Αρχική » Β Τάξη

Kατηγορίες

Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Β Τάξη

 

ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Α) Γνωρίζω , Δημιουργώ και εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε

– Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή

-Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη ζωγραφική

-Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

Β) Επικοινωνώ και συνεργάζομαι μετις Τ.Π.Ε

-Γνωρίζω το διαδίκτυο , επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Γ)Διερευνώ, Ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις Τ.Π.Ε

-Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

Δ)Οι Τ.Π.Ε ως κοινωνικό φαινόμενο 

– Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.

 

Α) Γνωρίζω, Δημιουργώ και Εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε 

Α1-Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή (4 ώρες).

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί να :

  • κατονομάζουν και να χειρίζονται βασικά στοιχεία του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας ( εικονίδιο, παράθυρο, γλώσσα εργασίας)
  • να εκκινούν και να τερματίζουν εφαρμογές λογισμικού.
  • να εφαρμόζουν απλές ρυθμίσεις στο γραφικό περιβάλλον εργασίας ( επιφάνεια εργασίας, προφύλαξη οθόνης).
  • να διακρίνουν το λογισμικό και τη χρησιμότητα του στο υπολογιστικό σύστημα.
  • να αναγνωρίζουν τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας (κείμενο, εικόνα, ήχος).
  • να υιοθετεί κανόνες εργονομίας στη χρήση του υπολογιστή.

 

1) Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας.. Παρουσίαση Μαθήματος

3)Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε το λογισμικό. Παρουσίαση Μαθήματος

4)Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας. Παρουσίαση Μαθήματος

5) Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε τους κανόνες εργονομίας. Παρουσίαση Μαθήματος

 

Α2-Δημιουργώ και εκφράζομαι με τη ζωγραφική (4 ώρες)

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί :

  1. να χρησιμοποιούν τα βασικά εργαλεία του λογισμικού ζωγραφικής (πινέλο, μαρκαδόρο, σπρέι κτλ) για ελεύθερη σχεδίαση.
  2. να χρησιμοποιούν γεωμετρικά σχήματα για την δημιουργία ζωγραφικής σύνθεσης.
  3. να ρυθμίζουν το χρώμα ενός εργαλείου/ φόντου ζωγραφικής
  4. να επιλέγουν , μετακινούν , επαναλαμβάνουν τμήμα ζωγραφικής σύνθεσης.
  5. να προσθέτουν κείμενο σε μια ζωγραφική σύνθεση.
  6. να αποθηκεύουν μια ζωγραφική σύνθεση.
  7. να εκτυπώνουν μια ζωγραφική σύνθεση.

Για να δείτε την παρουσίαση του μαθήματος ζωγραφικής κάντε κλικ εδώ.

Σε αυτή την ενότητα οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί ...

  • να εκφράζονται δημιουργώντας ψηφιακά κείμενα.
  • να χειρίζονται βασικά πλήκτρα του πληκτρολογίου
  • να αποθηκεύουν κείμενα που θα τους δοθούν ή θα συνθέσουν οι ίδιοι
  • να μορφοποιούν ένα κείμενο
  • να εισάγουν εικόνες σε ένα κείμενο.

Δείτε την παρουσίαση του μαθήματος με τις ασκήσεις εδώ

 

Ενότητα Β : Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις Τ.Π.Ε

6 ώρες

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  1. να χρησιμοποιούν φυλλομετρητές για την πλοήγηση στο Διαδίκτυο.
  2. να διακρίνουν τον Παγκόσμιο Ιστό ως χώροπαρουσίασης και αναζήτησης πληροφοριών
  3. να αναζητούν και να βρίσκουν πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο σκοπό
  4. να χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για την ανεύρεση πηγών για ένα συγκεκριμένο σκοπό
  5. να αναγνωρίζουν το διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας, πληροφόρησης , συνεργασίας, έκφρασης , ψυχαγωγίας
  6. να εξοικειωθούν και να χρησιμοποιούν υπηρεσίες όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστολόγια κλπ
  7. να αποθηκεύουν ιστοσελίδες στο μέσο αποθήκευσης
  8. να υιοθετούν βασικές αρχές ασφαλούς χρήσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Β1 ) Γνωρίζω το διαδίκτυο 

Για να δείτε την παρουσίαση του μαθήματος  κάντε κλικ εδώ

Β2 ) επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Για να δείτε την παρουσίαση του μαθήματος  κάντε κλικ εδώ

 

 

Ενότητα Γ : Διερευνώ, Ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις Τ.Π.Ε – 4 ώρες

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  1. να ταξινομούν και να οργανώνουν έννοιες.
  2. να εντοπίζουν σχέσεις μεταξύ εννοιών.
  3. να οργανώνουν και να αναπαριστούν σύνθετες εννοιολογικές δομές με λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης.
  4. να αναγνωρίζουν τις γνωστικές αναπαραστάσεις που αποτυπώνονται σε ενα εννοιολογικό χάρτη.
  5. να καταγράφουν , να οργανώνουν , να ανακαλούν , να αναλύουν και να μοντελοποιούν το υλικό που συλλέγει κατα τη διερεύνηση ενος θέματος με τη μορφή εννοιολογικών χαρτών.
  6. να δημιουργούν πολυμεσικούς χάρτες εννοιών με εισαγωγή συμβόλων , εικόνων, και συνδέσμων.
  7. να χρησιμοποιούν εννοιολογικούς χάρτες για την επίλυση προβλημάτων .
  8. να παρουσιάζουν και να εκφράζουν τις αναπαραστάσεις τους για σύνθετες έννοιες και διαδικασίες.
  9. να τροποποιούν , να επεκτείνουν και να μετασχηματίζουν εννοιολογικούς χάρτες.

Γ1) Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

Για να δείτε την παρουσίαση του μαθήματος  κάντε κλικ εδώ

 

Ενότητα  Δ : Οι Τ.Π.Ε ως κοινωνικό φαινόμενο

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  1. να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο με ασφάλεια και να τηρούν βασικούς κανόνες προστασίας.
  2. να αντιλαμβάνονται τη σπουδαιότητα και τις προεκτάσεις της χρήσης Τ.Π.Ε στη ζωή του ανθρώπου.

Δ1)  Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.

Για να δείτε την παρουσίαση του μαθήματος  κάντε κλικ εδώ

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση