Δεν είμαστε όλοι ίδιοι! Κάποιοι έχουν πολλές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους… Κι εμείς προσπαθούμε να μπούμε στη θέση τους.
Τι δυσκολίες συναντούν οι τυφλοί;
Σαν να καταλάβαμε κάποια πράγματα!!!
Δεν είμαστε όλοι ίδιοι! Κάποιοι έχουν πολλές δυσκολίες στην καθημερινότητά τους… Κι εμείς προσπαθούμε να μπούμε στη θέση τους.
Τι δυσκολίες συναντούν οι τυφλοί;
Σαν να καταλάβαμε κάποια πράγματα!!!
Είπαμε πολλά για το Πάσχα.
Ζητήθηκε να ζωγραφίσουμε μία εικόνα από όσα είπαμε…
Η Σταύρωση, Η Παναγία και ο Ιωάννης δίπλα στον Σταυρό, τα καρφιά και το αίμα από την λόγχη, οι παπαρούνες που ρούφηξαν το αίμα του Χριστού για να μην πέσει στο χώμα, ο κοκκινολαίμης που έβαψε για πάντα τον λαιμό του, ο Χριστός που πλένει τα πόδια των μαθητών του, ο Μυστικός Δείπνος …
Παράξενο… Σήμερα η Αθηνά, το κορίτσι της βιβλιοθήκης μας, μας άφησε μάσκες αποκριάτικες να τις φτιάξουμε. Μα οι Απόκριες έχουν περάσει. Τι να κάνουμε; Αθηνά είναι αυτή, εκπλήξεις μας φέρνει, της κάναμε το χατίρι.
Ξαφνικά, είδαμε και το γράμμα με την έκπληξη!!!
Το υπέροχο βιβλίο “Μήπως είσαι η Άνοιξη;” της Καρολάιν Πίτσερ από τις Εκδόσεις Άγκυρα μας φύλαγε η Αθηνά, στο κουτί της. Αλλά το κουτί, άφαντο… Ψάξαμε σε όλο το σχολείο… Τελικά αναγκαστήκαμε να βγούμε στην αυλή. Εκεί, δεν βρήκαμε μόνο το κουτί αλλά και μανούλες που είχαν την “εντολή” να μας παραδώσουν το κουτί!
Μη φανταστείτε, ότι αφήσαμε τις μανούλες να φύγουν… Εξάλλου καταλάβαμε και γιατί η Αθηνά μας ζήτησε τις μάσκες. Μία για κάθε μαμά…
Οι μαμάδες μας πήραν την μάσκα τους και τον ρόλο τους και μας διάβασαν το παραμύθι!!! Τι όμορφα!!!
Οι οδηγίες της Αθηνάς ήταν οι εξής:
Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού και αφού το σχολιάσαμε, χωριστήκαμε σε 5 ομάδες. Μία για κάθε μανούλα.
Οι δραστηριότητές μας ήταν οι εξής:
Ομάδα 1
Χρωματίσαμε τα δέντρα των εποχών με τα σωστά χρώματα και μετά τα βάλαμε στη σωστή σειρά.
Ομάδα 2
Με τη βοήθεια της μαμάς βρήκαμε στον υπολογιστή πληροφορίες για τον δρυοκολάπτη και «τις γράψαμε» σε μια ζωγραφιά.
Ομάδα 3
Προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τι κάνει ένας λαγός μέσα στο παραμύθι μας; Τι σκέφτεται, πώς περνάει την ώρα του. Γιατί δεν πάει να κοιμηθεί κι αυτός; Φτιάξαμε γι’ αυτόν μία μικρή ιστορία.
Ομάδα 4
Ζωγραφίσαμε μία ανοιξιάτικη εικόνα με πράγματα που μας δείχνουν ότι ήρθε η άνοιξη.
Ομάδα 5
Φτιάξαμε μία αρκουδοφωλιά και παίξαμε σαν τις αρκουδίτσες που βγαίνουν από την φωλιά τους και ψάξαμε το αγαπημένο μας φαγητό.
Στρωθήκαμε στη δουλειά!!! Νομίζω το ευχαριστήθηκαν και οι μανούλες μας σήμερα!!!
Θέλετε να δείτε πώς εργαστήκαμε;
Τα αποτελέσματα ήταν εκπληκτικά!!!
Οι πληροφορίες για τον δρυοκολάπτη:
Κι αν δεν καταλαβαίνετε ποιες είναι αυτές, να εξηγήσουμε… Υπάρχουν 200 είδη δρυοκολάπτη, που ζουν σε όλον τον κόσμο, εκτός από την Μαδαγασκάρη και την Αυστραλία (εξ΄ ου και οι σημαίες).
Ο δρυοκολάπτης της Ν. Αφρικής διαφέρει από τα άλλα είδη επειδή δεν τρυπάει τα δέντρα για να τραφεί.
Το θηλυκό γεννάει 3 φορές το χρόνο 5-8 αυγά και τα κλωσάει 16 μέρες!
Η Άνοιξη έχει πεταλούδες, λουλούδια, μέλισσες, πασχαλίτσες, γαλάζιο ουρανό, τροχόσπιτα, μπαλόνια, φωλιές πουλιών και χαρούμενα παιδιά!!!
Περάσαμε όπως πάντα υπέροχα! Μακάρι να ξαναέρθουν μανούλες στην τάξη μας…
Η Αθηνά γιορτάζει μαζί μας τις Απόκριες. Μας φέρνει πάλι καινούριες εκπλήξεις, καινούριο βιβλίο ή μάλλον ένα βιβλίο… χωρίς βιβλίο…
Θα καταλάβετε….
Αφού είδαμε την έκπληξη κολλημένη πάνω στην Αθηνά, ψάξαμε να βρούμε το κουτί… Τώρα πια έχουμε μάθει, δεν αργούμε να το βρούμε. Και βγάζουμε από μέσα, ένα βαρύ μηχάνημα, μία στολή κλόουν, φακέλους, μία μαλακή κόκκινη μπάλα, έναν ζωγραφισμένο κλόουν, μία παρδαλή γραβάτα κι ένα στρογγυλό κόκκινο χαρτόνι… Βιβλίο πουθενά!
Ανακαλύψαμε λοιπόν πως το μηχάνημα αυτό ήταν προτζέκτορας και το παραμύθι θα το βλέπαμε πάνω σ’ ένα μεγάλο άσπρο πίνακα… Το παραμύθι μας ήταν: “Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω” της Άννης Θεοχάρη.
Καταπληκτικό, χαρούμενο και αστείο το παραμύθι μας!!!
Οι εργασίες μας ακόμα καλύτερες!!! Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε:
Ομάδα 1:
Με ποια σειρά και σε ποια σημεία έψαξε ο κλόουν για τη μύτη του;
Ομάδα 2:
Έναν κλόουν στα μέτρα μας που τον στολίσαμε όπως θέλαμε!!!
Ομάδα 3:
Βρήκαμε ποιος απ’ όλους είναι ο κανονικός κλόουν που βλέπει τον εαυτό του σε παραμορφωτικούς καθρέφτες.
Στη συνέχεια παίξαμε δύο παιχνίδια που μας είχε ετοιμάσει η Αθηνά!
Το ένα ήταν να βάλουμε την μύτη του κλόουν στο πρόσωπό του χωρίς να βλέπουμε… Γελάσαμε πολύ…
Παίξαμε και κυνήγι θησαυρού, ψάχνοντας να βρούμε κι εμείς τη μύτη του κλόουν. Μάλλον την είχε βρει και μας την έκρυψε για να παίξουμε. Λύσαμε όλους τους γρίφους και την βρήκαμε φυσικά!
Στο τέλος, ανακαλύψαμε ο καθένας, μία μύτη που έψαχνε να βρει τον κλόουν της. Και της τον ζωγραφίσαμε. Τέλειοι δεν έγιναν;
Περιμένουμε με ανυπομονησία το καινούριο βιβλίο της Αθηνάς!!!
(Κάποιες από τις ιδέες είναι από bigiagiakids)
Έκπληξη!!! Η Αθηνά μας συνεχίζει τις εκπλήξεις της.
Αυτή τη φορά δεν μας έφερε μόνο ένα υπέροχο βιβλίο, ούτε μόνο ευχάριστες ομαδικές δραστηριότητες.
Μας έφερε μία ολόκληρη Νηπιαγωγό από το σπίτι της… Δεμένη την βρήκαμε στο κουτί…
Η κα Κάγκα Ελιβένη που ξέρει το Νηπιαγωγείο μας πολύυυυυ καλά,
ήρθε να μας διαβάσει το παραμύθι που μας έφερε η Αθηνά: “Τι θα κάνω χωρίς εσένα;”
των Sally Grindley & Penny Dann από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος
Μα πόσο ωραία μας το διάβασε η κυρία Ελιβένη!!! Ήταν ένα υπέροχο παραμύθι!!!
Σ’ ευχαριστούμε κυρία Ελιβένη!!!
Ακόμα ωραιότερες ήταν οι δραστηριότητες που έπρεπε να κάνουμε:
Ομάδα 1:
Να φτιάξει ένα δύσκολο παζλ. Έτσι είπε η Αθηνά… Τελικά ήταν πανεύκολο
Ομάδα 2:
Να ζωγραφίσει ίχνη αλεπούς και σκίουρου πάνω στο χιόνι και την αρκούδα χιονάνθρωπο
Ομάδα 3:
Να φτιάξει χιόνι και μετά έναν χιονάνθρωπο
Ομάδα 4:
Να ψάξει μέσα στην άμμο να βρει τους καρπούς που έθαψαν τα ζωάκια το φθινόπωρο
Ομάδα 5:
Να φτιάξει μάσκες και να παίξει το παραμύθι
Έτσι καταφέραμε να φτιάξουμε όλα αυτά:
και τα παρουσιάσαμε στην τάξη μας:
Κι αν ο χειμώνας φέρει πολύ χιόνι κι οι καρποί που έκρυψαν τα ζωάκια παγιδευτούν μέσα στον πάγο,
πώς θα απελευθερωθούν οι καρποί για να μη μείνουν τα ζωάκια νηστικά;
Μεγάλος προβληματισμός…
Πώς θα βοηθήσουμε τον Πολύκαρπο αν βρει όλους τους καρπούς παγωμένους;
Πόσες ιδέες βρήκαμε όμως!!! Με ποιον τρόπο μπορούμε να βγάλουμε τους καρπούς;
Ε, ας τους δοκιμάσουμε. Βάζουμε τους καρπούς σε ποτηράκια με νερό και αμέσως στην κατάψυξη:
Την επόμενη μέρα πρέπει να δοκιμάσουμε τις ιδέες μας
Βάλαμε τον πάγο στον ήλιο:
στο καλοριφέρ:
τον πετάξαμε στο πάτωμα:
τον ζεστάναμε με πιστολάκι:
τον βάλαμε σε ζεστό νερό:
τον τυλίξαμε σε κουβέρτα:
τον βάλαμε στον φούρνο:
τον χτυπήσαμε με …σφυρί και …τρυπάνι:
τον τρυπήσαμε με ξυλάκια και πινέζες:
Χαμός έγινε στην τάξη μας!!!
Ποιος ήταν άραγε ο πιο γρήγορος ή ο πιο εύκολος τρόπος;
Οι προβλέψεις μας διαψεύστηκαν.
Ο πρώτος καρπός ελευθερώθηκε έπειτα από δυνατό χτύπημα του πάγου στο πάτωμα,
το ζεστό νερό και ο φούρνος βοήθησαν πάρα πολύ,
αυτοί που δοκίμασαν με εργαλεία ή αιχμηρά αντικείμενα κουράστηκαν πάρα πολύ,
το πιστολάκι χρειάστηκε αρκετή ώρα,
το καλοριφέρ άργησε πολύ,
ενώ ο χειμωνιάτικος ήλιος δεν κατάφερε να ξεπαγώσει τον καρπό μας!!!
Όπως και να έχει εμείς περάσαμε τέεεεεελεια!!!
Μεγάλη έκπληξη μας περίμενε στην τάξη μας σήμερα.
Η Αθηνά, το κορίτσι της βιβλιοθήκης μας, μας είχε ετοιμάσει μία έκπληξη! Τυχαία την είδαμε…

Ένα γράμμα κολλημένο πάνω της. Η κυρία μας το διάβασε. Καθώς είμαστε πολύ καλά παιδιά και φροντίζουμε την βιβλιοθήκη και τα βιβλία μας πολύ, η Αθηνά, μας έφερε ένα κουτί γεμάτο θησαυρούς… Έτσι έγραφε. Αλλά δεν μας είπε πού είναι και αρχίσαμε να το ψάχνουμε. Στην τάξη μας, στο χολ, στην κουζίνα, στην τουαλέτα και τελικά πού το βρήκαμε; Στο γραφείο! Το φέραμε στην τάξη, το ανοίξαμε και αρχίσαμε να βγάζουμε από μέσα τους θησαυρούς.
Το βιβλίο: “Το κόκκινο γιλέκο του μικρού Ρόμπιν” , της Jan Fearnley από τις εκδόσεις Τσιαμπίρης Πυραμίδα, ένα γιλέκο, (που δεν ήταν κόκκινο), ένα γράμμα, φάκελους, κεράκι, φαναράκι κι ένα σακούλι.
Η κυρία είπε, πρώτα να διαβάσουμε το γράμμα.
Ήταν οι οδηγίες της Αθηνάς. Μας πρότεινε να κλείσουμε τις κουρτίνες, να ανάψουμε το φαναράκι, να καθίσουμε στον κύκλο σε μαξιλάρια και να διαβάσουμε το βιβλίο. Και αφού το διαβάσουμε να μοιραστούμε σε ομάδες και να πάρουμε από έναν φάκελο. Κάθε ομάδα ανέλαβε μια εργασία και μετά την έδειξε σε όλη την ομάδα.
Μία ομάδα έπρεπε να φτιάξει ένα παζλ για να δει τι έκανε ο Ρόμπιν πριν τα Χριστούγεννα:
Μία άλλη ομάδα έπρεπε να αντιστοιχίσει τα γιλέκα που έδωσε ο Ρόμπιν με τα ζωάκια:
Η άλλη ομάδα έπρεπε να ετοιμάσει κούκλες για να μας παίξει την ιστορία σαν κουκλοθέατρο:
Η επόμενη ομάδα έπρεπε να εντοπίσει μέσα σε μια εικόνα όλα τα ζώα που βοήθησε ο Ρόμπιν:
Και η τελευταία, έπρεπε να φτιάξει γιλέκα για τον Ρόμπιν με συμμετρικά σχέδια:
Σκεφτήκαμε πόσα και ποια πράγματα θα μπορούσαμε να δώσουμε κι εμείς σε κάποιους που τα έχουν ανάγκη όπως έκανε ο Ρόμπιν.
Στο τέλος παίξαμε ηλεκτρονικά παιχνίδια στον υπολογιστή με θέμα την ιστορία του Ρόμπιν:
Σ’ ευχαριστούμε Αθηνά!!! Ήταν υπέροχη η έκπληξή σου!!!
Τα παιδιά επιλέγουν…
Φίλοι με όλους και ενεργοί πολίτες!
Δεν αφήνουμε κανέναν ανυπεράσπιστο!
Αμφιβάλλετε;
Αγαπάμε τα βιβλία!!! Πολύ!!!
Γι’ αυτό μπορείτε να δείτε ένα ολόκληρωμένο πρόγραμμα στο παρακάτω slideshare: