Αξιολόγηση: Μια λέξη που δεν ακούγεται ευχάριστα ούτε από όσους διδάσκονται αλλά ούτε και από όσους διδάσκουν. Για ποιο λόγο όμως;
- Γιατί πολλοί δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς σημαίνει ‘αξιολόγηση’ (assessment);
- Γιατί πολλοί από εμάς, σε κάποια στιγμή της ζωής μας, είχαμε μια αρνητική εμπειρία με αυτό που αντιλαμβανόμαστε ως ‘αξιολόγηση;
- Γιατί συχνά η ‘αξιολόγηση’ συνδέεται με την επιτυχία ή την αποτυχία μας; – Και, βέβαια σε κανένα μας δεν αρέσει η αποτυχία.
Σε ένα αγγλικό λεξικό θα βρούμε την παρακάτω ερμηνεία της λέξης:
assessment, noun [U]- the process of making a judgement or forming an opinion, after considering something or someone carefully
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα εδώ είναι η λέξη ‘process’ (διαδικασία). Η αξιολόγηση που εφαρμόζουμε στην τάξη μας θα πρέπει να στοχεύει στην παρακολούθηση της μαθησιακής πορείας των μαθητών μας, καθ’ όλη τη διάρκεια της μάθησης. Να μην περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο σε τεστ και διαγωνίσματα με σκοπό τη βαθμολόγησή τους.
Τα νέα βιβλία των Αγγλικών έχουν συμπεριλάβει μορφές αξιολόγησης, όπως τα ‘Check Yourself tests’ και τα ‘Now I Can Do statements’, που βοηθούν το μαθητή να ελέγχει ο ίδιος τη μαθησιακή του πορεία (αυτοαξιολόγηση).
Δείτε, σήμερα, ακόμα μερικές προτάσεις για αξιολόγηση, πέρα από τα συνηθισμένα τεστ και διαγωνίσματα: Είναι φύλλα εργασίας , που μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε στην τάξη (οι ιδέες από άρθρο στο
http://www.onestopenglish.com/section.asp?sectionType=listsummary&catid=60055 ).
Αφήστε μια απάντηση