Αρχική » Ε Τάξη

Kατηγορίες

Ιανουάριος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Ε Τάξη

 

ΥΛΗ

Α)Δημιουργώ και εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε(6 ώρες)

  • Δημιουργώ με τον κειμενογράφο.
  • Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις.

Β)Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις Τ.Π.Ε(6 ώρες)

  • Γνωρίζω το διαδίκτυο
  • Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Γ)Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις Τ.Π.Ε( 16 ώρες)

  • Λύνω προβλήματα με υπολογιστικά φύλλα
  • Προγραμματίζω τον υπολογιστή
  • Υλοποιώ σχέδια εργασίας/ έρευνας

Δ) Οι Τ.Π.Ε ως κοινωνικό φαινόμενο(2 ώρες)

  • Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.

 

Α)Δημιουργώ και εκφράζομαι με τις Τ.Π.Ε(6 ώρες)

Α1)Δημιουργώ με τον κειμενογράφο

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί :

  • να δημιουργούν και να διαμορφώνουν κατάλληλα κείμενα με τον κειμενογράφο.
  • να μορφοποιούν ένα κείμενο με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
  • να εισάγουν και να επεξεργάζονται εικόνες , έτοιμα σχήματα και αντικείμενα χρησιμοποιώντας το σχεδιαστικό εργαλείο του κειμενογράφου.
  • να εισάγουν και να επεξεργάζονται απλούς πίνακες σε ένα έγγραφο.
  • να αναρτούν και να επεξεργάζονται κείμενα σε διαδικτυακές εφαρμογές web2.0 ( ψηφιακή πλατφόρμα τάξης , ιστολόγια)
  • να αναπτύσσουν ολοκληρωμένα και με τεχνική αρτιότητα τις σχετικές εργασίες που αναλαμβάνουν.
1)Στο κεφάλαιο αυτό θα μάθουμε πως δημιουργούμε έγγραφα στον κειμενογράφο Παρουσίαση Μαθήματος

2)Δημιουργία Ψηφιακού Πίνακα

Το Padlet είναι ένα Web2.0 εργαλείο (και σε Ελληνική έκδοση) που παρέχεται δωρεάν και επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν πίνακες ανακοινώσεων (κάτι ανάλογο με τον τοίχο του Facebook). Μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο μέσα στην τάξη για τους μαθητές αφού υποστηρίζει άριστα συνεργατικές δραστηριότητες μαθητών/ εκπαιδευτικών/ ομάδων. Λειτουργεί σαν ένα ηλεκτρονικό φύλλο χαρτί ή πίνακα ανακοινώσεων, όπου οι μαθητές μπορούν να τοποθετήσουν οποιοδήποτε περιεχόμενο (π.χ. εικόνες, βίντεο, έγγραφα, κείμενα) για να ερευνήσουν ένα θέμα από διαφορετικές οπτικές, αναρτώντας πληροφορίες ανά ομάδα. Καλό θα ήταν ο χρήστης να δημιουργήσει ένα λογαριασμό στην εφαρμογή, μια διαδικασία απλή και σύντομη δίνοντας το email του και έναν κωδικό που επιθυμεί. Το πλεονέκτημα της εγγραφής είναι ότι ο χρήστης μπορεί να επεξεργάζεται τον πίνακα του όποτε θέλει.

Κάνε ανάρτηση στο  padlet μας.  Οδηγίες χρήσης εδώ

Α2) Δημιουργώ και εκφράζομαι με πολυμέσα και παρουσιάσεις.

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  • να χρησιμοποιούν εξοπλισμό πολυμέσων (σαρωτή , ψηφιακά φωτογραφική μηχανή, κάμερα, μικρόφωνο).
  • να διακρίνουν τα είδη λογισμικού.
  • να δημιουργούν και να επεξεργάζονται αρχεία εικόνων σε διαφορετικές μορφοποιήσεις.
  • να δημιουργούν και να επεξεργάζονται αρχεία ήχου.
  • να δημιουργούν μικρές εφαρμογές κινούμενου σχεδίου.
  • να εντάσσουν στις παρουσιάσεις υλικό απο άλλες εφαρμογές (κειμενογράφο, υπολογιστικά φύλλα, επεξεργασία εικόνας κ.α)
  • να εισάγουν εικόνες, έτοιμα σχήματα και αντικείμενα χρησιμοποιώντας το σχεδιαστικό εργαλείο του λογισμικού παρουσιάσεων.
  • να αναπτύσσουν ολοκληρωμένες πολυμεσικές παρουσιάσεις.

Παρουσίαση Λογισμικό

Παρουσίαση για επεξεργασία εικόνας.

Για δημιουργία ψηφιακής κάρτας – animation κάνε κλικ εδώ

Για δημιουργία εικόνας .gif animation κάνε κλικ εδώ 

Φτιάχνουμε εικόνες συμμετρίας εδώ

Παρουσίαση επεξεργασία ήχου εδώ

Β)Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με τις Τ.Π.Ε(6 ώρες)

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  • να κατανοούν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα δίκτυα υπολογιστών και το Διαδίκτυο.
  • να χρησιμοποιούν τις κύριες λειτουργίες μιας μηχανής αναζήτησης πληροφοριών για ένα συγκεκριμένο σκοπό.
  • να εφαρμόζουν αποτελεσματικές στρατηγικές αναζήτησης πληροφοριών για την υλοποίηση των εργασιών τους.
  • να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να εκφράζονται και να επικοινωνούν με σύγχρονο και ασύγχρονο τρόπο( γραπτά , ηχητικά ή μέσω βίντεο)
  • να εκφράζουν ιδέες και επιχειρήματα σε δικτυακούς τόπους(π.χ ιστολόγιο ή ασύγχρονη συζήτηση της τάξης).
  • να δημιουργούν και να διαμοιράζονται μέσω του διαδικτύου υλικό(κείμενο, αρχεία εικόνας και ήχου).
  • να χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείογια επικοινωνία (σύνθεση και αποστολή μηνύματος, επισύναψη αρχέιου, απάντηση, προώθηση , βιβλίο διευθύνσεων κα)
  • να αναγνωρίζουν το ρόλο και την αναγκαιότητα του λογισμικού αντιικής προστασίας.
  • να διαχειρίζονται σωστά τους κωδικούς ασφαλείας στους λογαριασμούς που διαθέτει.
  • να εφαρμόζουν κανόνες ασφαλείας και προστασίας απο ηλεκτρονικούς κινδύνους.

Β1) Γνωρίζω το διαδίκτυο

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Β2) Επικοινωνώ και συνεργάζομαι

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Γ)Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με τις Τ.Π.Ε -16 ώρες

Γ1) Λύνω προβλήματα με υπολογιστικά φύλλα

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί:

  • να δημιουργούν και να τροποποιούν απλά υπολογιστικά φύλλα.
  • να εισάγουν δεδομένα και να τροποποιούν το περιεχόμενο σε κελιά του υπολογιστικού φύλλου
  • να διακρίνουν το ενεργό κελί και να επιλέγουν συγκεκριμένα κελιά.
  • να προσδιορίζουν τη διεύθυνση ενός κελιού στο φύλλο εργασίας.
  • να εισάγουν απλές σχέσεις υπολογισμού σε ένα υπολογιστικό φύλλο.
  • να χρησιμοποιούν τεχνικές αντιγραφής δεδομένων και μαθηματικών υπολογισμών σε ένα υπολογιστικό φύλλο.
  • να μορφοποιούν τα περιεχόμενα ενος κελιού
  • να δημιουργούν απλά γραφήματα χρησιμοποιώντας τα δεδομένα ενος υπολογιστικού φύλλου.

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Άσκηση :  Μαθαίνω το Λογιστικό Φύλλο

Γ2) Προγραμματίζω τον υπολογιστή

Οι μαθητές πρέπει να είναι ικανοί :

  • να αναλύουν ένα πρόβλημα σε απλούστερα
  • να αναλύουν ένα πρόβλημα σε απλά βήματα
  • να διατυπώνουν απλές εντολές με καθορισμένο τρόπο.
  • να ορίζουν ενέργειες και σενάρια που πρέπει να εκτελεστούν για να επιτευχθούν επιθυμητά γεγονότα.
  • να εκτελούν απλές εντολές σε προγραμματιστικό περιβάλλον

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Γ3) Υλοποιώ σχέδια εργασίας/ έρευνας

 

Δ) Οι Τ.Π.Ε ως κοινωνικό φαινόμενο(2 ώρες)

Δ1) Οικοδομώ ψηφιακή παιδεία και γραμματισμό.

Για την παρουσίαση του μαθήματος κάνε κλικ εδώ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση