Ο Χειμώνας ήρθε στην τάξη μας
Αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα
1η Δεκεμβρίου και το Νηπιαγωγείο μας φόρεσε τα γιορτινά του! Με την έλευση του χειμώνα, οι μικροί μας μαθητές έγιναν οι «βοηθοί του Αϊ-Βασίλη» και ξεκίνησαν με ενθουσιασμό τον στολισμό του χριστουγεννιάτικου δέντρου μας. Η τάξη γέμισε με φωτάκια, πολύχρωμες μπάλες και γιρλάντες. Κάθε στολίδι που τοποθετήσαμε στα κλαδιά κρύβει και μια ευχή: για υγεία, αγάπη και πολλά παιδικά χαμόγελα! Το δέντρο μας φωτίζει πλέον τη γωνιά μας και μας θυμίζει πως η μαγεία των Χριστουγέννων βρίσκεται στην αγάπη, τη μοιρασιά και στην ομαδικότητα.
Η Ελιά, το πολύτιμο δώρο της φύσης
Αυτές τις ημέρες στο Νηπιαγωγείο μας γίναμε μικροί αγρότες και εξερευνήσαμε τον μαγικό κόσμο της ελιάς! Μέσα από μια σειρά βιωματικών δράσεων, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την παράδοση και τη διατροφική αξία του ελαιολαδου.
Αρχικά συζητήσαμε και είδαμε εποπτικό υλικό για τη διαδρομή της ελιάς, μαθαίνοντας πώς οι καρποί μεταφέρονται στο ελαιοτριβείο, συνθλίβονται και μας δίνουν το ευλογημένο ελαιόλαδο. Την επόμενη ημέρα ξεκινήσαμε την περιπέτειά μας με μεγάλο ενθουσιασμό, μαζεύοντας τις ελιές από τα δεντράκια της αυλής μας. Τα παιδιά μάζεψαν τους καρπούς με πολλή προσοχή και ΄΄στείλαμε΄΄ τις ελιές μας στο ελαιοτριβείο ώστε να βγάλουμε λάδι, το οποίο δοκιμάσαμε με ψωμάκι. Έπειτα δημιουργήσαμε τα δικά μας ατομικά δεντράκια ελιάς, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά και κάθε παιδί έφτιαξε τη δική του ελιά. Η θεματική αυτή ενότητα έκλεισε με τον πιο γευστικό τρόπο, δοκιμάζοντας διάφορες ελιές και φρέσκο ψωμάκι βουτηγμένο σε αγνό ελαιόλαδο. Οι μικροί μας μαθητές ενθουσιάστηκαν με τις γεύσεις και τις μυρωδιές, ενώ μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά κατάλαβαν τη σημασία της ελιάς για την υγεία μας αλλά και για τον πολιτισμό μας.
Μια Ξεχωριστή Επίσκεψη: Η Κινητή Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο μας
Όλα τα παιδιά της Γης, μια αγκαλιά! (Γιορτή για τα Δικαιώματα των Παιδιών)
Στη Ντενεκεδούπολη η Δημοκρατία νικά! (Γιορτή Πολυτεχνείου)
΄΄Φθινοπωρινά δεντράκια΄΄
Το Φθινόπωρο στο Νηπιαγωγείο μπορεί να γίνει μια εποχή γεμάτη μάθηση και διασκέδαση μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, παιχνίδια και δημιουργίες! Παίζοντας με τα χρώματα του φθινοπώρου τα παιδιά έφτιαξαν με τα χεράκια τους φθινοπωρινά δεντράκια, έγραψαν το όνομα τους και δημιούργησαν μία ομαδική κατασκευή την οποία στολίσαμε. Η χρήση των χεριών ως «εργαλείο» (αποτύπωμα παλάμης για τον κορμό) έκανε τη δραστηριότητα πολύ προσωπική και διασκεδαστική για τα νήπια, ενώ η αναγραφή του ονόματος βοήθησε στην εξάσκηση της πρώτης γραφής.
Μαθαίνουμε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια: Η επίσκεψη της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. στο Νηπιαγωγείο μας
- Γνωριμία με τον Κ.Ο.Κ.: Μέσα από οπτικό υλικό και απλά παραδείγματα, τα παιδιά έμαθαν να αναγνωρίζουν τα βασικά σήματα οδικής κυκλοφορίας, ξεχωρίζοντας τα σχήματα και τα χρώματά τους (προειδοποιητικά, απαγορευτικά, πληροφοριακά).
- Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης: Συζητήσαμε για τη σημασία των φωτεινών σηματοδοτών και μάθαμε πότε πρέπει να περιμένουμε και πότε μπορούμε να διασχίσουμε τον δρόμο με ασφάλεια, χρησιμοποιώντας πάντα τις διαβάσεις.
- Παιχνίδια Ρόλων: Μεταμορφωθήκαμε σε «υπεύθυνους οδηγούς» και «προσεκτικούς πεζούς». Τα παιδιά συμμετείχαν σε προσομοιώσεις στο δρόμο, μαθαίνοντας πώς να ελέγχουν δεξιά και αριστερά πριν περάσουν απέναντι.
- Εξοπλισμός Ασφαλείας: Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση του κράνους όταν κάνουμε ποδήλατο και στη σωστή χρήση της ζώνης ασφαλείας και του παιδικού καθίσματος στο αυτοκίνητο.
- Δημιουργική Έκφραση: Η δράση ολοκληρώθηκε με ζωγραφική και κατασκευές, όπου τα παιδιά αποτύπωσαν όσα έμαθαν, δημιουργώντας τα δικά τους σήματα και φανούς κυκλοφορίας.
Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που βοήθησε τους μαθητές μας να κατανοήσουν ότι η οδική ασφάλεια είναι ζήτημα παιδείας και σεβασμού. Ευχαριστούμε θερμά τη κα Δήμητρα Παταπη και τους εθελοντές της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Ρόδου για το σπουδαίο έργο τους και την υποστήριξη στην εκπαίδευση των παιδιών μας.
Φθινόπωρο στο σχολείο μας
Με αφορμή το βιβλίο ”Ένα κίτρινο φύλλο” μιλήσαμε στο νηπιαγωγείο μας για το φθινόπωρο. Το φθινόπωρο αποτελεί έμπνευση για ποικίλες εκπαιδευτικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες που επικεντρώνονται στις αλλαγές της φύσης, τα φρούτα, τα ζώα του δάσους και τις καιρικές συνθήκες. Μέσω του παιχνιδιού, των κατασκευών και της παρατήρησης, τα παιδιά ανακαλύπτουν τα χαρακτηριστικά της εποχής.
Tα παιδιά αφού πρώτα είχαν ζωγραφίσει με νερομπογιές τα χρώματα του φθινοπώρου πάνω σε χαρτί, σχεδιάσαμε φθινοπωρινά φύλλα και τα κόψαμε. Έπειτα, χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και η κάθε ομάδα έφτιαξε και από ένα δέντρο. Μια ομάδα έφτιαξε ένα φθινοπωρινό δέντρο με μπατονέτες, μια δεύτερη με τα δάκτυλα και μια τρίτη χρησιμοποιώντας μεμβράνη. Στο τέλος τα δεντράκια των παιδιών έγιναν ένας όμορφος καμβάς για την τάξη μας όπου πάνω κολλήσαμε τα φυλλαράκια που είχαν σχεδιάσει.



































































