Erasmus+ΚΑ210: Window to the World

logo

Το σχολείο μας κατά τη φετινή χρονιά συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ KA2 με τίτλο: Window to the World, μαζί με σχολεία από τη Ρουμανία και τη Σερβία. Αυτό το έργο στοχεύει στην ανάπτυξη μιας εμπλουτισμένης αμοιβαίας μαθησιακής εμπειρίας προς όλες τις κατευθύνσεις: από μαθητή σε μαθητή, μαθητής με αναπηρία σε τυπικό μαθητή,
μαθητής σε δάσκαλο, μαθητής σε σχολείο, σχολείο σε δάσκαλο, σχολείο ειδικής αγωγής σε σχολείο τυπικής εκπαίδευσης, δάσκαλος σε δάσκαλο, συνεργάτη σε συνεργάτη, σχολείο σε κοινότητα κ.λπ. Και οι τρεις εταίροι προσδιόρισαν μια κοινή ανάγκη, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία, σε μια προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές για τα παγκόσμια ζητήματα, με έμφαση στα περιβαλλοντικά προβλήματα, προσαρμογή της διαφορετικότητας, ποικιλομορφία και ένταξη.
Απώτερος στόχος μας είναι να κάνουμε τους μαθητές μας να αντιλαμβάνονται τους εαυτούς τους ως πολίτες του κόσμου, που ζουν σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία, μπορούν να σκέφτονται παγκόσμια, αλλά και να ενεργούν τοπικά.

This year our school participates in the European ERASMUS program entitled: Window to the World,
together with schools from Romania and Serbia.
This Project aims at enabling an enriching mutual learning experience taking place in all directions: student to student, special-need student to typical student, student to teacher, student to school, school to teacher, special educational school to typical school, teacher to teacher, partner to partner, school to community, etc.
All the three partners identified a common
need, that is to open their schools to the world, in an attempt to make students more aware of global issues, with a focus on environmental problems, accommodating difference, diversity and inclusion.
Our ultimate goal is to make our students
perceive themselves as citizens of the world, living in a multicultural society, able to think globally, but act locally.

 

 

YouTube channel: https://www.youtube.com/@WindowtotheWorld23/featured

Project’s website: https://windowttworld23.wordpress.com/

Mini guide for “Inclusion: https://online.fliphtml5.com/pxttu/sjix/#p=1

When English gets special: https://online.fliphtml5.com/zbsem/vsim/#p=1


Τελετή διάχυσης αποτελεσμάτων Erasmus+ KA210 “Window to the World”

Τη Τετάρτη 12 Ιουνίου στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας, παρουσία Γονέων/Κηδεμόνων και πλήθους κόσμου, παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του προγράμματος Erasmus+ KA210 “Window to the World” στο οποίο συμμετείχε το σχολείο από τον Ιανουάριο του 2023 έως και τον Δεκέμβριο του 2023.

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δημιουργήθηκαν

1.ένας μίνι-οδηγός για την ένταξη ατόμων με αναπηρία σε σχολεία τυπικής εκπαίδευσης,

2.ένας μίνι- οδηγός για την εκμάθηση βασικών εννοιών στα αγγλικά από τα άτομα με αναπηρία,

3.ένα βιβλίο με όλα τα βραβευμένα έργα του διαγωνισμού ποίησης και λογοτεχνίας

4.η ιστοσελίδα του προγράμματος

5.η σελίδα του Youtube του προγράμματος .

Ορισμένα από τα αποτελέσματα του έργου μας έχουν εγκριθεί για δημοσίευση στην επίσημη σελίδα αποτελεσμάτων Erasmus+!

Παρακάτω μπορείτε τα αντίστοιχα λινκ των παραγόμενων αποτελεσμάτων και να περιηγηθείτε σε αυτά.

1               2

Τελετή απονομής πιστοποιητικών συμμετοχής στο πρόγραμμα

Την Πέμπτη 06-06-2024 οι μαθητές/τριες της Ελλάδας, της Ρουμανίας και της Σερβίας πραγματοποίησαν την τελευταία διαδικτυακή σύνδεσή τους . Αφού κάθε ομάδα έκανε μια ανασκόπηση όλων των δραστηριοτήτων του προγράμματος, απονεμήθηκαν τα πιστοποιητικά συμμετοχής σ’ όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες. Το κλίμα ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό για τους/τις μαθητές/τριες του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Νάουσας καθώς είδαν ξανά τους νέους φίλους τους και με μεγάλη χαρά τους προσκάλεσαν να ξανα-επισκεφτούν την πόλη τους!

Διαδικτυακές συναντήσεις με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των άλλων σχολείων, γνωριμία και ανταλλαγή απόψεων σε θέματα πολιτισμού, κουλτούρας και περιβάλλοντος.

Online meetings with the students and teachers of the other schools, getting to know each other and exchanging opinions on matters of culture, culture and the environment.

IMG 20230403 100644 IMG 20230403 100648 IMG 7d9bdcd59ec350092a249e98abcfa306 V IMG 696bbee96143f831f62de464c6cf0566 V


Δημιουργία παρουσίασης του Ελληνικού Παραδοσιακού χορού: “Δετός Χίου”

Creation of a presentation of the Greek Traditional dance: “Detos Chios”

IMG 20230316 095903 IMG 20230316 095913 IMG 20230316 095920 IMG 20230316 100001 IMG 20230316 100016

 


Εκμάθηση του Παραδοσιακού χορού της Ρουμανίας: “Dobrogean Dance”

Learning the Traditional Dance of Romania: "Dobrogean Dance"

IMG 20230407 120536 IMG 20230407 120611 IMG 20230407 120628 IMG 20230407 120711 IMG 20230407 120730


Εκμάθηση του Παραδοσιακού χορού της Σερβίας:  “Kolo”.

Learning the Traditional dance of Serbia:  “Kolo”.

IMG 20230407 120747 IMG 20230407 121003 IMG 20230407 121100 IMG 20230407 121143 IMG 20230407 121235 IMG 20230407 121241 IMG 20230407 121322 IMG 20230407 121334 IMG 20230407 121352


Ο μήνας Μάρτιος ήταν αφιερωμένος στην παράδοση! Στην αρχή παρουσιάσαμε ένα παραδοσιακό έθιμο!

March was the month dedicated to tradition! First, we present one of our traditional customs!

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2


Δεύτερον, οι παραδοσιακές φορεσιές μας!

Secondly, our traditional costumes! 

1 3 2 3 3 3 4 3 5 3


Παρουσίαση της έννοιας της ¨Ένταξης- Inclusion” στους εταίρους μας.

Greek presentation for “Inclusion” to Romanians and Serbians

1 2 3 4 5 6


Στην αρχή του προγράμματος διερευνήσαμε τις απόψεις μας σχετικά με την πολυπολιτισμική μας εμπειρία

At the beginning of the program we filled a questionnaire about our multicultural experience

1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6 1

1η μέρα κινητικότητας Erasmus+ KA2 mobility

1rst day of our Erasmus+ KA2 mobility

Η πρώτη μέρα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα των συμμετεχόντων. Ο συντονιστής του έργου εξήγησε τη φιλοσοφία και τους στόχους του έργου. Στη συνέχεια ο Έλληνας διευθυντής παρουσίασε την πόλη και ο Έλληνας συντονιστής του έργου έκανε τη σχολική παρουσίαση. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι ομάδες.

Η πρώτη δραστηριότητα ήταν «Ας γνωριστούμε καλύτερα…». Οι μαθητές και οι δάσκαλοι σχημάτισαν ομάδες σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους (π.χ. αγαπημένο ζώο, αγαπημένο άθλημα). Στο τέλος, ανακαλύψαμε ότι μοιραζόμαστε και κάνουμε τα ίδια όνειρα, μας αρέσουν τα ίδια πράγματα. Όλα αυτά σχετίζονται με τον τίτλο του προγράμματος «Παράθυρο στον κόσμο» αφού έχουμε την ευκαιρία μέσα από αυτό το έργο να γνωριστούμε και να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια που νομίζαμε ότι υπάρχουν και να δούμε ότι δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ μας. Η αξιολόγηση των δραστηριοτήτων της πρώτης ημέρας πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου . Κάθε ομάδα συμπλήρωσε το ερωτηματολόγιο.

The first day started with the welcoming of the participants. The coordinator of the project explained the philosophy and the aims of the project. Then the Greek head teacher presented the city and the Greek coordinator of the project made the school presentation. After that the teams presented themselves.

The first activity was “Let’s get to know each other better..”. The students and the teachers formed groups according to their preferences (for example- favorite animal, favorite sport). In the end, we found out that we share and have the same dreams, we like the same things. All these are related to the title of the program “Window to the world” since we have the chance through that project to get to know each other and overcome all the barriers we thought they exist and see that there are no differences among us.The evaluation of the activities of the first day was carried out through a questionnaire . Each group filled the questionnaire.

20230508 084827 20230508 084902 20230508 084916 20230508 085104 20230508 090639 20230508 093021 20230508 093023 20230508 093930 20230508 093943 20230508 135012 20230508 135025

2η μέρα κινητικότητας Erasmus+ KA2 mobility

2nd day of our Erasmus+ KA2 mobility

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια διαδραστική παρουσίαση με θέμα «Ένταξη». Οι μαθητές εξέφρασαν τις απόψεις τους για το θέμα και όλοι μαζί ανακάλυψαν τα υπάρχοντα στερεότυπα για αυτό το θέμα. Έπρεπε να εντοπίσουν άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω λίστας. Επεξηγήθηκε ο όρος «ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» και όλοι μαζί ανακαλύψαμε τα συναισθήματα πίσω από κάθε αντίδραση προς τα άτομα με ΕΕΑ

Στη συνέχεια οι μαθητές και οι καθηγητές τους συμμετείχαν σε ένα διαδραστικό μάθημα για τους Αρχαίους Θεούς του Ολύμπου. Αρχικά, μέσα από μια παρουσίαση έμαθαν μερικά από τα χαρακτηριστικά των αρχαίων θεών και στη συνέχεια έπαιξαν το παιχνίδι «Μάντεψε ποιος» με μεγάλη επιτυχία. Τέλος, σχημάτισαν δύο μικτές ομάδες και  έπαιξαν ένα παιχνίδι που σχετίζεται με τις γνώσεις τους σχετικά με αυτό το θέμα.

Όλοι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να λάβουν μέρος σε μια ηλεκτρονική ενημέρωση από το Εβραϊκό Μουσείο της Αθήνας. Παρακολούθησαν ένα βίντεο για τα ιστορικά γεγονότα των αρχών του 20ου αιώνα και ουσιαστικά είχαν την ευκαιρία να δουν όλους τους ορόφους του μουσείου.

Στο τέλος της ημέρας η ρουμανική ομάδα παρουσίασε το χορό της και εξήγησε τα βήματα. Όλοι οι μαθητές έμαθαν τα βήματα και  τα εκτέλεσαν όλα μαζί. Πριν από το γεύμα όλες οι ομάδες επισκέφτηκαν το Μουσείο Εμβιομηχανικής Ιστορίας Νάουσας και έμαθαν περισσότερα για την ιστορία της Νάουσας. Μετά το γεύμα επισκέφτηκαν δύο πολιτιστικούς συλλόγους Νάουσας «Λύκειο Ελληνίδων (Lykeio Ellinidwn)» και «Βλάχοι (Βλάχοι)». Είδαν παραδοσιακές φορεσιές και έμαθαν πώς ήταν τα σπίτια στις αρχές του 20ου αιώνα σε αυτήν την περιοχή. Τέλος επισκέφτηκαν το δημαρχείο και το μεγάλο ρολόι και την κεντρική πλατεία της Νάουσας. Η αξιολόγηση των δραστηριοτήτων της πρώτης ημέρας πραγματοποιήθηκε μέσω ερωτηματολογίου . Κάθε ομάδα συμπλήρωσε το ερωτηματολόγιο.

The second day started with an interactive presentation on the topic of “Inclusion”. The students expressed their opinions on the topic and all together discovered the existing stereotypes towards this topic. They had to identify people with special educational needs through a list. The term “special education needs” was explained and all together  found out the feelings behind every reaction towards people with SEN

After that the students and their teachers were involved in an interactive lesson towards the Ancient Gods of Olympus. Firstly, through a presentation they learnt some of the characteristics of the ancient gods and then they played a “Guess who” game with great success. Finally, they formed two mixed groups and  played a game related to their knowledge towards this topic.

All students had the chance to take part in an e-update from the jewish museum in Athens. They watched a video about the historic facts of the early 20th century and they virtually got the chance to see all the floors of the museum.

At the end of the day the Romanian team presented their dance and they explained the steps. All the students learnt the steps and  performed it all together.

Before lunch all the groups visited the Museum of biomechanical history of Naoussa and they learnt more about Naoussa’s history. After lunch they visited two of Naoussa’s cultural association “Λύκειο Ελληνίδων (Lykeio Ellinidwn)” and “Βλάχοι (Vlachoi)” . They saw traditional costumes and learnt what the houses were like back in the early 20th century in this area. Finally they visited the townhall and the big clock and the central square of Naoussa. The evaluation of the activities of the first day was carried out through a questionnaire . Each group filled the questionnaire. Ancient Greece – Board Game

20230509 090433 20230509 09201020230509 092026 20230509 095110 20230509 095712 20230509 100115 FB IMG 1684145215565 FB IMG 1684145239820 FB IMG 1684145266239 FB IMG 1684145302473 FB IMG 1684145308191 IMG 20230509 132109 IMG 20230509 132250 IMG 20230509 134124 IMG 20230509 134536 IMG 20230509 190542 P1190853 P1190866 P1190867 P1190869 P1190879

3η μέρα κινητικότητας Erasmus+ KA2 mobility

3rd day of our Erasmus+ KA2 mobility

3η μέρα της κινητικότητας του προγράμματος «Window to the World» KA2 Erasmus+ και οι εταίροι μας από τη Ρουμανία και τη Σερβία είναι ενθουσιασμένοι και ευαισθητοποιημένοι από τη συμπεριληπτική διδασκαλία και εκπαίδευση στην οποία συμμετέχουν βιωματικά αλλά και από τα ευρηματικά εκπαιδευτικά εργαλεία που δημιουργούν οι Έλληνες καθηγητές του σχολείου μας, εξατομικευμένα, για τη συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία στο αναλυτικό πρόγραμμα του Ε.Ε.Ε.ΕΚ.
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι τα 2 σχολεία από το εξωτερικό είναι σχολεία της γενικής αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης χωρίς τμήματα ένταξης ατόμων με αναπηρία. Η φιλοσοφία του προγράμματος μας βασίζεται στους άξονες: Ισότητα, Σεβασμός της Διαφορετικότητας, Συμπερίληψη, Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση οι οποίοι θεμελιώνονται από τις 3 αρχές των τρεχόντων προγραμμάτων Erasmus+: πράσινη ανάπτυξη, ισότητα και διαδικτυακή ανάπτυξη.
Day 3 of the “Window to the World” program mobility KA2 Erasmus+ and our partners from Romania and Serbia are excited and aware of the inclusive teaching and education in which they participate experientially as well as the inventive educational tools created by the Greek teachers of our school, individually, for the inclusion of people with disabilities in the curriculum of the E.E.E.EK.
For the record, let’s mention that the 2 schools from abroad are schools of general education and professional education without classes for integration of people with disabilities. The philosophy of our program is based on the axes: Equality, Respect for Diversity, Inclusion, Environmental Awareness which are founded by the 3 principles of the current Erasmus+ programs: green development, equality and online development
1 1 2 1 3 1 4 5 6

4η μέρα κινητικότητας Erasmus+ KA2 mobility

4th day of our Erasmus+ KA2 mobility

Στιγμιότυπα από την 4η ημέρα του προγράμματος Window to the world KA2 Erasmus + επίσκεψη στη σχολή του Αριστοτέλους στη Μίεζα, στο Πολυκεντρικό Μουσείο των Αιγών και στους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας. Θερμές ευχαριστίες στον συνάδελφο και νέο Διευθυντή του Λαππείου 1ου Γυμνασίου Νάουσας, κ. Γιώργο Μάλλιο για την άψογη και τόσο επιδραστική ξενάγηση. Ιδιαίτερες ευχαριστίες προς το πρόσωπο του από τους αλλοδαπούς μαθητές, οι οποίοι εκστασιάστηκαν από την αφήγηση του αλλά και την Ιστορία μας.
Highlights from the 4th day of the Window to the world KA2 Erasmus + program visit to Aristotle’s school in Mieza, the Polycentric Museum of the Goats and the Royal Tombs of Vergina. Warm thanks to my colleague and new Director of Lappei 1st Gymnasium of Naoussa, Mr. Giorgos Mallios for the impeccable and so effective tour. Special thanks to him from the foreign students, who were ecstatic by his narration and our History.
1 2 2 2 3 2 4 1 5 1 6 1 7 8

5η μέρα κινητικότητας Erasmus+ KA2 mobility
5th day of our Erasmus+ KA2 mobility
Την Πέμπτη 11 Μάϊου 4η ημέρα της κινητικότητας του προγράμματος «Window to the World” ΚΑ2 Erasmus+ οι εταίροι μας από τη Ρουμανία και τη Σερβία πραγματοποίησαν ένα διαδραστικό μάθημα αγγλικών για τους μαθητές/τριες μας με σκοπό να τους βοηθήσουν στην εκμάθηση βασικών λέξεων στα αγγλικά! Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας ευχαριστήθηκαν πάρα πολύ αυτό το μάθημα!
Έπειτα όλοι μαζί συζήτησαν για το περιβάλλον και για τα καίρια περιβαλλοντικά προβλήματα της εποχής μας. Τέλος η ημέρα έκλεισε με την υλοποίηση της Σέρβικης συνταγής από την ομάδα της Σερβίας. Ήταν γευστικότατη!
On Thursday, May 11, the 4th day of the KA2 Erasmus+ “Window to the World” mobility, our partners from Romania and Serbia held an interactive English lesson for our students to help them learn basic English words! The students of our school really enjoyed this lesson!
Then everyone together discussed the environment and the key environmental problems of our time. Finally, the day ended with the implementation of the Serbian recipe by the Serbian team. It was delicious!
1 3 2 3 3 3 4 2 5 2 6 2 7 1 8 1 9 10 11 12 13

6η μέρα κινητικότητας Erasmus+ KA2 mobility

6th day of our Erasmus+ KA2 mobility

5η ημέρα της κινητικότητας του προγράμματος «Window to the World” KA2 Erasmus+ οι δραστηριότητές μας ξεκίνησαν με ένα πολύ ενδιαφέρον μάθημα στο εργαστήριο Γεωπονίας! Όλοι οι μαθητές/τριες ασχολήθηκαν με τη μεταφύτευση βοτάνων, ντοματιών και πιπεριών!! Ήταν όλοι κατενθουσιασμένοι με τη διαδικασία!!
Η εμπειρία τους αυτή τους βοήθησε ιδιαίτερα στην επόμενη δραστηριότητα καθώς έπρεπε να φτιάξουν τα δικά τους κολάζ για το περιβάλλον!!
Το μεσημέρι οι μαθητές/τριες επισκέφτηκαν το κτήμα “Κυρ Γιάννη” όπου περιηγήθηκαν στο χώρο του οινοποιείου και απόλαυσαν το γεύμα τους στον υπέροχο περιβάλλοντα χώρο!!
Η μέρα δε θα μπορούσε να κλείσει αλλιώς, παρά με την εξερεύνηση της πόλης με τα πόδια. Οι μαθητές/τριες περιηγήθηκαν μέσα στην πόλη και είδαν από κοντά τις ιστορικές τοποθεσίες της πόλης. Τέλος ξεναγήθηκαν στον όμιλο «Γενίτσαροι και Μπούλες»
Day 5 of the “Window to the World” KA2 Erasmus+ program mobility our activities started with a very interesting lesson in the Agriculture workshop! All the students were busy transplanting herbs, tomatoes and peppers!! They were all thrilled with the process!!This experience helped them a lot in the next activity as they had to make their own collages about the environment!!
At noon, the students visited the “Kyr Giannis” estate where they toured the winery and enjoyed their meal in the wonderful surroundings!!The day could not end any other way than by exploring the city on foot. The students toured the city and saw the historical sites of the city up close. Finally, they were guided to the “Jenitsaroi and Boules” group
1 4 2 4 3 4 4 3 5 3 6 3 7 2 8 2 9 1 10 1 11 1 12 1 13 1 14 15 16

7η μέρα κινητικότητας Erasmus+ KA2 mobility

7th day of our Erasmus+ KA2 mobility

Το Σάββατο 13 Μάϊου 6η ημέρα της κινητικότητας του προγράμματος “Window to the World” KA2 Erasmus+ σειρά είχε η εξόρμηση των μαθητών/τριων στη Θεσσαλονίκη! Οι μαθητές/τριες αρχικά γνώρισαν την πόλη μέσω της περιήγησής τους με την πολιτιστική γραμμή του ΟΑΣΘ. Κατόπιν, επισκέφτηκαν το αρχαιολογικό μουσείο Θεσσαλονίκης όπου θαύμασαν τους πολύτιμους θησαυρούς του!!

On Saturday, May 13, the 6th day of the “Window to the World” KA2 Erasmus+ mobility program, the students went on a trip to Thessaloniki! The students first got to know the city through their tour with the cultural line of the OASTH. Then, they visited the archaeological museum of Thessaloniki where they admired its precious treasures!!

 

1 5 2 5 3 5 4 4 5 4 6 4 7 3

Closing ceremony for the Erasmus+ KA2 mobility

Η Κυριακή 14 Μαΐου, τελευταία μέρα της κινητικότητας του προγράμματος Erasmus+ KA2 “Window to the World” ήταν μια ιδιαίτερη μέρα για εμάς. Αρχικά όλοι οι μαθητές/τριες έγραψαν τα δικά τους σλόγκαν για το περιβάλλον βασιζόμενοι σε όλα όσα άκουσαν και συζήτησαν μεταξύ τους.
Έπειτα έβαψαν κατενθουσιασμένοι ο καθένας το δικό του δώρο, ένα πρόσωπο Γενιτσάρου!! Γλέντησαν και χόρεψαν στην αυλή του σχολείου, παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες.
Τελευταία δραστηριότητα της ημέρας ήταν η συζήτηση στη στρογγυλή τράπεζα σχετικά με τις εντυπώσεις που αποκόμισε ο καθένας και η καθεμία από αυτή τη βδομάδα κινητικότητας. Σημαντικό συμπέρασμα της συζήτησης ήταν ότι τελικά η ένταξη των μαθητών/τριων με ειδικές ανάγκες δεν ήταν όσο δύσκολο φαντάζονταν πριν έρθουν στη Νάουσα. Όλοι οι μαθητές/τριες τόνισαν ότι έχουν περισσότερη υπομονή και καλύτερη ενσυναίσθηση, αφού πια μπορούν να μπουν στη θέση του άλλου και να προσπαθήσουν να καταλάβουν τι σκέφτονται και πώς μπορούν να βοηθήσουν.
Το κλίμα ήταν ιδιαίτερα συγκινητικό όταν ο καθένας ξεχωριστά έγραψε τα δικά του μηνύματα στη μικρή χάρτινη καρδιά και «κρέμασε» την καρδιά στον πίνακα του προγράμματος!!
Ήταν μια μοναδική εμπειρία για όλους!!

 

The last day started with a revision and consolidation of the information acquired during the activities carried out this week about the environment specifically. The most important information obtained was used in the creation of slogans for the environment.

Then the students took part in a workshop “Let’s make our own gift”.  They had to paint their own “prosopos (face)” of Genitsaros. At the end of the day the hosting school organized students’ final evaluation. The Romanian project coordinator and the Serbian partner applied the feedback questionnaires in order to evaluate the quality of the mobility. After the evaluation, the certificates of participation were given and then the students and teachers shared their thoughts about all the activities they performed. The partner teachers met to discuss the follow up activities and next steps in the implementation of the project until the end of this semester.  Finally, each student and each teacher wrote in a paper heart all their thoughts and wishes for the Greek students. All the hearts were hung in the Erasmus board in the Greek school.

3 2 1

Στις αρχές Μαρτίου όλοι οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Erasmus+ KA2 “Window to the World” έλαβαν μια πρόσκληση. Τους δόθηκε αρχικά το θέμα ενός καλλιτεχνικού και ποίησης διαγωνισμού και έπρεπε να σχηματίσουν ομάδες των πέντε μελών (2 από τη Ρουμανία, 2 από τη Σερβία και 1 από την Ελλάδα). Ζητήθηκε από τους/τις  μαθητές/τριες να παράγουν ένα κείμενο με αφόρμηση την παρακάτω φράση ενός διάσημου Ρουμάνου γλύπτη, του Constantin Brâncuși:

«Οι άνθρωποι δεν συνειδητοποιούν πλέον τη χαρά της ζωής γιατί δεν ξέρουν πια πώς να δουν τα θαύματα της φύσης»

Οι μαθητές σε όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία συνεργάστηκαν για να φτιάξουν μια σειρά από έργα που αποτελούνταν από ένα κείμενο (δοκίμιο, σενάριο ή ποίημα) και ένα σχέδιο, ένα κολλάζ φωτογραφιών ή ένα μουσικό κομμάτι, εμπνευσμένα από το παραπάνω απόσπασμα.

26 έργα έλαβαν υψηλές βαθμολογίες και εγγράφηκαν για να λάβουν μέρος σε έναν διαγωνισμό στη Ρουμανία με τίτλο Creo Creare, που διοργανώθηκε από τον Colegiul Mircea cel Bătrân από την Κωνστάντζα.

Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στο Flipbook με τα έργα των μαθητών μεταβαίνοντας στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://online.fliphtml5.com/zbsem/lmyu/

Our Bond with Earth – Song

Λήψη

At the beginning of March all participants received a challenge. They were given the theme of a literacy and artistic contest and were invited to participate in teams of five members (2 from the Romanian school, 2 from the Serbian school and 1 from the Greek school). Students were asked to write a text starting from the following quote of a famous Romanian sculpture, Constantin Brâncuși:

«People no longer realize the joy of living because they no longer know how to look at the nature’s wonders» 

Students in all partner school collaborated to make a series of projects consisting of a text (an essay, a script or a poem) and a drawing, a collage of photos or a piece of music that they created inspired by the quote.

26 projects received high scores and were registered to take part in a competition in Romania entitled Creo Creare, organised by Colegiul Mircea cel Bătrân of Constanța.

You can have a look at a Flipbook with the students’ projects by accessing the following link:

https://online.fliphtml5.com/zbsem/lmyu/

Η Οικολογική Δημιουργικότητα των μαθητών του Εrasmus+ KA210 “Window to the World”, βραβεύτηκε με διπλώματα και βραβεία, στο Διαγωνισμού «CREO CREARE».

Στις 26 Σεπτεμβρίου 2023, η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάστηκε στο Εθνικό Κολλέγιο Mircea cel Bătrân, με τη διοργάνωση της κομητείας του πολυγλωσσικού και καλλιτεχνικού διαγωνισμού CREO CREARE.

Το Ε.Ε.Ε.ΕΚ Νάουσας συμμετείχε στο διαγωνισμό με τη μορφή της δραστηριότητας με τίτλο «Οικολογική δημιουργικότητα – καλλιτεχνικό και λογοτεχνικό έργο που εμφανίζεται στην κοινότητα». 31 μικτές ομάδες αποτελούμενες από πέντε (5) μαθητές δύο (2) Ρουμάνους, δύο (2) Σέρβους και ένα (1) Έλληνα μαθητή) δοκίμασαν τη δημιουργικότητά τους πραγματοποιώντας εργασίες με στόχο την ευαισθητοποίηση όχι μόνο της μαθητικής κοινότητας, αλλά και της τοπικής κοινότητας για την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος . Έτσι, στο πολιτιστικό μείγμα της δημιουργικής ομάδας, προστέθηκαν τα οφέλη της συνεργασίας μεταξύ τεσσάρων (4) τυπικών μαθητών και ενός (1) μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Όλα τα έργα ξεκίνησαν από το απόφθεγμα του Constantin Brâncuși «Οι άνθρωποι δεν αντιλαμβάνονται πλέον τη χαρά της ζωής, γιατί δεν ξέρουν πια πώς να βλέπουν τα θαύματα της φύσης». Οι συμμετέχοντες έγραψαν κείμενα στα αγγλικά και τα γαλλικά σε μορφή ποιημάτων, σεναρίων ή δοκιμίων και τα συνέδεσαν με σχέδια, κολάζ ή παρτιτούρες δικής τους κατασκευής, αποσπώντας συνολικά 37 βραβεία (1ης και 2ης θέσης)!!!

Όλα τα έργα μας μπορείτε να τα δείτε:

The Eco-Creativity of students from the Εrasmus+ KA210 “Window to the World”, was rewarded with diplomas and prizes, at the county stage of the “CREO CREARE” Competition

On September 26, 2023, the European Day of Languages ​​was celebrated at the Mircea cel Bătrân National College, by organizing the county stage of the CREO CREARE plurilingual and artistic competition.

Participation in the contest was included in the project in the form of the activity entitled “Eco-creativity – artistic and literary work displayed in the community”. 31 mixed teams made up of 5 students (2 Romanians, 2 Serbians and 1 Greek student) tested their creativity by carrying out works aimed at raising awareness not only of the student community, but also of the local community on the need to protect the environment. Thus, to the cultural mix of the creative team, the benefits of the collaboration between 4 typical students and one student with special educational requirements were added.

All the projects started from Constantin Brâncuși’s quote “People no longer realize the joy of living, because they no longer know how to look at the wonders of nature.” The participants wrote texts in English and French in the form of poems, screenplays or essays and associated them with drawings, collages or scores of their own making, obtaining a total of 37 prizes (1rst and 2nd place)!!!

All our works can be viewed:

1 2 3 4στηζ 5 α β γ δ ε

6η Δραστηριότητα- “School is cool!!”

Την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023 ολοκληρώθηκε η 6η δραστηριότητα του προγράμματος Erasmus+ KA2 “Window to the World” με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος. Οι μαθητές/τριες μας μαζί με τους/τις μαθητές/τριες δυο τμημάτων του 3ου Γυμνασίου Νάουσας, παρακολούθησαν τις παρουσιάσεις και των τριών σχολείων- εταίρων του προγράμματος. Επιπλέον οι μαθητές/τριες του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Νάουσας δημιούργησαν το δικό τους flipbook για το “Περιβάλλον”.

https://online.fliphtml5.com/pxttu/ncxm/

Κοινό μήνυμα όλων είναι η άμεση λήψη μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος. Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων ακολούθησε πάρτυ με κεράσματα, μουσική και χορό!

Όλες τις παρουσιάσεις μπορείτε να τις δείτε στο κανάλι του προγράμματος στο Youtube.

6th activity- “School is cool!!”

On Friday, September 29, 2023, the 6th activity of the Erasmus+ KA2 “Window to the World” program on environmental protection was completed. Our students, together with the students of the two sections of the 3rd High School of Naoussa, attended the presentations of all three partner schools of the program. In addition, the students of E.E.E.EK Naoussa created their own flipbook for the Environment.

https://online.fliphtml5.com/pxttu/ncxm/

The common message of all is the immediate adoption of measures to protect the environment. After the presentations, a party followed with treats, music and dancing!

All presentations can be seen on the program’s YouTube channel.

IMG 20230929 120856 IMG 20230929 123316 IMG 20230929 125950

 

ERASMUS 2023- celebration

Οι #ErasmusDays 2023 εγκαινιάζονται επίσημα και ήρθε η ώρα να γιορτάσουμε την ευρωπαϊκή κινητικότητα! Αυτή η έβδομη έκδοση, που θα πραγματοποιηθεί από τις 9 έως τις 14 Οκτωβρίου 2023, θα τονίσει την πολιτιστική πολυμορφία της Ευρώπης και τις πολλές ευκαιρίες μάθησης που προσφέρει.
Σας προσκαλούμε να γιορτάσετε μαζί μας!
The #ErasmusDays 2023 are officially launched and it’s time to celebrate European mobility. This seventh edition, to be held from 9 to 14 October 2023, will highlight Europe’s cultural diversity and the many learning opportunities it offers. Let’s celebrate together!!

#ErasmusDays2023 #IKY

Εβδομάδα #ErasmusDays 2023!!

Η εβδομάδα αυτή είναι αφιερωμένη στα προγράμματα Erasmus+!! Είναι μια εβδομάδα διάχυσης των αποτελεσμάτων και μια ευκαιρία για γεφύρωση των διαφορών και για ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων!

Οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα του έργου «Window to the World» παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια μιας εικονικής έκθεσης που διοργανώθηκε από τις 9 έως τις 14 Οκτωβρίου! Η εικονική έκθεση φιλοξενείται από την ευρωπαϊκή πλατφόρμα αφιερωμένη στις εκδηλώσεις Erasmus Days.

https://www.emaze.com/@ALLOZOIOL/window-to-the-world

 

#ErasmusDays 2023!!

This week is dedicated to Erasmus+ programs!! It is a week of dissemination of results and an opportunity to bridge differences and exchange cultural elements!

The activities and results of the “Window to the World” project were presented during a virtual exhibition organized from October 9 to 14! The virtual exhibition is hosted by the European platform dedicated to Erasmus Days events.

1 368854110 1349173315805483 8388069886396684046 n 370122456 6732586896829111 5023855106882975444 n 370229465 1724919081361820 6747488808335451530 n 387324512 323512180273809 5370358445570969275 n 387325945 878656923684510 896316353443889827 n 387343706 334050279147583 7005262158989334109 n370231386 2678710955611339 8860393862301481778 n 387350188 1047909562895308 7390344731352308015 n 387445410 1740770486440822 1888848756194212988 n 387455758 303116359129804 2420813164043129834 n387526813 705952434788031 1148360087754419413 n387413904 215165498108654 5381118887704179218 n 387518527 713349864164657 4302309901948911746 n 387549530 884017613149030 3989578259111943995 n387519654 6887842987939328 3956883711565866151 n 387573502 214906694801652 5438743400574421104 n 387641591 3677265132550492 8721678864243708040 n

 

Activity “Eco-Trendy, Eco- Friendly- a sustainable decoration company”

Κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν τη δική τους βιώσιμη εταιρεία που παράγει Χριστουγεννιάτικα στολίδια από παλιά ανακυκλώσιμα υλικά. Δούλεψαν όλοι μαζί και έφτιαξαν στολίδια για τη φετινή σχολική χριστουγεννιάτικη έκθεση. Χρησιμοποίησαν παλιές εφημερίδες, καπάκια από μπουκάλια, ρολά από χαρτί υγείας και αβγοθήκες! During these two months, students had the opportunity to create their sustainable company producing Christmas decorations from old, recycled things. They worked all together and they made decorations for the school Christmas fair this year. At the beginning, they decided about the materials. They decided to use old newspapers, bottle caps, paper rolls and egg cartons. They made:

-Christmas bells from espresso capsules

https://www.youtube.com/watch?v=JdJqDyz3bEs

-Christmas ornaments made of caps

https://www.youtube.com/watch?v=F5lZy6DDLpY

-Christmas stars made of paper rolls

https://www.youtube.com/watch?v=FJ7W4be2oJA&t=6s

-Snow flakes made of paper rolls

https://www.youtube.com/watch?v=sA0r-DD92b8

-Wreaths made of old newspapers

https://www.youtube.com/watch?v=_jSfYm8JWxA

-Wreaths made of used egg shells

https://www.youtube.com/watch?v=ZAPErICKOQY&t=57s

They made tutorials for their partners and in this way they shared their knowledge with them. One week before Christmas they organized a bazaar at the main city square. The locals and the authorities were invited to the bazaar.

IMG 20231219 185113 IMG 20231219 185120 IMG 20231219 185126

Our final online meeting 20-12-2023

Την Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε η τελευταία διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών/τριων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα! Οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τις σκέψεις τους για το σύνολο του προγράμματος και υποσχέθηκαν να συναντηθούν σύντομα απο κοντά!

On Wednesday, December 20, 2023, the last online meeting of the students participating in the program took place! The students expressed their thoughts on the whole program and promised to meet soon!

final meeting