
Καθηγήτρια Μαθηματικών Δ.Ε
Ακολουθία Fibonacci: Από τους Αριθμούς στους Αλγόριθμους και στις Νότες.
Περίληψη:
Πρόκειται για μια διαθεματική προσέγγιση της ακολουθίας Fibonacci μέσα από τα Μαθηματικά, την Πληροφορική και την Μουσική, όπως εφαρμόστηκε στους μαθητές της Γ ́ Γυμνασίου σε διάρκεια 5 διδακτικών ωρών.
Μαθηματικά: Οι μαθητές έμαθαν την ιστορία του μαθηματικού Fibonacci και της ομώνυμης ακολουθίας, μελέτησαν την ακολουθία, ανακάλυψαν τον κανόνα σχηματισμού της ,τη σχεδίασαν χρησιμοποιώντας τετράγωνα, δημιουργώντας έτσι τη χαρακτηριστική σπείρα Fibonacci και στο τέλος διερεύνησαν την σύνδεσή της με την φύση.
Πληροφορική: Χρησιμοποιώντας προγραμματιστικά εργαλεία, όπως το Scratch, οι μαθητές ανέπτυξαν αλγόριθμο για τον υπολογισμό των όρων της ακολουθίας Fibonacci.
Μουσική: Η ακολουθία μεταφέρθηκε στον ήχο, καθώς οι μαθητές δημιούργησαν ρυθμικά και μελωδικά μοτίβα βασισμένα στους αριθμούς Fibonacci και με βάση αυτά συνθέσαν μουσικό κομμάτι για πιάνο.
Τι πετύχαμε: Οι μαθητές εμβάθυναν στις εφαρμογές της ακολουθίας Fibonacci, ανακάλυψαν τη σύνδεση διαφορετικών επιστημών και ανέπτυξαν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων μέσα από μια διαθεματική, δημιουργική προσέγγιση.
Σύντομο Βιογραφικό:
Η Τσιούτσια Ουρανία γεννήθηκε στο Ροπωτό Τρικάλων. Είναι μαθηματικός Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και υπηρετεί στο 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρικάλων. Σπούδασε Μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Από το 1990 έως το 1998 εργάστηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση. Διορίστηκε στην δημόσια εκπαίδευση το 1998, κατόπιν επιτυχούς συμμετοχής στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Πήρε μέρος σε πολλές επιμορφώσεις που αφορούν: Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών, Δυσκολίες μάθησης στα μαθηματικά, Διαφοροποιημένη διδασκαλία, Προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης μαθητών, Δημιουργία και επεξεργασία διαδραστικού υλικού, Nέα Προγράμματα Σπουδών στα Μαθηματικά στα πλαίσια του οποίου πραγματοποίησε διαθεματικά-διεπιστημονικά project με εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων.