Ενημέρωση για τις απουσίες από το σχολικό έτος 2024-2025

Φοίτηση

Σύμφωνα με τη με αριθμό 102791/ΓΔ4/10-09-2024 Υπουργική Απόφαση:

1. Η προαγωγή και η απόλυση των μαθητών/τριών των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ., Γυμνασίων Ε.Α.Ε., Λυκείων Ε.Α.Ε, ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥΛ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εξαρτάται εκτός από την επίδοσή τους κι από την τακτική τους φοίτηση στο σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Η φοίτηση συνεπάγεται το δικαίωμα και την υποχρέωση παρακολούθησης όλων των μαθημάτων που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών. Ως παρακολούθηση νοείται η τακτική παρακολούθηση καθώς και η έγκαιρη προσέλευση στα μαθήματα που αναφέρονται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

2. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 25.

3. Οι απουσίες αριθμούνται ανά μία (1) για κάθε διδακτική ώρα υπό την επιφύλαξη της παρ. 7 του παρόντος.

4. Απουσία μαθητή/τριας από πολιτιστικές ή αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου θεωρείται αδικαιολόγητη απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.

5. Απουσία μαθητή/τριας από εορταστικές επετειακές εκδηλώσεις του σχολείου θεωρείται αδικαιολόγητη απουσία από όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής τους.

6. Απουσία μαθητή/τριας από περίπατο χωρίς χρήση μεταφορικού μέσου θεωρείται απουσία από όλα τα ωριαία μαθήματα που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα της πραγματοποίησής του. Οι απουσίες αυτές δεν λαμβάνονται υπόψη στον χαρακτηρισμό φοίτησης. Στις εκδρομές στις οποίες δεν συμμετέχουν οι μαθητές/ τριες χωρίς όμως να παραμένουν στο σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν ειδικά διαμορφωμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ή δεν συμμετέχουν σε σχολικές δραστηριότητες με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην οικεία υπουργική απόφαση, οι απουσίες καταχωρίζονται ως αδικαιολόγητες απουσίες.

7. Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή/τριας μετά την είσοδο του/της εκπαιδευτικού εντός της αίθουσας θεωρείται απουσία.

Χαρακτηρισμός φοίτησης

Σύμφωνα με τη με αριθμό 102791/ΓΔ4/10-09-2024 Υπουργική Απόφαση:

1. Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

2. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον:

α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50),

β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο άρθρο 26.

3. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, που σημείωσε πάνω από τις πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει στην περ. β) της παρ. 2 του παρόντος. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.

(…)

9 Χαρακτηρισμός φοίτησης μαθητών/τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:

α) Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 του ν. 3699/2008 (Α’ 199): «Για τους μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η φοίτηση τους θεωρείται επαρκής όταν:

αα) το σύνολο των επιπλέον απουσιών δεν υπερβαίνει το τριάντα τοις εκατό (30%) των προβλεπόμενων από το οικείο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με βάση το ωρολόγιο πρόγραμμα και

αβ) οι επιπλέον από τις προβλεπόμενες κάθε φορά δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες απουσίες οφείλονται αποδεδειγμένα στη συμμετοχή τους σε προγράμματα αποκατάστασης και θεραπείας που πιστοποιούνται από τον φορέα υλοποίησης.

Ενημέρωση και υποχρεώσεις γονέων

Σύμφωνα με τη με αριθμό 102791/ΓΔ4/10-09-2024 Υπουργική Απόφαση:

1. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι γονείς/ κηδεμόνες τους, καθώς και εκείνος/η που ασκεί την επιμέλειά τους. Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε τμήματος, αφού ενημερώσει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου ότι ο/η μαθητής/τρια συμπλήρωσε ήδη είκοσι πέντε(25) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος/η να ενημερώσει τους γονείς/κηδεμόνες τον/την ασκούντα/ούσα την επιμέλειά του/της μαθητή/τριας άμεσα και να πληροφορηθεί τους λόγους απουσίας του/της με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται από την ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου προς την ηλεκτρονική διεύθυνση που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες ο/η ασκών/ούσα την επιμέλεια στο σχολείο στη σχετική υπεύθυνη δήλωσή τους, ή με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων του/της ασκούντος/ούσας την επιμέλεια (SMS), ή με επιστολή.

Αν ο/η μαθητής/τρια έχει απουσιάσει τρεις (3) συνεχόμενες ημέρες ο/η εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες τον/την ασκών/ασκούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS ή με επιστολή), πληροφορείται τον λόγο των απουσιών και ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου. Μετά την πρώτη ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων/ του/της ασκούντος/ούσας, σύμφωνα με τα παραπάνω, ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει τις πρώτες πέντε (5) εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει μεταβολή στον συνολικό αριθμό απουσιών. Οι γονείς/κηδεμόνες ο/η ασκών/ούσα την επιμέλεια ενημερώνεται και για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση του/της μαθητή/τριας.

Αν η επικοινωνία με τους γονείς/ κηδεμόνες τον/την ασκούντα/ούσα την επιμέλεια δεν είναι εφικτή ή αν οι ως άνω αρνηθούν την επικοινωνία ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, ενημερώνεται ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου και συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα, όπως ενδεικτικά την προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες, καθώς και να εξετάσει την αναγκαιότητα ενημέρωσης αστυνομικών ή άλλων αρχών για την εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985 (Α’ 136).

2. Ο γονέας/κηδεμόνας ο/η ασκών/ούσα την επιμέλεια κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας από το Σχολείο περισσότερο από δύο (2) ημέρες, είναι υποχρεωμένος/η να προσκομίσει ο/η ίδιος/α, ή να αποστείλει ηλεκτρονικά το αργότερο μέχρι και τη δέκατη (10) εργάσιμη ημέρα από την επιστροφή του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο, βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες. Μετά την ανωτέρω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό υποβαλλόμενο εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτό σε καμία περίπτωση. Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται μαζί με αίτηση και καταχωρίζεται στο πρωτόκολλο απαραιτήτως.

Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο (2) ημερών λόγω ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα του/της ασκούντος/ούσας την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, και προσκομίζεται από τον ίδιο/τη ίδια ή αποστέλλεται ηλεκτρονικά σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) εργάσιμων ημερών μετά τη επάνοδο του/της μαθητή/τριας στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό τα ως άνω πρόσωπα μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες μέχρι 5 (πέντε) ημέρες συνολικά για όλο το διδακτικό έτος.

3. Δεν θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες, μεμονωμένες ή συνεχείς, μαθητών/τριων όταν πραγματοποιούνται χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντρια ή του Σχολείου σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος λειτουργίας του Σχολείου. Δεν προβλέπεται η ανάθεση εργασίας σε μαθητή/τρια από τον/την Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας χωρίς την καταχώριση αδικαιολόγητης απουσίας.

4. Όταν πραγματοποιούνται επαναλαμβανόμενες απουσίες σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος (συμπεριλαμβανομένης της πρώτης ή τελευταίας ώρας), μεμονωμένες ή συνεχείς, χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου, αναζητούνται οι λόγοι και πραγματοποιούνται ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα ανάλογα με την περίπτωση.

5. Οι μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους εκπληρώνουν προσωπικά την υποχρέωση για τη γνωστοποίηση του λόγου απουσίας τους.

Απουσίες που δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης

Σύμφωνα με τη με αριθμό 102791/ΓΔ4/10-09-2024 Υπουργική Απόφαση:

1. Όλες οι απουσίες των μαθητών/τριών, καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο). Για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών δεν λαμβάνονται υπόψη οι κάτωθι περιπτώσεις, οι οποίες δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 25:

α) απουσίες από το σχολείο, κατά τις ώρες λειτουργίας του, μαθητών/τριών που συμμετέχουν σε δραστηριότητες, στο εξωτερικό ή το εσωτερικό, οι οποίες έχουν εγκριθεί από τα προβλεπόμενα από τις σχετικές διατάξεις όργανα,

β) απουσίες μαθητών για την προσέλευση τους ενώπιον του Συμβουλίου Επιλογής Οπλιτών, η οποία βεβαιώνεται νόμιμα,

γ) απουσίες μαθητών/τριών: γα) του Ρωμαιοκαθολικού Δόγματος κατά τις εορτές του Μνηστήρος Ιωσήφ, της Αγίας Δωρεάς και από την προηγούμενη μέχρι και την επόμενη του Λατινικού Πάσχα, γβ) του Εβραϊκού Θρησκεύματος την προηγούμενη και την 1η του Εβραϊκού Έτους, την ημέρα της Εξιλέωσης, καθώς και την προηγούμενη και την ημέρα του Εβραϊκού Πάσχα, γγ) του Μουσουλμανικού Θρησκεύματος κατά τις ημέρες των εορτών Εΐντ Αλ-Φιτρ (Σεκέρ Μπαϊράμ) και Εΐντ Αλ-Αντχά (Κουρμπάν Μπαϊράμ), καθώς και την επόμενη ημέρα αυτών. Για να μην ληφθούν υπόψη οι απουσίες της περίπτωσης αυτής, πρέπει να υποβληθεί υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1989 (Α’ 75), του/της μαθητή/τριας ή των γονέων/κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια του/ της εάν είναι ανήλικος/η, με την οποία θα δηλώνονται οι ημερομηνίες των ανωτέρω.

δ) απουσίες μαθητών/τριών που πραγματοποιήθηκαν λόγω της μετεγγραφής τους σε Γυμνάσιο ή ΓΕ.Λ.. ή ΕΠΑ.Λ. μέχρι τρεις (3) ημέρες, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνονται οι απουσίες που πραγματοποιήθηκαν την ημέρα έκδοσης του υπηρεσιακού σημειώματος μετεγγραφής,

ε) απουσίες μαθητών/τριών οι οποίοι/ες απαλλάσσονται από τη συμμετοχή τους στη διδασκαλία μαθημάτων, αλλά την ώρα πραγματοποίησης της διδασκαλίας παρευρίσκονται στο σχολείο, σύμφωνα με το άρθρο 22,

στ) απουσίες μαθητών/τριών που οφείλονται σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, οι οποίες καθιστούν αντικειμενικά δύσκολη την προσέλευση στο σχολείο,

ζ) απουσίες μαθητών/τριών που συμμετέχουν σε πρόγραμμα μακροχρόνιας κινητικότητας στο εξωτερικό, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τέσσερις (4) μήνες, με την προϋπόθεση ότι με την επιστροφή τους προσκομίζεται σχετική βεβαίωση από την οποία βεβαιώνεται η φοίτησή τους κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής τους,

η) απουσίες μαθητών/τριών οι οποίες οφείλονται σε ολιγόωρη ή ολιγοήμερη απεργία των υπεραστικών λεωφορείων Κ.Τ.Ε.Λ. που βεβαιώνεται από τον οικείο Περιφερειάρχη ή σε απεργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που βεβαιώνεται από τον οικείο φορέα δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό φοίτησης μαθητών/τριών, εφόσον αυτοί/ές χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να μεταβούν στο σχολείο,

θ) απουσίες ως δύο (2) ημερών που πραγματοποιούνται για πρωινές επισκέψεις στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για διερεύνηση και πιστοποίηση ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

2. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες έως είκοσι τεσσάρων (24) ημερών για όλο το διδακτικό έτος: α) για τους/τις μαθητές/τριες που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση συστηματικά μετά από νεφρική ανεπάρκεια ή υποβάλλονται σε περιτοναϊκή κάθαρση, β) για τους/τις μαθητές/τριες που υποβάλλονται σε θεραπεία αποδοχής μοσχεύματος, γ) για τους/τις μαθητές/τριες που πάσχουν από όλων των τύπων νεοπλασίες και υποβάλλονται σε θεραπεία συντήρησης, δ) για τους/τις μαθητές/τριες που πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, με τις προϋποθέσεις που ορίζει η υπό στοιχεία Γ2/2209/1998 (Β’ 314) υπουργική απόφαση, ε) για τους/τις μαθητές/τριες που πάσχουν από μεσογειακή ή δρεπανοκυτταρική αναιμία και έχουν ανάγκη μετάγγισης αίματος σε ειδικό νοσηλευτικό ίδρυμα καθώς και για όσους/ες πάσχουν από αιμορροφιλία.

Σε κάθε μία από τις ανωτέρω περιπτώσεις οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, αν είναι ενήλικοι/ες, θα πρέπει:

i) Να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου για την ιδιάζουσα περίπτωση του προβλήματος υγείας.

ii) Να προσκομίσουν με αίτησή τους στη Διεύθυνση του σχολείου φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από Συντονιστή/στρια Διευθυντή/ντρια Κλινικής του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) ή νόμιμα εκτελούντα/σα χρέη Συντονιστή/στριας Διευθυντή/ ντριας Κλινικής του Ε.Σ.Υ. ή Διευθυντή/ντρια Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του/της μαθητή/τριας, η οποία φέρει σφραγίδα του/της Διευθυντή/ντριας του Κέντρου ή δικαιολογητικά από Ιδιωτικό Νοσοκομείο τα οποία φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του/της θεράποντος ιατρού και του/της Διοικητικού Διευθυντή/ντριας της ιδιωτικής Κλινικής.

3. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο), αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες μαθητών/τριών μέχρι είκοσι (20) ημερών για όλο το διδακτικό έτος που οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά και απαιτούν μεγάλο χρονικό διάστημα ανάρρωσης, εντός της Ελλάδας ή σε χώρες του εξωτερικού όπως:

α) έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν άμεσα χειρουργική επέμβαση και κατ’ οίκον νοσηλεία κατά περίπτωση κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Νοσοκομείου,

β) έκτακτα και επείγοντα περιστατικά που απαιτούν άμεσα νοσηλεία σε Νοσοκομείο και κατ’ οίκον νοσηλεία κατά περίπτωση κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Νοσοκομείου,

γ) θεραπείες αρχικές ή συνεχιζόμενες για επιδημίες ή χρόνιες παθήσεις ή ασθένειες που απαιτούν συνεχή νοσηλεία σε νοσοκομείο ή επαναλαμβανόμενες επισκέψεις σε νοσοκομείο και παραμονή κατ’ οίκον κατά περίπτωση κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Νοσοκομείου.

Σε κάθε μία από τις ανωτέρω περιπτώσεις οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, αν είναι ενήλικοι/ες, θα πρέπει:

i) Να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου για την ιδιάζουσα περίπτωση του προβλήματος υγείας.

ii) Να προσκομίσουν με αίτησή τους στη Διεύθυνση του σχολείου φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από Συντονιστή/στρια Διευθυντή/ντρια Κλινικής του Ε.Σ.Υ. ή νόμιμα εκτελούντα/σα χρέη Συντονιστή/ στριας Διευθυντή/ντριας Κλινικής του Ε.Σ.Υ. ή Διευθυντή/ ντρια Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του/της μαθητή/τριας, η οποία φέρει σφραγίδα του/της Διευθυντή/ντριας του Κέντρου ή δικαιολογητικά από Ιδιωτικό Νοσοκομείο τα οποία φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του/της θεράποντος ιατρού και του/της Διοικητικού Διευθυντή/ντριας της ιδιωτικής Κλινικής. Σε περίπτωση νοσηλείας σε χώρες του εξωτερικού, να προσκομίσουν τις αντίστοιχες ιατρικές γνωματεύσεις και έγγραφα μεταφρασμένα στα Ελληνικά από πιστοποιημένο μεταφραστή του Μητρώου Πιστοποιημένων Μεταφραστών του Υπουργείου Εξωτερικών.

iii) Η αίτηση του/της μαθητή/τριας, με όλα τα απαραίτητα κατά περίπτωση έγγραφα και δικαιολογητικά, κατατίθεται στη Διεύθυνση του σχολείου και τίθεται υπόψη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών που εξετάζει το αίτημα και, εφόσον ισχύουν οι προαναφερόμενες προϋποθέσεις, συντάσσεται πρακτικό για την κάθε περίπτωση μαθητή/τριας, το οποίο κοινοποιείται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκει το σχολείο.

4. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες μαθητών/τριών μέχρι δέκα (10) ημερών για όλο το διδακτικό έτος που οφείλονται σε σοβαρά και επείγοντα περιστατικά που δεν απαιτούν άμεσα νοσηλεία σε Νοσοκομείο, αλλά κατ’ οίκον νοσηλεία κατόπιν σχετικής γνωμάτευσης του Νοσοκομείου.

Σε κάθε μία από τις ανωτέρω περιπτώσεις οι γονείς/ κηδεμόνες/ασκούντες την επιμέλεια των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, αν είναι ενήλικοι/ες, θα πρέπει:

i) Να ενημερώσουν τη Διεύθυνση του σχολείου για την ιδιάζουσα περίπτωση του προβλήματος υγείας.

ii) Να προσκομίσουν με αίτησή τους στη Διεύθυνση του σχολείου φοίτησης πρόσφατη σχετική ιατρική γνωμάτευση ή εξιτήριο από Δημόσιο Νοσοκομείο, η οποία φέρει σφραγίδα από Συντονιστή/στρια Διευθυντή/ντρια Κλινικής του Ε.Σ.Υ. ή νόμιμα εκτελούντα/σα χρέη Συντονιστή/στριας Διευθυντή/ντριας Κλινικής του Ε.Σ.Υ. ή Διευθυντή/ντρια Πανεπιστημιακής Κλινικής ή από Δημόσιο Κέντρο Υγείας στην περιοχή του/της μαθητή/τριας, η οποία φέρει σφραγίδα του/της Διευθυντή/ντριας του Κέντρου ή δικαιολογητικά από Ιδιωτικό Νοσοκομείο τα οποία φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του/της θεράποντος ιατρού και του/της Διοικητικού Διευθυντή/ντριας της ιδιωτικής Κλινικής. Σε περίπτωση νοσηλείας σε χώρες του εξωτερικού, να προσκομίσουν τις αντίστοιχες ιατρικές γνωματεύσεις και έγγραφα μεταφρασμένα στα Ελληνικά από την αρμόδια Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών.

iii) Η αίτηση του/της μαθητή/τριας, με όλα τα απαραίτητα κατά περίπτωση έγγραφα και δικαιολογητικά, κατατίθεται στη Διεύθυνση του σχολείου και τίθεται υπόψη του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών που εξετάζει το αίτημα και, εφόσον ισχύουν οι προαναφερόμενες προϋποθέσεις, συντάσσεται πρακτικό για την κάθε περίπτωση μαθητή/τριας, το οποίο κοινοποιείται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία ανήκει το σχολείο.

6. Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα μαθητών/τριών έως πέντε (5) εργάσιμων ημερών σε περιόδους έξαρσης εποχικών επιδημιών, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση επίσημου φορέα του Υπουργείου Υγείας και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.. Η απόφαση αυτή εκδίδεται κατόπιν αιτήσεως και με την προσκόμιση από τους/ τις ενδιαφερόμενους/ες πρόσφατης βεβαίωσης δημόσιου ή ιδιωτικού νοσηλευτικού ιδρύματος ή ιδιώτη γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας.

7. Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα, μαθητών/τριών με εξαιρετικές επιδόσεις στη μουσική, στον χορό ή σε άλλες καλές τέχνες, για τη μετάβαση και τη συμμετοχή τους σε συναυλίες, εκδηλώσεις χορού ή εκθέσεις ζωγραφικής ή γλυπτικής που έχουν πανελλήνια ή πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια εμβέλεια για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται, το οποίο όμως δεν μπορεί να υπερβαίνει τις δύο (2) εβδομάδες. Η απόφαση αυτή εκδίδεται με την προσκόμιση από τους/ τις ενδιαφερόμενους/ες της πρόσκλησης συμμετοχής τους από το όργανο διοργάνωσης της εκδήλωσης, καθώς και βεβαίωσης συμμετοχής τους στην εκδήλωση.

8. Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες από τα μαθήματα, για όσο διάστημα απαιτείται, για τη συμμετοχή μαθητών/τριών σε πανελλήνιους ή διεθνείς διαγωνισμούς που διεξάγονται με έγκριση του Y.ΠΑΙ.Θ.Α..

9. Με απόφαση του οικείου Συλλόγου Διδασκόντων/ ουσών καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται οι απουσίες των μαθητών/τριών λόγω συμμετοχής τους:

α) σε σχολικές αθλητικές δραστηριότητες και αγώνες που διοργανώνονται υπό την εποπτεία και έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..

β) Η φοίτηση των μαθητών/τριών θεωρείται επαρκής, ακόμα και στην περίπτωση όπου εκείνοι/ες πραγματοποιήσουν, πέραν του προβλεπόμενου ορίου των εκατό δεκατεσσάρων (114) απουσιών μέχρι και εκατό σαράντα (140) επιπλέον απουσίες, εφόσον αποδεδειγμένα συμμετέχουν ως αθλητές/τριες μέλη των ελληνικών εθνικών ομάδων σε αθλητικές υποχρεώσεις προετοιμασίας ή συμμετοχής σε ολυμπιακούς, παγκόσμιους, ευρωπαϊκούς, βαλκανικούς, μεσογειακούς αγώνες ή άλλες αθλητικές διοργανώσεις με τις εθνικές ομάδες,

γ) μέχρι και εκατό είκοσι (120) επιπλέον απουσίες, εφόσον αποδεδειγμένα συμμετέχουν ως αθλητές/τριες αναγνωρισμένων αθλητικών ομοσπονδιών από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σε κλιμάκια προετοιμασίας για την επιλογή τους στις ελληνικές εθνικές ομάδες ακόμα κι αν δεν συγκροτείται Εθνική ομάδα.

δ) Η φοίτηση των μαθητών/τριών, οι οποίοι/ες ως αθλητές/τριες συμμετέχουν σε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες ή διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις που έχουν εγκριθεί από την οικεία αθλητική ομοσπονδία, αναγνωρισμένη από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., υπερέβησαν το προβλεπόμενο όριο απουσιών, θεωρείται επαρκής, ακόμη και αν, πέραν του προβλεπόμενου ορίου των εκατόν δεκατεσσάρων (114) απουσιών πραγματοποιήσουν μέχρι και εβδομήντα (70) επιπλέον απουσίες.

Η απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών για όλες τις υποχρεώσεις των μαθητών/τριών που εμπίπτουν στις περ. β), γ) και δ) εκδίδεται εφόσον προσκομίζονται από τους/τις ενδιαφερομένους/ες οι προσκλήσεις συμμετοχής από τον επίσημο φορέα διοργάνωσης των αγώνων, καθώς και οι σχετικές βεβαιώσεις συμμετοχής τους και για τις υποχρεώσεις προετοιμασίας με την εθνική ομάδα, η σχετική βεβαίωση συμμετοχής από την εκάστοτε επίσημη Ομοσπονδία του αθλήματος.

10. Οι απουσίες μαθητών/τριών λόγω συμμετοχής τους σε εθελοντική αιμοδοσία καταχωρίζονται αλλά δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, ως εξής: i) Της ημέρας της αιμοδοσίας, όταν ο/η μαθητής/τρια προσφέρει αίμα για ασθενή του συγγενικού του/της περιβάλλοντος. ii) Μίας (1) ημέρας επιπλέον όταν ο/η μαθητής/τρια, με δική του/της πρωτοβουλία, προσέρχεται να προσφέρει αίμα σε κέντρο αιμοδοσίας ή όταν ο/η μαθητής/τρια ανταποκρίνεται σε πρόσκληση υπηρεσίας αιμοδοσίας για κάλυψη έκτακτης ανάγκης ή όταν συμμετέχει σε οργανωμένη ομαδική αιμοληψία. Σημειώνεται ότι τα ηλικιακά κριτήρια των δοτών/τριών αίματος καθορίζονται από το π.δ. 138/2005 (Α’ 195), ήτοι το 18ο έτος. Μπορεί να γίνουν δεκτοί/ές αιμοδότες/τριες ηλικίας 17 ετών με υπεύθυνη δήλωση των γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια.

11. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες που πραγματοποιούνται για συμμετοχή σε εισιτήριες εξετάσεις σχολών της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής, οι οποίες δεν εντάσσονται στο πλαίσιο των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως η Ανώτερη Σχολή Καλών Τεχνών. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με εισήγηση του/της Υπεύθυνου/ ης του Τμήματος εξετάζει κατά περίπτωση τις απουσίες της κατηγορίας αυτής του/της μαθητή/τριας με βάση τις ημερομηνίες που φέρουν τα παρακάτω έγγραφα, που πρέπει να προσκομίσει ο/η μαθητής/τρια: α) βεβαίωση κατάθεσης των δικαιολογητικών του/της μαθητή/τριας, προκειμένου να συμμετάσχει στις εισιτήριες εξετάσεις και β) βεβαίωση συμμετοχής του/της μαθητή/τριας στις εισιτήριες εξετάσεις.

12. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες που πραγματοποιούνται για τις διαδικασίες των προκαταρκτικών εξετάσεων (ψυχομετρικές, υγειονομικές, αθλητικές), προκειμένου οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης να εισαχθούν σε Σχολές του Λιμενικού Σώματος, στις Στρατιωτικές Σχολές, στις Σχολές του Πυροσβεστικού Σώματος, στις Σχολές της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και για τις υγειονομικές εξετάσεις για τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών με εισήγηση του/ της Υπεύθυνου/ης του Τμήματος εξετάζει κατά περίπτωση τις απουσίες της περίπτωσης αυτής του/της μαθητή/τριας με βάση τη βεβαίωση που εκδίδεται από τις αρμόδιες επιτροπές των συναρμόδιων υπουργείων ότι ο/η μαθητής/τρια προσήλθε στις προκαταρκτικές (ψυχομετρικές, υγειονομικές, αθλητικές) εξετάσεις. Η βεβαίωση αναφέρει τον τόπο και τη χρονική διάρκεια διεξαγωγής των εξετάσεων. Σε περίπτωση που ο μαθητής/τρια εξετάζεται εκτός Περιφερειακής Ενότητας ή εκτός νησιού της μόνιμης κατοικίας του, με εξαίρεση τις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας Αττικής (εκτός των νήσων), τότε η ημέρα πριν και η ημέρα μετά τις προκαταρκτικές εξετάσεις δεν προσμετράται στις απουσίες του.

Επίσης, για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών εξετάσεων που απαιτούνται από τους υποψηφίους κατά την υγειονομική τους εξέταση ενώπιον της επιτροπής, καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες μέχρι τρεις (3) ημέρες υπό την προϋπόθεση προσκόμισης των σχετικών δικαιολογητικών.

13. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες λόγω υποχρεωτικής παρουσίας σε Δικαστήριο.

14. Καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) αλλά δεν προσμετρώνται απουσίες μαθητών/τριών έως τριών (3) εργάσιμων ημερών σε περίπτωση θανάτου συγγενούς τους έως και β’ βαθμού (γονείς/αδέλφια), καθώς και των ασκούντων την επιμέλεια.

15. Σε κάθε περίπτωση απαιτείται η προσκόμιση των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει ο λόγος για τον οποίο δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη απουσίες μαθητή/τριας.

Για ολόκληρο το ΦΕΚ κάντε κλικ εδώ.

Αριθμητική των υπολοίπων και τα ψηφία ελέγχου!

Κοιτάζετε το ρολόι σας. Ένα αναλογικό ρολόι με τους αριθμούς σε 12ωρη μορφή. Είναι 9:00 ακριβώς  και  σας πληροφορούν ότι  σε 37 ώρες έχετε ένα πολύ σημαντικό ραντεβού. Αναρωτιέστε; Τι ώρα άραγε έχετε ραντεβού; 46:00;  Προφανώς και όχι .Σκέπτεστε λίγο , δεν αργείτε να το βρείτε  10:00 , αλλά τι είδους πρόσθεση είναι αυτή που 9+37 =10 ;                      Τι είδους αριθμητική  προσθέτει θετικούς ακεραίους και το άθροισμα είναι μικρότερο από τους προσθετέους;
Στην περίπτωση του ρολογιού κάθε 12 ώρες επιστρέφουμε στο 1. Αν το καλοσκεφτούμε  το συγκεκριμένο είδος αριθμητικής είναι πιο εύκολο διότι οι αριθμοί ποτέ δεν γίνονται πολύ μεγάλοι.

Στο προηγούμενο παράδειγμα ,αν προσθέσουμε το 9 στο 37 θα μπορούσαμε να μετρήσουμε ως εξής:

9,10,11,12,

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,

1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

Παρατηρούμε ότι όταν φτάνουμε στο 12 , γυρίζουμε πάλι από την αρχή και ο  κύκλος ξεκινά από το 1.  Ας προσπαθησουμε να εξοικειωθούμε λίγο περισσότερο με αυτό το είδος της αριθμητικής του ρολογιού. Υπολογίσαμε ότι 9+37=10. Πόσο κάνει ας πούμε 6+12; Η απάντηση είναι 6, καθώς προσθέτοντας το 12  κάνουμε έναν πλήρη κύκλο ο οποίος μας επιστρέφει στην αρχή. Αρά το 12 στην αριθμητική του ρολογιού είναι  ότι το 0 στην κοινή αριθμητική, η παρατήρηση αυτή μας επιτρέπει να κάνουμε την  προηγούμενη πράξη  9+37 πιο εύκολα.
Το 37 γράφεται:     37=12+12+12+12+1.

Αλλά θυμόμαστε ότι όταν προσθέτουμε  το 12 είναι σαν να προσθέτουμε το  0  άρα ουσιαστικά το 37 είναι ισοδύναμο με το 1. Αρα 9+37=9+1=10 .Ας το προχωρήσουμε λίγο. Με τι ισούται η παράσταση (4×7)+20 στην αριθμητική του ρολογιού; Έχουμε 4×7=28 , αλλά 28 είναι ισοδύναμο με το 4, άρα 28=12+12+4. Τώρα το 20 είναι ισοδύναμο με το 8, άρα 20=12+8.

Τελικά:

(4×7)+20=4+8=12.

Πως θα γινόταν η αριθμητική του ρολογιού μας αν το ρολόι ήταν σαν το παρακάτω σχήμα:

Σε αυτό το  ρολόι προσθέτοντας 7 γυρίζουμε στο 0 ,άρα το 0 και το 7 είναι ισοδύναμα. Όποτε για παράδειγμα το άθροισμα 6+4=10 είναι ισοδύναμο με το  3 αφού  10=7+3. Με άλλα λόγια με αυτό το τρελό ρολόι  4 ώρες μετά τις 6:00 είναι 3:00 . Σας ξενίζει αλλά  αυτό  το παράξενο  ρολόι το χρησιμοποιούμε για να βρίσκουμε  την μέρα της εβδομάδας . Η ιδιότυπη αυτή αριθμητική ονομάζεται αριθμητική των υπολοίπων ή Μοδιακή αριθμητική  και χρησιμοποιείται για να πιστοποιήσουμε  την γνησιότητα  επιταγών, διπλωμάτων οδήγησης  , χαρτονομισμάτων  και κάθε είδους  προϊόντων.

Ας υποθέσουμε ότι αγοράζετε μια ηλεκτρική συσκευή .Ένα  mp3 player, προσπαθείτε να βρείτε τις λειτουργίες που έχει.Το φυλλάδιο με τις οδηγίες δεν είναι αρκετά κατατοπιστικό.Παρατηρείτε όμως  στην συσκευασία μια τηλεφωνική γραμμή, χωρίς χρέωση της κατασκευάστριας εταιρείας για την εξυπηρέτηση πελατών. Τζάμπα είναι, καλείτε, στο τηλεφωνικό κέντρο σας απαντά ο υπάλληλος και το πρώτο που σας ζητεί πέρα από τα στοιχεία σας είναι τα δώσετε τον κωδικό του προϊόντος , ένα δεκαψήφιο αριθμό που βρίσκεται  στην συσκευασία. Πράγματι, βλέπετε τον αριθμό και τον υπαγορεύετε στον υπάλληλο:

0-486-28151-3

Ο υπάλληλος σας ακούει προσεκτικά  και σας επισημαίνει ότι δεν τον διαβάσατε σωστά και πρέπει  να τον επαναλάβετε και πράγματι έχει δίκιο ,το προτελευταίο ψηφίο είναι 2 και όχι 1.Πως το ήξερε;

Η απάντηση είναι  το ψηφίο έλεγχου και αποτελεί εφαρμογή  της αριθμητικής  του ρολογιού.

Το τελευταίο ψηφίο κάθε κωδικού σε όλα πια τα προϊόντα προκύπτει από τα υπόλοιπα ψηφία και ονομάζεται ψηφίο έλεγχου. Συγκεκριμένα  στο παράδειγμα μας  ακολουθούμε την εξής διαδικασία για να το υπολογίσουμε . Πολλαπλασιάζουμε κάθε ψηφίο που μας δόθηκε εκτός από το τελευταίο με τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 9 και προσθέτουμε τα αθροίσματα, το  αποτέλεσμα το διαιρούμε με το 11 και το υπόλοιπο της διαίρεσης είναι το τελευταίο ψηφίο , το ψηφίο έλεγχου.

Ο  κωδικός  είναι: 0-486-28152-3. Τα υπογραμμισμένα ψηφία είναι τα ψηφία του κωδικού.

1x0+2x4+3x8+4x6+5x2+6x8+7x1+8x5+9x2=1+8+24+24+10+48+7+40+18=179

Διαιρούμε το 179 με το 11 και το υπόλοιπο βγαίνει 3, που είναι το ψηφίο έλεγχου.

Δείτε και τον αλγόριθμο Lunn

Πηγή : https://mathhmagic.blogspot.com/

Αμερικανικό δικαστήριο: Το TikTok πρέπει να δικαστεί για τη μήνυση που κατέθεσε μητέρα για τον θάνατο της 10χρονης κόρης της

Ένα εφετείο στις ΗΠΑ επανέφερε μία μήνυση σε βάρος του TikTok, που είχε καταθέσει η μητέρα ενός 10χρονου κοριτσιού, το οποίο πέθανε αφότου συμμετείχε σε μια δημοφιλή πρόκληση, το “blackout challenge”, κατά την οποία οι χρήστες της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης προκαλούν ασφυξία στους εαυτούς τους μέχρι λιποθυμίας.

Την ώρα που ένας ομοσπονδιακός νόμος κατά κανόνα προστατεύει τις εταιρείες του διαδικτύου από τις αγωγές που αφορούν το περιεχόμενο το οποίο αναρτούν οι χρήστες, το εφετείο της Φιλαδέλφειας απεφάνθη χθες ότι ο νόμος δεν εμποδίζει τη μητέρα της Νάιλας Άντερσον από το να ισχυριστεί ότι ο αλγόριθμος του TikTok συνέστησε την πρόκληση στην κόρη της.

Η δικαστής Πάτι Σβαρτς δήλωσε πως η Ενότητα 230 του Νόμου για τις Επικοινωνίες του 1996 προστατεύει μονάχα τις πληροφορίες που παράσχουν τρίτα μέρη και όχι τις συστάσεις που το ίδιο το TikTok κάνει μέσω ενός αλγόριθμου που εφαρμόζει στην πλατφόρμα του.

«Το TikTok κάνει επιλογές σχετικά με το περιεχόμενο που προτείνει και προωθεί σε συγκεκριμένους χρήστες και κάνοντάς το αυτό δεσμεύεται “από πρώτο χέρι” στον ίδιο του τον λόγο», επισήμανε η ίδια.

Το TikTok δεν έχει ανταποκριθεί σε αιτήματα να σχολιάσει σχετικά.

Η χθεσινή απόφαση ανατρέπει μια δικαστική απόφαση απόρριψης βάσει της Ενότητας 230 της αγωγής που είχε καταθέσει η Ταουάινα Άντερσον σε βάρος του TikTok και της κινεζικής θυγατρικής του ByteDance.

Η Άντερσον κατέθεσε τη μήνυση, αφότου η κόρη της Νάιλα πέθανε το 2021, όταν επιχείρησε τo blackout challenge, χρησιμοποιώντας το λουρί από μια τσάντα που κρεμόταν στην ντουλάπα της μητέρας της.

«Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας απλά έχασαν την κάρτα τους “βγαίνω ελεύθερος από τη φυλακή”», δήλωσε ο Τζέφρι Γκούντμαν, ο δικηγόρος της μητέρας, σε μια ανακοίνωση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή : https://www.ertnews.gr/

Συμμετοχή μαθητών του σχολείου σε βίντεο της UNICEF Greece

Γιατί οι μαθητές πρέπει να μαθαίνουν να λύνουν μαθηματικά προβλήματα, ακόμα και στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;

Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. Ωστόσο, η εκμάθηση της επίλυσης προβλημάτων από τους μαθητές διατηρεί την αξία της, καθώς καλλιεργεί δεξιότητες απαραίτητες για την ακαδημαϊκή και προσωπική τους ανάπτυξη.

Η εκμάθηση της επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων, παρά την ύπαρξη τεχνητής νοημοσύνης, διατηρεί την αξία της για διάφορους λόγους:

1. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης: Η επίλυση μαθηματικών προβλημάτων καλλιεργεί την ικανότητα ανάλυσης, σύνθεσης, και λογικής σκέψης. Αυτές οι δεξιότητες δεν περιορίζονται στα μαθηματικά, αλλά είναι απαραίτητες σε κάθε πεδίο σπουδών και καριέρας.

2. Κατανόηση του κόσμου: Τα μαθηματικά αποτελούν θεμέλιο λίθο της επιστήμης και της τεχνολογίας. Η εκμάθησή τους βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν πώς λειτουργεί ο κόσμος γύρω τους, από την κίνηση των πλανητών έως τη λειτουργία των υπολογιστών.

3. Αίσθηση αυτοπεποίθησης: Η επιτυχής επίλυση προβλημάτων προσφέρει στους μαθητές αίσθημα ικανοποίησης και αυτοπεποίθησης, στοιχεία απαραίτητα για την ακαδημαϊκή και προσωπική τους ανάπτυξη.

4. Δημιουργικότητα: Η επίλυση προβλημάτων μπορεί να είναι μια δημιουργική διαδικασία, που καλλιεργεί την ευρηματικότητα και την ικανότητα εύρεσης νέων λύσεων.

5. Αντιμετώπιση σύνθετων καταστάσεων: Στον πραγματικό κόσμο, τα προβλήματα σπάνια είναι κατηγοριοποιημένα και έχουν εύκολες λύσεις. Η εξάσκηση στην επίλυση μαθηματικών προβλημάτων προετοιμάζει τους μαθητές για την αντιμετώπιση σύνθετων καταστάσεων και την λήψη αποφάσεων.

Τα πλεονεκτήματα τεχνητής νοημοσύνης

Ταχύτητα: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να λύσει προβλήματα πολύ πιο γρήγορα από τον άνθρωπο.

Ακρίβεια: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ελαχιστοποιήσει τα λάθη που οφείλονται σε ανθρώπινο σφάλμα.

Πρόσβαση σε πληροφορίες: Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πρόσβαση σε μια τεράστια βάση δεδομένων που μπορεί να χρησιμοποιήσει για την επίλυση προβλημάτων.

Τα μειονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης

Έλλειψη κατανόησης: Η τεχνητή νοημοσύνη δεν κατανοεί πάντα το πλαίσιο ενός προβλήματος, με αποτέλεσμα να παράγει λύσεις μη ρεαλιστικές ή ακατάλληλες.

Εξάρτηση από δεδομένα: Η τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται σε δεδομένα για να μάθει. Εάν τα δεδομένα είναι ελλιπή ή λανθασμένα, η τεχνητή νοημοσύνη θα παράγει λανθασμένα αποτελέσματα.

Έλλειψη δημιουργικότητας: Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ικανή για πρωτότυπη σκέψη και δημιουργικές λύσεις.

Συμπέρασμα

Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων. Ωστόσο, η εκμάθηση της επίλυσης προβλημάτων από τους μαθητές διατηρεί την αξία της, καθώς καλλιεργεί δεξιότητες απαραίτητες για την ακαδημαϊκή και προσωπική τους ανάπτυξη. Η τεχνητή νοημοσύνη δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη σκέψη, αλλά μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο βοήθημα στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Σωκράτης Ρωμανίδης, Μαθηματικός

Διαχειριστής της ιστοσελίδας: eisatopon.blogspot.com

Η Τεχνητή Νοημοσύνη και η αξιοποίησή της στην εκπαιδευτική διαδικασία

Η ελληνική γλώσσα δεν είναι τυχαία! Χτίστηκε πάνω στα μαθηματικά!

Η ελληνική γλώσσα δεν είναι τυχαία γλώσσα. Χτίστηκε πάνω στα μαθηματικά, και αυτό που ελάχιστοι ακόμα ξέρουν είναι ότι κάθε λέξη στην ελληνική έχει μαθηματικό υπόβαθρο. Τα γράμματα στην Ελληνική γλώσσα δεν είναι στείρα σύμβολα.   Καθώς μιλάμε Ελληνικά, στην πραγματικότητα διατυπώνουμε μαθηματικές εξισώσεις Όρθια, ανάποδα με ειδικό τονισμό, αποτελούσαν το σύνολο των 1620 συμβόλων που χρησιμοποιούνταν στην Αρμονία (Μουσική στα νεοΕλληνικά). Η πιο σημαντική τους ιδιότητα είναι ότι το κάθε γράμμα έχει μια αριθμητική τιμή/αξία, κάθε γράμμα είναι ένας αριθμός, οπότε κατ επέκταση και κάθε λέξη είναι ένας αριθμός. Μια τεράστια γνώση κλειδωμένη-κωδικοποιημένη μέσα σε λέξεις λόγω της μαθηματικών τιμών που έχουν. Ένας από τους Πρωτοπόρους επί του θέματος ήταν ο μέγιστος Πυθαγόρας. Οι αριθμοί, τα σχήματα, η αρμονία και τα άστρα έχουν κάτι κοινό, έτσι αντίστοιχα τα μαθηματικά (αριθμοί) η γεωμετρία (σχήματα) η αρμονία(μουσική) και η αστρο-νομία (αστήρ=α-χωρίς- στήριγμα + φυσικοί νόμοι που τα διέπουν) ήταν αδελφές επιστήμες κατά τον Πυθαγόρα, που με την συγκεκριμένη σειρά που αναφέραμε ήταν η σκάλα για την εξέλιξη (=εκ -του- έλικος, DNA) του νου-ψυχής προς τον Δημιουργό. Έναν Δημιουργό που δημιούργησε βάσει αυτών των τεσσάρων επιστημών. 27 σύμβολα-αριθμοί με αριθμητική αξία συνθέτουν το Ελληνικό Αλφάβητο, 3 ομάδες από 9 σύμβολα-αριθμούς η κάθε ομάδα, με άθροισμα κάθε ομάδας 45, 450, 4.500. Για να δούμε μερικά παραδείγματα:   ΑΛΦΑ = 1+30+500+1= 532 =>5+3+2= 10 => 1+0= 1 ΕΝ = 5+50 = 55 => 5+5 = 10 => 1+0= 1 ΟΜΙΚΡΟΝ = 70+40+10+20+100+70+50= 360, όσες και οι μοίρες του κύκλου Για να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τα νοήματα των εννοιών των λέξεων της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσης πρέπει πρωτίστως να γνωρίζουμε κάποια πράγματα για την ίδια την Ελληνική γλώσσα.   Η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι η μοναδική η οποία δεν είναι βασισμένη στο ότι κάποιοι απλά καθίσαν και συμφώνησαν να ονομάζουν ένα αντικείμενο «χ» ή «ψ» όπως όλες οι υπόλοιπες στείρες γλώσσες του κόσμου. Η Ελληνική γλώσσα είναι ένα μαθηματικό αριστούργημα το οποίο θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε. Η αρχή των πάντων είναι το ίδιο το Ελληνικό Αλφάβητο (το οποίο φυσικά δεν το πήραμε από κάποιον άλλον όπως θα δούμε παρακάτω διότι εκ των πραγμάτων δεν γίνεται). Τα γράμματα του Ελληνικού αλφαβήτου στο σύνολο τους ήταν 33 όσοι και οι σπόνδυλοι, οι 5 τελευταίοι σπόνδυλοι (που παίζουν τον ρόλο της κεραίας) έχουν άμεση σχέση με τον εγκέφαλο και αντιστοιχούν στα 5 τελευταία άρρητα γράμματα τα οποία γνώριζαν μόνο οι ιερείς* ένα από αυτά ήταν η Σώστικα (ή Γαμμάδιον) η οποία στα λατινικά έγινε swstika και οι Ναζί το έκλεψαν και την ονομάσανε Σβάστικα. Το σύμβολο αυτό είναι του ζωογόνου Ηλίου (Απόλλωνα), οι Ναζί το αντέστρεψαν για να συμβολίσουν το αντίθετο του ζωογόνου Ήλιου, δηλαδή του σκοτεινού θανάτου. Υπήρχαν ακόμα κάποια γράμματα τα οποία στην πάροδο του χρόνου καταργήθηκαν όπως το Δίγαμμα (F), Κόππα (Q), Στίγμα (S’), Σαμπί (ϡ) Ο Πυθαγόρας μας ενημερώνει για τα 3 επίπεδα της Ελληνικής γλώσσας τα οποία είναι τα εξής:   1. Ομιλών    2. Σημαίνον (α. σήμα, β. σημαινόμενο)   3. Κρύπτον (α. διαστήματα β. κραδασμός γ. λεξάριθμος δ. τονάριθμος) – Το πρώτο είναι η ομιλία – Το δεύτερο είναι η σχέση του σήματος με το σημαινόμενο που θα αναλύσουμε παρακάτω – Το τρίτο είναι το διάστημα (απόσταση & χρόνος), ο κραδασμός (που αφυπνίζει τον εγκέφαλο μέσω ιδιοσυχνοτήτων από τους δημιουργηθέντες παλμούς – Παλλάδα Αθηνά) ο λεξάριθμος (σχέση γραμμάτων και λέξεων με αριθμούς) και ο τονάριθμος (σχέση γραμμάτων και λέξεων με μουσικούς τόνους)   Το κάθε γράμμα αντιστοιχούσε σε έναν αριθμό, αλλά και σε έναν μουσικό τόνο άρα γράμμα=αριθμός=τόνος (μουσικός), πράγμα που φανερώνει ότι στη γλώσσα μας πίσω από τα γράμματα-λέξεις υπάρχουν αριθμοί (λεξάριθμοι) και μουσικοί φθόγγοι (τονάριθμοι). Οι 4 αδελφές επιστήμες κατά τον Πυθαγόρα ήταν: 1. Αριθμοί (μαθηματικά) 2. Σχήματα (Γεωμετρία) 3. Μουσική (Αρμονία) 4. Αστρονομία Οι επιστήμες αυτές είναι αλληλένδετες και βρίσκονται η μια μέσα στην άλλην όπως οι Ρωσικές μπαμπούσκες. Συνδυάστε τώρα το αλφάβητο που εσωκλείει αριθμούς και μουσικούς τόνους με τις 4 αυτές επιστήμες. tip1: Αστρονομία= αστηρ + νόμος, α-στηρ = αυτό που δεν στηρίζεται, άρα αστρονομία= οι συμπαντικοί νόμοι που διέπουν αυτό που δεν στηρίζεται κάπου, οι οποίοι έχουν να κάνουν με την μουσική (αρμονία), σχήματα (γεωμετρία) αριθμούς (μαθηματικά) και όλα αυτά με τον Αιθέρα ο οποίος περιβάλει τις ουράνιες σφαίρες. tip 2: ο Πυθαγόρας άκουγε την αρμονία (μουσική) των ουρανίων Σφαιρών Άρα μιλάμε μια γλώσσα η οποία έχει να κάνει με την ροή του σύμπαντος. Η Ελληνική γλώσσα είναι η μοναδική η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για Η/Υ λόγω της μαθηματικότητας και μουσικότητας όχι μόνο του Αλφαβήτου-λέξεων, αλλά και των μαθηματικών εννοιών που γεννώνται π.χ. η λέξη ΘΕΣΙΣ γίνεται: συνΘεσις, επίΘεσις, κατάΘεσις, υπόΘεσις, εκΘεσις, πρόσΘεσις, πρόΘεσις, ανάΘεσις, διάΘεσις, αντίΘεσις κτλ κτλ αν τώρα αυτές τις λέξεις τις μεταφράσουμε στα Αγγλικά είναι εντελώς άσχετες μεταξύ τους. Το ότι δεν γίνεται το Αλφάβητο να είναι αντιγραμμένο από κάπου αλλού φαίνεται από το ότι εν έτη 2300 π.Χ. (με μελέτες της Τζιροπούλου και άλλων και όχι το 800 π.Χ.) ο Όμηρος ήδη έχει στην διάθεση του 6.500.000 πρωτογενής λέξεις (πρώτο πρόσωπο ενεστώτα & ενικού αριθμού) τις οποίες αν τις πολλαπλασιάσουμε Χ72 που είναι οι κλήσεις, θα βγάλουμε ένα τεράστιο αριθμό ο οποίος δεν είναι ο τελικός, διότι μην ξεχνάμε ότι η Ελληνική γλώσσα δεν είναι στείρα, ΓΕΝΝΑ. ΑΝ συγκρίνουμε τώρα π.χ. την Αγγλική γλώσσα που έχει 80.000 λέξεις εκ των οποίων το 80% είναι Ελληνικές όπως μας ενημερώνει το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, και μετρήσουμε ότι αυτή η στείρα γλώσσα εξελίσσεται 1000 χρόνια, μπορούμε αβίαστα να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ο Όμηρος παραλαμβάνει μια γλώσσα η οποία έχει βάθος στον χρόνο 100.000 π.Χ; 500.000 π.Χ.; Ποιος ξέρει… ΌΜΩΣ η απόλυτη απόδειξη είναι η ίδια η μαθηματικότητα της, η οποία δεν υπάρχει σε καμία άλλη γλώσσα του πλανήτη. Μην ξεχνάμε ακόμα το ότι ο Δημιουργός χρησιμοποιεί μαθηματικά για την δημιουργία, άρα η γλώσσα μας έχει αναγκαστικά σχέση με την πηγή (root-0/1). Πριν όμως από το «Κρύπτον» υπάρχει το «Σημαίνον», δηλαδή η σύνδεση των λέξεων με τις έννοιες αυτών. Είπανε νωρίτερα ότι οι ξένες διάλεκτοι ορίστηκαν κατόπιν συμφωνίας, δηλαδή κάποιοι συμφώνησαν ότι το τάδε αντικείμενο θα το ονομάσουν «Χ», κάτι που κάνει τις γλώσσες στείρες, άρα δεν μπορούν να γεννήσουν νέες λέξεις, άρα δεν υπάρχει μαθηματικότητα, άρα δεν δύναται να περιγράψουν νέες έννοιες που υπάρχουν στην φύση, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος εφόσον δεν μπορεί να περιγράψει μέσω των νέων λέξεων καινούριες έννοιες μένει στο σκοτάδι, έτσι οι νευρώνες του εγκεφάλου δεν γεννούν νέους εν αντιθέσει με όσους χρησιμοποιούν την Ελληνική. Πως θα μπορούσε π.χ. ο Άγγλος ή ο Γάλλος ή ο Χ, Υ με μια λέξη που έχει 10 έννοιες να περιγράψει με ακρίβεια άρα και σαφήνεια μια βαθύτερη έννοια; πόσο μάλλον τις πολλαπλές πλευρές αυτής; δεν μπορεί, να λοιπόν το γιατί όλα ξεκίνησαν εδώ. Το Σημαίνον λοιπόν είναι η σύνδεση του σήματος με το σημαινόμενο, δηλαδή η ίδια η λέξη είναι δημιουργημένη με τέτοιο τρόπο που περιγράφει την έννοια που εσωκλείνει μέσα της.   Παράδειγμα: η ονοματοδοσία της λέξης ΚΑΡΥΟΝ (Καρύδι) προέρχεται από μια παρατήρηση της φύσης (όπως όλες οι λέξεις), δηλαδή όταν δυο κερασφόρα ζώα (Κριοί, τράγοι κτλ) τρα.κάρ.ουν με τα κέρ.ατα τους ακούγεται το «κρακ» ή «καρ», ο ήχος αυτός έδωσε το όνομα «κέρας» (κέρατο) το κέρας έδωσε το όνομα κράτα ή κάρα (κεφάλι) και το υποκοριστικό αυτού το Κάρυον (μικρό κεφάλι). Το Κάρυον (καρύδι) μοιάζει καταπληκτικά με το ανθρώπινο κεφάλι και το εσωτερικό του με εγκέφαλο. Το Υ είναι η ρίζα του ρήματος ΥΩ (βρέχω) όπου υπάρχει το Υ υπάρχει κοιλότητα (ή κυρτότητα) δηλαδή θηλυκώνει κάτι, η βροχή (υγρό στοιχείο) μπαίνει (θηλυκώνεται) μέσα στην γη. Το μουσικό – αριθμητικό αλφάβητο δημιουργεί μουσικο – μαθηματικές λέξεις οι οποίες περιγράφουν αντίστοιχες έννοιες, οι οποίες προέρχονται από την παρατήρηση της φύσεως δηλαδή της Δημιουργίας άρα κατ επέκταση του ίδιου του Δημιουργού, αλλά η ερώτηση είναι πόσες χιλιετίες μπορεί να χρειάστηκαν για να δημιουργηθεί αυτό το τέλειο μαθηματικό σύμπλεγμα που τα γράμματα είναι αριθμοί και συνάμα μουσικοί τόνοι και οι λέξεις δηλαδή το σύνολο των αριθμών και των μουσικών τόνων κρύβουν μέσα τους εκτός από σύνθετες μουσικές αρμονίες, έννοιες οι οποίες δεν είναι καθόλου τυχαίες αλλά κατόπιν εκτενέστατης παρατηρήσεως της φύσης; Ευλόγως λοιπόν ο Αντισθένης μας υπενθυμίζει «Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις» Πηγή : https://amfipolinews.blogspot.com/

Χάσμα βαθμών μαθηματικών μεταξύ σχολείου – πανελλαδικών

ΦΩΤΗΣ ΣΠΑΝΟΣ

22 Φεβρουαρίου 2024, 09:58

Να διαβάσουν και μόνοι τους τα μαθηματικά στο σπίτι, να έχουν κριτική σκέψη και να μην αντιμετωπίζουν τα θέματα μόνο με την νοοτροπία της ασκησιολογίας είναι μερικές από τις συμβουλές των ειδικών στους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων Λυκείων Μαγνησίας, οι οποίοι θα διαγωνιστούν στα μαθηματικά. Ημερίδα με θέμα «Τα Μαθηματικά της Γ’ Λυκείου και οι Πανελλαδικές εξετάσεις» διοργάνωσε χθες η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία–Παράρτημα Ν. Μαγνησίας στο κατάμεστο από μαθητές αμφιθέατρο του ΤΕΕ Μαγνησίας. Η ημερίδα έγινε σε συνεργασία με το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Φροντιστών Μαγνησίας. Ο Μαθηματικός Συντονιστής Εκπαιδευτικού έργου Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνος Παναγιώτου ανέφερε πως «οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν πράγματα από ειδικούς με εμπειρία για να εντοπίσουν κάποια σημεία στα οποία πρέπει να προσέχουν στις εξετάσεις. Οι υποψήφιοι πρέπει να μαθαίνουν με εννοιολογικό βάθος και να μην μαθαίνουν μόνο διαδικασίες. Το πρόβλημα στις πανελλαδικές είναι ότι οι μαθητές στις εξετάσεις γνωρίζουν διαδικασίες, αλλά δεν ξέρουν τις έννοιες. Και, όταν στις εξετάσεις αντιμετωπίζουν μια διαδικασία που δεν την έχουν κάνει ξανά, τότε χάνονται».

Ο Δρ. Μαθηματικών, τ. Σχολικός Σύμβουλος κ. Ιωάννης Θωμαΐδης ανέφερε πως «αυτή η περίοδος είναι κρίσιμη για τους υποψήφιους των πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς είτε έχουν ολοκληρώσει την διδακτέα ύλη είτε την ολοκλήρωσαν και βρίσκονται στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές. Οι μαθητές στην ημερίδα μπόρεσαν να ενημερωθούν πώς βαθμολογούνται τα γραπτά στα εξεταστικά κέντρα, μια βαθμολόγηση που διαφέρει από τα σχολεία, καθώς είναι πολύ πιο αυστηρή και σχολαστική, γίνεται από δύο βαθμολογητές που δεν γνωρίζουν τα στοιχεία των υποψηφίων. Και εκεί χάνονται πολύ εύκολα μονάδες που οι μαθητές θεωρούν ότι δεν θα τις χάσουν. Και γι’ αυτό υπάρχει μεγάλη απόκλιση των βαθμών στο σχολείο από τους αντίστοιχους των πανελλαδικών εξετάσεων. Για παράδειγμα σε ένα θέμα του βιβλίου που θεωρείται εύκολο, οι μισοί υποψήφιοι στις πανελλαδικές δεν γράφουν τίποτα. Ο καθηγητής του σχολείου που διορθώνει ένα γραπτό, ξέρει τον μαθητή και προσμετρά και άλλα πράγματα. Τελείως διαφορετικές είναι οι συνθήκες βαθμολόγησης στις πανελλαδικές. Επίσης, οι μαθητές νομίζουν ότι τα μαθηματικά μαίνονται στη Γ’ Τάξη Λυκείου και αγνοούν τι έχει γίνει στις προηγούμενες τάξεις. Και νομίζουν ότι όσα μάθουν στη Γ’ τάξη, θα τους λύσουν όλα τα προβλήματα, κάτι που είναι λάθος».

Να μαθαίνουν μόνοι τους στο σπίτι

Ο Μαθηματικός, M.Sc. Μαθηματικών Δημήτρης Μπαρούτης, ανέφερε πως «έχει περάσει μια νοοτροπία πως οι μαθητές μπορούν να μάθουν μόνο με τους καθηγητές, κάτι που δεν αρκεί. Όσες ώρες και να κάτσει με τον καθηγητή, ο μαθητής αν δεν διαβάσει μόνος του, να συνειδητοποιήσει τι ξέρει και τι δεν ξέρει, δεν πρόκειται να έρθει σε μια καλή κατάσταση για να γράψει καλούς βαθμούς. Έτσι πρέπει να διαβάζει και στο σπίτι μόνο του. Στο σχολείο ή στο φροντιστήριο ο μαθητής διδάσκεται και στο σπίτι μαθαίνει». Και συμπλήρωσε πως η δυσκολία των μαθηματικών έγκειται στο γεγονός ότι πρέπει να κουβαλούν οι υποψήφιοι όλες τις προηγούμενες γνώσεις. Μάλιστα σημείωσε πως το γνωστικό επίπεδο των μαθητών δυστυχώς πέφτει και ευθύνεται γι’ αυτό το γεγονός ότι δεν σκέπτονται, γιατί έχουν το κινητό, τον υπολογιστή που «γκουγκλάρουν» και βρίσκουν έτοιμη τη λύση, γιατί σκέπτονται οι μηχανές γι’ αυτούς». Αναφορικά με το χάσμα στις βαθμολογίες του σχολείου και των πανελλαδικών, είπε πως η απόκλιση μπορεί να φτάνει και τις έξι μονάδες. Και συμβαίνει αυτό, γιατί ο καθηγητής στο σχολείο σκέπτεται συγκριτικά, δηλαδή βάζει θέματα λαμβάνοντας υπόψη και το επίπεδο της τάξης του, ενώ στις πανελλαδικές έχουμε να κάνουμε με διαγωνισμό». Η πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας–Παράρτημα Ν. Μαγνησίας κ. Στέλλα Δημητρακοπούλου επισήμανε πως οι υποψήφιοι των μαθηματικών θα πρέπει να είναι καλά προετοιμασμένοι, να έχουν πολύ καλή ψυχολογική διάθεση και να διαθέτουν κριτική σκέψη. Γίνονται λάθη στα μαθηματικά στις πανελλαδικές και χάνονται λάθη από μη καλή ανάγνωση ή λανθασμένη εκφώνηση. Είναι κρίμα να χάνουν μόρια, γιατί παρερμηνεύουν τις εκφωνήσεις. Έχουν μάθει κάποιες συγκεκριμένες μεθοδολογίες και μπλοκάρουν κάποιες φορές».

 

Πηγή : e-thessalia.gr

Οδηγός Επαγγελματικού Προσανατολισμού για τους γονείς των παιδιών της Γ’ Γυμνασίου

Από άρθρο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου :



Λήψη αρχείου

Πηγή : dide.ira.sch.gr

Μάθετε για την πνευματική ιδιοκτησία

Καλώς ήρθες!

Είσαι μαθητής, εκπαιδευτικός ή γονιός και θέλεις να εξερευνήσεις την πνευματική ιδιοκτησία; Βρίσκεσαι στο σωστό σημείο!

Το copyrightschool.gr δημιουργήθηκε για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους να μάθουν περισσότερα για την πνευματική ιδιοκτησία.

Το copyrightschool.gr φιλοξενεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΟΠΙ).

Ο Ορφέας, το πολυτάλαντο χταπόδι, είναι ο πρωταγωνιστής μας. Θα σε συνοδεύσει στην περιήγησή σου στο copyrightschool.gr.

Πηγή : https://copyrightschool.gr/

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση