Μια χαρούμενη έκπληξη με περίμενε όταν μαθητής ήρθε στη βιβλιοθήκη να δανειστεί βιβλίο και μέσα είχε ξεχάσει μια μικρή φωτοτυπία με πολλαπλασιασμούς!!Φαντάστηκα πως καθώς έλυνε τους πολλαπλασιασμούς του διάβαζε κι αυτό που ήθελε: τη ‘Βαλίτσα με τα μυστικά του κυρίου Μπένγιαμιν” !!Ή πως ο κύριος Μπένγιαμιν τον βοήθησε να λύσει τα Μαθηματικά του…ποιος ξέρει!!!
Λέξεις ζεστές, λέξεις γεμάτες αγάπη , παντομίμα , αφίσα γεμάτη με λέξεις, κολάζ…κι όλα αυτά για ένα από τα πιο αγαπημένα βιβλία της Βιβλιοθήκης μας ” Τον ραφτάκο των λέξεων” του #AntonisPapadeodoulou
Και φυσικά όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να τελειώσουν με μια ζεστή αγκαλιά από την #θεατρικήομάδαμικρόςνότος https://mikrosnotos.gr/ που την ξανασυναντάμε στο σχολείο μας μετά από τρία χρόνια το ίδιο όμορφη και γεμάτη ζωντάνια!
Δράση στα πλάισια του #diavazo_dynata με τη συμμετοχή της Α και Β τάξης του #7ουΔημοτικούΣχολείουΜεταμόρφωσης και με τη συνεργασία της Βιβλιοθήκης μας!!😍
Αυτό το βιβλίο , που ανήκει στην κατηγορία σιωπηλά βιβλία, silent book, μας χάρισε όμορφες στιγμές δημιοργίας!
Τα μαθητάκια της Β έγιναν μικροί αφηγητές μες την τάξη ξεφυλλίζοντάς το και μαθητής της Στ, ο Λάμπρος Γερασίμου , ήρθε στη βιβλιοθήκη , αλλά βαριόταν να διαβάσει, το δανείστηκε κι αποφάσισε να γίνει ο συγγραφέας του! Κι όταν τα δευτεράκια το έμαθαν , αμέσως έτρεξαν να το δανειστούν για να δουν αν αυτά που έγραψε ο ¨μεγάλος¨είναι ίδια με αυτά που διηγήθηκαν αυτά! Ε… πώς να μην το αγαπήσουμε !!!
Παρακάτω σας παραθέτουμε το άρθρο του eniplex για το βιβλίο αυτό.
Περί τίνος πρόκειται
Γράφει η συγγραφέας Έλενα Αρτζανίδου
Στη σειρά silent books από τις εκδόσεις Ψυχογιός κυκλοφόρησε πρόσφατα το ελληνικό βιβλίο ενταγμένο στα σιωπηλά βιβλία με τίτλο “Το παιδί και το φεγγάρι” από τις Αργυρώ Μουντάκη και Δώρα Ανδρεαδάκη σε εικονογραφηση του Κώστα Θεοχάρη που ανέλαβε το σπουδαίο έργο της μετουσίωσης του λόγου σε εικόνα όπως ο ίδιος την είδε, τη διάβασε σιωπηλά μόνος και την αποτύπωσε με χρώματα, κινήσεις, έντονα συναισθήματα.
Silent books ή αλλιώς σιωπηλά βιβλία, εικονοβιβλία που απευθύνονται σε μικρές ηλικίες και όχι μόνο. Σιωπηλό βιβλίο, χωρίς λέξεις, δίχως διατυπωμένη ιστορία, ιστορία που αναμένει από τον /την αναγνώστη/αναγνώστρια να την ανακαλύψει μέσα από την εικονογράφηση που του προκαλεί.
Μια ιστορία μέσα στη θάλασσα, μέσα στο βαθύ σκοτάδι, με φουρτούνα, με τον κίνδυνο να τσακιστεί το σκαρί, αλλά και τρία πρόσωπα, τρεις ήρωες που όλοι τους αναζητούν σίγουρα από την/τον μικρό-ή αναγνώστη/-ια να πουν την ιστορία τους, να την δημιουργήσουν από το μηδέν, άρα να παράγουν λόγο.
Ένα όμορφο silent book που στοχεύει μαζί με την παραγωγή του λόγου, την καλλιέργεια της προφορικής έκφρασης, την ανάπτυξη της φαντασίας, της κριτικής σκέψης, αλλά και την ενθάρρυνση του ατόμου, του παιδιού να βγει μπροστά, να επικοινωνήσει το αλλόγλωσσο παιδί, να καταφέρει σιγά σιγά να μιλήσει την γλώσσα της χώρας που φιλοξενείται.
Ένα silent book που ανάλογα ποια φωνή, ποιον ήρωα θα επιλέξει ο/η αναγνώστης/-στρια για να πει την ιστορία θα γεννηθεί και μια άλλη ιστορία ή μήπως τρεις διαφορετικές ιστορίες; Ή ακόμη περισσότερες αν πάρουμε υπόψη των αριθμό των μικρών ή ενηλίκων αναγνωστών που θα πάρουν θέση να την διαβάσουν, να ακουστεί;
Η συνεργασία των Αργυρώς Μουντάκη και Δώρας Ανδρεάκη πέτυχε νομίζω το ζητούμενο. Οι δύο τους όπως αποκαλύπτουν στο τέλος της ιστορίας εμπνεύστηκαν την ιστορία παρακολουθώντας ένα masterclass του Chania Film Festival το 2021 που αφορούσε το σενάριο για κινούμενο σχέδιο∙ αυτό φαίνεται από το στήσιμο του story μέσα στο βιβλίο.
Και σε αυτήν την περίπτωση που αφορά αυτήν την κατηγορία βιβλίων η ιστορία τους πετυχαίνει απόλυτα τον στόχο της, που δεν είναι άλλος από το να προκαλέσει την ανάγνωσή του, να γεννηθεί η άλλη, η μοναδική ιστορία, να εμπλουτιστεί από κάθε αναγνώστη, αναγνώστρια που θα την πάρει στα χέρια, στο σπίτι ή μέσα στην τάξη την ώρα της αισθητικής απόλαυσης, την ώρα της Γλώσσας, την ελεύθερη ώρα δίπλα στη βιβλιοθήκη, τη στιγμή της χαλάρωσης…
Σίγουρα κάθε μικρό παιδί θα τη διαβάσει μοναδικά, θα ηχήσουν λέξεις με πολλά ή λίγα φωνήεντα, διαφορετικές και μπορεί οι περισσότεροι μικροί και ενήλικες αναγνώστες/αναγνώστριες να αφηγηθούν, με τη βοήθεια της εικόνας πάντα, κάτι τέτοιο:
…” Το αγόρι ξεχώρισε τη φέτα του φεγγαριού και δίχως να το σκεφτεί έκανε ένα λάσο και το σημάδεψε. Το φεγγάρι, χαμογέλασε και αμέσως η θάλασσα πήρε από το φως του. Ο καπετάνιος σαν να είδε μια γραμμή από την ακτή.
“Ας είναι, θα σε αφήσω να με πιάσεις, αγόρι. Θα σε βοηθήσω σε ό,τι έχεις βάλει σκοπό” ψιθύρισε ο ουρανοφωτιστής …”
Αναζητήστε το, αξίζει να υπάρχει σε κάθε βιβλιοθήκη, στο σπίτι, στο σχολείο.

Ποιος ήταν ο Ρήγας Φεραίος; Τι ήταν η Χάρτα ; Υπάρχει; Τι έχει πάνω της; ;
Δεν υπάρχει καλύτερη να απαντήσει σε όλα αυτά παρά μόνο η #LidaVarvarousi με τον δικό της τρόπο…με Ζωγραφήγηση!
Μέρα όμορφη για το σχολείο μας και τις Στ μας!
Άκουσαν , συμμετείχαν και στο τέλος έφτιαξαν τον δικό τους χάρτη…με προτροπή από την Λήδα να τον ανοίξουν σε 10 χρόνια!!Γιατί; Γιατί κάπου εκεί στην άκρη του χάρτη υπάρχει ζωγραφισμένο και το δικό τους όνειρο!!
Σε ευχαριστούμε Λήδα κι εσένα και το #ΊδρυμαΩνάση/OnassisFoundation για την τόσο όμορφη μέρα!!!
Είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί όλοι μα όλοι συμμετείχαμε στη δράση :Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως!Μαθητές και δάσκαλοι!!
Χαρίσαμε ο ένας στον άλλον βιβλία, οι δάσκαλοί μας , η διευθύντρια μας, οι γυμναστές μας, οι δάσκαλοι των Αγγλικών,οι δάσκαλοι της παράλληλης στήριξης, διάβασαν σε άλλα τμήματα του σχολείου μας, κατασκευάσαμε μαζί, ζωγραφίσαμε, τραγουδήσαμε και μαζί με τη δασκάλα της Θεατρικής αγωγής δραματοποιήσαμε δυο ιστορίες: Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει το αστέρι,Ένα δέντρο μια φορά!
Διαβάσαμε βιβλία όπως:Ο πλανήτης των Χριστουγέννων,Το ωραιότερο χριστουγεννιάτικο στολίδι, Η νιφάδα των Χριστουγέννων, Τα Χριστούγεννα σε όλον τον κόσμο, Η μπουγάδα του Αη Βασίλη, Τρι το τριγωνάκι, Φον Κουραμπιές εναντίον κόμη Μελομακαρόνη, Πού πήγαν τα Χριστούγεννα, Το ρολόι του Αη Βασίλη, Ο νάνος δεν κοιμάται και τόσα άλλα…
Κλείνουμε με τα λόγια της Astrid Lindgren:Μια τέτοια νύχτα οι άνθρωποι κουρνιάζουν ο ένας δίπλα στον άλλον μες στα μικρά τους σπίτια και φροντίζουν να μη σβήσει η φωτιά στο τζάκι!
Κι εμείς όλοι από εδώ σας ευχόμαστε :Καλές γιορτές με ένα βιβλίο, φροντίστε να μη σβήσει η φωτιά!!
Ένα ξεχωριστό στολίδι κρέμεται στο ψηλότερο κλαδί ενός χριστουγεννιάτικου δέντρου. Ένα κατατσαλακωμενο σακουλάκι μετατράπηκε σε σύμβολο αδελφοσύνης στα χαρακώματα του Α’ Παγκόσμιου πολέμου τα Χριστούγεννα του 1914.
Με τους μαθητές του Στ3 διαβάσαμε το “Ωραιότερο χριστουγεννιάτικο στολίδι” της Αγγελικής Δαρλάση και βάλαμε μέσα στο σακουλάκι τα ωραιότερα δώρα που θα μπορούσαμε να στείλουμε στους αγαπημένους μας που βρίσκονται μακριά μας… Μια σοκολάτα, μια ζωγραφιά, ένα γράμμα με ευχές για ειρήνη και αγάπη στον κόσμο.
Ευχαριστούμε πολύ την κ. Γιούλη Φρυσουλάκη γιατί έκανε αυτή τη δράση, διάβασε( κι επειδή μας άρεσε πολύ το διαβάσαμε κι άλλοι πολλοί!!), έφτιαξε την παρουσίαση, βρήκε το αυθεντικό γράμμα του στρατιώτη και αποσπάσμα από την ταινία!!
Η δράση αυτή έγινε στα πλαίσια: Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως!
Μια καταπληκτική δράση από τη δασκάλα Αγγλικών του σχολείου μας, κ. Πάντα Ταξιαρχούλα, στα πλαίσια της δράσης:Χάρισε ένα βιβλίο, δυνάμωσε το φως!!
Αυτή η δράση τα είχε όλα :τσάι, κεράκια , ιστορία, mini book , santa΄s sack, μα πάνω απ’όλα τη χαρά της ανάγνωσης και της δημιουργίας!!!!
Το ποίημα δημοσιεύτηκε αρχικά στις 23 Δεκεμβρίου 1823 σε εφημερίδα της Ν.Υορκης και είναι ένα από τα πιο αγαπημένα και δημοφιλή Χριστουγεννιατικα ποιήματα .Αναφέρεται στην παραμονή των Χριστουγέννων και σε ένα παιδάκι που ξύπνησε και είδε εκπληκτο τον Άγιο Βασίλη με τους ταρανδους και το έλκηθρο γεμάτο παιχνίδια. Είναι ένα ρυθμικό ποίημα που περιγράφει λεπτομερώς τον Άγιο Βασίλη (Saint Nicholas)
Ευχαριστούμε πολύ!!
Με χαρά δημοσιεύουμε το 3ο τεύχος της εφημερίδας της βιβλιοθήκης μας!Χριστουγεννιατικο , χαρούμενο και δημιουργικό από τους μαθητές του Στ1!Ευχαριστούμε για τη συνεργασία τη δασκάλα του τμήματος κ.Δώρα Λέντα!Θα ακολουθήσουν και τα τα υπόλοιπα τεύχη από τις έκτες μας!!!
Οι μαθητές της Γ δημοτικού επισκέφθηκαν τη βιβλιοθήκη τους και διάβασαν το βιβλίο “Τα ψηλά βουνά” του Ζαχαρία Παπαντωνίου.
Ταξίδεψαν με τη φαντασία τους στο βουνό, μύρισαν τη φρεσκάδα από τα πεύκα και τα έλατα και άκουσαν το γάργαρο νερό της Ρούμελης να κυλά.
Ανακάλυψαν τους θησαυρούς και τα οφέλη που προσφέρει το δάσος στον άνθρωπο και υποσχέθηκαν να σέβονται τα δέντρα και τη φύση.
“Ευτυχισμένοι σε τούτο το θέαμα οι μικροί ταξιδιώτες, κοίταξαν προς τις κορφές. Ένας τους φώναξε:
«γεια σας, ψηλά βουνά!»
(Απόσπασμα από το βιβλίο)
Ευχαριστούμε την δασκάλα του σχολείου μας κ.Παλαιολόγου Γιώτα, που εμπνεύστηκε την ωραία αυτή η δράση και τον κ. Δολαψάκη Γιώργο που συνεργάστηκαν για το όμορφο αυτό συναπάντημα.
Σας περιμένουμε και με άλλες ωραίες ιδέες!!

























































































































