Λέσχη Ανάγνωσης – Θεατρικό εργαστήρι Γυμνασίου Καλλιθέας
1 Δεκ 2018

Ένα ταξίδι στο μαγικό κόσμο του θεάτρου με όχημα την λογοτεχνία!

Συντάκτης: ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΙΔΟΥ ΕΛΙΣΑΒΕΤ | Κάτω από: ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Εδώ και δέκα χρόνια στο Γυμνάσιο Καλλιθέας πραγματοποιείται το πολιτιστικό πρόγραμμα της Λέσχης Ανάγνωσης. Τι είναι όμως μια Λέσχη Ανάγνωσης; Όπως κάθε Λέσχη που σέβεται τον εαυτό της, έχει συγκεκριμένα μέλη, με κοινό ενδιαφέρον την ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων. Η δική μας Λέσχη βέβαια έχει ως μέλη μαθητές.

Από το 2008 έως το 2013 ασχοληθήκαμε ειδικότερα με μαθηματική λογοτεχνία, με βιβλία δηλαδή που κύριο συστατικό της υπόθεσής τους αποτελούν τα μαθηματικά. Σας προλαβαίνω: μη φανταστείτε βαρετές συναντήσεις με αναγνώσεις βιβλίων και επίλυση μαθηματικών εξισώσεων! Η Λέσχη μας λειτουργεί στα πλαίσια ενός θεατρικού εργαστηρίου, όπου οι ήρωες των βιβλίων αποκτούν πνοή και γίνονται μέρος της ζωής μας!

Τα βιβλία που διαβάσαμε είναι:

  1. «Τα καταραμένα μαθηματικά» του Κάρλο Φραμπέτι
  2. «Το Πειραχτήρι των αριθμών» του Χανς Μάγκνους Έντσενσμπεργκερ
  3. «Αχμές, ο γιος του φεγγαριού» του Τεύκρου Μιχαηλίδη
  4. «Ο θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμπαχ», του Απόστολου Δοξιάδη

Τα έργα αυτά έχουν όλα διασκευαστεί θεατρικά και έχουν παρουσιαστεί από τα παιδιά ως θεατρικές παραστάσεις.

Από το 2014 έως το 2018 στραφήκαμε μετά από επιθυμία των μαθητών μας σε έργα του αρχαίου ελληνικού Δράματος:

  1. «Κύκλωψ», σατυρικό δράμα του Ευριπίδη
  2. «Ρήσος», τραγωδία του Ευριπίδη
  3. «Όρνιθες», κωμωδία του Αριστοφάνη,

τα οποία προσεγγίσαμε και επεξεργαστήκαμε θεατρικά και παρουσιάσαμε ως ολοκληρωμένες παραστάσεις σε μαθητικές εκδηλώσεις αλλά και Διεθνείς εκδηλώσεις, όπως το «Διεθνές Νεανικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος-Αρχαία Μεσσήνη» και τα «Ολύμπια τα εν Δίω».

Στο θεατρικό μας εργαστήρι χρησιμοποιήσαμε πολύ τον αυτοσχεδιασμό, ο οποίος:

  • Δημιουργεί αντί να ερμηνεύει
  • Επιτρέπει τη δοκιμή και την αποτυχία
  • Ενισχύει τον αυθορμητισμό
  • Παράγει ιδέες, φτιάχνει σκηνές και χαρακτήρες
  • Προσαρμόζεται στις ικανότητες όσων συμμετέχουν στην ομάδα
  • Ξεκινάει από το άτομο και όχι από το ρόλο                                    (Ν.Γκόβας)

Ο εμψυχωτής  από την άλλη, στοχεύει στην ελεύθερη έκφραση, στη συνεργασία και στην εξέλιξη των μαθητών του, έχοντας πάντα τη σκέψη του τους στόχους του ως προς την ομάδα αλλά και ως προς το κείμενο…

Ανταμοιβή μας; Η χαρά της δημιουργίας!

Ετικέτες:

Τα σχόλια είναι κλειστά.