Συνάντηση στην Σόφια, Απολογισμός2 Γιώρτσου Ευαγγελία

Απολογισμός

Στο δρόμο για τη Βουλγαρία ένιωθα πολύ ενθουσιασμένη. Ήταν η πρώτη φορά που θα συμμετείχα σε πρόγραμμα Erasmus. Είχα ακούσει διάφορα για τα ταξίδια που γίνονταν στο Erasmus και ένιωθα πολύ τυχερή που θα συμμετείχα σε ένα τέτοιο πρόγραμμα. Φτάνοντας στη Βουλγαρία και βλέποντας τα διάφορα κτίρια, τους δρόμους και τα πάρκα εντυπωσιάστηκα αφού ήταν αρκετά διαφορετικά από την Ελλάδα. Αφού φτάσαμε στο ξενοδοχείο και τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας στα δωμάτια βγήκαμε για μία βόλτα στη Σόφια. Από την πρώτη κιόλας μέρα ήρθα πιο κοντά με τα παιδιά από την Ελλάδα και τις καθηγήτριες και δημιουργήσαμε μία πολύ ωραία παρέα. Την επόμενη μέρα γνωρίσαμε τα παιδιά από τις υπόλοιπες χώρες και είχαμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε γνώμες, ιδέες και απόψεις για διάφορα πράγματα. Όλα τα παιδιά ήταν εξαιρετικά και πολύ ευγενικά και δεθήκαμε αμέσως. Ακόμα και τα παιδιά που ντρεπόταν στην αρχή να μιλήσουν αγγλικά στη συνέχεια συμμετείχαν και αυτά συζητήσεις αφού δεν υπήρχε καμία ντροπή μεταξύ μας.

283702713 2094902290887445 1966238495957461719 n

Οι ξεναγήσεις στα αξιοθέατα της πόλης, τα πανεπιστήμια, τους ναούς, τα πάρκα και το βουλγαρικό σχολείο, ήταν όλες πολύ ενδιαφέρουσες και μέσα από αυτές γνωρίσαμε ένα  πολιτισμό αρκετά παρόμοιο με το δικό μας. Ομολογώ πώς πριν πάμε στη Βουλγαρία είχα μία διαφορετική γνώμη για αυτή τη χώρα που όμως  καταρρίφθηκε αφού είδα μία όμορφη χώρα που δεν είχε σχέση με την εικόνα που είχα σχηματίσει. Το ξεχωριστό με τη Βουλγαρία είναι ότι στην κουλτούρα και τον τρόπο ζωής υπάρχει επιρροή από διάφορους πολιτισμούς και έτσι υπάρχει μία πολυμορφία στα ήθη και τα έθιμα της.

Η συμμετοχή μου στο πρόγραμμα αυτό με έκανε να αναθεωρήσω αρκετά πράγματα και να εξελιχθώ ως άτομο αφού έζησα  νέες εμπειρίες , απέκτησα ανεξαρτησία και αυξήθηκε η αυτοπεποίθηση μου. Επίσης, μέσα από το πρόγραμμα δημιούργησα φιλίες που πιστεύω ότι θα κρατήσουν για αρκετά χρόνια και θα έχω επαφή με τα παιδιά από τις υπόλοιπες χώρες και μετά το τέλος του ταξιδιού. Μέσα από την παρέα που δημιουργήσαμε έζησα στιγμές Χαράς, ασταμάτητου γέλιου αλλά και στιγμές σοβαρών συζητήσεων και ανταλλαγής απόψεων σε διάφορους τομείς.

Είμαι πολύ χαρούμενη και ευγνώμων για τη συμμετοχή μου στο Erasmus και πιστεύω πως ήταν μία από τις καλύτερες στιγμές της ζωής μου. Ελπίζω να μπορέσω να ξανά συμμετέχω σε ένα τέτοιο πρόγραμμα αφού συνδυάζει τρία από τα πιο αγαπημένα μου πράγματα, τα ταξίδια, την φιλία και το φαγητό.

Γιώρτσου Ευαγγελία

Συνάντηση στην Σόφια, Απολογισμός1 Τσαντίλας Λευτέρης

Απολογισμός

Όταν άκουσα για πρώτη φορά για το πρόγραμμα Εrasmus, δεν πίστευα ότι θα ήταν κάτι ξεχωριστό, αλλά όταν αργότερα έμαθα  περισσότερα για το πρόγραμμα αποφάσισα να συμμετάσχω γιατί πίστευα πως θα ήταν μια ωραία εμπειρία που δεν θα ήθελα να χάσω.

Μέσα από το πρόγραμμα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα, και μέσα από τις παρουσιάσεις τους και μιλώντας μαζί τους μάθαμε πολλά για την χώρα τους και πώς λειτουργεί το εκπαιδευτικό σύστημα εκεί. Μέσα από όλα αυτά συνειδητοποίησα τις διαφορές και τις ομοιότητες που υπάρχουν μεταξύ των χωρών μας.

Όταν φιλοξενήσαμε τα παιδιά στο χώρα μας, υπήρχε η αγωνία για το πώς θα είναι η πρώτη συνάντηση, αν θα μας συμπαθήσουν ή αν θα έχουμε κοινά ενδιαφέροντα, πώς θα τους φανούν οι ξεναγήσεις μας και αν θα τους αρέσει το σχολείο μας. Αλλά η χαρά ήταν πολύ μεγάλη όταν καταλάβαμε ότι μείνανε ευχαριστημένοι με την φιλοξενία μας και ότι τους άρεσε η πόλη μας. Η ίδια αγωνία και ανυπομονησία υπήρχε όταν επισκεφτήκαμε εμείς την Βουλγαρία για το τι θα συναντούσαμε εκεί, αλλά τελικά καταλάβαμε ότι οι ομοιότητες στον τρόπο ζωής και εκπαίδευσης μας ήταν περισσότερες από τις διαφορές.

Ήταν μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία που δεν θα ξεχάσω ποτέ και θα πρότεινα σε όποιον έχει την ευκαιρία να το κάνει χωρίς δεύτερη σκέψη.

Τσαντίλας Λευτέρης

Ημερολόγιο της συνάντησης, Κυριακή 15-05-2022

Κυριακή 15-05-2022

Η μέρα δεν προβλεπόταν να έχει τίποτε το ιδιαίτερο. Βαλίτσες, σύντομο πρωινό και αναχώρηση με ταξί για τον σταθμό των λεωφορείων και από κει με λεωφορείο για Θεσσαλονίκη. Ωστόσο στον σταθμό  μια έκπληξη μας περίμενε. Δύο από τους βούλγαρους μαθητές ήρθαν να μας αποχαιρετήσουν ξανά. Δόθηκαν αμοιβαίες υποσχέσεις για μια νέα συνάντηση. Γιατί όχι;   Το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και η Σόφια τελικά πολύ κοντά μας!

λήψης

Ημερολόγιο της συνάντησης, Σάββατο 14-05-2022 Ευτυχία Κατσή

Σάββατο 14-05-2022

Φτάσαμε λοιπόν στην τελευταία μέρα του προγράμματος. Σύμφωνα με το πρόγραμμα η μέρα είναι αφιερωμένη σε δραστηριότητες στο σχολείο.

Μας οδήγησαν αρχικά σε μια αίθουσα εκδηλώσεων  εξοπλισμένη με μεγάλη οθόνη αφής. Εκεί κάθε εθνική ομάδα έκανε την παρουσίασή της. Εμείς, η  ελληνική ομάδα παρουσιάσαμε με το πρόγραμμα prezi  μια σύντομη ανασκόπηση της ιστορίας της πόλης μας και τις προοπτικές της για το μέλλον.

282789447 715461872935380 1334209781890739380 n

Στην συνέχεια χωρισμένοι σε ομάδες οι Βούλγαροι μαθητές μας ξενάγησαν στους χώρους του σχολείου. Πρόκειται για ένα μεγάλο κτήριο με πολλές εγκαταστάσεις, πράγμα βέβαια λογικό αφού φιλοξενεί περίπου 1300 παιδιά και μάλιστα διαφορετικών ηλικιών από 6 ως 19 ετών. Μας εντυπωσίασαν ωστόσο η τάξη, η καθαριότητα και η οργάνωση του χώρου που ήταν εμφανή σε κάθε μας βήμα.

Η ξενάγηση κατέληξε σε μια αίθουσα όπου είχε στρωθεί ένας μεγάλος μπουφές με παραδοσιακά εδέσματα που ετοίμασαν οι μαθητές και οι καθηγητές του προγράμματος. Στην είσοδο μας υποδέχθηκε η Βουλγάρα συντονίστρια προσφέροντάς μας φρεσκοψημένο σπιτικό ψωμί με ένα μείγμα μπαχαρικών, τυπικό έθιμο υποδοχής των Βουλγάρων. Κατόπιν δοκιμάσαμε διάφορα φαγητά, κάποια κοντινά με τα δικά μας κι άλλα όχι.

Μετά το γεύμα επιστρέψαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων όπου πήραμε τις βεβαιώσεις συμμετοχής, βγήκαμε τις τελευταίες φωτογραφίες και αποχαιρετίσαμε τους Βούλγαρους φίλους μας.

282132272 375370234616928 1924175645091420925 n

Καθώς ο καιρός ήταν βροχερός αποφασίσαμε να μην επισκεφθούμε το κέντρο της πόλης όπως αρχικά προγραμματίζαμε, αλλά να ακολουθήσουμε τις υπόλοιπες εθνικές αποστολές σε ένα εμπορικό κέντρο.  Εκεί κάναμε βόλτα,  αγοράσαμε μικρά δωράκια και αργά το απόγευμα επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να πακετάρουμε τα πράγματά μας.

Και επειδή οι αποχαιρετισμοί είναι πάντα δύσκολοι, το βραδάκι στο ξενοδοχείο μας επισκέφθηκαν σχεδόν όλοι οι Βούλγαροι μαθητές για ένα τελευταίο αντίο. και δεν άργησε να στηθεί ένα μίνι αυτοσχέδιο πάρτι στο δωμάτιο των Ελλήνων αγοριών που ήταν και το πιο ευρύχωρο  με όλους τους συμμετέχοντες παρόντες. Το  πάρτι έληξε γρήγορα πριν προκαλέσουμε την οργή των υπεύθυνων του ξενοδοχείου

Ήταν μια μοναδική μέρα η οποία θα μείνει για πάντα χαραγμένη στην μνήμη μας όπως και γενικά ολόκληρο το ταξίδι!

Κατσή Ευτυχία

Ημερολόγιο της συνάντησης, Παρασκευή, 13-05-2022, Δημήτρης Σταμπολίδης

Παρασκευή 13-05-2022

Η 5η ημέρα μας στη Βουλγαρία ήταν αφιερωμένη στην επίσκεψη μας, στη 2η μεγαλύτερη πόλη της χώρας, τη Φιλιππούπολη. Γνωρίζοντας ότι θα παίρναμε το λεωφορείο αρκετά νωρίς το πρωί, ξεκινήσαμε την μέρα μας με ένα ακόμα πιο πρωινό ξύπνημα στις 6:30 ηωρα, φάγαμε πρωινό, ετοιμαστήκαμε και φύγαμε για το ταξίδι μας με το λεωφορείο.

Η διαδρομή ήταν φανταστική, γενικότερα η Βουλγαρία με το άφθονο πράσινο της και τον ζεστό καλοκαιρινό καιρό έκανε την διαμονή μας ολοένα και πιο απολαυστική.

Στη Φιλιππούπολη είχαμε την ευκαιρία να επισκέπτομαι αρκετούς αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. Μερικά που ξεχώρισαν για μένα ήταν το ρωμαϊκό  θέατρο, το μουσείο-σπίτι Hindliyan και βεβαίως τα γραφικά στενάκια της παλιάς πόλης.

282699592 530766712049649 7843734313713810875 n

Ύστερα, όπως έφτανε το μεσημεράκι κατευθυνθήκαμε προς ένα λόφο, όπου  θα γινόταν η επόμενη δραστηριότητα μας. Στόχος μας ήταν να φτάσουμε στην κορυφή του και να κάνουμε πικ-νικ. Περάσαμε τέλεια και ήρθαμε ακόμη πιο κοντά με τα παιδιά του προγράμματος. Μετά το φαγητό κατεβήκαμε με τα πόδια στο κέντρο της πόλης που μας δόθηκε και ελεύθερος χρόνος να κάνουμε βόλτα και ψώνια.

Αργά το απόγευμα  επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας στη Σόφια όπου και  πάλι είχαμε λίγο ελεύθερο χρόνο.

Γενικότερα η μέρα ήταν απολαυστική αν και κάπως κουραστική καθώς περπατήσαμε αρκετά, όμως δημιουργήσαμε αξέχαστες εμπειρίες και τολμώ να πω πως ήταν από τις αγαπημένες μέρες στο πρόγραμμα.

Δημήτρης Σταμπολίδης

Ημερολόγιο της συνάντησης, Σόφια, Πέμπτη, 12-05-2022 Σοφία Κωνσταντινίδου

Πέμπτη 12-05-2022

Η μέρα περιελάμβανε επίσκεψη στο δημόσιο πανεπιστήμιο της Σόφιας. Πριν όμως από αυτό οι Βούλγαροι καθηγητές μας προσκάλεσαν να παρακολουθήσουμε την τελετή αποφοίτησης που θα γινόταν στο σχολείο τους.

IMG 20220512 092635

Το σχολείο τους είναι μεγάλο (με πάνω από 1300 παιδιά όπως μάθαμε αργότερα) όπου όμως τα παιδιά φοιτούν από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο. Η τελετή αποφοίτησης έγινε στην αυλή όπου είχε στηθεί μια μικρή εξέδρα. Οι τελειόφοιτοι μαθητές ντυμένοι με τα καλά τους ξεχώριζαν αμέσως από τους υπόλοιπους.  Μετά από ένα σύντομο τελετουργικό παράδοσης και παραλαβής της σημαίας άρχισε η τελετή που περιελάμβανε τραγούδια από την παιδική χορωδία του σχολείου, ποιήματα, σύντομα σκετσάκια, απονομή βραβείων σε αθλητικές ομάδες κλπ. Η συγκίνηση ήταν έντονη και συχνά η τελετή διακόπτονταν από ένα σύνθημα που φώναζαν οι τελειόφοιτοι. Τέλος όλοι μαζί παραταγμένοι οι τελειόφοιτοι αποχώρισαν τελετουργικά από την αυλή αφού προηγουμένως η διευθύντρια έριξε από ένα παραδοσιακό σκεύος νερό  στον δρόμο τους, τηρώντας ένα βουλγαρικό έθιμο για τους νέους που ξεκινούν την ζωή τους. Αποχωρίσαμε και εμείς από το σχολείο έχοντας πάρει μια αυθεντική  γεύση από την μαθητική ζωή  στην γειτονική μας χώρα.

Στην συνέχεια πήραμε το λεωφορείο για την ανατολική πλευρά της πόλης όπου βρίσκεται το Πανεπιστήμιο. Και πάλι η καταπράσινη διαδρομή μέσα στην καρδιά μιας μεγαλούπολης μας εντυπωσίασε.

Στο πανεπιστήμιο χωριστήκαμε σε ομάδες. Την δική μας ομάδα ανέλαβε μια νεαρή μεταπτυχιακή φοιτήτρια Φυσικών Επιστημών που μέσα από 5 σταθμούς μας παρουσίασε διάφορους χώρους του Πανεπιστημίου: εργαστήριο χημείας (απόσταξη αιθέριων ελαίων) πληροφορικής, αυτοματισμών, παραγωγής υδρογόνου κλπ. Σε κάθε σταθμό   μας περίμεναν οι υπεύθυνοι των εργαστηρίων για να μας εξηγήσουν.

282809552 1063738907871828 7772803336364522403 n

την έρευνα που κάνουν. Το σύστημα των παρουσιάσεων, αν και περίπλοκο, ήταν καλά οργανωμένο και έτσι για περίπου δύο ώρες πήραμε μια ικανοποιητική γεύση από την δουλειά που γίνεται στο Πανεπιστήμιο.

Ξαναβρεθήκαμε με όλους τους υπόλοιπους μαθητές και καθηγητές σε ένα εστιατόριο της περιοχής όπου φάγαμε μεσημεριανό.

Τέλος επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να προετοιμαστούμε για την βραδινή έξοδο σε παραδοσιακή βουλγαρική ταβέρνα με μουσική και χορό. Δυστυχώς οι Γάλλοι μαθητές από το Ρεουνιόν δεν συμμετείχαν στην βραδιά. Ωστόσο η ταβέρνα ήταν πραγματικά όμορφη, με  ζωντανή μουσική και ένα συγκρότημα που χόρευε παραδοσιακούς χορούς της Βουλγαρίας. Ανάμεσα στους άλλους συνδαιτημόνες ήταν και μια παρέα Βούλγαρων μαθητών που γιόρταζαν την αποφοίτησή τους από το Λύκειο και έτσι με τόσο νεαρό κόσμο ήταν φυσικό το κέφι να ανάψε.Σύντομα όλοι ακόμη και κάποιοι πιο διστακτικοί ήταν στην πίστα να δοκιμάζουν τα βήματα των βουλγάρικων χορών.

283253970 4574893812611456 1721434451601606798 n

Σοφία Κωνσταντινίδου

Ημερολόγιο της συνάντησης, Σόφια, Τετάρτη, 11-05-2022, Θοδωρής Χαντζίδης

Τετάρτη, 12-05-2022

Την τρίτη μέρα του προγράμματος στην Βουλγαρία ξυπνήσαμε  όλοι νωρίς για να πάρουμε το λεωφορείο που θα μας πήγαινε στον κέντρο της πόλης της Σοφίας.

Η εικόνα που αντικρίσαμε ήταν τελείως διαφορετική από εκείνη τον προαστίων και των γύρω περιοχών. Τα κτήρια ήταν όμορφα και στην πλειοψηφία τους καλοδιατη-ρημένα, υπήρχαν πολλά ιστορικά μνημεία και όμορφα μέρη, αλλά εκείνο που μας εντυπωσίασε όλους ήταν τα πανέμορφα καταπράσινα πάρκα που έδιναν στην πόλη μια ξεχωριστή ομορφιά.

Επισκεφτήκαμε τα σημαντικότερα  αξιοθέατα, όπως τον καθεδρικό ναό Alexander Nievski, την εκκλησία της Αγίας Σοφίας και κάποιες άλλες εκκλησίες  και στην συνέχεια πήγαμε στο δημαρχείο της πόλης.

IMG 20220511 094140

Εκεί μας υπο-δέχθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου  ο διευθυντής του σχολείου που μας φιλοξενεί που είναι και δημοτικός σύμβουλος και μας  μίλησε για το σχολείο, την Σόφια και το όραμά τους για μια έξυπνη πόλη.

IMG 20220511 112432

Στην συνέχεια  τον λόγο πήρε ένας νέος Βούλγαρος πολίτικος που μας παρουσίασε διάφορες  καινοτόμες δράσεις για την βελτίωση της ζωής στην   πόλη της Σοφίας . Μετά περπατήσαμε για να φτάσουμε στην κεντρική αγορά της πόλης .

Κατά την διάρκεια της διαδρομής συναντήσαμε  πανέμορφα κτίρια όπως το Εθνικό Θέατρο Ιβάν Βάζοφ Περιηγηθήκαμε για λίγο στον κεντρικό πεζόδρομο  Vitosha της Σόφιας  και στη συνεχεία δοκιμάσαμε παραδοσιακές γεύσεις της Βουλγαρίας σε μια υπόγεια  παραδοσιακή ταβέρνα.

IMG 20220511 134632

Μετά οι Βούλγαροι μαθητές μας χώρισαν σε γκρουπ και μας ξενάγησαν στο ιστορικό κέντρο. Είδαμε τα ερείπια της Serdica, της αρχαίας Σόφιας,  πολύ καλά συντηρημένα στο κέντρο της πόλης, διάφορα δημόσια  κτήρια, μουσεία, θέατρα. Κι ακόμη   την ρώσικη εκκλησία, μια κυκλική εκκλησία (ροτόντα), μικρογραφία της δικής μας, ένα τζαμί του 14ου αιώνα.  Τέλος  παρακολουθήσαμε την αλλαγή της φρουράς στο προεδρικό μέγαρο  και σίγουρα  μάθαμε πολλά για την ιστορία της πόλης.

‘Ηταν σίγουρα  μια από  τις πιο κουραστικές ημέρες αλλά οι εμπειρίες που αποκομί-σαμε  και το σκηνικό που αντικρίσαμε θα μας μείνει αξέχαστο. Ένα  τέτοιο ταξίδι δεν είναι απλά ένα ταξίδι,  είναι πολλά περισσότερα .Είναι φίλιες, συντροφιά,  γνώσεις και αξέχαστες αναμνήσεις!

Θοδωρής Χαντζίδης

Ημερολόγιο της συνάντησης, Σόφια, Τρίτη 10-05-2022 Βασίλης Κοντέας

Τρίτη 10-05-2022

Την Τρίτη, ξυπνήσαμε νωρίς γιατί είχαμε αρκετά πράγματα στο πρόγραμμα μας εκείνη την μέρα. Για αρχή φάγαμε πρωινό βιαστικά και συναντηθήκαμε με τα υπόλοιπα παιδιά από το Παρίσι, το Ρεουνιόν και την Σόφια, για να πάρουμε το μετρό και να πάμε σε ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Βουλγαρίας.

IMG 20220510 134445

Εκεί αρχικά παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση για τις έξυπνες πόλεις και στην συνέχεια περιηγηθήκαμε σε χώρους όπως την  βιβλιοθήκη, την αίθουσα προβολών, την αίθουσα τέχνης όπου είδαμε συλλογές   από έργα τέχνης των μαθητών, καθώς και τον εξωτερικό χώρο του πανεπιστημίου που ήταν περιτριγυρισμένος από έναν μεγάλο ενιαίο κήπο.

IMG 20220510 105730

Στην συνέχεια φάγαμε μεσημεριανό στο εστιατόριο The school  απέναντι από το πανεπιστήμιο, όπου γνωριστήκαμε λίγο καλύτερα με τους μαθητές από τις άλλες χώρες.

Κατόπιν πήραμε το μετρό και στην συνέχεια το αστικό, κατευθυνόμενοι στο Tecno Magic Land, ένα εκπληκτικό μουσείο επιστημών της Βουλγαρίας. Εκεί μας έκαναν  πρώτα μια παρουσίαση για το πώς θα μπορούσε η κάθε πόλη να γίνει «έξυπνη» και να εξελιχθεί τεχνολογικά. Στην συνέχεια μας παρουσίασαν  κάποια κόλπα οφθαλμαπάτης χρησιμοποιώντας την φυσική,  (πχ ένα ποτήρι με νερό αιωρείται βάζοντας ένα μίξερ σε λειτουργία μέσα του).

Τέλος, μας  ξενάγησαν  σε κάποια από τα εκθέματα του μουσείου (πχ μπάλες-βαρίδια που κρεμόντουσαν από σπάγκους και αν τις μετακινούσαμε όλες μαζί, παρόλη την αλλαγή ταχύτητάς και κατεύθυνσής τους, στο τέλος πάλι ευθυγραμμίζονταν, τους φακούς που έκαναν αντικείμενα να αλλάζουν σχήμα και χρώμα ή ακόμη ανεμιστήρες που λειτουργούσαν με την θερμική ενέργεια μιας λάμπας). Προσωπικά αυτά που με εντυπωσίασαν περισσότερο ήταν μια  μηχανή νερού που ανάλογα με την οπτική γωνία και τον φωτισμό έβλεπε κανείς το νερό να πέφτει ανάποδα ενώ στην πραγματικότητα έπεφτε κανονικά, ο χώρος που κάνανε διάφορα σχήματα με φούσκες και οι μικροί μηχανισμοί που είχαν κατασκευαστεί από προγράμματα του υπολογιστή.

IMG 20220510 094651Όταν τελείωσε η ξενάγησή μας, χρησιμοποιήσαμε για μια ακόμη φορά το μετρό για να πάμε στο πιο κοντινό εμπορικό κέντρο, το οποίο ήταν και ο τελευταίος μας προορισμός πριν τον γυρισμό μας στο ξενοδοχείο. Αφού τελειώσαμε τα ψώνια και το φαγητό μας στο εμπορικό, πήραμε πλέον εξουθενωμένοι τον δρόμο του γυρισμού για το ξενοδοχείο.

Βασίλης Κοντέας

Ημερολόγιο της συνάντησης, Σόφια, Δευτέρα 09-05-2022 Βασίλης Πελτέκης

Δευτέρα 09-05-2022

Τη Δευτέρα νωρίς το πρωί συγκεντρωθήκαμε όλοι στα ΚΤΕΛ Μακεδονίας από όπου πήραμε το λεωφορείο για  την Σόφια. Αφού περάσαμε τα σύνορα μετά από μια σύντομη διαδικασία ελέγχου, παρατηρήσαμε ότι το τοπίο της Βουλγαρίας ήταν πολύ παρόμοιο με αυτό της Ελλάδας, πράγμα βέβαια  αναμενόμενο, αφού είναι γειτονικές χώρες.

Το ταξίδι μας ήταν άνετο, χωρίς απρόοπτα και διήρκεσε περίπου 5 ώρες. Στον σταθμό λεωφορείων της Σόφιας μας υποδέχθηκε η Βουλγάρα καθηγήτρια κα Mincheva που είναι υπεύθυνη για το πρόγραμμα και αφού μοιραστήκαμε σε τέσσερα ταξί  κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο μας.  Στην διαδρομή πήραμε μια πρώτη γεύση από την πόλη και αυτό που μας εξέπληξε όλους ήταν το πόσο πράσινη είναι.   Όπου κι αν κοιτούσαμε, βλέπαμε πολλά δέντρα, θάμνους  και  μεγάλα πάρκα που έκαναν το μέρος να φαίνεται εξαιρετικά όμορφο και σίγουρα να μην θυμίζει τις ελληνικές πόλεις.    Τελικά, φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας. Το εξωτερικό ήταν  απλό και μάλλον πληκτικό, αλλά τουλάχιστον το εσωτερικό ήταν πολύ καλύτερο. Τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτιά μας και μετά από λίγο μας είπαν οι καθηγήτριές μας να βρεθούμε στο λόμπι του ξενοδοχείου, για να πάμε όλοι να ανταλλάξουμε νόμισμα: ευρώ σε βουλγαρικά λεβ. Στο δρόμο μας προς τα εκεί, πήραμε μια ιδέα από την περιοχή όπου θα μέναμε τις επόμενες μέρες. Η Σόφια μας έδωσε την εντύπωση μιας σύγχρονης μεγαλούπολης με φαρδείς δρόμους, υπόγειες διαβάσεις που συνήθως έχουν και κάθε είδους μικρά μαγαζάκια, πυκνή αστική συγκοινωνία με λεωφορεία και τραμ. Μάθαμε ότι έχει και μετρό αλλά αυτό έμενε να το ανακαλύψουμε τις επόμενες μέρες.

282665945 783857336299640 5081527344810807086 n

Στην συνέχεια και επειδή είχε πλέον αρχίσει να βραδιάζει και να πεινάμε αρκετά, αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε ένα από τα εστιατόρια της περιοχής και να χρησιμοποιήσουμε τα μόλις αποκτημένα μας λεβ. Μετά από μια διερευνητική βόλτα στην γειτονιά καταλήξαμε σε μια  πιτσαρία. Η πίτσα εκεί ήταν αρκετά καλή, αν και πρέπει να πω ότι έχω φάει καλύτερες εδώ στην Ελλάδα. Αφού τελειώσαμε το φαγητό, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας  για να ξεκουραστούμε ανυπομονώντας για την επόμενη μέρα.

Βασίλης Πελτέκης

Σόφια, 10-14 Μαϊου

Από τις 10 ως τις 14 Μαΐου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η 4η και τελευταία συνάντηση του προγράμματος στην γειτονική μας Σόφια. Στην συνάντηση συμμετείχαν

8 μαθητές της Α τάξης:  Γιώρτσου Ευαγγελία, Κατσή Ευτυχία, Κοντέας Βασίλης, Κωνσταντινίδου Σοφία, Πελτέκης Βασίλης, Σταμπολίδης Δημήτρης, Τσαντίλας Λευτέρης, Χαντζίδης Θοδωρής

και οι καθηγήτριες Δοιρανλή Αννα, Μηντζιώρη Μαγδαληνή, Γλαράκη Θεοδώρα

Αποφασίστηκε η υπέρβαση του αριθμού των μαθητών από 6 σε 8, καθώς το κόστος μετακίνησης στην Σόφια δεν είναι ιδιαίτερα υψηλό αλλά κυρίως γιατί η ομάδα των 8 μαθητών δούλεψε για την συνάντηση της Θεσσαλονίκης που είχε προηγηθεί, με πολύ προθυμία και υπευθυνότητα και συνεπώς ήταν δύσκολο να επιλέξουμε κάποιους και να αποκλείσουμε κάποιους άλλους,  έστω και αν αυτό γινόταν με κλήρωση.

Η γειτονική μας χώρα και η φιλοξενία των Βούλγαρων εταίρων μας, μαθητών και καθηγητών, αποδείχθηκε ανώτερη των προσδοκιών μας. Με σύμμαχο τον καλό καιρό περιηγηθήκαμε στην καταπράσινη Σόφια και τα κυριότερα μνημεία της, επισκεφθήκαμε το  δημαρχείο, το νέο πανεπιστήμιο, το Τεχνολογικό πανεπιστήμιο της Σόφιας  καθώς και το τεχνολογικό μουσείο και παρακολουθήσαμε διαλέξεις και παρουσιάσεις με θέμα την έξυπνη πόλη και τα έξυπνα κτίρια. Κι ακόμη πήραμε μια γεύση από την αυθεντική σχολική ζωή παρακολουθώντας την τελετή αποφοίτησης, γευτήκαμε παραδοσιακά βουλγαρικά εδέσματα στο τραπέζι που μας ετοίμασαν την τελευταία μέρα και ακόμη χορέψαμε στους ρυθμούς της παραδοσιακής μουσικής. Το κλίμα μεταξύ των μαθητών που αρχικά ήταν αμήχανο σύντομα ζεστάθηκε κυρίως μεταξύ των βαλκάνιων εταίρων.

Οι μαθητές μας με την καθοδήγηση της κας Δοϊρανλή έκαναν μια εξαιρετική παρουσίαση για την Θεσσαλονίκη,  την μακραίωνη ιστορία της, αλλά και την προοπτική της να μεταμορφωθεί σε έξυπνη πόλη. Επίσης ήταν πολύ συνεργάσιμοι, υπεύθυνοι και  ανοιχτοί στο καινούριο. Το γεγονός αυτό καθώς και η καλή οργάνωση από την πλευρά της φιλοξενούσας χώρας είχε ως αποτέλεσμα η εβδομάδα στην Σόφια να είναι πλούσια σε εκπαιδευτικές εμπειρίες και ευχάριστες στιγμές.

Ευχόμαστε στους νεαρούς μαθητές μας να έχουν την ευκαιρία και στο μέλλον να ζήσουν την εμπειρία της συμμετοχής  σε ένα πρόγραμμα Erasmus.