
Καθηγητής Πληροφορικής Δ.Ε
Ακολουθία Fibonacci: Από τους Αριθμούς στους Αλγόριθμους και στις Νότες.
Περίληψη:
Πρόκειται για μια διαθεματική προσέγγιση της ακολουθίας Fibonacci μέσα από τα Μαθηματικά, την Πληροφορική και την Μουσική, όπως εφαρμόστηκε στους μαθητές της Γ ́ Γυμνασίου σε διάρκεια 5 διδακτικών ωρών.
Μαθηματικά: Οι μαθητές έμαθαν την ιστορία του μαθηματικού Fibonacci και της ομώνυμης ακολουθίας, μελέτησαν την ακολουθία, ανακάλυψαν τον κανόνα σχηματισμού της ,τη σχεδίασαν χρησιμοποιώντας τετράγωνα, δημιουργώντας έτσι τη χαρακτηριστική σπείρα Fibonacci και στο τέλος διερεύνησαν την σύνδεσή της με την φύση.
Πληροφορική: Χρησιμοποιώντας προγραμματιστικά εργαλεία, όπως το Scratch, οι μαθητές ανέπτυξαν αλγόριθμο για τον υπολογισμό των όρων της ακολουθίας Fibonacci.
Μουσική: Η ακολουθία μεταφέρθηκε στον ήχο, καθώς οι μαθητές δημιούργησαν ρυθμικά και μελωδικά μοτίβα βασισμένα στους αριθμούς Fibonacci και με βάση αυτά συνθέσαν μουσικό κομμάτι για πιάνο.
Τι πετύχαμε: Οι μαθητές εμβάθυναν στις εφαρμογές της ακολουθίας Fibonacci, ανακάλυψαν τη σύνδεση διαφορετικών επιστημών και ανέπτυξαν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων μέσα από μια διαθεματική, δημιουργική προσέγγιση.
Σύντομο βιογραφικό:
Ο Καλλιάρας Κωνσταντίνος γεννήθηκε στο Μπορός Σουηδίας το 1975. Σπούδασε Πληροφορική στο Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης, έλαβε Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας από το Τμήμα ΠΑΤΕΣ/ΣΕΛΕΤΕ Ιωαννίνων και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Ε.Α.Π. Από το 1999 είναι μόνιμος εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από το 2009 μέχρι και σήμερα υπηρετεί στο 7ο Γυμνάσιο Τρικάλων το οποίο από το 2021 χαρακτηρίστηκε ως Πειραματικό. Από το σχολικό έτος 2023-24 κατέχει τη θέση του Υποδιευθυντή στο σχολείο του.
Ως εκπαιδευτικός σε Πειραματικό Γυμνάσιο δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ενσωμάτωση Νέων Τεχνολογιών στην καθημερινή εκπαιδευτική πρακτική και την αξιοποίηση καινοτόμων διδακτικών μεθοδολογιών. Εργασίες του σχετικές με τη βιωματική μάθηση, την παιχνιδοποίηση της μαθησιακής διαδικασίας και τη διαθεματικότητα έχουν παρουσιαστεί σε εκπαιδευτικά συνέδρια και σε ημερίδες.