Αρχική » Γ Τάξη

Kατηγορίες

Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Γ Τάξη

 

ΥΛΗ

Α)Γνωρίζω , δημιουργώ και εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε

-Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή

– Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

– Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις

Β)Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις Τ.Π.Ε

-Γνωρίζω το Διαδίκτυο

-Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Γ)Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με Τ.Π.Ε

-Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

-Υλοποιώ σχέδια εργασίας

Δ)Οι Τ.Π.Ε ως κοινωνικό φαινόμενο

-Οικοδομώντας ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Α) Γνωρίζω , δημιουργώ και εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε

Α1) Γνωρίζω και χειρίζομαι τον υπολογιστή (2 ώρες)

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  1. να κατονομάζουν τις βασικές μονάδες του υπολογιστικού συστήματος και να περιγράφουν τη λειτουργία τους.
  2. να διακρίνουν τα βασικά αποθηκευτικά μέσα με βάση τα χαρακτηριστικά τους
  3. να αναγνωρίζουν και να χρησιμοποιούν διάφορους τύπους περιφερειακών συσκευών (πχ εκτυπωτής, σαρωτής, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή).
  4. να χειρίζονται βασικά στοιχεία του γραφικού περιβάλλοντος εργασίας (εικονίδια,παράθυρα, φακέλοι, φάκελος διαγραμμένων αρχείων, γραμμή εργασιών).
  5. να χρησιμοποιούν απλές εφαρμογές πχ ημερολόγιο , αριθμομηχανή , ζωγραφική, κειμενογράφος.
  6. να αποθηκεύουν στο δίσκο τα αρχεία που δημιουργούν , δίνοντας κατάλληλα ονόματα.
  7. να οργανώνουν το χώρο αποθήκευσης που χρησιμοποιούν και να διαχειρίζονται φακέλους.
  8. να είναι ενήμεροι σε θέματα εργονομίας.

 

1)Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε τις βασικές μονάδες του Υπολογιστή και την λειτουργία τους Παρουσίαση Μαθήματος.

2) Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε τα βασικά αποθηκευτικά μέσα με βάση τα χαρακτηριστικά τους Παρουσίαση Μαθήματος

3) Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας.. Παρουσίαση Μαθήματος

4)Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε Διαχείριση Φακέλων και Αρχείων  Παρουσίαση Μαθήματος

4)Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε τις βασικές μορφές ψηφιακής πληροφορίας. Παρουσίαση Μαθήματος

5) Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε τους κανόνες εργονομίας. Παρουσίαση Μαθήματος

 

Α2) Δημιουργώ με τον κειμενογράφο (4 ώρες)

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί :

  1. να δημιουργούν έγγραφο
  2. να πληκτρολογούν κείμενο
  3. να αποθηκεύουν έγγραφο
  4. να μορφοποιούν κείμενο
  5. να εισάγουν εικόνα
  6. να εκτυπώνουν

Για να δεις την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

 

Α3) Δημιουργώ και εκφράζομαι με παρουσιάσεις και πολυμέσα (4 ώρες)

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  1. να δημιουργούν και να τροποποιούν παρουσιάσεις.
  2. να εισάγουν διαφάνειες κειμένου στην παρουσίαση.
  3. να εισάγουν πληροφορίες πολυμεσικής μορφής στην παρουσίαση του(κείμενο, εικόνα ,κινούμενο σχέδιο, βίντεο, ήχο).
  4. να διαγράφουν διαφάνειες .
  5. να μορφοποιούν κατάλληλα τις διαφάνειες μιας παρουσίασης.
  6. να καθορίζουν τη διάταξη των διαφανειών μιας παρουσίασης .
  7. να καθορίζουν εφέ εμφάνισης στα στοιχεία μιας διαφάνειας.
  8. να καθορίζουν την εναλλαγή των διαφανειών μιας παρουσίασης.

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

 

ΕΝΟΤΗΤΑ Β: Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις Τ.Π.Ε – 6 ώρες

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί :

  1. να χρησιμοποιούν φυλλομετρητές για την πλοήγηση στο διαδίκτυο.
  2. να διακρίνουν τον Παγκόσμιο Ιστό ως χώρο παρουσίασης και αναζήτησης πληροφοριών.
  3. να αναζητούν και να βρίσκουν πληροφορίες για ένα συγκεκριμένο σκοπό.
  4. να χρησιμοποιούν μηχανές αναζήτησης για την ανεύρεση πηγών για ένα συγκεκριμένο σκοπό.
  5. να αναγνωρίζουν το Διαδίκτυο ως μέσο επικοινωνίας, πληροφόρησης , συνεργασίας, ψυχαγωγίας.
  6. να χρησιμοποιούν υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστολόγια κτλ
  7. να υιοθετούν βασικές αρχές ασφαλούς χρήσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

-Β1 :Γνωρίζω το Διαδίκτυο

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

-Β2:Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Μαθαίνω το Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο.

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ.

 

Ενότητα Γ: Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με Τ.Π.Ε

Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή :

 να ταξινομεί και να οργανώνει έννοιες
 να εντοπίζει σχέσεις μεταξύ εννοιών
 να οργανώνει και να αναπαριστά σύνθετες εννοιολογικές δομές με λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης
 να αναγνωρίζει τις γνωστικές αναπαραστάσεις που αποτυπώνονται σε ένα εννοιολογικό χάρτη
 να καταγράφει, να οργανώνει, να ανακαλεί, να αναλύει και να μοντελοποιεί το υλικό που συλλέγει κατά τη διερεύνηση ενός θέματος με τη μορφή εννοιολογικών χαρτών
 να δημιουργεί πολυμεσικούς χάρτες εννοιών με εισαγωγή σύμβολων, εικόνων και συνδέσμων
 να χρησιμοποιεί εννοιολογικούς χάρτες για την επίλυση προβλημάτων
 να παρουσιάζει και να εκφράζει τις αναπαραστάσεις του/της για σύνθετες έννοιες και διαδικασίες
 να τροποποιεί, να επεκτείνει και να μετασχηματίζει εννοιολογικούς χάρτες

Γ1) Μοντελοποιώ με εννοιολογικούς χάρτες

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Γ2) Υλοποιώ σχέδια εργασίας

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

 

Ενότητα Δ: Οι Τ.Π.Ε ως κοινωνικό φαινόμενο 

Δ1) Οικοδομώντας ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση