''Think,act and protect global nature as a European citizen''

Our Erasmus + project 2018-2020

26 Φεβρουαρίου 2021
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

 

Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021

2η δενδροφύτευση από παιδιά της ομάδας Erasmus+ .

 

Freitag, 26. Februar 2021 

Baumbepflanzung im Schulgarten von den Schülern|innen der Erasmus+ Gruppe.

 

 

 

19 Φεβρουαρίου 2021
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

 

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Oμάδα μαθητών τοποθέτησε στις τάξεις μετρητές CO2 με σκοπό τον έλεγχο του αέρα και ευαισθητοποίησή τους στο πόσο σημαντικό είναι το περιβάλλον ακόμη και σε καθημερινές εργασίες. Οι μετρητές ανάλογα με την ένδειξή τους, μας ενημερώνουν για το αν θα πρέπει να ανοίξουμε τα παράθυρα περισσότερο ,ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα του αέρα.

 

Freitag , 19 Februar 2021

Die Co2 Messgeräte wurden von den Schülern in den Klassenräumen installiert,um die Raumluft zu messen und ihnen zu zeigen,was für eine wichtige Rolle die Umwelt auch bei unseren täglichen Arbeiten spielt.Die Messgeräte zeigen an  ,wann man die Fenster öffnen sollte,so dass die Luftqualität verbessert wird.

 

14 Φεβρουαρίου 2021
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

Κυριακή 14 Φεβρουαρίου 2021

 

 

 

Κυριακή , 14 Φεβρουαρίου 2021

Συνάντηση με όλη την ομάδα και κοπή της “ψηφιακής ” βασιλόπιτάς μας.

 

Sonntag, 14. Februar 2021

Treffen mit der ganzen Erasmus + Gruppe und Anschneiden des  “digitalen” Neujahrskuchens.

 

 

 

 


11 Φεβρουαρίου 2021
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2021

 

 

Πέμπτη ,  11 Φεβρουαρίου 2021

Πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση με ομάδα μαθητών/τριών στο μάθημα της Τεχνολογίας .

 

Donnerstag, 11 Februar 2021

Im Technologieunterricht wurden Bäume gepflanzt.

 

10 Φεβρουαρίου 2021
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2021

 

 

Πέμπτη ,10 Φεβρουαρίου 2021

Αγορά  οπωροφόρων δένδρων (ελιά, ροδιά, καρυδιά)

 

Donnerstag, 10. Februar 2021

Kauf  von Obstbäumen (Olivenbaum,Granatapfelbaum,Walnussbaum)

31 Ιανουαρίου 2021
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2η Καραντίνα

2η Καραντίνα

Από τέλη Οκτωβρίου και έως 31 Ιανουαρίου 2021 ακολούθησε η 2η  και δυσκολότερη για όλους μας καραντίνα .

Συναντήσεις δια ζώσης δεν έγιναν. Οι εταίροι μας  επίσης βρέθηκαν  σε καθεστώς καραντίνας και οι επαφές περιορίστηκαν σε τηλεφωνήματα και μηνύματα.

 

Von Ende Oktober bis 31 Januar erlebten wir die 2. Quarantäne.Der Kontakt zu unserer Partnerschule beschränkte sich leider nur auf Telefonate und SMS Nachrichten.

 

20 Οκτωβρίου 2020
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Τρίτη , 20 Οκτωβρίου 2020

Τρίτη , 20 Οκτωβρίου 2020

 

 

Τρίτη , 20 Οκτωβρίου 2020

Αντικατάσταση των  παλιών χειροποίητων κουτιών διαχωρισμού απορριμμάτων από καινούργιους κάδους διαχωρισμού σε όλες τις τάξεις του σχολείου.

 

Dienstag, 20. Oktober 2020

Unsere alten,handgebastelten Mülltrennungskartone wurden von neuen ersetzt.

 

25 Σεπτεμβρίου 2020
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

 

 

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2020

Αμέσως μετά τη καραντίνα και με την επάνοδό μας στο σχολείο υπήρχε η πρόθεση να επεκτείνουμε την κατασκευή του ηλιακού φορτιστή κινητού τηλεφώνου. Σκοπός ήταν η ιχνηλάτιση του φωτός με τη χρήση δύο αισθητήρων(φωτοδίοδοι) που θα τοποθετούσαμε εκατέρωθεν σκιάστρου τοποθετημένου κάθετα στο επίπεδο του ηλιακού πάνελ. Το πάνελ θα είχε τη δυνατότητα περιστροφής γύρω από έναν άξονα που θα προσαρτηθεί στην ιδιοκατασκευή αλλαγής γωνίας που υπήρχε στον ηλιακό μας φορτιστή. Με το microbit θα προγραμματίζαμε την περιστροφή του άξονα κατάλληλα ώστε το ηλιακό πάνελ να προσανατολίζεται στη θέση όπου οι δύο αισθητήρες θα ανιχνεύουν την ίδια ηλιακή ακτινοβολία έτσι ώστε από τις ηλιακές κυψέλες να λαμβάνεται η μέγιστη για την εποχή ηλιακή ενέργεια και άρα να έχουμε τη μέγιστη για την εποχή απόδοση του φορτιστή μας. Η χειροκίνητη δυνατότητα τοποθέτησης της σωστής για τη χώρα γωνίας ως προς τον ορίζοντα θα συνεχίσει να υφίσταται. Δηλαδή το σύστημά μας θα είναι μονοαξονικό.

Ο σχεδιασμός θα γινόταν από τους μαθητές μας με τη δική μας καθοδήγηση και η συναρμολόγηση θα παρουσιαζόταν στο πλατφόρμα του eTwinning. Ο σχεδιασμός ξεκίνησε μέσα στο καλοκαίρι διαδικτυακά με σκοπό να ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του σχολικού έτους 2020-2021 κατά την επιστροφή μας στο σχολικό περιβάλλον με την συνεργασία με τους μαθητές και καθηγητές σε Ελλάδα και Γερμανία. Η συνέχιση της πανδημίας όμως δεν μας επέτρεψε την δια ζώσης συνεργασία και έτσι παραμείναμε στο στάδιο του σχεδιασμού.

Σκοπός μας ήταν με τη χρήση της φιλοσοφίας του STEM για ένα τόσο επίκαιρο θέμα όπως είναι η κλιματική αλλαγή και η προστασία του περιβάλλοντος πιστεύουμε να καταφέρουμε με πρακτικό αλλά και παιγνιώδη τρόπο να εμφυτεύσουμε στους μαθητές (αγόρια και κορίτσια) την αγάπη προς την τεχνολογία το περιβάλλον και την συνεργασία που είναι τόσο απαραίτητη για την επαγγελματική και κοινωνική τους εξέλιξη στην εποχή που ζούμε.

Dienstag 25. September 2020

Unmittelbar nach der Quarantäne und nach der Rückkehr in die Schule bestand die Absicht,den Bau des Solarzellen-Ladegeräts zu erweitern.Das Ziel war,das Licht mit zwei Sensoren (Fotodioden) zu verfolgen,die auf beiden Seiten eines senkrecht zur Höhe des Solarpanels angeordner waren.Das Panel kann sich um eine Achse drehen ,die an der maßgeschneiderten Winkeländerung unseres Solargerätes angebracht ist.

Mit dem Mikrobit würden wir die Drehung der Achse richtig programmieren,so dass das Solarpanel auf die Position ausgerichtet ist,an der die beiden Sensoren dieselbe Sonnenstrahlung erfassen,um die die maximale Sonnenenergie,je Jahreszeit zu erhalten und daher unser Ladegerät die maximle Höchstleistung erreicht.Ausserdem bestehe auch die Möglichkeit,den richtigen Winkel zum Horizont,je Land manuell einstellen zu können.Das bedeutet unser System wird einachsig sein.

Der Entwurf sollete von unseren Schülern unter unserer Anleitung erstellt werden und die Montage auf der eTwinning-Plattform vorgestellt werden.Der Entwurf begann im Sommer 2020 online und sollte im Herbst des Schuljahres 2020-2021 in Zusammenarbeit mit den Schülern|innen der Realschule Senne abgeschlossen werden.Die Andauer der Pandemie aber erlaubte uns leider nicht diese Zusammenarbeit zu realisieren.

Unserr Ziel war es,die STEM Philosophie für aktuelle Themen wie Klimawandel und Umweltschutz zu nutzen.Wir glauben ,dass dies auf praktische und spielerische weise erreicht werden kann und Schülern|innen die Liebe zur Technologie,zur Umwelt und zur Zusammenarbeit zu vermitteln.Wichtige Werte für die soziale und berufliche Entwicklung der Schüler|innen in unserem Zeitalter.

 


 

15 Ιουνίου 2020
από 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Δευτέρα , 15 Ιούνιου 2020

Δευτέρα , 15 Ιούνιου 2020

 

Δευτέρα , 15 Ιουνίου  2020

Χημεία Μαγειρική και περιβάλλον

Πολλές φορές υπάρχουν υλικά στο σπίτι μας τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν αλλά εμείς τα πετάμε. Με μια ομάδα παιδιών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα του Erasmus προσπαθήσαμε να δείξουμε με παιγνιώδη τρόπο μερικές περιπτώσεις υλικών που όταν περισσεύουν μπορούν να χρησιμεύσουν και να μη πεταχτούν. Για βοηθό χρησιμοποιήσαμε τη χημεία, τη φυσική, την φαντασία και το κέφι μας και κάναμε πειράματα παρατηρήσεις, μαγειρέψαμε και δοκιμάσαμε!

1) Αν σας περίσσεψε λεμόνι ή γιαούρτι και θέλετε να κάνετε οικονομία στο baking powder τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Μπέικιν Σόδα καθώς είναι περίπου 3 φορές πιο αποτελεσματική.

Με τη μαγειρική σόδα υπάρχει μόνο ένα μειονέκτημα. ´Όταν ζεσταθεί το όξινο ανθρακικό νάτριο παράγει επίσης ανθρακικό νάτριο που δεν έχει ωραία γεύση. Γι αυτό μερικές φορές μπορεί να σας έχει τύχει να νιώσετε μια σχεδόν ανεπαίσθητη μεταλλική γεύση σε κέικ και κουλουράκια. Η μεταλλική γεύση του ανθρακικού νατρίου εξουδετερώνεται με το οξύ. Έτσι θα χρησιμέψει το λεμόνι, ή το γιαούρτι που περίσσεψε.

Για να το αποδείξουμε αυτό κάναμε το παρακάτω πείραμα – μαγείρεμα

1) Αν σας περίσσεψε λεμόνι ή γιαούρτι και θέλετε να κάνετε οικονομία στο baking powder τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε Μπέικιν Σόδα καθώς είναι περίπου 3 φορές πιο αποτελεσματική.

Με τη μαγειρική σόδα υπάρχει μόνο ένα μειονέκτημα. Όταν ζεσταθεί το όξινο ανθρακικό νάτριο παράγει επίσης ανθρακικό νάτριο που δεν έχει ωραία γεύση. Γι’ αυτό μερικές φορές μπορεί να σας έχει τύχει να νιώσετε μια σχεδόν ανεπαίσθητη μεταλλική γεύση σε κέικ και κουλουράκια. Η μεταλλική γεύση του ανθρακικού νατρίου εξουδετερώνεται με το οξύ. Έτσι θα χρησιμέψει το λεμόνι, ή το γιαούρτι που περίσσεψε.

Για να το αποδείξουμε αυτό κάναμε το παρακάτω πείραμα – μαγείρεμα

1 ποτήρι σπορέλαιο

1 ποτήρι ζάχαρη

1 ποτήρι χυμό λεμονιού

1 baking powder ή σόδα

Αλεύρι τόσο όσο για να γίνει η ζύμη μαλακή

Στο τέλος συγκρίναμε και δοκιμάσαμε για να δούμε αν ισχύει στην πράξη η θεωρία μας!

2) Πολλές φορές για να μη πετάξουμε ένα φαγητό χρειάζεται να το σερβίρουμε με μία καλή σάλτσα. Για να γίνει καλή η σάλτσα πρέπει να ακολουθήσουμε μία διαδικασία που λέγεται γαλακτωματοποίηση.

Για να ελέγξουμε ποιος είναι ο καλύτερος γαλακτωματοποιητής κάναμε τα παρακάτω πειράματα:

  1. Νερό με λάδι και μετά προσθέσαμε ένα αυγό και ανακατέψαμε αργά

  2. Νερό με λάδι και γιαούρτι και ανακατέψαμε αργά

  3. Νερό με λάδι και μουστάρδα και ανακατέψαμε αργά

  4. Νερό με αυγό και σιγά σιγά λίγο λάδι ανακατεύοντας αργά

  5. Νερό με γιαούρτι και σιγά σιγά λίγο λάδι ανακατεύοντας αργά

  6. Νερό με μουστάρδα και σιγά σιγά λίγο λάδι ανακατεύοντας αργά

Καταγράψαμε τα αποτελέσματα για να δούμε ποιος είναι ο καλύτερος γαλακτωματοποιητής

3) Αν μας περισσέψει κόκκινο λάχανο…

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την ιδιότητα που έχει το κόκκινο λάχανο να είναι δείκτης και να αλλάζει χρώμα αν είναι σε όξινο ή βασικό περιβάλλον.

Έτσι κάναμε ένα πείραμα – μαγείρεμα

Φτιάξαμε nudls μέσα σε χυμό από κόκκινο λάχανο και περιχύσαμε με λίγη σόδα διαλυμένη σε νερό και με λίγο λεμόνι σε διάφορα σημεία. Έτσι της δώσαμε χρώμα γεύση και φαντασία.

4) Το corn flour έχεις κάποιες ιδιαίτερες ιδιότητες αν το ανακατέψεις με κρύο νερό

Αν η ανάμιξη γίνει 2 μέρη cornflour προς 1 μέρος νερό τότε δημιουργείται ένα Νευτώνειο ρευστό το οποίο σε μεγάλη πίεση μοιάζει με στερεό ενώ με μικρή με υγρό.

Πειραματιστήκαμε το φτιάξαμε και είδαμε πώς λειτουργεί και το χρησιμοποιήσαμε για να φτιάξουμε κρέμα για μακαρόνια

Montag, 15. Juni 2020

Chemie , Kochen und Umwelt

Sehr oft hat man verschiedene Zutaten zu Hause,die man verwenden könnte,die man aber wegwirft.Mit einer Schülergruppe,die an dem Erasmus + Projekt teilnehmen,haben wir auf spielerischer Weise versucht,zu zeigen ,wie man  manche Zutaten,die übrig bleiben ,wiederverwerten kann.Unsere Helfer dabei waren die Chemie,die Physik,Fantasie und Spaß!Wir experimentierten,kochten und probierten!

1.Wenn Zitronen und Yoghurt  übrigbleiben und man Backpulver sparen möchte kann man Backsäure verwenden,da sie 3 mal ergebnisvoller ist.Backsäure hat nur einen Nachteil,wenn sie erhitzt wird,hat sie einen schlechten,metallischen Geschmack.Diesen metallischen Geschmack kann man beseitigen,wenn man Säure benutzt.So kann man Zitronen oder Joghurt benutzen.

Um das zu beweisen haben wir folgendes Experiment durchgeführt:

Rezept “Koulourakia Gebäck”

Zutaten

1 Glas Öl

1 Glas Zucker

1 Glas Zitronensaft

1 Backpulver oder Säure

Mehl bis man einen weichen Teig hat

Zum Schluss probiertenund verglichen wir ,ob unsere Theorie auch richtig war.

2.Manchmal braucht man eine Soße ,um das Essen schmackhafter zu machen.Damit die Soße auch gut wird eine Prozedur verfolgt ,die man Emulgieren nennt.

Um zu prüfen ,welche die besten Emulgatoren sind,haben wir folgende Experimente durchgeführt.

1.Wasser mit Öl und ein Ei dazugeben und langsames Rühren.

2.Wasser mit Öl und Joghurt und langsames Rühren

3.Wasser mit Öl und Senf und langsames Rühren

4. Wasser und ein Ei und langsam Öl unterrühren

5.Wasser mit Joghurt und langsam Öl unterrühren

6.Wasser mit Senf und langsam etwas Öl langsam unterrühren

Wir sammelten die Ergebnisse,um den besten Emulgator herauszufinden.

3. Wenn Rotkohl übrigbleibt

Wir machten Noodles in Saft von Rotkohl und mit etwas Säurewasser und etwas Zitrone.So hatten wir ein farbenfrohes Essen.

4.Cornflavour hat besondere Eigenschaften ,wenn man es im kalten Wasser unterrührt

Wir experimentierten und bereiteten eine Creme für Nudeln zu.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΜΕΤΕΟ_ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ_CO2_ΙΧΝΗΛΑΤΙΣΗ ΦΩΤΟΣ.pptx

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων