mental-health-2019924_1920-750×400

Οδηγίες από το Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει εκδώσει ορισμένες πολύ χρήσιμες και πρακτικές οδηγίες, οι οποίες αποσκοπούν στη προστασία τόσο της σωματικής όσο και της ψυχικής μας υγείας εν μέσω της πανδημίας COVID-19. Ιδιαίτερη έμφαση μάλιστα δόθηκε  στην απόλυτη υιοθέτηση των συγκεκριμένων πρακτικών από τις οικογένειες με παιδιά και εφήβους. Παρακάτω αναλύονται διεξοδικά τα βασικά σημεία των οδηγιών αυτών:

  1. Λαμβάνουμε πληροφόρηση για την πανδημία από έγκυρες πηγές. Προστατεύουμε τα παιδιά και τους εφήβους από την υπερβολική έκθεση σε ειδήσεις, εικόνες και πληροφορίες σχετικά με την πανδημία. Η συνεχής παρακολούθηση αρνητικών ειδήσεων μπορεί να προκαλέσει έντονο άγχος, φόβο, ανησυχία και εκνευρισμό. Ειδικότερα για τα παιδιά μικρότερης ηλικίας, δίνουμε μεγάλη σημασία στην αποφυγή της απευθείας έκθεσής τους στη ροή των ειδήσεων.
  2. Ενημερώνουμε τα παιδιά και τους εφήβους σχετικά με τα πραγματικά γεγονότα και την εξέλιξη της πανδημίας σε απλή και κατανοητή γλώσσα. Αποφεύγουμε να τους αποκρύψουμε την αλήθεια ή να «ωραιοποιήσουμε» καταστάσεις καθώς μια τέτοια τακτική μπορεί να επιφέρει σύνθετες επιπλοκές.
  3. Μεριμνούμε για την παροχή κατάλληλων και επαρκών ερεθισμάτων και ενθαρρύνουμε το παιχνίδι. Διευκολύνουμε τα παιδιά να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και να οργανώσουν τον ελεύθερό τους χρόνο. Αποφεύγουμε την αλόγιστη χρήση ηλεκτρονικών συσκευών (τάμπλετ, ηλεκτρονικά παιχνίδια, Η/Υ κλπ).
  4. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην έκφραση των συναισθημάτων των παιδιών μας. Το παιχνίδι ή και η ζωγραφική μπορεί να διευκολύνουν τη διαδικασία αυτή. Παρέχουμε στα παιδιά μας ένα προστατευμένο περιβάλλον μέσα στο οποίο θα μπορέσουν να αισθανθούν ασφαλή για να εκφράσουν τα άγχη και τις ανησυχίες τους. Είναι σημαντικό να προσφέρουμε στα παιδιά μας μια προοπτική για το μέλλον, εξηγώντας τους πως οι επιδημίες έχουν μια αρχή, μια μέση και ένα τέλος.
  5. Δημιουργούμε μια σταθερή καθημερινή ρουτίνα τόσο για εμάς όσο και για τα παιδιά μας, ιδιαίτερα για το διάστημα που εκείνα απέχουν από την οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου. Η διατήρηση μιας σταθερής ώρας πρωινής έγερσης, μεσημεριανού γεύματος, ξεκούρασης, εκπαιδευτικής δραστηριότητας και βραδινού ύπνου, βοηθά τα παιδιά να μείνουν παραγωγικά και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.
  6. Δίνουμε έμφαση στην καλή υγιεινή ύπνου και στη διατήρηση μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής για τα παιδιά μας. Αποφεύγουμε την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης και έτοιμου φαγητού, αναψυκτικών και ενεργειακών ροφημάτων. Φροντίζουμε να εντάξουμε στο καθημερινό μας πρόγραμμα επίσης τη φυσική άσκηση.
  7. Προσπαθούμε να διατηρήσουμε το δίκτυο των κοινωνικών μας σχέσεων μέσω εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας. Τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα (τηλέφωνο, τάμπλετ, υπολογιστής, διαδίκτυο) μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της επαφής μας με τα σημαντικά άτομα της ζωής μας (οικογένεια, φίλοι, συνεργάτες, γιατροί, θεραπευτές).
  8. Σε περίπτωση που παρατηρήσουμε έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις ή δυσκολίες συμπεριφοράς απευθυνόμαστε άμεσα σε επαγγελματία ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων και εκθέτουμε τις ανησυχίες μας.
  9. Προστατεύουμε την υγεία μας. Τα παιδιά χρειάζονται έναν υγιή ενήλικα δίπλα τους. Ταυτόχρονα η φροντίδα του γονέα για την ατομική του υγεία θα λειτουργήσει και ως πρότυπο μίμησης για τα παιδιά για την προάσπιση της δικής τους υγείας.
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση