Βιογραφικό

Ονομάζομαι Ευδοκία Αραπίτσα και γεννήθηκα στις 17 Ιουλίου του 1984. Είμαι παντρεμένη με τον δρ. Ιωάννη Παναγιωτόπουλο και από το 2017 ζούμε στην Αγία Παρασκευή Αττικής.

Μέχρι και την ηλικία των 18 ετών έζησα στον Αλίαρτο Βοιωτίας, μια όμορφη κωμόπολη, όπου τελείωσα την βασική εκπαίδευση. Το 2002 βρέθηκα στην Ρόδο ως φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού. Ολοκλήρωσα το πρώτο μου πτυχία το 2006 και αμέσως εισήλθα στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών “Περιβαλλοντική Εκπαίδευση” του ιδίου πανεπιστημίου. Η αποφοίτησή μου ολοκληρώθηκε δύο χρόνια αργότερα μετά την εκπόνηση της πτυχιακής μου με θέμα “Οι περιβαλλοντικές ηθικές αξίες μέσα στη λογοτεχνία για παιδιά προσχολικής ηλικίας: η περίπτωση του σύγχρονου εικονογραφημένου παιδικού παραμυθιού”. Η αγάπη μου για τον πολιτισμό και την τέχνη με οδήγησε το 2018 στην εγγραφή μου στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου “Διοίκηση Πολιτιστικών Μονάδων” από το οποίο πρόκειται να ολοκληρώσω φέτος.

48283411 10218362665601652 1881868039893286912 n

Η αρχή της εκπαιδευτικής μου καριέρας έγινε το 2007, οπότε και εργάστηκα στον Παιδικό Σταθμό Αλιάρτου στη θέση νηπιαγωγού. Το 2009 ξεκίνησε εισήχθηκα ως νηπιαγωγός στο δημόσιο σχολείο και ξεκίνησε η περιπέτεια μου ως αναπληρώτρια. Το ταξίδι ξεκίνησε με το 1ο Νηπιαγωγείο Καρδάμαινας στην Κω και ακολούθησαν το 2ο Νηπιαγωγείο Νέας Περάμου, το Νηπιαγωγείο Χρυσοκελλαριάς, το Νηπιαγωγείο Αγκιστρίου, το Νηπιαγωγείο Δομβραίνας, το 1ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου, το 8ο Νηπιαγωγείο Γέρακα, το 3ο Νηπιαγωγείο Κερατέας, το 16ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου και το 9ο Νηπιαγωγείο Αγίας Παρασκευής. Το 2016 βρέθηκα στο Αχιλλοπούλειο Νηπιαγωγείο Καΐρου, ως υπάλληλος της εκεί ελληνικής κοινότητας, προσθέτοντας στο βιογραφικό μου την σημαντικότερη ίσως στιγμή της εκπαιδευτικής μου πορείας. Το 2021 η περιπέτεια της αναπλήρωσης έλαβε επιτέλους τέλος με τον μόνιμο διορισμό μου στην Ανατολική Αττική, όπου και διδάσκω στο 3ο Νηπιαγωγείο Γλυκών Νερών.

Τέλος, σε ότι αφορά την επαγγελματική μου καριέρα, μια από τις πιο δημιουργικές ενασχολήσεις μου αποτέλεσε η συμμετοχή στη δημιουργία του Μουσείου Σχολικής Ζωής Θίσβης, όπου από το 2013 ως το 2016, συμμετείχα στην επιμέλεια της μουσειακής συλλογής, στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την υλοποίηση πλήθους δράσεων. Παράλληλα εργάστηκα εθελοντικά ως εμψυχώτρια- μουσειοπαιδαγωγός, ενώ τέλος ίδρυσα και λειτούργησα θεατρική ομάδα παιδιών και νέων.

Η πίστη μου στην δια βίου μάθηση οδήγησε στην παραγωγή συγγραφικού έργου, σε μια προσπάθειά μου να συνδυάσω την θεωρία με την πράξη. Ένα από τα σημαντικότερα έργα μου αποτελεί το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για το Μουσείο Σχολικής Ζωής Θίσβης καθώς και η κατασκευή της ομώνυμης μουσειοσκευής. Για όποιον ενδιαφέρετε για τα κείμενά μου μπορεί να ανατρέξει στα εξής:

1. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2018) Το τρίγωνο της μεταρρύθμισης: Πολιτική, Κοινωνία, Εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης: η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1985, στα Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, ΕΚΕΔΙΣΥ, Αθήνα

2. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2018) «Ένα σχολείο αφηγείται…» το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Μουσείου Σχολικής Ζωής Θίσβης στα Πρακτικά του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: Αναζητώντας την καινοτομία, την τέχνη, τη δημιουργικότητα» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, ΕΚΕΔΙΣΥ, Αθήνα
3. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2014) Από την πλάκα και το κοντύλι στην ταμπλέτα και την γραφίδα: Η εισαγωγή και εξέλιξη των εποπτικών μέσων διδασκαλίας και των Τ.Π.Ε. στο ελληνικό σχολείο από το 1950 μέχρι σήμερα, στα πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε.» υπό την
αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Εκδ. ΧΧ, Αθήνα
4. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2014) Ο Άγιος Βασίλης έρχεται… Ένα δι- ευρωπαϊκό Σχέδιο Εργασίας για το Νηπιαγωγείο μέσα από την εκπαιδευτική πλατφόρμα eTwinning, στα πρακτικά του Πανελλήνιου Συνεδρίου «Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε.» υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Εκδ. ΧΧ, Αθήνα
5. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. Κριτική Εκπαίδευση & Τέχνη: Η θεωρία του Paul Freire για την διερεύνηση της έννοιας της φτώχειας μέσα από τα έργα τέχνης, στα πρακτικά του 4ου Διεθνούς Συνεδρίου «Κριτική Εκπαίδευση στην Εποχή της Κρίσης» του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Εκδ. ΧΧ,
Θεσσαλονίκη
6. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2014) Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη & Κριτική Παιδαγωγική στα Business Schools, στα πρακτικά του 11ου   Φοιτητικού Συνεδρίου Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εκδ. ΧΧ, Αθήνα
7. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2014) Τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα eTwinning ως εργαλείο Διαχείρισης της Αλλαγής που επέφερε η είσοδος των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, στα πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός» υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Εκδ. ΧΧ, Αθήνα
8. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2014) Ιστοριογραμμή: μια διεπιστημονική προσέγγιση της Ιστορίας της Εκπαίδευσης στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος του Μουσείου Σχολικής Ζωής Θίσβης, , στα πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός» υπό την Αιγίδα του Υπουργείου
Παιδείας, Εκδ. ΧΧ, Αθήνα
9. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2013) Η ποιότητα Υπηρεσιών σε Σχολικές Ιστοσελίδες & Δίκτυα. Η Πρόκληση του Διαδικτυακού Σύννεφου, στα πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοιχτή & Εξ Αποστάσεως
Εκπαίδευση- Μεθοδολογίες Μάθησης- ICODL 2013, Εκδ. ΧΧ, Αθήνα
10.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2013) Η γλωσσική ανάπτυξη στο Νηπιαγωγείο με την χρήση του Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (e- mail), στα πρακτικά του 7ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Ανοιχτή & Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση- Μεθοδολογίες Μάθησης – ICODL 2013, Εκδ. ΧΧ, Αθήνα
11. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2011) Το ζητούμενο της Εκπαίδευσης για την Διοίκηση στα Παιδαγωγικά Τμήματα Νηπιαγωγών των Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Διοίκηση της Εκπαίδευσης & Διαπολιτισμική Πραγματικότητα, Εκδ. ΚΕ.Δ.ΕΚ. Πανεπιστήμιο Πατρών, Πάτρα
12.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2011) Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων στο Σχολείο: Μια πράξη αυτονομίας, στα πρακτικά του 3ου Διεθνούς Συνεδρίου Διοίκηση της Εκπαίδευσης & Διαπολιτισμική Πραγματικότητα, Εκδ. ΚΕ.Δ.ΕΚ. Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα
13.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2011) Τα παιδιά αξιολογούν ζωγραφίζοντας: η αξιολόγηση της νηπιαγωγού μέσα από το παιδικό ιχνογράφημα, στα πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Οργάνωση & Διοίκηση στην Εκπαίδευση, Εκδ. Εταιρεία Επιστημών Αγωγής Δράμας, Δράμα
14.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2011) Η διοίκηση επιχειρήσεων στην υπηρεσία της εκπαίδευσηςενηλίκων: ο διευθυντής και ο μάνατζερ στα πρακτικά του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Οργάνωση & Διοίκηση στην Εκπαίδευση, Εκδ. Εταιρεία Επιστημών Αγωγής Δράμας, Δράμα
15.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2010) Το Ποδήλατο από το χθες στο σήμερα. Ένα οικολογικό & ασφαλές μέσο προαγωγής της ανθρώπινης υγείας, στα πρακτικά του 13ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Φυσική & Άνθρωπος. Ερευνητικά Αποτελέσματα & Τεχνολογίες για τη Βελτίωση της Ποιότητας Ζωής, Εκδ. Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα.
16.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2008) Cross- Cultural Management & Intercultural Education: Εφαρμογές των σύγχρονων τάσεων της Διοίκησης Επιχειρήσεων στο πεδίο της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης,
στα πρακτικά του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου Τυπική, μη Τυπική και Άτυπη Εκπαίδευση στην Ελλάδα- Βηματισμοί αλλαγής της εκπαίδευσης και του περιεχομένου της, Εκδ. ΚΕ.Δ.ΕΚ., Πάτρα.
17. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2008) Η νηπιαγωγός ως manager: Απόψεις πέντε διευθυντριών Βρεφικών και Παιδικών Δημοτικών Σταθμών της Πάτρας, για την συμμετοχή τους στην οικονομική διαχείριση, στα πρακτικά του 2ου Διεθνούς Συνεδρίου Νέο Εκπαιδευτικό Υλικό- Αξιολόγηση και Διοίκηση Α’/βάθμιας
και Β’/βάθμιας Εκπαίδευσης, Εκδ. ΚΕ.Δ.ΕΚ. Πανεπιστήμιο Πατρών, Πάτρα.

18.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2008) Ιστορική Εξέλιξη Επιστήμης και Τέχνης: το αληθινό και το ωραίο σε κοινή πορεία, στα πρακτικά του 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου Η Φυσική στη ζωή μας. Οι επιδράσεις της Φυσικής, στην κοινωνική διαμόρφωση, στην παραγωγική διαδικασία και στην εκπαιδευτική πράξη, Εκδ. Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα.

19.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2008) Θεωρητική Φυσική on line, στα πρακτικά του 12ου Πανελληνίου Συνεδρίου Η Φυσική στη ζωή μας. Οι επιδράσεις της Φυσικής, στην κοινωνική διαμόρφωση, στην
παραγωγική διαδικασία και στην εκπαιδευτική πράξη, Εκδ. Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα.
20. Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2008) Η Τέχνη ως εργαλείο Επίτευξης Περιβαλλοντικών Στόχων και ως Διαπολιτισμικό Παιδαγωγικό Μέσο: Προσεγγίσεις διδασκαλίας και συμπεράσματα από την εμπειρίαενός εκπαιδευτικού προγράμματος φιλοξενίας, στα πρακτικά του 2ου Διεθνούς Διεπιστημονικού Συνεδρίου Επιστήμη και Τέχνη: Κοινή Πορεία προς το Ωραίο και την Αλήθεια; Εκδ. Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα.
21.  Αραπίτσα, Ε., κ.ά. (2008) Τέχνης «Τέχνασμα» Τεχνολογία. Με κοινή αφετηρία τους αριθμούς, αναζητώντας την αλήθεια και την ομορφιά της ζωής, στα πρακτικά του 2ου Διεθνούς Διεπιστημονικού
Συνεδρίου Επιστήμη και Τέχνη: Κοινή Πορεία προς το Ωραίο και την Αλήθεια; Εκδ. Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα.
22. Arapitsa, E., et al (2008) «Historical Evolution of Science and Art: the true and the beautiful in common course» in the published records of the 12 Pan-Hellenic Conference «Physics in our Life. Physics’ Impacts in Social Configuration, Production Process and Educational Practice».

Σε ότι αφορά τον ελεύθερο χρόνο μου, μου αρέσει πολύ το διάβασμα, το θέατρο, η κολύμβηση και οι
πεζοπορίες.  Ασχολούμαι ερασιτεχνικά με την ζωγραφική, τις κατασκευές και την διακόσμηση. Τέλος αγαπώ πολύ την τεχνολογία, την οποία μου αρέσει να ανακαλύπτω μόνη μου!

 

Όταν μεγαλώσω… ονειρεύομαι να γίνω ο ενήλικας που φανταζόμουν παιδί!!!