οικογένεια. Η εθνικότητα, το κοινωνικό, οικονομικό και μορφωτικό επίπεδο της κάθε οικογένειας δεν παίζουν κανένα ρόλο. Επηρεάζει τέσσερις φορές περισσότερο τα αγόρια από ότι τα κορίτσια.

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου εδώ.

Ακούστε ένα υπέροχο τραγούδι(πατώντας στην εικόνα κάτω) και διαβάστε εδώ πως και γιατί γράφτηκε.

 Το «Ένα παράθυρο μικρό» είναι μια μοναδική στο είδος της μουσική συλλογή στην Ελλάδα, που απευθύνεται σε παιδιά με και χωρίς διαταραχή αυτιστικού φάσματος, στους γονείς τους, σε παιδαγωγούς και θεραπευτές, σε όλους εμάς, για να ανακαλύψουμε νέους τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικού παιχνιδιού. Βρείτε και ακούστε με τα παιδιά σας και τα υπόλοιπα τραγούδια της συλλογής ,διατίθενται ελεύθερα από το Ίδρυμα Ωνάση.

2 Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY ετοιμάζει ένα μήνυμα και μία αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Το 2021, υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το τμήμα των ΗΠΑ. Το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου με τίτλο «Η μουσική των λέξεων» υπογράφει η αμερικανοκουβανέζα ποιήτρια Μαργκαρίτα Ένγκλ (γ. 1951) και είναι το ακόλουθο:

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,
καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,
ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,
πεταλούδες που στροβιλίζονται
ψηλά στον αέρα!

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε – ρυθμούς, στίχους,
χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,
φανταστικές και αληθινές.

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής
ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα
και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα ποιήματα
σου ανήκουν.

Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας
γίνονται η μουσική του μέλλοντος,
ειρήνη, χαρά και φιλία,
μια μελωδία
ελπίδας.

Απόδοση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου

Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/13
Όλα γύρω από τα βιβλία λοιπόν σήμερα. Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μας παραμύθια, τα δείξαμε στους φίλους μας και εξηγήσαμε για ποιο λόγο τα αγαπάμε, είδαμε βίντεο και παίξαμε με τις σύνθετες λέξεις αλλά μάθαμε και καινούργιες και φυσικά ακούσαμε κι ένα υπέροχο παραμύθι .

Μάθαμε πολλά για τα βιβλία από το βίντεο των

Απολαύσαμε το παραμύθι “ο κηπουρός των παραμυθιών”,εκδόσεις Τζιαμπίρης  Πυραμίδα.

Και τελειώσαμε με ένα παιχνιδάκι για να θυμηθούμε αγαπημένα παραμύθια.

Δύο ψηφιακά φύλλα εργασίας εδώ  και εδώ.

Βρες τον ίδιο πρίγκιπα .

Και τα εκτυπώσιμα εδώ.

25η του Μαρτιού, ευλογημένη μέρα!

Χρόνια πολλά σε όλη την Ελλάδα που γιορτάζει σήμερα!

Ήρωες και γεγονότα παρέλασαν από μπροστά μας τις περασμένες μέρες με τη βοήθεια πινάκων, μουσικής, βίντεο και ψηφιακών ξεναγήσεων σε μουσεία. Κάποια από αυτά που είδαμε στην ψηφιακή αφίσα κάτω.

Περπατήσαμε στις αίθουσες του  Μουσείου του Αλή Πασά, που έφτιαξε με πολύ κόπο και αγάπη ο         κ.Φ.Ραπακούσης. Αν σας άρεσε πηγαίνετε πάλι μια επίσκεψη πατώντας στην φωτογραφία

Παίξαμε στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, με αφορμή την ενασχόλησή μας με τις παραδοσιακές φορεσιές.

Κάναμε έρευνα, μαζί με τους γονείς και βρήκαμε παραδοσιακές φορεσιές και τραγούδια από διάφορες περιοχές της πατρίδας μας. Πατήστε στον χάρτη για να δείτε τι βρήκαμε! Και συνεχίζουμε!

Και φυσικά κάναμε και τις κατασκευές μας από το σπίτι, ελπίζοντας πάντα στην κατανόηση των μαμάδων που κουράστηκαν βοηθώντας.

 

Και ο πίνακας, “οι παιδικοί αρραβώνες” του Ν.Γύζη,  που στάθηκε αφορμή να εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο στη ζωή των Ελλήνων εκείνης της εποχής, αποκτά λόγο μέσω των παιδιών.

Κλικ στον πίνακα για μεγέθυνση.

Η κυρά-Σαρακοστή

Άλλη μια ανοιξιάτικη καραντίνα ,οι υπολογιστές να καταγράφουν υπερωρίες και παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί να μετράμε μέρες. Προλάβαμε τις Απόκριες στο νηπιαγωγείο αλλά η Σαρακοστή μας έκλεισε μέσα.

Έθιμα, τραγούδια, κατασκευές, παιχνίδια την πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης.

Ας ξεκινήσουμε με το τραγούδι, ακούστε το πατώντας στην φωτογραφία πάνω.

Ξεχωρίστε τα σαρακοστιανά φαγητά σε ένα παιχνίδι πατώντας στην εικόνα

Φύλλα εργασίας( τα δύο πρώτα από το Pinterest) για όσους έχουν όρεξη για περισσότερη δουλειά.

Και οι πρώτες Σαρακοστές που φτάσανε

του Κωνσταντίνου

της Μαρίας

και του Γρηγόρη

της Μυρτώς

της Παναγιώτας

της Χριστίνας με το ανθρωπάκι του Φίλιππου δίπλα!

Και η ζωγραφιστή της Ιωάννας

Και οι χαρταετοί μας

Καλώς μας ήρθες τρελό καρναβάλι!

Βόλτα στα καρναβάλια του κόσμου και καρναβαλικά έθιμα της Ελλάδας. Βίντεο, παραμύθια και φωτογραφίες μας ταξίδεψαν σε αυτά που φέτος δεν μπορούμε  να απολαύσουμε. Βενετσιάνικες μάσκες και γόνδολες σε πλήρη αρμονία με Γενίτσαρους, Μπούλες και κουδουνοφόρους.

Και τα δικά μας μασκαρέματα, κάνοντας την αρχή την Τσικνοπέμπτη που γίναμε όλοι πειρατές και σαλπάραμε με το πειρατικό μας.

                      

Χορέψαμε, τραγουδήσαμε παντρέψαμε όπως κάθε χρόνο τον Χαραλάμπη και τον κάβουρα.

Ο κάβουρας με κάποιους από τους καλεσμένους του

Χρόνια πολλά , καλή Σαρακοστή και του χρόνου καλύτερα!

Ήρθε ήρθε η χελιδόνα…

Η χελιδόνα βέβαια δεν είχε έρθει ακόμη όταν γινόταν αυτές οι δραστηριότητες αλλά που θα πάει θα έρθει αργά ή γρήγορα. Είχε φτάσει όμως ο Μάρτης οπότε τα χελιδονίσματα είχαν την τιμητική τους.

Είδαμε ένα βίντεο με το ταξίδι των χελιδονιών

πως χτίζουν τη φωλιά τους

και τη φροντίδα των νεοσσών

Και γλωσσικά παιχνίδια με το όνομα του Μάρτη και άλλες ανοιξιάτικες λεξούλες

     

και βάλαμε στη σειρά τους μήνες της Άνοιξης αφού είπαμε για τα χαρακτηριστικά του καθενός

       

Η αμυγδαλιά στην αυλή μας είχε ανθίσει και μας έδωσε την αφορμή να ψάξουμε για πίνακες ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά. Παμψηφεί ο πιο αγαπημένος

¨Ανθισμένη αμυγδαλιά¨του Βίνσεντ Βαν Γκογκ.

Γίναμε κι εμείς ζωγράφοι και φτιάξαμε τις δικές μας αμυγδαλιές, ομαδικά και ατομικά.

Μέρα-νύχτα, μήνες, εποχές, κύκλους κάνουν και γυρίζουν…(2)

Οι δραστηριότητες συνεχίζονται με κατασκευές,

παιχνίδια στον υπολογιστή,


ζωγραφική ,εμπνεόμενοι από τον μύθο της Περσεφόνης.

φύλλα εργασίας

 

 

 

 

 

 

Δουλέψαμε με τον αριθμό 5

                                

και θυμηθήκαμε τα σχήματα ,με τα οποία είχαμε ασχοληθεί στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης.

   

Μέρα-νύχτα, μήνες, εποχές, κύκλους κάνουν και γυρίζουν…(1)

Ο κύκλος του χρόνου μας απασχόλησε τις προηγούμενες μέρες. Μέσα από παραμύθια, ιστορίες, εκπαιδευτικά βίντεο και παιχνίδια προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε το φαινόμενο της εναλλαγής μέρας-νύχτας, των εποχών, των μηνών(πολύ μας δυσκόλεψαν αυτοί οι δώδεκα!)Με παραμύθια ταξιδέψαμε από την αρχαία Ελλάδα μέχρι τον μακρινό Αμαζόνιο

και ο picou-picou μας βοήθησε να βρούμε την επιστημονική αλήθεια!

Παιχνίδια στην παρεούλα

 

και τραγούδια

Ο αγαπημένος ¨Φεγγαροσκεπαστής¨ μας ταξίδεψε μέχρι το φεγγάρι και μας δίδαξε την αξία της φιλίας, της αλληλεγγύης και της συνεργασίας.

Με “κλικ” στο εξώφυλλο ακούστε το παραμύθι.

Έτσι φτάσαμε κι εμείς μέχρι το φεγγάρι!

Η κυρά-Καλή μας έμαθε του δώδεκα μήνες και τα καλά που μας φέρνουν

και εμείς ζωγραφίσαμε ότι μας άρεσε

Φτιάξαμε το τρενάκι του χρόνου και ο καθένας βρήκε τον μήνα των γενεθλίων του.

Μιλήσαμε για τις τέσσερις εποχές και κάναμε ταξινομήσεις

Με ένα όμορφο παραμύθι κάναμε μια επανάληψη των γνώσεων που αποκτήσαμε!

Παίξε με τις εποχές .

Φτιάξε το παζλ του πίνακα του Γ.Τσαρούχη, “Οι Τέσσερις Εποχές”