ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ (εργασία)/RACISM

ΑΡΘΡΟ 2

Όλα τα παιδιά είναι ίσα. Έχουν το δικαίωμα να τα αντιμετωπίζουν χωρίς διακρίσεις λόγω της φυλής, του φύλου, της γλώσσας, της θρησκείας, των πολιτικών απόψεων ,της περιουσίας, της κατάστασης, των ιδιαιτέρων αναγκών ή της εμφάνισής τους.                                                                        ΑΡΘΡΟ 30                                                                                                                                                                   Τα Παιδιά που ανήκουν σε εθνικές γλωσσικές ή θρησκευτικές μειονότητες έχουν δικαίωμα να έχουν τη δική τους πολιτιστική ζωή να χρησιμοποιούν τη δική τους γλώσσα από κοινού και να ασκούν τη θρησκεία τους. Αυτό υποστηρίζεται  από τη σύμβαση.         Όμως:

  •  στα Βαλκάνια τα τσιγγανόπαιδα  συχνά αντιμετωπίζουν αποκλεισμό από το σχολείο. Η διαρροή είναι  μεγαλύτερη  για τα κορίτσια.  
  • στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη οι πληθυσμοί Ρομά (τσιγγάνοι) αντιμετώπισαν δυσκολίες στην επιστροφή στο σπίτι τους και στην επιστροφή των περιουσιών τους μετά τον πόλεμο. 
  •  στη Γουατεμάλα, μεταξύ του 2001 και 2004, δολοφονήθηκαν 1188 γυναίκες και κορίτσια. Τα περισσότερα θύματα, που η ηλικία τους ξεκινούσε από τα 13 χρόνια, είναι από φτωχά κοινωνικά στρώματα, νοικοκυρές, εργάτριες ή φοιτήτριες.(ελευθεροτυπία 24/11/2007). 
  •   σε εθνική έρευνα στις ΗΠΑ αποκαλύφθηκε ότι το 83% των μαθητριών 13-17 χρόνων ανέφεραν (συχνή) σεξουαλική παρενόχληση στο σχολείο (λεκτική, χειρονομίες και σωματική) έναντι του 79% των αγοριών που είχαν αντιμετωπίσει παρόμοια εμπειρία (τουλάχιστον μια φορά). Τα κορίτσια σε πενταπλάσιο βαθμό φοβούνταν παρόμοια συμπεριφορά, λόγος για τον οποίο σε ποσοστό 21% απέφευγαν να παρακολουθήσουν συγκεκριμένα μαθήματα. ( Ελευθεροτυπία. Φάκελος 24/11/2007). 
  •  στις εμπόλεμες περιοχές τα κορίτσια χρησιμοποιούνται ως σεξουαλικές σκλάβες, ενώ αλλού, παρά τη σχετική νομοθεσία, είναι διαδεδομένη πρακτική η σωματική τιμωρία.( Φάκελος. Ελευθεροτυπία 24/1/2007). 
  •  στη λαϊκή δημοκρατία του Κονγκό είναι διαδεδομένη και συστηματική   η χρήση ανηλίκων ως μαχητών, ως χαμάληδων ακόμη και ως σεξουαλικών σκλάβων, τόσο από τις κυβερνητικές δυνάμεις όσο και από τις ένοπλες ομάδες. Το 2005 υπολογιζόταν ότι το 40% μερικών ένοπλων ομάδων απαρτιζόταν από τουλάχιστον 30.000 παιδιά,το 40% αυτών, περίπου 12.500, ήταν κορίτσια.( Φάκελος. Ελευθεροτυπία 24/1/2007). 
  •   και στο Λίβανο, όπου ζουν περισσότεροι από 400.000 Παλαιστίνιοι  πρόσφυγες σε στρατόπεδα, υπάρχουν εκτός όλων των άλλων και προβλήματα στην εκπαίδευση. Ένα στα τρία παιδιά παλαιστινιακής καταγωγής, που ζουν στο Λίβανο και είναι πάνω από δέκα χρονών, θα αφήσει το σχολείο. Η σχολική διαρροή αγγίζει το 39% και είναι δεκαπλάσια από αυτήν που αφορά Λιβανέζους μαθητές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Για τη δευτεροβάθμια, ας μη γίνεται λόγος.( Φάκελος. Ελευθεροτυπία 24/1/2007).  στην Ελευθεροτυπία (2/4/2007) υπάρχει συνέντευξη ενός εκπροσώπου σελ. 50, 12-1-2/2007)των μεταναστών στην Ελλάδα, που λέει ότι ο μεγαλύτερος ρατσισμός που βιώνουν οι μετανάστες δεν είναι από την κοινωνία αλλά από το κράτος, όπου κάποιος που θα φτάσει να σπουδάσει στην Ελλάδα, δε δικαιούται να δουλέψει. (UNICEF ΚΟΣΜΟΣ, τεύχος 67). 

 Σπηλιώτη Παναγιώτα, Τάξη Α3   RACISM2d articleAll children are equal. They have the right not to be discriminated on the basis of their tribe, sex, language, religion, political beliefs, possession, their special needs or their appearance. 30th articleAccording to this convention children of ethnic linguistic or religious minorities have the right to have their own cultural life, to use their own language and practice their own religion.  Ø  Nevertheless, in Balkan countries children more than often are excluded from school. The number of girls not attending school is bigger.Ø  In Bosnia-Herzegovina the Roma population (gypsies) have encountered several difficulties during their return to their country as well as the return of their possessions.Ø  In Guatemala, between 2001 and 2004, 1188 women and children were murdered. Most of the victims, (the youngest of them were 13 years old) came from underprivileged social classes. In particular they were housewives, workers or college students. (Free Press 24/1/2007).Ø  A survey conducted in the USA revealed that 83% of school students aged between 13 and 17 reported frequent sexual harassment at school (verbal, gestures as well as corporal). 79% of boys experienced something similar at least one time in their lives. Girls were afraid of being exploited or sexually abused considerably more when compared to boys. Therefore, 21% of those girls evaded the attendance of certain classes. (Free Press 24/11/2007).Ø  In the Congo Republic the systematic use of minors by the army as fighters is widespread. Their government also uses them as servants or sexually exploits them. In 2005 it was estimated that 40% of certain armed groups composed of 30.000 children. 40% of them were girls. (Free Press 24/1/2007)Ø  In Lebanon more than 400.000 Palestinians live in refugee camps. Apart from this, there are considerable problems in education. One out of three Palestinian children who live in Lebanon and are over 10 years old will probably quit school. The percentage of students who are likely to do this reaches up to 39%. This number is ten times higher when compared to the number of Lebanese students who are likely to quit primary education. (Free Press 24/1/2007)Ø  In the Free Press one can find an interview of an immigrant representative (p. 50, 12-1-2/2007) in Greece who says that the racism that the immigrants experience doesn’t come from the society but from the state which gives the right to the immigrants to be educated but later on refuses their right to work. (UNICEF,  issue 67).  

 



2 σχόλια »

  1. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΡΙΩΤΗΣ Eίπε:

    στο 18 Φεβρουαρίου, 2009 at 12:32 πμ   

    Συγχαρητήρια για τις ιδέες σας, για τις αναζητήσεις σας, για τις διαδικτυακές σας παρεμβάσεις.
    Είναι έτσι όπως τα λέτε, έτσι όπως καταγράφηκαν.
    Υπάρχει η πραγματική και η εικονική οικονομία.
    Ως αγροτοκτηνοτρόφος, πουλώ γάλα, αρνάκια, εισπράττω το αντίστοιχο ποσόν. Πουλώ ως εργάτης την εργασία μου πληρώνομαι για τον χρόνο και το έργο μου κάποιο ανάλογο ποσόν. ΄Ολα αυτά μέσα στα όρια της πραγματικής οικονομίας.
    Από εκεί και πέρα κάποιοι άλλοι διαχειρίζονται την πορεία των προϊόντων, εκδίδουν “ομόλογα” τοξικά , εισπράττουν το πραγματικό χρήμα και αφήνουν να κυκλοφορούν τα τοξικά κι αλίμονο στα χέρια εκείνου που θα σκάσουν, και στους λαούς που έχουν συμφωνήσει στους κανόνες του στημένου παιχνιδιού.
    ΕΚΕΙΝΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ; Που δεν είναι μόνο “κοινωνικός αποκλεισμός” αλλά κοινωνική εξόντωση ! Νομίζω…
    diogenis@sch.gr

  2. Ομάδα e-twinning 2008-09 2ου Γυμνασίου Ξυλοκάστρου Eίπε:

    στο 20 Φεβρουαρίου, 2009 at 3:33 μμ   

    Ευχαριστούμε πολύ για τα καλά σας λόγια. Ο Ρατσισμός ελλοχεύει παντού και είναι γερά ριζωμένος μέσα μας και όχι μόνο σε όσα πιο πανω και όχι άδικα αναφέρετε.
    Όμως, τα παιδιά, μιας και αυτά που γράφονται είναι εργασίες τους, δεν μπορούμε, νομίζω να τα εισαγάγουμε τόσο βίαια σε όλο αυτό που συμβαίνει. Πρέπει να προστατεύουμε σε κάποιο βαθμό, κατά τη γνώμη μου, την ψυχική τους ισορροπία και να τους δείχνουμε και δίνουμε ένα φως ελπίδας…!
    Σοφία

{ RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.}

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση