Αρχική » ΣΤ Τάξη

Kατηγορίες

Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

ΣΤ Τάξη

esafety game

Υλη

Α)Δημιουργώ και εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε (6 ώρες)

  • Δημιουργώ με τον κειμενογράφο
  • Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις.

Β)Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις Τ.Π.Ε (6 ώρες)

  • Γνωρίζω το Διαδίκτυο.
  • Επικοινωνώ και συνεργάζομαι.

Γ)Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις Τ.Π.Ε

  • Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα
  • Προγραμματίζω τον Υπολογιστή.
  • Υλοποιώ σχέδια έρευνας 

Δ)Οι Τ.Π.Ε ως κοινωνικό φαινόμενο

  • Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό

 

Α)Δημιουργώ και εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε (6 ώρες)

Α1)Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  • να δημιουργούν και να μορφοποιούν κείμενα με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
  • να εισάγουν πίνακες, εικόνες , έτοιμα σχήματα και αντικείμενα στα έγγραφα που δημιουργούν.
  • να αναρτούν και να επεξεργάζονται κείμενα σε διαδικτυακές εφαρμογές Web2.0.

1)Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε πως δημιουργούμε με τον κειμενογράφο. Παρουσίαση Μαθήματος

2)Το Padlet είναι ένα Web2.0 εργαλείο (και σε Ελληνική έκδοση) που παρέχεται δωρεάν και επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν πίνακες ανακοινώσεων (κάτι ανάλογο με τον τοίχο του Facebook). Μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο μέσα στην τάξη για τους μαθητές αφού υποστηρίζει άριστα συνεργατικές δραστηριότητες μαθητών/ εκπαιδευτικών/ ομάδων. Λειτουργεί σαν ένα ηλεκτρονικό φύλλο χαρτί ή πίνακα ανακοινώσεων, όπου οι μαθητές μπορούν να τοποθετήσουν οποιοδήποτε περιεχόμενο (π.χ. εικόνες, βίντεο, έγγραφα, κείμενα) για να ερευνήσουν ένα θέμα από διαφορετικές οπτικές, αναρτώντας πληροφορίες ανά ομάδα. Καλό θα ήταν ο χρήστης να δημιουργήσει ένα λογαριασμό στην εφαρμογή, μια διαδικασία απλή και σύντομη δίνοντας το email του και έναν κωδικό που επιθυμεί. Το πλεονέκτημα της εγγραφής είναι ότι ο χρήστης μπορεί να επεξεργάζεται τον πίνακα του όποτε θέλει.

Κάνε ανάρτηση στο  padlet μας. Οδηγίες χρήσης εδώ.

Α2) Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις.

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  • να χρησιμοποιούν εξοπλισμό πολυμέσων (σαρωτή , ψηφιακά φωτογραφική μηχανή, κάμερα, μικρόφωνο).
  • να διακρίνουν τα είδη λογισμικού.
  • να δημιουργούν και να επεξεργάζονται αρχεία εικόνων σε διαφορετικές μορφοποιήσεις.
  • να δημιουργούν και να επεξεργάζονται αρχεία ήχου.
  • να δημιουργούν μικρές εφαρμογές κινούμενου σχεδίου.
  • να εντάσσουν στις παρουσιάσεις υλικό απο άλλες εφαρμογές (κειμενογράφο, υπολογιστικά φύλλα, επεξεργασία εικόνας κ.α)
  • να εισάγουν εικόνες, έτοιμα σχήματα και αντικείμενα χρησιμοποιώντας το σχεδιαστικό εργαλείο του λογισμικού παρουσιάσεων.
  • να αναπτύσσουν ολοκληρωμένες πολυμεσικές παρουσιάσεις.

Παρουσίαση Λογισμικό

Παρουσίαση για επεξεργασία εικόνας.

Για δημιουργία ψηφιακής κάρτας – animation κάνε κλικ εδώ

Για δημιουργία εικόνας .gif animation κάνε κλικ εδώ 

Φτιάχνουμε εικόνες συμμετρίας εδώ

Παρουσίαση επεξεργασία ήχου εδώ

Β) Γνωρίζω το Διαδίκτυο – Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις Τ.Π.Ε (6 ώρες)

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί :

  • να γνωρίζουν και να επιχειρηματολογούν για τις αλλαγές που έχουν επιφέρει οι Τ.Π.Ε στην κοινωνία, την εκπαίδευση και την αγορά εργασίας.
  • να περιγράφουν τη χρησιμότητα ποικίλων εφαρμογών ψηφιακής τεχνολογίας σε διάφορους τομείς της καθημερινής ζωής(επικοινωνία, εργασία, επιστήμη , εκπαίδευση, ψυχαγωγία κλπ).
  • να αναγνωρίζουν , να σέβονται και να αναφέρουν την πνευματική ιδιοκτησία υλικού που εντοπίζουν και χρησιμοποιείται απο το Διαδίκτυο.
  • να γνωρίζουν και να αναφέρουν τις αλλαγές που θα επέλθουν σε όλους τους τομείς απο την μετεξέλιξη του Web σε Web3.0.

 

Γ) Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις Τ.Π.Ε

Γ1) Λύνω προβλήματα με Υπολογιστικά Φύλλα

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  • να κατανοούν τη σημασία των συναρτήσεων του υπολογιστικού φύλλου.
  • να χρησιμοποιούν απλές συναρτήσεις του υπολογιστικού φύλλου(π.χ SUM, AVERAGE, MAX, MIN) για την επίλυση προβλημάτων.
  • να χρησιμοποιούν σχετικές και απόλυτες αναφορές κελιών σε υπολογισμούς για την επίλυση προβλημάτων.
  • να ταξινομούν τα δεδομένα μιας περιοχής κελιών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια .
  • να δημιουργούν γραφήματα (ιστόγραμμα, πίτα, κλπ) χρησιμοποιώντας τα δεδομένα ενος υπολογιστικού φύλλου.
  • να μορφοποιούν τα κελιά ενος υπολογιστικού φύλλου με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (γραμματοσειρά, χρώμα φόντου, περιγράμματα).
  • να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το υπολογιστικό φύλλο για την επίλυση προβλημάτων και την υλοποίηση σχεδίων έρευνας.

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Γ2) Προγραμματίζω τον υπολογιστή

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  • να εκτελούν έτοιμα προγράμματα που θα δοθούν.
  • να αναλύουν ένα πρόβλημα σε επιμέρους απλούστερα .
  • να αναγνωρίζουν τη λειτουργία έτοιμων προγραμμάτων που τους δίνονται.
  • να επιζητούν τη βέλτιστη λύση που απαιτεί ανάλυση του προβλήματος και συνεχείς δοκιμές και βελτιώσεις.
  • να ορίζουν ενέργειες και σενάρια που πρέπει να εκτελεστούν για να επιτευχθούν επιθυμητά γεγονότα.
  • να διαχειρίζονται τα αντικείμενα σε ένα έργο και να επεξεργάζονται τις ιδιότητες τους.
  • να χρησιμοποιούν μεταβλητές, δομή επιλογής και δομή επανάληψης στα προγράμματα που αναπτύσσουν.
  • να σχεδιάζουν, αναπτύσσουν και δοκιμάζουν ένα σύνολο εντολών και διαδικασιών για τον έλεγχο γεγονότων.
  • να εφαρμόζουν τεχνικές ελέγχου και διόρθωσης σφαλμάτων στα προγράμματα που δημιουργούν.

Τριασδιάστατη Σχεδίαση

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Άσκηση 3d ετικετα

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση