Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Σχολικό έτος 2025-2026

Δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η Απόφαση Αριθμ. 109697/ΓΔ4 του Υπουργού Παιδείας για την έκδοση πρότυπου κανονισμού λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. (ΦΕΚ Β’ 5387/26-09-2024)Υπουργικής Απόφασης

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΕΠΑ.Λ. ΣΑΜΟΥ “Ελπινίκη Μιχαλούδη”

Με τον όρο «εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «σχολική πειθαρχία» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχειό του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

Η σχολική κοινότητα είναι μια οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.

Για τους παραπάνω λόγους συντάχθηκε ο παρών κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας του σχολείου μας με τη συνεργασία μαθητών και καθηγητών και οφείλουμε όλοι να τον τηρούμε.

Α. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Οι καθηγητές οφείλουν:

  • να αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητά τους,
  • να υποστηρίζουν τη μάθηση των μαθητών τους τόσο εντός όσο και εκτός τάξης,
  • να αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια χωρίς διακρίσεις,
  • να διασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών εντός του σχολείου.
  • να συμβάλλουν στην διαμόρφωση σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα εμπιστοσύνης.

Β. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

  • Οι μαθητές προσέρχονται στο Σχολείο τουλάχιστον πέντε (5) λεπτά πριν από την έναρξη της λειτουργίας, τα μαθήματα ξεκινάνε στις 5:30 μ.μ. και τελειώνουν στις 9:45 μ.μ.
  • Μαθητής που προσέρχεται καθυστερημένος μετά την έναρξη του μαθήματος και την είσοδο του καθηγητή στην αίθουσα, θεωρείται απών και του καταχωρείται απουσία.
  • Μπορεί όμως να γίνει δεκτός στην αίθουσα, για να παρακολουθήσει το μάθημα κατά την κρίση του διδάσκοντος. Επίσης καταχωρίζεται απουσία από το διδάσκοντα σε μαθητή που έχει ζητήσει άδεια να βγει για λίγο  από την τάξη και καθυστερεί να επιστρέψει πάνω από 10 λεπτά.
  • Σε περίπτωση μη έγκαιρης προσέλευσης του διδάσκοντος στην τάξη γίνεται αναπλήρωση. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, οι μαθητές παραμένουν στο προαύλιο χώρο ή στην τάξη τους και δεν ενοχλούν τη διεξαγωγή των άλλων μαθημάτων.
  • Οι μαθητές που προσέρχονται στο Σχολείο παρακολουθούν όλο το διδακτικό ωράριο. Εάν για οποιονδήποτε λόγο πρέπει να λείψουν, τους χορηγείται άδεια μόνο από τη Διεύθυνση του Σχολείου, οι απουσίες τους όμως καταχωρούνται.
  • Οι μαθητές οφείλουν να φέρουν μαζί τους όλα τα απαραίτητα για τη διδακτική διαδικασία εφόδια (τετράδια, βιβλία, στυλό, κλπ.).
  • Καλό είναι να αποφεύγεται η κατανάλωση καφέ, αναψυκτικών και φαγητού στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την διάρκεια του μαθήματος. Ειδικά στα εργαστήρια ΔΕΝ επιτρέπεται η κατανάλωση καφέ, αναψυκτικών και φαγητού κατά την διάρκεια του μαθήματος.
  • Όλοι, διδάσκοντες και διδασκόμενοι, συμβάλλουν στη διαδικασία της μάθησης, για την ομαλή λειτουργία της οποίας είναι όλοι υπεύθυνοι και το συντονισμό της αναλαμβάνει ο διδάσκων. Πρέπει λοιπόν να αποφεύγονται άσκοπες διακοπές ή παρεμβάσεις ή συμπεριφορές που μπορεί να προσβάλουν τους συμμετέχοντες ή να ανακόψουν τη διαδικασία. Ο διδάσκων δεν επιτρέπει τέτοιες αποκλίσεις και έχει την υποχρέωση, στα πλαίσια της παιδαγωγικής του ευθύνης, να επικρίνει τέτοιες συμπεριφορές ή ακόμη και να απομακρύνει από την αίθουσα όσους μαθητές παρακωλύουν με οποιονδήποτε τρόπο τη διαδικασία.
  • Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής αποβληθεί από την αίθουσα, πηγαίνει στη Διεύθυνση του Σχολείου χωρίς να προβάλει καμιά αντίρρηση. Η Διεύθυνση τον απασχολεί με τον πιο πρόσφορο τρόπο.
  • Ο μαθητής που θεωρεί ότι άδικα τιμωρήθηκε συζητά με το διδάσκοντα και προσπαθούν από κοινού, στα πλαίσια του αλληλοσεβασμού και της αλληλοκατανόησης, να ερμηνεύσουν τη στάση τους. Εάν ο μαθητής δεν πεισθεί για την αναγκαιότητα της τιμωρίας, έχει το δικαίωμα να συζητήσει το προκύψαν πρόβλημα με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματός του και με τη Διεύθυνση του Σχολείου, εάν συνεχίσει να θεωρεί ότι αδικήθηκε.
  • Το κουδούνι για διάλειμμα δε σημαίνει άμεση διακοπή του μαθήματος. Οι μαθητές αποχωρούν από την αίθουσα μετά το πέρας της διαδικασίας του μαθήματος με την υπόδειξη του καθηγητή. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές κινούνται στους διαδρόμους του σχολείου.
  • Οι μαθητές στους οποίους ανατίθενται ειδικά καθήκοντα (απουσιολόγου κ.α.) τα εκτελούν με ευσυνειδησία και συνέπεια και φέρουν ευθύνη για κάθε τι που οφείλεται στην παραμέλησή τους.
  • Σε περίπτωση απουσίας από το Σχολείο οι μαθητές οφείλουν να πληροφορούνται για τις διδαχθείσες ενότητες και τις εργασίες που ανατέθηκαν στους μαθητές, ώστε να προετοιμάζονται ανάλογα και να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την επόμενη διδακτική ενότητα.
  • Απουσίες: το σύνολο των απουσιών είναι 130. Από αυτές οι 75 θα πρέπει να είναι δικαιολογημένες είτε από τον κηδεμόνα είτε από γιατρό (σε περίπτωση ασθενείας) μέσα σε διάστημα 10 ημερών από την επάνοδο του μαθητή. Ο υπεύθυνος κάθε τμήματος ενημερώνει τους γονείς για τις απουσίες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η τηλεφωνικά.
  • Απουσίες: αν πάλι ο μαθητής παρακολουθεί μόνο μαθήματα τομέα/ ειδικότητας… Το σύνολο των απουσιών είναι 78. Από αυτές οι 52 θα πρέπει να είναι δικαιολογημένες είτε από τον κηδεμόνα είτε από γιατρό (σε περίπτωση ασθενείας) μέσα σε διάστημα 10 ημερών από την επάνοδο του μαθητή. Συνεπώς οι αδικαιολόγητες απουσίες δεν πρέπει να ξεπερνούν τις 26.
  • (https://eschools.minedu.gov.gr/ Οι διαθέσιμες υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην πρώτη έκδοση του υποσυστήματος «e-Parents», οργανωμένες ανά ρόλο χρήστη, είναι οι εξής: • Ανακοινώσεις και Ειδοποιήσεις Σχολικής Μονάδας, • Απουσίες Μαθητή, • Βαθμολογίες Μαθητή. Οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία οφείλουν να γνωρίζουν για την εγκύκλιο με ΘΕΜΑ: Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης, Εύρυθμη λειτουργία σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης

Γ. ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

  • Δεν επιτρέπεται, για λόγους ασφάλειας, σε οποιοδήποτε εξωσχολικό πρόσωπο, εκτός από τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών η είσοδος στο χώρο του Σχολείου. Κατά συνέπεια, η συνάντηση μαθητή με τέτοια πρόσωπα στο χώρο του Σχολείου δεν επιτρέπεται.
  • Η εμφάνιση – αμφίεση των μαθητών μέσα στο Σχολείο αποτελεί εκδήλωση του δικαιώματος ανάδειξης της προσωπικότητάς τους και, κατά συνέπεια, ανήκει στο χώρο της προσωπικής τους ευθύνης. Η άσκηση όμως αυτού του δικαιώματος περιορίζεται από τα όρια που επιβάλλουν η μαθητική ιδιότητα, η «αντικειμενική» ευπρέπεια και η ευρύτατη κοινωνική αποδοχή. Σύμφωνα με αυτά, οι μαθητές έχουν χρέος να αποφεύγουν τις ακρότητες και κάθε τι το εξεζητημένο στην εμφάνιση (κόμμωση, ντύσιμο, κοσμήματα κλπ.).
  • Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα σε όλους τους χώρους του Σχολείου. Δεν επιτρέπεται στα διαλείμματα η άσκοπη παραμονή των μαθητών στις τουαλέτες του σχολείου.
  • Κινητό Τηλέφωνο απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές/τριες.
  • Ζημιές – Φθορές σχολικής περιουσίας Φθορές, ζημιές, κακή χρήση, έλλειψη συντήρησης  της περιουσίας του σχολείου (εποπτικά μέσα, υλικοτεχνική υποδομή) πρακτικά αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες του σχολείου και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Σε περίπτωση φθοράς της σχολικής περιουσίας το ζήτημα αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση. Την βασική ευθύνη για την αποκατάσταση της ζημιάς έχουν οι γονείς ή οι ίδιοι οι μαθητές όταν πρόκειται για ενήλικες.
  • Ποιότητα του σχολικού χώρου Ένας από τους στόχους του σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους/στις μαθητές/ τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαρά και συντηρημένα κτίρια -αίθουσες, εργαστήρια, παραρτήματα, ο αύλειος χώρος- διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του/τις μαθητή/τριας. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και οδηγούν στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο/η τελευταίος/α ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του/της ή τον/την ίδιο/ίδια, αν είναι ενήλικος/η. Συγκεκριμένα, η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας καλεί τον ίδιο τον/τη μαθητή/τρια που είναι ενήλικος/η ή τον γονέα/κηδεμόνα/ασκούντα την επιμέλεια στον οποίο αποδεδειγμένα αποδίδεται η ζημία και του ζητάει να την αποκαταστήσει, μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών. Στην περίπτωση που δηλώσουν ότι δεν προτίθενται να αποκαταστήσουν τη ζημία, τότε η Διεύθυνση της σχολικής μονάδας το γνωστοποιεί στον οικείο Δήμο ή στη Σχολική Επιτροπή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 28 του ν. 5056/2023. Ο Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή οφείλει να ζητήσει και να λάβει τρεις (3) προσφορές για την αποκατάσταση της ζημίας και να διαλέξει την πιο οικονομική, συντάσσοντας προς τούτο σχετικό πρακτικό. Αφού ολοκληρωθούν οι εργασίες στη σχολική μονάδα, τότε ο οικείος Δήμος ή η Σχολική Επιτροπή που επιβαρύνθηκε με τη σχετική δαπάνη καλείται να αποστείλει το αποδεικτικό εξόφλησης είτε στον/στην ενήλικο/η μαθητή/τρια ή στους γονείς/κηδεμόνες του/ της. Τους καλεί εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών να καταβάλουν το ποσό σε συγκεκριμένο λογαριασμό του Δήμου ή της Σχολικής Επιτροπής και γνωστοποιώντας τους, ταυτόχρονα, ότι σε περίπτωση μη καταβολής του θα υπάρξει σχετική βεβαίωση οφειλής από την αρμόδια οικονομική υπηρεσία του Δήμου και είσπραξή της, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον ν. 4978/2022. Σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.
  • Διδάσκοντες και μαθητές πρέπει να σέβονται και να φροντίζουν το περιβάλλον και να προστατεύουν την περιουσία του Σχολείου που ανήκει σε όλους. Η οποιαδήποτε λοιπόν φθορά εκτός από την τιμωρία συνεπάγεται και την οικονομική επιβάρυνση του γονέα τού υπαίτιου ή του ίδιου αν είναι ενήλικας, για την αποκατάστασή της.
  • Τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και μεταξύ μαθητών και καθηγητών πρέπει να διακρίνει ο αλληλοσεβασμός και η αλληλοκατανόηση σε πλαίσιο συνεργασίας και ευγένειας. Όπως είναι εύλογο μια τέτοια στάση δεν επιτρέπει χειροδικίες, απρεπείς αστεϊσμούς και γενικότερα υβριστική και ανάρμοστη συμπεριφορά.
  • Καθώς η συμπεριφορά αποτελεί δείγμα αγωγής, οι μαθητές πρέπει να έχουν ιδιαίτερη συναίσθηση ότι με την απρεπή συμπεριφορά τους εντός  και εκτός Σχολείου δυσφημούν το σχολείο τους, τους ίδιους και την οικογένειά τους.
  • Η εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου προϋποθέτει τη συνεργασία και το διάλογο διδασκόντων και διδασκομένων, με στόχο όχι μόνο την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της σχολικής ζωής.
  • Ψηφιακή Βεβαίωση Φοίτησης. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών έχουν τη δυνατότητα έκδοσης Βεβαίωσης Φοίτησης των εξαρτώμενων τέκνων τους μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/attending-school).

Δ. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς. Για την πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού θα υλοποιηθούν δράσεις στο σχολείο, όπως «διαμεσολάβηση ως μέθοδος επίλυσης συγκρούσεων», όπως την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο.

Ψηφιακή Πλατφόρμα για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού. Για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει δημιουργηθεί ειδική ψηφιακή πλατφόρμα για υποβολή καταγγελιών,

https://stop-bullying.gov.gr/

Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα έχουν πρόσβαση μαθητές και γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών/τριών, οι οποίοι δύνανται να υποβάλλουν αναφορές. Επίσης, ορίζεται συγκεκριμένο Πρωτόκολλο Διαχείρισης Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού με σκοπό την εξέταση των αναφορών και την υποβολή προτάσεων για την αντιμετώπιση των περιστατικών σχολικής βίας (ν. 5029/2023 (Α’ 55)).

Ε. Εκδηλώσεις και Δράσεις

Θεωρώντας ότι η εκπαιδευτική προσφορά ενός σχολείου δεν πρέπει να περιορίζεται στην «εντός των τειχών» διδασκαλία, η καθημερινότητα του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Σάμου εμπλουτίζεται με μια ποικιλία δραστηριοτήτων (εκδρομές, γιορτές, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, πρωτοβουλίες ανακύκλωσης, δράσεις αλληλεγγύης κ.λ.π.) στις οποίες οι μαθητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν.

 

Οι μαθητές ενημερώνονται από τη Διεύθυνση του σχολείου για τον παρόντα κανονισμό και τον αποδέχονται. Ο παρών κανονισμός που αποτελεί ένα συμβόλαιο ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας, έχει ενσωματώσει τις παρατηρήσεις καθηγητών, μαθητικών συμβουλίων του σχολείου μας και έχει γίνει αποδεκτός από αυτούς. Η Εφαρμογή του πιστεύουμε ότι  θα διευκολύνει την εκπαιδευτική διαδικασία  προς όφελος κυρίως των μαθητών μας.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων                                 Το 15μελές Μαθητικό Συμβούλιο

Εκπρόσωπος Δ/ντης

 

  • Δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλες και όλους, ανεξάρτητα από το φύλο, το χρώμα, την εθνότητα, την κοινωνική προέλευση, τις θρησκευτικές και πολιτικές πεποιθήσεις, την ηλικία, τη σωματική υγεία και ακεραιότητα.
  • Αναγνωρίζουμε ότι κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Είμαστε όλοι ίσοι, αλλά όχι ίδιοι. Σεβόμαστε κάθε άνθρωπο. Προασπιζόμαστε την ακεραιότητα της προσωπικότητάς του.
  • Αναγνωρίζουμε τις αρμοδιότητες των άλλων και φροντίζουμε ώστε η στάση μας και η συμπεριφορά μας να μην έρχεται σε σύγκρουση με αυτές.
  • Επιδιώκουμε να γνωρίσουμε τις απόψεις των άλλων και υποστηρίζουμε το δικαίωμα έκφρασης.
  • Δεχόμαστε τις αποφάσεις της πλειοψηφίας και σεβόμαστε το δικαίωμα της μειοψηφίας να εκφράζει τις απόψεις της.
  • Επιδιώκουμε να συνεργαζόμαστε με τους άλλους και αναζητούμε τρόπους συνεργασίας ακόμη και όταν υπάρχουν διαφωνίες και αντιρρήσεις.
  • Συμβάλλουμε στην αρμονική συνύπαρξη του ανθρώπου με όλα τα όντα στη φύση και είμαστε αντίθετοι σε κάθε μορφή καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος.
  • Αναγνωρίζουμε την ιδιαιτερότητα των χώρων και της λειτουργίας τους και φροντίζουμε ώστε η συμπεριφορά μας να είναι ανάλογη.
  • Τηρούμε τους κανονισμούς της σχολικής μας κοινότητας και συμβάλλουμε δημιουργικά στη διαμόρφωσή τους.

 Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών – Χώροι συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

Καταγραφή

Μέτρα για την αποφυγή διάδοσης λοιμώξεων του κορωνοϊού COVID-19. Λαμβάνοντας υπόψη τις Οδηγίες του ΕΟΔΥ (Λοίμωξη από το νέο κορωνοιό SARS-Cov-2 (COVID-19)

  1. Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς μαθητές/ήτριες, το λοιπό προσωπικό και για τους επισκέπτες της Σχολικής Μονάδας σε όλους τους χώρους του Σχολείου.
  2. Σε περίπτωση που μαθητής/ήτρια δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του ως προς την υποχρεωτική χρήση μάσκας, δεν του επιτρέπεται η είσοδος στη σχολική τάξη, λαμβάνει απουσία και παραμένει σε ειδικό χώρο.
  3. Αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών/τριών και για τον λόγο αυτό τα διαλείμματα θα είναι διαφορετικά για κάθε τάξη.
  4. Επιβάλλεται ο συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα.
  5. Καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες.
  6. Αποφυγή επισκέψεων στο σχολείο γονέων και κηδεμόνων όταν αυτό δεν είναι απολύτως απαραίτητο.
  7. Οι μαθητές/ήτριες και οι εκπαιδευτικοί που εμφανίζουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID19 απαγορεύεται να προσέρχονται στο σχολείο.
  8. Στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος COVID-19 ο μαθητής/ήτρια ή ο εκπαιδευτικός τίθεται σε καραντίνα σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και ακολουθεί επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση όλων των πιθανών επαφών του κρούσματος. Οι μαθητές/ήτριες του τμήματος και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο συγκεκριμένο τμήμα ακολουθούν τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.