ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ – ΧΗΜΕΙΑ- ΦΥΣΙΚΗ
Λόγω των διατομικών και ενδοατομικών διαφορών που παρουσίαζαν οι μαθητές μας στο αναπτυξιακό και μαθησιακό τους προφίλ, ήταν αναγκαίες οι προσαρμογές στο περιβάλλον μάθησης, στα προγράμματα και στις στρατηγικές διδασκαλίας, προκειμένου η εκπαίδευσή τους να είναι αποτελεσματική. Με βάση τα δεδομένα αυτά επιχειρήσαμε να προσαρμόσουμε και να διαμορφώσουμε την ύλη των μαθημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και τις δυσκολίες τους και ταυτόχρονα να ικανοποιήσουμε τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές και άλλες ανάγκες τους.
Οι προσαρμογές έγιναν στα μαθήματα της Βιολογίας ,Φυσικής ,Γεωγραφίας και Χημείας από την εκπαιδευτικό Νικολακάκη Νατάσσα.
ΚΥΤΤΑΡΟ Η ΜΟΝΑΔΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κλήθηκαν να κατασκευάσουν από πηλό ένα ζωικό και ένα φυτικό κύτταρο προκειμένου να εμπεδωθούν οι ομοιότητες και η διαφορές της εσωτερικής τους οργάνωσης. Στη συνέχεια παρουσίαζαν το κάθε κύτταρο δείχνοντας και περιγράφοντας από ποια μέρη αποτελείται.
ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ
Για την κατανόηση της φωτοσύνθεσης φτιάξαμε με τα παιδιά ένα «κουκλοθέατρο». Όλα τα ξυλάκια έβγαιναν από τη βάση ώστε να ξεκινήσει η «παράσταση». Εν συνεχεία, τα παιδιά έβαζαν ένα- ένα τα ξυλάκια-μαριονέτες και περιέγραφαν με τη βοήθειά τους τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.
ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΓΗ
Τα μαθήματα της γεωγραφίας γινόντουσαν ακόμα πιο ενδιαφέροντα με τη βοήθεια των χαρτών και της φωτιζόμενης υδρόγειου σφαίρας. Στο κεφάλαιο με τους πλανήτες με τη βοήθεια αυτοκόλλητων και χαρτονιών φτιάξαμε την κατασκευή που απεικόνιζε τη σειρά και την κίνηση των πλανητών.