Το Scratch (https://scratch.mit.edu/) είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού, που αναπτύχθηκε από το ομώνυμο έργο στο MIT Media Lab. Το λογισμικό διανέμεται δωρεάν για διαφορετικά λειτουργικά συστήματα (Windows, Mac OS X ή Linux) και η εγκατάστασή του είναι πολύ απλή. Σήμερα χρησιμοποιείται ευρέως για τη διδασκαλία του προγραμματισμού, ενώ η διάδοσή του είναι ταχύτατη.
Το Scratch διαθέτει γραφική γλώσσα προγραμματισμού με την οποία καθιστά πιο προσιτό τον προγραμματισμό στα παιδιά (από 8 ετών και άνω), τους εφήβους και άλλους αρχάριους προγραμματιστές. Η δημοτικότητα του Scratch στην εκπαίδευση οφείλεται στην ευκολία με την οποία μπορούν να δημιουργηθούν προγράμματα
Τα έργα που αναπτύσσει κανείς με το Scratch μπορούν να είναι πλούσια σε μέσα και να χρησιμοποιούν γραφικά, κινούμενα σχέδια, μουσική και ήχους. Το Scratch δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, κινουμένων σχεδίων, αλληλεπιδραστικών ιστοριών κ.α. Επιτρέπει στον χρήστη να μοιραστεί τις δημιουργίες του στο διαδίκτυο όπου υπάρχει ζωηρή κοινότητα χρηστών από όλο τον κόσμο.
Τέλος, επιτρέπει τον επιτρέπει τον απλό προγραμματισμό της ανοιχτής πλατφόρμας Arduino. Παρέχει νέα block εντολών για τη διαχείριση αισθητήρων και άλλων διατάξεων που συνδέονται στο Arduino όπως μοτέρ, servo κλπ. Να θυμήσουμε ότι το σχολείο μας διαθετει κιτ ρομποτικής βασισμένο στην πλατφόρμα Arduino.
O βασικός λόγος δημιουργίας του S4A είναι να προσελκύσει ανθρώπους στον κόσμο του προγραμματισμού. Ο στόχος είναι να παρέχει μια υψηλού επιπέδου διεπαφή στους προγραμματιστές του Arduino με λειτουργίες όπως η αλληλεπίδραση με ένα σύνολο πλακετών μέσω συμβάντων που προκαλούνται από τους χρήστες.