Ο γενικός σκοπός της διδασκαλίας της Αυτόνομης Διαβίωσης στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ είναι ο εκπαιδευόμενος να καλλιεργήσει όλες τις δυνατές και αναδυόμενες δεξιότητες σε τέτοιο βαθμό ώστε να μπορεί να αυτονομηθεί (αυτενεργώντας ή καθοδηγούμενος) και να προετοιμαστεί για την κατάκτηση τεχνικών δεξιοτήτων και επαγγελματικής συνείδησης
Οι στόχοι του εργαστηρίου της Αυτόνομης Διαβίωσης προσεγγίζονται μέσω τεσσάρων αξόνων γνωστικού περιεχομένου:
1. Αυτοεξυπηρέτηση: Δεξιότητες ατομικής υγιεινής ,ένδυσης, σίτισης, καθαριότητας χώρου, διαχείρισης χρημάτων, αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου.
2. Κοινωνικές Δεξιότητες: Δραστηριότητες που αφορούν στη λεκτική και μη συμπεριφορά, στο διάλογο, στις κοινωνικά αποδεκτές συμπεριφορές.
3. Βασικές Δεξιότητες: Δραστηριότητες οπτικών και απτικών ερεθισμάτων κινητικές νευρομυικές δραστηριότητες.
4. Δραστηριότητες Ομαλής Εργαστηριακής Ένταξης: Αδρή και λεπτή κινητικότητα, γνώση κανόνων ασφαλείας, χρήση απλών εργαλείων, κατανόηση μεγεθών και μονάδων μέτρησης.